Terminstråd - alle er velkomne :)

Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 27. jan 2016, 18:21

Her har kvalmen også helt sindssygt fat, jeg går sygemeldt på tredie uge på grund af kvalmen. Det er ikke med min gode vilje, men jeg kan virkeligt ikke noget når det har rigtig fat. Jeg kaster ikke op, men jeg ville næsten ønske at jeg gjorde en gang i mellem, for så kunne det da tage trykket bare en gang i mellem. Og jeg har konstant dårlig samvittighed, og jeg er ved at få økuller af at være hjemme, for jeg føler jo heller ikke rigtig at jeg kan tillade mig at lave noget uden for hjemme de få dage hvor jeg har et par timer hvor det er bedre. :s
Jeg krydser fingre for at vi alle som en snart er kvalmefri her i tråden.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 27. jan 2016, 18:22

Lilleluftballon skrev:
primle skrev:
Lilleluftballon skrev:
primle skrev:
Lilleluftballon skrev:
primle skrev:Mittemis - jeg har kvalme hver dag, men i dag var første dag, hvor det var så slemt, at jeg måtte blive hjemme. Er spændt på hvordan det ser ud i morgen. Har sovet on/off det meste af dagen og har stadig meget kvalme :mellow:

Håber ikke det bliver værre med dig. Lyder som en skøn weekend I har i vente.

Sorenspige - amningen gik også i koks hos mig og vores efterforløb var virkelig ikke godt. Fødslen var fantastisk, efter barnet var ude - not so much! Så jeg er også ret sikker på jeg får en reaktion når jeg skal til Jordemoder.


Det er så hårdt med det kvalme. Jeg har også kvalme hele tiden, hver dag. Og vågner om natten fordi jeg skal kaste op. Argh! Synes bestemt ikke det er at kaste håndklædet i ringen at blive hjemme en dag eller to. Min kvalme er i hvert fald værre når jeg er træt, så forhåbentligt hjælper en hjemmedag lidt!

Hvor går i til jordemoder henne? Jeg havde også et møg ammeforløb sidst og kunne godt tænke mig at snakke det igennem med en jordemoder. Men min læge siger at de slet ikke har tid til andet end urinsticks, vejning osv. Sådan var det også sidst., så ved det jo egentligt godt... Så bliver lidt misundelig når jeg hører at i har haft samtaler med jordemoderen. Booker i så ekstra tid? Eller kan man måske betale sig fra noget privat...?;(


Det er virkelig forfærdeligt. Indtil videre har den ikke sluppet sit tag, desværre.

Jeg er helt sikker på, at man kan gå til privat jordemoder. Jeg ved ikke hvad der bliver tid til, når jeg skal afsted. Men ved fra en veninde, der er tilknyttet samme fødested, at hun blev tilbudt patienthotellet pga mislykket amning.

Jeg vil bare hjem og opholde mig kortest tid muligt på sygehuset. Derfor overvejer vi en privat ammerådgiver.


Jeg er heller ikke meget for sygehuset. Overvejer ret alvorligt at føde hjemme. Vil kigge nærmere på en privat ammerådgiver. Det var SÅ frustrerende sidst, og den her gang har vi også en anden at tage os af.


Det er jo lige præcis det - at man også har et andet barn at tage sig af. Jeg er ret overbevist om, at min krop lukkede ned sidst pga et hårdt psykisk efterfødselsforløb. Det håber jeg naturligvis bliver helt anderledes denne gang :)


Det synes jeg bare vi skal aftale at det gør :D


Jeps :D
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 27. jan 2016, 18:23

Det lyder godt nok hårdt Nuttede Nuser. Puha.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 27. jan 2016, 19:31

Navn: Marigold
Alder: 37
Beskæftigelse: Pædagog
Mands alder: 37
Bor: Fyn
Fødested: Odense
Prøvet siden: September 2015
Testet positiv: 26.12.15
Termin: 05.09.16
Andre børn: Datter fra 2012
Vide kønnet: Ja
NF-dato: ?
MD-dato: ?
Første lægebesøg: 11. januar 16
Første jm-konsultation: ?
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 27. jan 2016, 19:34

Nå det er i her i gemmer jer :-)
Jeg er 8+2 i dag og hårdt ramt af kvalme. Jeg har det bedst når jeg sover og måske lidt mens jeg spiser eller lige har spist. Jeg er intet værd når jeg kommer hjem fra arbejde, hvor jeg faktisk kun er i stand til at ligge stille. Hvis ikke det ændre sig, må jeg måske sygemeldes :(
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 27. jan 2016, 19:36

primle skrev:Velkommen til Minione, Dgrayish og Sorenspige. Dejligt i vil være med :)

Danseprinsesse - efter scanningen i mandags købte jeg et par ventejeans i h&m. Jeg synes deres jeans er ok, men er enig med dig i, at der er meget der ikke lige er så fedt. Jeg tror jeg kommer til at bruge mine kjoler og så bare gravidleggings og strømpebukser mest.


Jeg prøvede også deres jeans, de var dejlige at have på, men jeg er bare mest til kjoler, så endte med ikke at købe dem.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 27. jan 2016, 19:43

Velkommen Marigold :)

Øv med kvalmen. Håber den gider lette snart.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Alphilia » 27. jan 2016, 19:58

En lurer (som ikke er gravid endnu) hopper lige ind i tråden og giver en kommentar vedr. amning.
De fleste fødesteder har jordemødre der har "speciale" i amning og hvor man kan booke en ekstra konsultation. Jeg vil også tro, at det trods nedskæringer mm, er muligt at få en ekstra tid - fx i det jordemoderbesøg der ligger omkring uge 21-22 og mange steder er en "behovstid".

Man kan godt købe sig til privat ammerådgivning, der er efterhånden et ret stort udbud af selvstændige jordemødre - i hvert fald i hovedstadsområdet.
Endelig har foreningen Forældre og Fødsel en række ammerådgivere man kan kontakte (kvit og frit + det er en politisk uafhængig organisation. www.fogf.dk)
www.ammehjelpen.no er også en god side om amning (også fra et fagligt synspunkt)
3
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 27. jan 2016, 20:44

Min JM sagde, at første konsultation var på 40 minutter, og derefter er de på 20 minutter, hvor tiden går med blodtryk, SF-mål osv.

I dag var kun snak. Vi snakkede kun kort om amning, men hun sagde, at jeg kunne få en ekstra tid, hvis jeg havde brug for at tale om det. Så det overvejer jeg. Jeg skal afsted igen om 6 uger til almindelig konsultation.

Hun spurgte mig også direkte, om jeg havde mod på at prøve igen, eller om jeg havde besluttet, at det ønskede jeg ikke. Jeg svarede ærligt, at det er jeg ikke afklaret omkring. Hun virkede til at støtte mig i begge beslutninger.
2
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 28. jan 2016, 07:07

Sorenspige skrev:Min JM sagde, at første konsultation var på 40 minutter, og derefter er de på 20 minutter, hvor tiden går med blodtryk, SF-mål osv.

I dag var kun snak. Vi snakkede kun kort om amning, men hun sagde, at jeg kunne få en ekstra tid, hvis jeg havde brug for at tale om det. Så det overvejer jeg. Jeg skal afsted igen om 6 uger til almindelig konsultation.

Hun spurgte mig også direkte, om jeg havde mod på at prøve igen, eller om jeg havde besluttet, at det ønskede jeg ikke. Jeg svarede ærligt, at det er jeg ikke afklaret omkring. Hun virkede til at støtte mig i begge beslutninger.


Det der kommer til at blive afgørende for mig er, at jeg simpelthen ikke VIL bruge så meget negativ energi på amningen som sidst. Jeg vil prøve. Og fungerer det ikke, så giver vi flaske.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 28. jan 2016, 18:52

Mit tilfælde er lidt specielt, fordi jeg ikke havde mælk - overhovedet. Efter en uges indlæggelse efter fødslen og forsøg på udpumpning hver 3. time i døgndrift, hvor der ingen mælk kom, besluttede vi i fælleskab med sundhedspersonalet, at det var tid til at stoppe (faktisk var det personalet, som til sidst sagde, at nu havde vi gjort alt, hvad vi kunne).

Denne gang hverken kan eller vil jeg ligge på sygehuset i en uge, med mindre der er noget galt. Samtidig var jeg også dybt ulykkelig og følte mig som den største fiasko, hvilket påvirkede mig lang tid efter.

Der er bare ingen, som kan fortælle mig, om det samme vil ske igen, så derfor har jeg svært ved helt at afskrive det. Jeg er bare bange for at ende samme sted igen.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 28. jan 2016, 18:53

Jeg har bestilt noget ventetøj fra Mamalicious. Jeg var glade for deres ventebukser og trøjer sidste gang, men bukserne er for store endnu.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 28. jan 2016, 19:24

Sorenspige skrev:Mit tilfælde er lidt specielt, fordi jeg ikke havde mælk - overhovedet. Efter en uges indlæggelse efter fødslen og forsøg på udpumpning hver 3. time i døgndrift, hvor der ingen mælk kom, besluttede vi i fælleskab med sundhedspersonalet, at det var tid til at stoppe (faktisk var det personalet, som til sidst sagde, at nu havde vi gjort alt, hvad vi kunne).

Denne gang hverken kan eller vil jeg ligge på sygehuset i en uge, med mindre der er noget galt. Samtidig var jeg også dybt ulykkelig og følte mig som den største fiasko, hvilket påvirkede mig lang tid efter.

Der er bare ingen, som kan fortælle mig, om det samme vil ske igen, så derfor har jeg svært ved helt at afskrive det. Jeg er bare bange for at ende samme sted igen.


Det kan jeg godt forstå du er bange for. Jeg havde mælk. Men blev desværre så psykisk påvirket af omstændighederne, at jeg lukkede ned. Jeg spiste ikke og fik ingen hvile. Selvom jeg var utrolig ked af at måtte opgive, var det også en lettelse at sige fra tilsidst.

Jeg overvejer meget om min mand og jeg skal lave en slags aftale. At så og så mange dage giver vi det og at han kan sige stop når de dage er gået. For jeg ved, at jeg nok selv får svært ved det, selvom jeg tænker noget andet nu. Det er jo bare noget andet at stå som nybagt mor slud af hormoner.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 28. jan 2016, 19:27

Jeg har det sådan underligt og skidt i kroppen. Det er mere end bare kvalme i dag. Jeg har en smule bakterier i min urin og den er sendt til sygehuset til dyrkning. Nogen der ved om man kan få det skidt af det?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 28. jan 2016, 19:27

Det lyder som en god ide med sådan en aftale. Det tror jeg bliver løsningen hos os.

Jeg ved fra sidst, at når jeg står i det, er der andre kræfter end fornuften, som tager over.
0

Tilbage til "Graviditet"