Terminstråd - alle er velkomne :)

UndercoverMom
Kort karma: 7
Likede indlæg: 83

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf UndercoverMom » 7. nov 2017, 12:35

Vi så en livlig lille Blob på 3,1 cm i dag :love: Nu skal jeg ikke scannes igen før nakkefold om 17 dage. Det er helt vildt, at det ser ud til at lykkes for os denne gang :lun:
Senest rettet af UndercoverMom 7. nov 2017, 12:55, rettet i alt 1 gang.
11
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 65
Likede indlæg: 985

Indlægaf twinkle » 7. nov 2017, 12:47

30+2 i dag, og jeg synes det begynder at blive en anelse hårdt! Vi er i gang med at klargøre hus, og der er så mange ting jeg ikke kan, synes jeg. Som fx at ligge på knæ og slibe fodlister osv., så min søde mand klarer alt det hårde, mens jeg er henvist til at klare rengøringen :gab:

Og jeg er oven i købet ved at vokse ud af min vinterjakke (kun om maven) og jeg kan ikke helt gøre op med mig selv, om jeg gider købe en anden jakke jeg kan bruge de næste 10 uger :gruble:
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 253
Likede indlæg: 1641

Indlægaf ina » 7. nov 2017, 14:23

Termin på søndag, eksamen i morgen og en datter med børnesår (= hun må ikke komme i institution). Jeg er fladmast.
0
Brugeravatar
Elfenben
Kort karma: 80
Likede indlæg: 477

Indlægaf Elfenben » 8. nov 2017, 14:56

Shmartiesh skrev:
Elfenben skrev:Tusind tak for alle jeres inputs vedr. at kende kønnet eller ej. Det er rigtig fint både at høre om jeres oplevelser med det ene og det andet, og hvilke argumenter der lå til grund for beslutningen. Vi er ikke rigtig kommet nærmere hvad vi vil, men kan mærke at jeg ikke længere tænker så meget på om det nu er en dreng eller pige der gemmer sig derinde. Hvis det fortsætter sådan, så tror jeg ikke vi skal vide det, for så bliver det ikke svært at at holde nysgerrigheden stangen.

En lille side-fordel ved ikke at kende kønnet er også at slippe for lyserøde/lyseblå gaver (ved at nogen er vilde med at kunne købe tøj efter kønnet, men det er ikke lige os) samt diverse kønsstereotype kommentarer :lol:

De første mange uger var jeg også vildt nysgerrig og kunne slet ikke bestemme mig. Én uge inden MD besluttede vi os for ikke at vide det og der stoppede jeg med at tænke så meget på det.

Men de sidste uger inden fødslen blev jeg nysgerrig igen. Sådan en 'nu er det snart' følelse :lun:

Til det sidste - det var også en af grundene til vi ikke ville kende kønnet. Synes jeg oplevede meget at børn blev puttet i kasser allerede inden de blev født, og det slap vi for. Vi blev tit spurgt om vi ikke synes det var svært at købe ting uden at kende kønnet, og det synes jeg bestemt ikke det var. Jeg købte bare tøj og ting i farver jeg kan lide.
Indtil videre har jeg det meget på samme måde - jeg tror det væsentlige lige nu er for mig ikke at ligge mig fast på hverken det ene eller det andet, men simpelthen mærke efter på selve dagen, hvad mavefornemmelsen siger. Det er irriterende og irrelevant at bruge krudt på at spekulere på om vi skal vide det eller ej. Vi har 19 dage til MD :D

Ja det er nemlig præcis den der kassetænkning vi gerne vil udenom - den skal barnet nok blive mødt af tids nok. Ingen grund til at det skal starte allerede inden fødslen.
1
Brugeravatar
Elfenben

Indlægaf Elfenben » 8. nov 2017, 14:57

UndercoverMom skrev:Vi så en livlig lille Blob på 3,1 cm i dag :love: Nu skal jeg ikke scannes igen før nakkefold om 17 dage. Det er helt vildt, at det ser ud til at lykkes for os denne gang :lun:

Århhh tillykke - det er bare så stort at se!! Så kan vi tælle dage sammen - jeg har 19 dage til MD nemlig :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 724
Likede indlæg: 4427

Indlægaf Bøtte » 11. nov 2017, 08:51

Kort før midnat fødte Ina lillesøster :lun:

En god og lidt hård fødsel, de kom hjem i nat kl 3 og får de store hjem her i formiddag.

Lillesøster er en yderst lækker lille dame :love:
15
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Elfenben

Indlægaf Elfenben » 13. nov 2017, 20:46

Åhhh :lun: må lige dele at jeg har mærket puf indefra maven!!! Jeg er 18+3. Er ikke helt 100 på om det nu også er baby, men jeg tror det. Det er så vildt :lun:
13
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 16. nov 2017, 08:20

Ok, nu begynder jeg at synes at det ikke er så fedt at være gravid længere :lol:

Junior roterer rundt ind i min livmoder, og det går i den grad ud over mine ribben :tie: - ud over det har jeg svært ved at komme op af sengen på en yndefuld måde, og jeg er begyndt at ophobe væske i mine fødder/ankler, mine fingre gør ondt og min mand sagde til mig i går, at det lignede jeg også ophobede væske i ansigtet :whine: :whine:
0
Popoff
Kort karma: 6
Likede indlæg: 93

Indlægaf Popoff » 16. nov 2017, 09:24

Twinkle: Jeg ved hvad du mener! Jeg er så færdig med at være gravid, nu vil jeg bare have vores lille dreng i armene..

22 dage til termin! Please lad tiden gå hurtigt :kryds:
1
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 16. nov 2017, 09:44

Popoff skrev:Twinkle: Jeg ved hvad du mener! Jeg er så færdig med at være gravid, nu vil jeg bare have vores lille dreng i armene..

59 dage her... et bliver to, lange måneder :lol: - medmindre han selvfølglig melder sin ankomst inden termin, hvilket jeg har en fornemmelse af kommer til at ske :gruble:
1
Popoff
Kort karma: 6
Likede indlæg: 93

Indlægaf Popoff » 16. nov 2017, 09:58

twinkle skrev:
Popoff skrev:Twinkle: Jeg ved hvad du mener! Jeg er så færdig med at være gravid, nu vil jeg bare have vores lille dreng i armene..

59 dage her... et bliver to, lange måneder :lol: - medmindre han selvfølglig melder sin ankomst inden termin, hvilket jeg har en fornemmelse af kommer til at ske :gruble:

Det håber jeg virkelig for dig!! Altså bare lidt inden ikke :) Jeg tror absolut ikke jeg føder før tid! Jeg har nærmest ingen plukveer og han ligger højt i bækkenet, så han skubber heller ikke på livmoderhalsen.. Så det hedder 3 max 5 uger for mig.. men de bliver lange!

Jeg har en del gener af det ekstra blod i kroppen og nu at han tynger en del nedad! Mine ben kramper og er urolige, jeg får hæmorider (som heldigvis ikke gør ondt) og mit underliv hæver op og bliver ømt og irriteret.. Jeg har endda i dag opdaget åreknuder, både på det ene ben og på kønslæberne :nerve: Det er ikke til at holde ud at have tøj på, så jeg kommer ikke så meget ud af huset :P Beklager det lige blev en lang klagesang, jeg vil bare gerne føde nuuuuuu :D
0
godtnavn
Kort karma: 328
Likede indlæg: 2203

Indlægaf godtnavn » 17. nov 2017, 10:55

twinkle skrev:30+2 i dag, og jeg synes det begynder at blive en anelse hårdt! Vi er i gang med at klargøre hus, og der er så mange ting jeg ikke kan, synes jeg. Som fx at ligge på knæ og slibe fodlister osv., så min søde mand klarer alt det hårde, mens jeg er henvist til at klare rengøringen :gab:

Og jeg er oven i købet ved at vokse ud af min vinterjakke (kun om maven) og jeg kan ikke helt gøre op med mig selv, om jeg gider købe en anden jakke jeg kan bruge de næste 10 uger :gruble:

Hvis du tænker at vikle kunne du jo købe en bærejakke der også ahr gravidindsats :)
1
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 19. nov 2017, 11:05

Popoff skrev:
twinkle skrev:

Det håber jeg virkelig for dig!! Altså bare lidt inden ikke :) Jeg tror absolut ikke jeg føder før tid! Jeg har nærmest ingen plukveer og han ligger højt i bækkenet, så han skubber heller ikke på livmoderhalsen.. Så det hedder 3 max 5 uger for mig.. men de bliver lange!

Jeg har en del gener af det ekstra blod i kroppen og nu at han tynger en del nedad! Mine ben kramper og er urolige, jeg får hæmorider (som heldigvis ikke gør ondt) og mit underliv hæver op og bliver ømt og irriteret.. Jeg har endda i dag opdaget åreknuder, både på det ene ben og på kønslæberne :nerve: Det er ikke til at holde ud at have tøj på, så jeg kommer ikke så meget ud af huset :P Beklager det lige blev en lang klagesang, jeg vil bare gerne føde nuuuuuu :D

Åh, det lyder virkelig hårdt! Krydser fingre for, at det hedder tre uger i stedet for fem :kryds:

Jeg er heller ikke den store fan af tøj pt., synes ikke rigtigt noget sidder som det skal. Så jeg ligner bare mest en sæk kartofler :lol:
0
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 19. nov 2017, 11:09

Jeg har fået lov af manden til at investere i et par elevationssenge her, når vi rammer Black Friday. Fuck jeg glæder mig. Er oftest totalt stoppet til i næsen om aftenen, så ser mega frem til at kunne sove med hovedet lidt forhøjet på en måde, så det ikke går ud over min nakke/ryg. Og udsigten til at kunne ligge med benene opad.... aaaaaaahhhh :love:

Tror også det bliver dejligt ift. kommende amning om natten.

Og nå ja, så er der også gået en fjeder i min seng, så den trænger til at blive skiftet!
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 268
Likede indlæg: 1956

Indlægaf KinderBueno » 19. nov 2017, 11:15

twinkle skrev:
Popoff skrev:
twinkle skrev:

Åh, det lyder virkelig hårdt! Krydser fingre for, at det hedder tre uger i stedet for fem :kryds:

Jeg er heller ikke den store fan af tøj pt., synes ikke rigtigt noget sidder som det skal. Så jeg ligner bare mest en sæk kartofler :lol:

Hver gang, jeg skal ud af døren, er det en kamp om at finde noget, jeg kan holde ud at have på, som ikke ser ALT for nattøjsagtigt ud :lol: Jeg havde købt to par ventebukser, men de har egentlig hele tiden siddet ret irriterende, og nu strammer de også, så det gider jeg heller ikke mere.

Åha. Hvorfor har jeg ikke født endnu?!! Jeg er 40+2 og var slet ikke mentalt indstillet på at vente til længere end 17. november! :cuss:
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Graviditet"