Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 28. jul 2017, 08:22

Shmartiesh skrev:
twinkle skrev:Her er to ugers ferie gået i gang! Jeg har første jm konsultation på torsdag, og så har jeg bestilt tid til kønsscanning lørdag i næste uge :banan:

Og nå ja, så har vi taget en beslutning om at blive gift.. ikke fordi vi elsker hinanden eller noget, men det er bare det mest praktiske :lol:

Ih :dåne:

Vi blev også gift :lun: Om det så er af praktiske årsager eller ej, så er det altså helt specielt :love:

Hvornår skal i så det? Og skal det være noget stort?


Vi regner med at tage på rådhuset, tidsperspektivet er at vi gerne skal være gift når vi overtager huset den 1/11 :)
Så nej, ikke noget stort, det bliver nærmeste familie og så middag bagefter. Og så tror jeg, at vi holder en større fest når vi kommer til maj/juni, så vi slår forsinket bryllup og barnedåb sammen i ét.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Evapeva » 28. jul 2017, 16:23

Shmartiesh skrev:
Evapeva skrev:
Shmartiesh skrev:Jeg er på to dage blevet træt af at være gravid. Mit skamben gør mega ondt når jeg skal vende mig i sengen. Og i går fik jeg den sygeste svedetur da vi skulle i seng og kunne ikke være nogen steder for varmen.

At vi så ikke er hjemme i egen seng hjælper ikke :rulle:

Jeg kunne godt være tilfreds med at føde når jeg er 37+0 :D


Ja, for pokker! Det er på søndag for mit vedkommende. Hvornår rammer du 37+0?

Kender det alt for godt med skambenet. Jeg får også ondt i lænden og fortil, når jeg har siddet for længe, stået for længe, gået for længe - alt :stoned: Bliver sindssyg!

Ih altså! Tror du det sker snart så?? :D

Jeg er der om 3 uger. :gisp:


Det troede jeg faktisk lige kort her de sidste par dage, altså at noget var under optræk, men nu er der gået ro i den igen.

Og det er fint, jeg vil egentlig gerne vente til kalenderuge 32, altså hvor jeg er 38+ :) Hverdagen begynder igen fra på mandag, og vores mindste (mindste lidt endnu :D ) på knap 3 år skal køres ind i børnehaven i næste uge. Alt må derfor gerne gå stille og roligt i hans første børnehave-uge, og SÅ må baby hjertens gerne komme derefter! :D
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5553

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Luffegås » 28. jul 2017, 18:02

Åh, hvor jeg synes det murre i maven. Enten er det ligamentsmerter, eller også er det forstoppelse, eller noget helt 3.
Det er bare ubehageligt når man ikke lige er vant til noget :(
Har også haft bøvlet psykisk fordi min far har været indlagt for at blive opereret for en kræftknude, og derefter haft smerter, sjovt nok særligt i skuldrene. Så mine tanker har jo været på ham. Nu har jeg kørt ham hjem, han burde observeres af nogen i 24 timer, men han virkede som sådan enormt frisk i sindet og hovedet, og jeg er sikker på han kan vurdere hvornår han kan ringe efter hjælp hos både familie og proffesionelle.

Jeg er faldet enormt ned over at han nu er hjemme, jeg har sat alarm på hans telefon til hvornår han skal tage piller, og han har selv delt dem op i glas. Det skal nok gå, men ååh det er også hårdt at være barn af nogen engang imellem.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 30. jul 2017, 14:50

Luffegås skrev:Åh, hvor jeg synes det murre i maven. Enten er det ligamentsmerter, eller også er det forstoppelse, eller noget helt 3.
Det er bare ubehageligt når man ikke lige er vant til noget :(
Har også haft bøvlet psykisk fordi min far har været indlagt for at blive opereret for en kræftknude, og derefter haft smerter, sjovt nok særligt i skuldrene. Så mine tanker har jo været på ham. Nu har jeg kørt ham hjem, han burde observeres af nogen i 24 timer, men han virkede som sådan enormt frisk i sindet og hovedet, og jeg er sikker på han kan vurdere hvornår han kan ringe efter hjælp hos både familie og proffesionelle.

Jeg er faldet enormt ned over at han nu er hjemme, jeg har sat alarm på hans telefon til hvornår han skal tage piller, og han har selv delt dem op i glas. Det skal nok gå, men ååh det er også hårdt at være barn af nogen engang imellem.


Jeg håber det går bedre med din far, selvfølgelig er det hårdt :ae:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 30. jul 2017, 14:52

Jeg bilder mig selv ind, at jeg er begyndt at kunne mærke liv. Det kan lige så godt være tilfældige sammentrækninger, men jeg lader bare som om at der er baby der siger hej :lun:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5553

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Luffegås » 30. jul 2017, 16:26

Min murren i livet viste sig at være blærebetændelse :cuss:
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 30. jul 2017, 20:15

Luffegås skrev:Min murren i livet viste sig at være blærebetændelse :cuss:

Godt du fik det tjekket!

Og god bedring med din far :kram:
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 30. jul 2017, 20:24

Mine veninder og søstre overraskede mig med babyshower i går :lun:
Jeg var lige ved at tro jeg ikke fik noget, og ventede det lidt fordi et par stykker snakkede om det inden jeg blev gravid og var forberedt på at komme til fødslen uden der nåede at ske noget, også fordi jeg havde ikke lavet aftaler med nogen i fremtiden hvor jeg tænkte det kunne være et dække for det.

Men så i går havde jeg en aftale med en veninde om at deltage i et fokusgruppe interview på Dokk1, og da vi skulle til at gå ind stod mine søstre der pludselig, og min første reaktion var at blive irriteret over at de havde arrangeret at mødes uden mig :genert: :lol:
4
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 1. aug 2017, 09:17

Jeg er kommet til at melde mig ind i en januar terminsgruppe på Facebook, skal da lige love for at det har trigget min tendens til overdrevet bekymring... de fleste poster billeder af deres maver som vokser flot, og jeg synes bare min ser ud som den altid har gjort?! Jeg er selvfølgelig overvægtig i forvejen, men der er andre overvægtige der poster billeder af synligt gravide maver..

De fleste i gruppen er også allerede begyndt at købe div. udstyr, jeg har intet.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf HappyPaww » 1. aug 2017, 09:43

twinkle skrev:Jeg er kommet til at melde mig ind i en januar terminsgruppe på Facebook, skal da lige love for at det har trigget min tendens til overdrevet bekymring... de fleste poster billeder af deres maver som vokser flot, og jeg synes bare min ser ud som den altid har gjort?! Jeg er selvfølgelig overvægtig i forvejen, men der er andre overvægtige der poster billeder af synligt gravide maver..

De fleste i gruppen er også allerede begyndt at købe div. udstyr, jeg har intet.

Det er super individuelt det hele :kys: Jeg ligner selv nærmest en der er 7-8 mdr. henne, og er kun i uge 19 nu - og andre har kun en fin lille bule, hvis noget endnu overhovedet.
Jeg køber ikke noget før jeg kender kønnet i næste uge, og det dermed er mere "virkeligt" (for mig). Nogen har jo nærmest alt klar, inkl. navn, barnedåbsdato og en fuld garderobe inden barnet er undfanget... Og der er jo altså mere end rigelig tid :kys:

Men kender godt til det med bekymringen. Det er nemlig både godt og skidt med den slags grupper. I min fra December, er der en der lige har postet, at det anbefales gravide at sove på venstre side, og så er der jo nogen der nærmest tolker det som om, at de skal ligge musestille hele natten... :rulle: En anden er totalt øko-veganer-flipper, hvilket jo også står lidt i kontrast til mange andre.

Så brug den, men det skal være til hyggeformål, og for at få svar på forskellige spørgsmål osv. - Og spring nemt og bekvemt over det der ikke kan/bør tages helt så alvorligt :)
1
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Flix » 1. aug 2017, 10:00

I min terminsgruppe for august er der, udover selvfølgelig begyndende babyboom, utallige opslag om, hvordan kvinder forsøger at få fødslen til at gå i gang - og allerhelst på 37+0, for da er baby jo klar... Hindbærbladte, ananas, sex, trapper, havearbejde, lange gåture med efterfølgende smerter i kroppen og masser af plukveer - men vist ikke ret mange babyer af den årsag :D
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 1. aug 2017, 10:24

HappyPaww skrev:
twinkle skrev:Jeg er kommet til at melde mig ind i en januar terminsgruppe på Facebook, skal da lige love for at det har trigget min tendens til overdrevet bekymring... de fleste poster billeder af deres maver som vokser flot, og jeg synes bare min ser ud som den altid har gjort?! Jeg er selvfølgelig overvægtig i forvejen, men der er andre overvægtige der poster billeder af synligt gravide maver..

De fleste i gruppen er også allerede begyndt at købe div. udstyr, jeg har intet.

Det er super individuelt det hele :kys: Jeg ligner selv nærmest en der er 7-8 mdr. henne, og er kun i uge 19 nu - og andre har kun en fin lille bule, hvis noget endnu overhovedet.
Jeg køber ikke noget før jeg kender kønnet i næste uge, og det dermed er mere "virkeligt" (for mig). Nogen har jo nærmest alt klar, inkl. navn, barnedåbsdato og en fuld garderobe inden barnet er undfanget... Og der er jo altså mere end rigelig tid :kys:

Men kender godt til det med bekymringen. Det er nemlig både godt og skidt med den slags grupper. I min fra December, er der en der lige har postet, at det anbefales gravide at sove på venstre side, og så er der jo nogen der nærmest tolker det som om, at de skal ligge musestille hele natten... :rulle: En anden er totalt øko-veganer-flipper, hvilket jo også står lidt i kontrast til mange andre.

Så brug den, men det skal være til hyggeformål, og for at få svar på forskellige spørgsmål osv. - Og spring nemt og bekvemt over det der ikke kan/bør tages helt så alvorligt :)


Du har ret - jeg må lære at lukke øjnene for alle de sammenlignings-posts, som fx mavebilleder. Det er jo individuelt!

Hvornår skal du til kønsscanning i næste uge? :)
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 1. aug 2017, 11:32

Jeg er nedlagt. Min søster har smittet mig med en omgang mavevirus. :puke: :whine: Jeg har endda kastet op og det gør jeg ellers aldrig, når jeg bliver syg med maven! Tror ikke jeg har kastet op i 7 år, så var tæt på panikstadiet. :panik:

Min mand har første arbejdsdag efter ferien, men heldigvis kunne min svigermor tage ungerne, som først starter på mandag.

Jeg får godt med væske, men ingen mad. Baby sparker lystigt derudaf, så jeg tror hun er ok. Men puha altså.. :trist: Håber virkelig resten af familien går fri!
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf HappyPaww » 1. aug 2017, 11:51

twinkle skrev:
HappyPaww skrev:
twinkle skrev:Jeg er kommet til at melde mig ind i en januar terminsgruppe på Facebook, skal da lige love for at det har trigget min tendens til overdrevet bekymring... de fleste poster billeder af deres maver som vokser flot, og jeg synes bare min ser ud som den altid har gjort?! Jeg er selvfølgelig overvægtig i forvejen, men der er andre overvægtige der poster billeder af synligt gravide maver..

De fleste i gruppen er også allerede begyndt at købe div. udstyr, jeg har intet.

Det er super individuelt det hele :kys: Jeg ligner selv nærmest en der er 7-8 mdr. henne, og er kun i uge 19 nu - og andre har kun en fin lille bule, hvis noget endnu overhovedet.
Jeg køber ikke noget før jeg kender kønnet i næste uge, og det dermed er mere "virkeligt" (for mig). Nogen har jo nærmest alt klar, inkl. navn, barnedåbsdato og en fuld garderobe inden barnet er undfanget... Og der er jo altså mere end rigelig tid :kys:

Men kender godt til det med bekymringen. Det er nemlig både godt og skidt med den slags grupper. I min fra December, er der en der lige har postet, at det anbefales gravide at sove på venstre side, og så er der jo nogen der nærmest tolker det som om, at de skal ligge musestille hele natten... :rulle: En anden er totalt øko-veganer-flipper, hvilket jo også står lidt i kontrast til mange andre.

Så brug den, men det skal være til hyggeformål, og for at få svar på forskellige spørgsmål osv. - Og spring nemt og bekvemt over det der ikke kan/bør tages helt så alvorligt :)


Du har ret - jeg må lære at lukke øjnene for alle de sammenlignings-posts, som fx mavebilleder. Det er jo individuelt!

Hvornår skal du til kønsscanning i næste uge? :)


Det er MD scanning på Hvidovre på tirsdag (vil være 19+6 der) :) Og har i dag været til jordemoder for første gang og hørte rigtig fin hjertelyd, så det var dejligt betryggende :lun:
2
Soulme
Indlæg: 186
Tilmeldt: 4. nov 2015, 20:47
Kort karma: 7
Likede indlæg: 161

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Soulme » 1. aug 2017, 15:16

Jeg har lige fundet ud af at man i Odense ikke længere kommer i mødregrupper.
Man bliver istedet tilbudt noget der hedder sund start. Så noget hold undervisning over en periode. Hvis man så falder i hak med nogen kan man vælge at mødes privat. Men altså ingen sikkerhed for møder gruppe.
Ydermere bliver de sund start inddelt efter BMI. Så over 27 skal man i gruppe med ekstra fokus på kost og sundhed.
Jeg er temmelig skuffet og lidt urolig for jeg ender med at blive lidt ensom i barslen.
Umiddelbart er jeg eneste der holder barsel og alle andre arbejder. Så havde håbet lidt mødregruppe kunne hjælpe lidt med noget socialt liv i den periode. Og lidt genkendelighed fra andre med små børn også.
0

Tilbage til "Graviditet"