Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. jul 2018, 10:02

Nå, nu kommer den der panik/angst snigende igen. Sorry for at bringe det op igen.

På lørdag holder vi fødselsdag. Og det var jo oplagt at fortælle det der. Faktisk har vi købt en storebror t-shirt til vores søn. Men jeg trækker i land. Jeg er så bange for at fortælle det og så sker der noget så det går galt. Det er det der trigger mig når jeg tænker over hvad det præcis er der er problemet. Jeg er bange for at sige det højt og involvere andre i det. Og tanken om at fortælle vores søn det og så bliver det ikke til noget.

Faktisk tiltaler tanken om at føde hvor vi skal bo og så komme hjem, mig allermest. Jeg vil have det overstået før jeg tør dele det
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 19. jul 2018, 10:06

Jeg kan virkelig godt forstå dig! Jeg har først fået (rimeligt) bugt med den angst indenfor den sidste måned. Det er ganske forfærdeligt at leve med. Den dukker stadig op fra tid til anden, men for det meste har jeg i hvert fald erfaret at det bliver bedre med tiden. :ae:
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. jul 2018, 10:10

Moxy-lady skrev:Jeg kan virkelig godt forstå dig! Jeg har først fået (rimeligt) bugt med den angst indenfor den sidste måned. Det er ganske forfærdeligt at leve med. Den dukker stadig op fra tid til anden, men for det meste har jeg i hvert fald erfaret at det bliver bedre med tiden. :ae:



Det er hæsligt.

Jeg overvejer lige nu om det er bedst at vi tager forbi Bedsterne i morgen og at min mand ringer til sin mor og siger det. Inden de alle sammen kommer lørdag og det bliver gjort et stort nummer ud af det.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 19. jul 2018, 12:12

FormerlyKnownAs skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg kan virkelig godt forstå dig! Jeg har først fået (rimeligt) bugt med den angst indenfor den sidste måned. Det er ganske forfærdeligt at leve med. Den dukker stadig op fra tid til anden, men for det meste har jeg i hvert fald erfaret at det bliver bedre med tiden. :ae:



Det er hæsligt.

Jeg overvejer lige nu om det er bedst at vi tager forbi Bedsterne i morgen og at min mand ringer til sin mor og siger det. Inden de alle sammen kommer lørdag og det bliver gjort et stort nummer ud af det.


Det synes jeg er en god idé. Så bliver ingen overraskede og det mindsker forhåbentligt interessen for maven i første omgang.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 19. jul 2018, 12:38

Gravidsele.
Erfaringer?
Er den nem at bruge og montere, og nem at flytte mellem biler?
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 19. jul 2018, 12:43

Urtekussen skrev:Gravidsele.
Erfaringer?
Er den nem at bruge og montere, og nem at flytte mellem biler?


Jeg har en gammel udgave med spænde - den er lidt omstændig at flytte, men det tager vel et par minutter når man lige har prøvet det et par gange. De nye udgaver med klikspænde tror jeg er meget nemmere at flytte. Jeg køber i hvert fald nok en med klikspænde til næste graviditet.

Den er nem nok at tage på, men det tager selvfølgelig også lige 20 sekunder længere end når man bare skal spændes almindeligt.

Jeg er rigtig glad for min - fandt den i øvrigt på reshopper til 40 kr.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 19. jul 2018, 13:21

Vi har jo lagt os ret fast på Sofie til en pige. Min kæreste var ret begejstret for Frederik til en dreng, og lige som jeg i går fortæller ham, at han godt må få sin vilje på den, har han selvfølgelig ombestemt sig. Han kunne pludselig godt se, hvad jeg mente, når jeg frygtede udtalen Fred'rik og kælenavnet Frede.

Jeg er ret glad for Emil, men det er min kæreste ikke så begejstret for. Marius og Nohr er desværre udelukket, da de navne for nyligt er taget i nær familie. Magnus vil min kæreste slet ikke. Mads er vi begge kun lidt lune på.

Synes bare det er så svært med drengenavne. Og så bliver det selvfølgelig heller ikke nemmere af, at en dreng skal have min bedstefars navn Anders som mellemnavn (tradition i familien siden 1600-tallet). Vi har desværre 3 Anders'er i nær familie/omgangskreds, så det duer ikke som fornavn.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. jul 2018, 13:42

Mi55y skrev:Vi har jo lagt os ret fast på Sofie til en pige. Min kæreste var ret begejstret for Frederik til en dreng, og lige som jeg i går fortæller ham, at han godt må få sin vilje på den, har han selvfølgelig ombestemt sig. Han kunne pludselig godt se, hvad jeg mente, når jeg frygtede udtalen Fred'rik og kælenavnet Frede.

Jeg er ret glad for Emil, men det er min kæreste ikke så begejstret for. Marius og Nohr er desværre udelukket, da de navne for nyligt er taget i nær familie. Magnus vil min kæreste slet ikke. Mads er vi begge kun lidt lune på.

Synes bare det er så svært med drengenavne. Og så bliver det selvfølgelig heller ikke nemmere af, at en dreng skal have min bedstefars navn Anders som mellemnavn (tradition i familien siden 1600-tallet). Vi har desværre 3 Anders'er i nær familie/omgangskreds, så det duer ikke som fornavn.


Jeg ELSKER kælenavnet Frede :love: så det var på top 3 hos os sammen end Christoffer og Philip. Endte med Christoffer som har været en all time favorite.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 19. jul 2018, 13:52

FormerlyKnownAs skrev:Jeg ELSKER kælenavnet Frede :love: så det var på top 3 hos os sammen end Christoffer og Philip. Endte med Christoffer som har været en all time favorite.


Jeg kender en yderst usympatisk gut, der går under navnet Frede - dog pga. efternavn og ikke fornavn. Så derfor er det ikke et hit hos mig.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 19. jul 2018, 13:54

Mi55y skrev:Vi har jo lagt os ret fast på Sofie til en pige. Min kæreste var ret begejstret for Frederik til en dreng, og lige som jeg i går fortæller ham, at han godt må få sin vilje på den, har han selvfølgelig ombestemt sig. Han kunne pludselig godt se, hvad jeg mente, når jeg frygtede udtalen Fred'rik og kælenavnet Frede.

Jeg er ret glad for Emil, men det er min kæreste ikke så begejstret for. Marius og Nohr er desværre udelukket, da de navne for nyligt er taget i nær familie. Magnus vil min kæreste slet ikke. Mads er vi begge kun lidt lune på.

Synes bare det er så svært med drengenavne. Og så bliver det selvfølgelig heller ikke nemmere af, at en dreng skal have min bedstefars navn Anders som mellemnavn (tradition i familien siden 1600-tallet). Vi har desværre 3 Anders'er i nær familie/omgangskreds, så det duer ikke som fornavn.


Ooooh, don't get me started med hele navne-cirkusset.

Sidst var vi også i tvivl, og havde maaange navne oppe at vende.
Vi landede - ret tilfældigt - på Arthur. Det er så eksploderet i popularitet siden da.

Nu er vi i vildrede, og jeg irriteres nærmest dagligt over, at vi slet ikke kan komme det nærmere. Lige pt. er jeg glad for Johannes (det var jeg også sidst), men min mand er ikke så lun på det. Vi har et kort efternavn på 5 bogstaver og bruger ikke mellemnavn, så det stiller også nogle krav til fornavn, hvis det skal lyde pænt. Men Johannes synes jeg godt kunne gå til efternavnet. Synes også at Arthur og Johannes lyder helt okay sammen.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 19. jul 2018, 13:54

Mi55y skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg ELSKER kælenavnet Frede :love: så det var på top 3 hos os sammen end Christoffer og Philip. Endte med Christoffer som har været en all time favorite.


Jeg kender en yderst usympatisk gut, der går under navnet Frede - dog pga. efternavn og ikke fornavn. Så derfor er det ikke et hit hos mig.


Prøv at have siddet i snart 10 år som socialrådgiver på børne- og ungeområdet. SHIT der er mange navne, der er udelukket for mig, selvom jeg egentlig syne som navnet - fordi det minder mig om en besværlig sag :fløjt:
2
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. jul 2018, 13:58

Mi55y skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg ELSKER kælenavnet Frede :love: så det var på top 3 hos os sammen end Christoffer og Philip. Endte med Christoffer som har været en all time favorite.


Jeg kender en yderst usympatisk gut, der går under navnet Frede - dog pga. efternavn og ikke fornavn. Så derfor er det ikke et hit hos mig.


Jeh kender en Frede som er fantastisk :lol:
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

36+3

Indlægaf Zonta » 19. jul 2018, 21:24

Jeg elsker navnet Frede :lun: Jeg vil dog gerne have et der er lidt nemmere at udtale i udlandet (nårh ja, og min mand vetoede det pænt hurtigt), så det bliver det ikke.

Og så har jeg et lidt.. Pinligt? Spørgsmål. Jeg er de sidste par dage begyndt at snorke fuldstændig uhæmmet. Altså som i jeg brækker mig selv (Edit: der skulle stå vækker, men autocorrecten er altså lidt sjov :lol: ) og manden er smuttet ned på sofaen. Jeg ved simpelthen ikke hvad der sker - er det bare fordi jeg har hvad der føles som 400 kg baby og alt muligt andet liggende, der trykker alting opad eller hvad? Nogen der ved hvorfor eller evt. selv har prøvet det? Det er ikke helt holdbart i længden :genert:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: 36+3

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jul 2018, 04:01

Zonta skrev:Jeg elsker navnet Frede :lun: Jeg vil dog gerne have et der er lidt nemmere at udtale i udlandet (nårh ja, og min mand vetoede det pænt hurtigt), så det bliver det ikke.

Og så har jeg et lidt.. Pinligt? Spørgsmål. Jeg er de sidste par dage begyndt at snorke fuldstændig uhæmmet. Altså som i jeg brækker mig selv (Edit: der skulle stå vækker, men autocorrecten er altså lidt sjov :lol: ) og manden er smuttet ned på sofaen. Jeg ved simpelthen ikke hvad der sker - er det bare fordi jeg har hvad der føles som 400 kg baby og alt muligt andet liggende, der trykker alting opad eller hvad? Nogen der ved hvorfor eller evt. selv har prøvet det? Det er ikke helt holdbart i længden :genert:


Min mand er lun på navnet Frederikke, kælenavn Frede på dansk og på engelsk Freddie. Jeg havde en veninde i udlandet engang som hed det og der blev hun kaldt Freddie.


Tænker at det er vægten der gør det, Sorry :lol: men sådan en baby og mave trykker jo på det meste. Jeg sov selv på både siden og maven helt til termin, men var heller ikke så stor.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: 36+3

Indlægaf Zonta » 20. jul 2018, 04:29

FormerlyKnownAs skrev:
Zonta skrev:Jeg elsker navnet Frede :lun: Jeg vil dog gerne have et der er lidt nemmere at udtale i udlandet (nårh ja, og min mand vetoede det pænt hurtigt), så det bliver det ikke.

Og så har jeg et lidt.. Pinligt? Spørgsmål. Jeg er de sidste par dage begyndt at snorke fuldstændig uhæmmet. Altså som i jeg brækker mig selv (Edit: der skulle stå vækker, men autocorrecten er altså lidt sjov :lol: ) og manden er smuttet ned på sofaen. Jeg ved simpelthen ikke hvad der sker - er det bare fordi jeg har hvad der føles som 400 kg baby og alt muligt andet liggende, der trykker alting opad eller hvad? Nogen der ved hvorfor eller evt. selv har prøvet det? Det er ikke helt holdbart i længden :genert:


Min mand er lun på navnet Frederikke, kælenavn Frede på dansk og på engelsk Freddie. Jeg havde en veninde i udlandet engang som hed det og der blev hun kaldt Freddie.


Tænker at det er vægten der gør det, Sorry :lol: men sådan en baby og mave trykker jo på det meste. Jeg sov selv på både siden og maven helt til termin, men var heller ikke så stor.

Du skal ikke undskylde :lol: Har taget 3,6 kg på den seneste uge og jeg er ret sikker på, at det meste er ren væske, men det vejer og fylder jo stadig :rulle:
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Graviditet"