Terminstråd - alle er velkomne :)

Janni.A006
Kort karma: 1
Likede indlæg: 18

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Janni.A006 » 22. maj 2018, 18:38

Sangius skrev:Lige pludselig får jeg en gennemborende smerte i baglåret, som gør at mit ben nærmest knækker sammen under mig. Nu gør det ondt hele tiden, men kun den der gennemborende smerte hvis jeg står op og står stille.

Er det min iskias nerve? Det er da lidt vildt det kan komme ud af det blå sådan :nerve:

Kan jeg gøre noget? Det her er jo nærmest handikappende, kombineret med lændesmerter og generel utilpashed - føler mig 110 år gammel :forvirret2:

Jeg savner min første graviditet... der var der absolut intet at sætte en finger på :lol:

Det lyder rigtig meget som din iskiasnerve. Det har drillet mig både i første graviditet og også denne gang. Første gang haltede jeg stort set rundt i perioder fra omkring uge 20, fordi smerterne netop kunne komme som du beskriver det. Jeg håber ikke det bliver værre. :)
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 368
Likede indlæg: 8204

Indlægaf Sangius » 22. maj 2018, 18:48

Jeg har det allerede nu som om det vokser over hovedet på mig. :s
Jeg har mere eller mindre konstant ondt i underlivet, med murrende smerter. Ligamentsmerterne er også rimelig hæftige, hver gang jeg rejser og sætter mig, eller drejer overkroppen.
Jeg har ofte hovedpine, og er ikke tryg ved panodiler - og den ene gang jeg tog nogle havde det heller ikke megen effekt.
Oven i det er mit Raynauds syndrom vendt tilbage i brysterne, så jeg flere gange om dagen får bidende, stikkende smerter i brysterne, og mine brystvorter bliver kridhvide. :tie:
Og nu med iskiasnerven - jeg humper rundt og kan umuligt stå stille uden benet spasmer helt under mig.

Min datter sover ikke fantastisk, og min mand arbejder en del. Har svært ved at se, hvordan jeg skal klare 14 mere uger på arbejde, med udsigt til at ca intet bliver bedre, hvis jeg er uheldig :syg:

Sorry - total pivskids-tråd altså. Jeg har bare lidt ekstra ondt af mig selv i dag, åbenbart :rulle:
0
Aquadorable
Kort karma: 113
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1254

Re: 14+6

Indlægaf Aquadorable » 22. maj 2018, 18:48

Pilen skrev:Hvornår fortæller/fortalte I det på jobbet? Altså, til ledelsen.
Jeg har da vist ikke pligt til det før 14. august - de 3 måneder før forventet terming. Men synes, der er længe til.
Det har min leder da gættet sig til længe før. Og det synes jeg ikke, der er nogen grund til, at hun gør. Måske meget godt lige at have dem med inde over, hvis der skulle blive noget.
Men jeg tænkte bare på, hvornår man typisk fortæller det?
Selvfølgelig sjældent før NF-scanning.

Og er der noget generelt at sige om hvad de skal have af "dokumentation"?
Synes, at jeg har hørt noget om vandrejournalen. Der står da den dato, som er fastsat ved NF-scanning, som er vel det eneste, de kan bruge. Men der står også min vægt fx. Det, synes jeg ikke nødvendigvis, er en personlig oplysning min leder/HR skal have :lol2: Måske kan man tage et kopi til dem, hvor den oplysning er streget over.

Jeg fortalte det efter NF :) Har ikke afleveret dokumentation til arbejdsgiver.
0
:love:
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 247
Likede indlæg: 2735

Indlægaf Neenah » 22. maj 2018, 19:00

Sangius skrev:Lige pludselig får jeg en gennemborende smerte i baglåret, som gør at mit ben nærmest knækker sammen under mig. Nu gør det ondt hele tiden, men kun den der gennemborende smerte hvis jeg står op og står stille.

Er det min iskias nerve? Det er da lidt vildt det kan komme ud af det blå sådan :nerve:

Kan jeg gøre noget? Det her er jo nærmest handikappende, kombineret med lændesmerter og generel utilpashed - føler mig 110 år gammel :forvirret2:

Jeg savner min første graviditet... der var der absolut intet at sætte en finger på :lol:

Kiropraktor eller fys! Jeg gik hos min kiropraktor to gange, så var iskiassmerten væk, og han tog lændesmerterne i samme omgang :gogo:
4
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1207

Indlægaf Zonta » 22. maj 2018, 19:34

Sangius skrev:Jeg har det allerede nu som om det vokser over hovedet på mig. :s
Jeg har mere eller mindre konstant ondt i underlivet, med murrende smerter. Ligamentsmerterne er også rimelig hæftige, hver gang jeg rejser og sætter mig, eller drejer overkroppen.
Jeg har ofte hovedpine, og er ikke tryg ved panodiler - og den ene gang jeg tog nogle havde det heller ikke megen effekt.
Oven i det er mit Raynauds syndrom vendt tilbage i brysterne, så jeg flere gange om dagen får bidende, stikkende smerter i brysterne, og mine brystvorter bliver kridhvide. :tie:
Og nu med iskiasnerven - jeg humper rundt og kan umuligt stå stille uden benet spasmer helt under mig.

Min datter sover ikke fantastisk, og min mand arbejder en del. Har svært ved at se, hvordan jeg skal klare 14 mere uger på arbejde, med udsigt til at ca intet bliver bedre, hvis jeg er uheldig :syg:

Sorry - total pivskids-tråd altså. Jeg har bare lidt ekstra ondt af mig selv i dag, åbenbart :rulle:

Der er plads til alt i tråden her - både det positive og det negative. Og nu sagde du selv, at din første graviditet var nem, så det er klart, at du nok er lidt overrasket over hvor meget der kan komme og hvor tidligt. Håber lidt på, at jeg kan lave en omvendt af dig - første graviditet er lort, den næste bliver superb :lol:

Mht. iskiasnerven, så kan den jo have sat sig fast ved en bevægelse du har lavet og så gør det nas. Jeg tænker afsted til enten fys eller kiropraktor.

Og så tænker jeg da også, at du måske skal overveje en deltidssygemelding, hvis du får det værre. Du skal jo både passe på dig selv, baby og din datter :)
3
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 414
Likede indlæg: 6382

Indlægaf Joe » 22. maj 2018, 20:31

Jeg fortalte det til min leder, da jeg var 9 uger henne. Jeg regnede ud at hun allerede havde mistænkt det, og så stod jeg bedre, hvis jeg bare sagde det.

Jeg har ingen dokumentation vedlagt.
0
Man sku’ nok ha’ været der...
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 414
Likede indlæg: 6382

Indlægaf Joe » 22. maj 2018, 20:51

Forresten har jeg vedtaget med mig selv, at 13 timers arbejdsdag plus en times transport hver vej simpelthen bare er for meget for mig, når jeg er "i denne tilstand". Hvordan jeg så griber denne her højsæson for aftenmøder an, det må jeg lige finde ud af.
0
Man sku’ nok ha’ været der...
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 346
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 5702

Indlægaf Mi55y » 23. maj 2018, 04:19

Jeg fortalte det til min chef, da jeg var omkring 8 uger henne, da jeg var til lønforhandling og gerne ville dukke med åbne kort. Resten af arbejdspladsen fik det at vide efter nf. Har ikke givet noget dokumentation.
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Xnaiv
Kort karma: 13
Likede indlæg: 166

Indlægaf Xnaiv » 23. maj 2018, 05:43

Jeg regner med at fortælle det imorgen der er jeg 13+2. Det havde passet allerbedst ind sidste torsdag, men jeg ville altså have overstået nf inden :)
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 220
Likede indlæg: 2524

Indlægaf girl_beat » 23. maj 2018, 07:32

Jeg vil gerne være med i drenge-klubben :lun:

Havde den mest fantastiske dag i går, hvor humøret og solen og lykkefølelsen var tiptop, og det var sådan en fin oplevelse at være til kønsscanning. Vi fejrede det med en lækker middag i byen og cyklede hjem sent om aftenen med vores scanningsbilleder under armen :dåne:
11
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Phaiak
Likede indlæg: 127

38+0

Indlægaf Phaiak » 23. maj 2018, 08:39

Så nåede vi et nyt ugeskift og dermed kun 1 uge til igangsættelse.

Jeg er tung og træt i dag. Så efter at have afleveret barn og mand kørte jeg hjem og gik i seng igen og fik sovet 2 timer mere. Og jeg er stadig vildt træt.

Men planen er at få ryddet lidt op i dag og lægge tøj/ting klar som vi skal pakke i hospitalstasken.
Og så er der nok også en eftermiddagslur på programmet inden jeg henter barn.
2
Brugeravatar
Zonta

Re: 38+0

Indlægaf Zonta » 23. maj 2018, 10:11

Phaiak skrev:Så nåede vi et nyt ugeskift og dermed kun 1 uge til igangsættelse.

Jeg er tung og træt i dag. Så efter at have afleveret barn og mand kørte jeg hjem og gik i seng igen og fik sovet 2 timer mere. Og jeg er stadig vildt træt.

Men planen er at få ryddet lidt op i dag og lægge tøj/ting klar som vi skal pakke i hospitalstasken.

Wauw, det må være vildt at man kan sige "I næste uge er vi forældre til to" :D Kan godt forstå, at du er træt.
2
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 102
Likede indlæg: 1774

Indlægaf billiebean » 23. maj 2018, 10:36

Har lige fået en pedicure. Det var himmelsk! Kan virkelig anbefales til smadrede gravidfødder :)

Mine fødder har det lidt hårdt. Vand i ben og fødder og den øgede vægt har gjort dem ømme, og jeg har fået hård hud, hvilket jeg ikke plejer at have.
0
Phaiak
Likede indlæg: 127

Indlægaf Phaiak » 23. maj 2018, 10:51

Zonta skrev:

Wauw, det må være vildt at man kan sige "I næste uge er vi forældre til to" :D Kan godt forstå, at du er træt.

Det er så skørt at vide at det er i næste uge.
Og især nu hvor man kan sige “på onsdag” og ikke skal sige dato eller noget.

Nu sidder jeg på loungesofaen uden for med benene oppe og orker næsten ikke at hænge den vask op der er klar i Vaskemaskinen.
0
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 23. maj 2018, 10:53

Phaiak skrev:
Zonta skrev:

Det er så skørt at vide at det er i næste uge.
Og især nu hvor man kan sige “på onsdag” og ikke skal sige dato eller noget.

Nu sidder jeg på loungesofaen uden for med benene oppe og orker næsten ikke at hænge den vask op der er klar i Vaskemaskinen.

Så bliv du siddende lidt og nyd vejret - vasketøjet kan godt vente en times tid ;)
3

Tilbage til "Graviditet"