Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: 18+4

Indlægaf twinkle » 15. jan 2018, 15:19

billiebean skrev:Kan simpelthen ikke finde ud af om det er babyen i maven jeg kan mærke eller alt muligt andet :lol:

Hvordan har det føltes for jer i starten?


Jeg var ikke i tvivl. Men min moderkage lå også foran, så jeg mærkede ham ikke rigtigt der før uge 21/22
Kan huske det første jeg mærkede, var noget der føltes som om, at der blev stukket en finger ned i min blære indefra :lol:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: 9+2

Indlægaf twinkle » 15. jan 2018, 15:21

Zonta skrev:De der piller, ik'? Er der nogen der kan kloge sig lidt på mine vegne? Jeg skal til fra nu af at tage følgende:
1 gravid vitaminpille
1 jerntablet
1 kalktablet
2 B6-tabletter (for kvalme.. Det er mest på forsøgsbasis og kun i en måned. Min læge har sagt ok for det)
1 antidepressiv pille (er ved at trappe ud - i samarbejde med lægen)

Er det kun jern jeg skal være opmærksom på? Altså så jeg kan tage alle pillerne om morgenen og så vente med jern til om aftenen og tage den med noget juice? Ved nemlig, at jern og kalk ikke kan tages sammen. Det er bare for at gøre det så nemt som muligt for mig selv :lol:


Ja, sådan ville jeg nok tage dem. Der er ingen grund til at gøre det mere besværligt end højst nødvendigt :)
Har du overvejet at skifte jernpiller? De kan godt give nogen kvalme
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: 9+2

Indlægaf Zonta » 15. jan 2018, 15:32

twinkle skrev:
Zonta skrev:De der piller, ik'? Er der nogen der kan kloge sig lidt på mine vegne? Jeg skal til fra nu af at tage følgende:
1 gravid vitaminpille
1 jerntablet
1 kalktablet
2 B6-tabletter (for kvalme.. Det er mest på forsøgsbasis og kun i en måned. Min læge har sagt ok for det)
1 antidepressiv pille (er ved at trappe ud - i samarbejde med lægen)

Er det kun jern jeg skal være opmærksom på? Altså så jeg kan tage alle pillerne om morgenen og så vente med jern til om aftenen og tage den med noget juice? Ved nemlig, at jern og kalk ikke kan tages sammen. Det er bare for at gøre det så nemt som muligt for mig selv :lol:


Ja, sådan ville jeg nok tage dem. Der er ingen grund til at gøre det mere besværligt end højst nødvendigt :)
Har du overvejet at skifte jernpiller? De kan godt give nogen kvalme

Jeg starter først på jern fra i dag, så jeg ser på det :D lige nu har jeg bare købt apovit gravid jern.
0
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 9+2

Indlægaf Aquadorable » 15. jan 2018, 15:54

Zonta skrev:
twinkle skrev:
Zonta skrev:De der piller, ik'? Er der nogen der kan kloge sig lidt på mine vegne? Jeg skal til fra nu af at tage følgende:
1 gravid vitaminpille
1 jerntablet
1 kalktablet
2 B6-tabletter (for kvalme.. Det er mest på forsøgsbasis og kun i en måned. Min læge har sagt ok for det)
1 antidepressiv pille (er ved at trappe ud - i samarbejde med lægen)

Er det kun jern jeg skal være opmærksom på? Altså så jeg kan tage alle pillerne om morgenen og så vente med jern til om aftenen og tage den med noget juice? Ved nemlig, at jern og kalk ikke kan tages sammen. Det er bare for at gøre det så nemt som muligt for mig selv :lol:


Ja, sådan ville jeg nok tage dem. Der er ingen grund til at gøre det mere besværligt end højst nødvendigt :)
Har du overvejet at skifte jernpiller? De kan godt give nogen kvalme

Jeg starter først på jern fra i dag, så jeg ser på det :D lige nu har jeg bare købt apovit gravid jern.


Dem fik jeg vildt hård mave af. Hvis du også kommer til at bøvle med det, vil jeg anbefale Hemojern.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: 9+2

Indlægaf Zonta » 15. jan 2018, 16:09

Aquadorable skrev:
Zonta skrev:
twinkle skrev:
Zonta skrev:De der piller, ik'? Er der nogen der kan kloge sig lidt på mine vegne? Jeg skal til fra nu af at tage følgende:
1 gravid vitaminpille
1 jerntablet
1 kalktablet
2 B6-tabletter (for kvalme.. Det er mest på forsøgsbasis og kun i en måned. Min læge har sagt ok for det)
1 antidepressiv pille (er ved at trappe ud - i samarbejde med lægen)

Er det kun jern jeg skal være opmærksom på? Altså så jeg kan tage alle pillerne om morgenen og så vente med jern til om aftenen og tage den med noget juice? Ved nemlig, at jern og kalk ikke kan tages sammen. Det er bare for at gøre det så nemt som muligt for mig selv :lol:


Ja, sådan ville jeg nok tage dem. Der er ingen grund til at gøre det mere besværligt end højst nødvendigt :)
Har du overvejet at skifte jernpiller? De kan godt give nogen kvalme

Jeg starter først på jern fra i dag, så jeg ser på det :D lige nu har jeg bare købt apovit gravid jern.


Dem fik jeg vildt hård mave af. Hvis du også kommer til at bøvle med det, vil jeg anbefale Hemojern.

Jeg har irritabel tyktarm, så det skal nok blive en kamp at finde noget kroppen kan håndtere :rulle:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: 9+2

Indlægaf twinkle » 15. jan 2018, 16:24

Zonta skrev:
Aquadorable skrev:
Zonta skrev:
twinkle skrev:
Zonta skrev:De der piller, ik'? Er der nogen der kan kloge sig lidt på mine vegne? Jeg skal til fra nu af at tage følgende:
1 gravid vitaminpille
1 jerntablet
1 kalktablet
2 B6-tabletter (for kvalme.. Det er mest på forsøgsbasis og kun i en måned. Min læge har sagt ok for det)
1 antidepressiv pille (er ved at trappe ud - i samarbejde med lægen)

Er det kun jern jeg skal være opmærksom på? Altså så jeg kan tage alle pillerne om morgenen og så vente med jern til om aftenen og tage den med noget juice? Ved nemlig, at jern og kalk ikke kan tages sammen. Det er bare for at gøre det så nemt som muligt for mig selv :lol:


Ja, sådan ville jeg nok tage dem. Der er ingen grund til at gøre det mere besværligt end højst nødvendigt :)
Har du overvejet at skifte jernpiller? De kan godt give nogen kvalme

Jeg starter først på jern fra i dag, så jeg ser på det :D lige nu har jeg bare købt apovit gravid jern.


Dem fik jeg vildt hård mave af. Hvis du også kommer til at bøvle med det, vil jeg anbefale Hemojern.

Jeg har irritabel tyktarm, så det skal nok blive en kamp at finde noget kroppen kan håndtere :rulle:


Hvis hemojern ikke fungerer for dig (jeg kan ikke tåle det, bliver simpelthen så forstoppet), så prøv med aminoJern. Der er er absolut mest skånsomme jerntilskud jeg nogensinde har taget.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 15. jan 2018, 20:43

Nå, så fik jeg fortalt min nye chef det i dag. Jeg havde absolut ikke forventet at hun ville klappe i hænderne af begejstring over at jeg er nyuddannet og nyansat og så nygravid oveni.

Men at skifte fra at de er SÅ glade for at have ansat mig til, vi vil jo måske godt beholde dig efter dit vikariat alligevel..... det var lidt skuffende. Jeg har trods alt være på afdelingen i 6 mdr som studerende og 8 mdr som timelønnet løftet min del i de mdr. Jeg ender med at have været der 4 mdr som uddannet før jeg skal gå fra.

men altså.... den der ler sidst ler bedst... hun har tilsyneladende glemt at hun fastansatte mig fra begyndelsen af, fordi de skulle ansætte mange og hun gerne ville være sikker på mig. Så der er ikke nogen slutdato i mit ansættelsesbrev. :P


vikariat my ass. Og ja, jeg er i fagforening hvis der bliver mere rod ud af den slags. Bare træls at starte med den slags skuffelse.

Nå, ellers er det fedt at være gravid, jeg har stadigvæk kvalme, og kan passe mindre og mindre af mit tøj + ventetøj ser da herrens ud, flæser og sløjfer overalt. yikes.

Til gengæld skal vi til noget intro hejs i morgen på hvidovre, det er vist et massemøde for at spare på deres ansatte, så vi må se ad.

brok out.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 15. jan 2018, 21:20

Ja, det kan være lidt en mavepuster med nogen menneskers reaktioner.. :/

Jeg fortalte det fx til min jobkonsulent i dag. Stille og roligt a la "Jeg må hellere fortælle også, at jeg er gravid". Og reaktionen: "Dejligt, men nu er graviditet jo altså ikke en hindring for at få et arbejde!!"
Ok. Jamen vi har kun kæmpet i 4 år for at slippe for at arbejde jo :stoned: Ej, men gider ikke engang tænke på det. Nogen mennesker altså.
2
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 15. jan 2018, 21:23

billiebean skrev:Ja, det kan være lidt en mavepuster med nogen menneskers reaktioner.. :/

Jeg fortalte det fx til min jobkonsulent i dag. Stille og roligt a la "Jeg må hellere fortælle også, at jeg er gravid". Og reaktionen: "Dejligt, men nu er graviditet jo altså ikke en hindring for at få et arbejde!!"
Ok. Jamen vi har kun kæmpet i 4 år for at slippe for at arbejde jo :stoned: Ej, men gider ikke engang tænke på det. Nogen mennesker altså.


Idioter :ae:


Her er der efterhånden kun et par dage til tryghedsscanning, og jeg er ved at være noget nervøs... :panik: Jeg mærker ikke så meget til det der gravid i det hele taget - altså bortset fra at jeg er ret træt. Men jeg ved ikke om det er derfor. Jeg tror bare jeg regnede med at man mærkede det meget mere, det der babyhalløj.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 15. jan 2018, 21:29

Neenah skrev:
billiebean skrev:Ja, det kan være lidt en mavepuster med nogen menneskers reaktioner.. :/

Jeg fortalte det fx til min jobkonsulent i dag. Stille og roligt a la "Jeg må hellere fortælle også, at jeg er gravid". Og reaktionen: "Dejligt, men nu er graviditet jo altså ikke en hindring for at få et arbejde!!"
Ok. Jamen vi har kun kæmpet i 4 år for at slippe for at arbejde jo :stoned: Ej, men gider ikke engang tænke på det. Nogen mennesker altså.


Idioter :ae:


Her er der efterhånden kun et par dage til tryghedsscanning, og jeg er ved at være noget nervøs... :panik: Jeg mærker ikke så meget til det der gravid i det hele taget - altså bortset fra at jeg er ret træt. Men jeg ved ikke om det er derfor. Jeg tror bare jeg regnede med at man mærkede det meget mere, det der babyhalløj.


Jeg var også til en scanning der omkring uge 7 på klinikken. Og jeg spurgte også bekymret lægen om det var ok, at jeg ikke mærkede så meget andet end en bitte smule kvalme. Og han var bare sådan "Vær du bare glad for det! Der er nogen der kommer på det her tidspunkt, som dårligt kan komme ud af døren pga. kvalme. Meeen det kan tids nok komme ;)" Og så kom det også bare for fulde gardiner umiddelbart efter scanningen! Både godt og skidt - for som du siger higer man lidt efter et tegn. Men tegnet behøver måske ikke ligefrem være invaliderende heller :genert: Krydser for en god scanning.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 15. jan 2018, 21:36

Kæresten til en af min kærestes venner, er gravid, omkring uge 18-20, hun har ikke mærket noget som helst udover hun omkring uge 10 havde haft lidt kvalme/opkast/ondt i maven en enkelt dag, hvor kæresten vist også var syg, så det var ikke nødvendigvis babyrelateret.... nu har hun så fået en lille topmave, men ellers er der intet der viser at hun er gravid. Drømmegraviditet! (Selvom jeg udemærket godt ved at så tænker man nok alt muligt andet, når det er en selv.)

Og så tænker man på sig selv sidste år. Kvalme, opkast, ubehag og seriøse humørsvingninger de første 3 måneder, 1 god måned og så lagt ned af en hjernedød bækkenløsning i 5 måneder :wave:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 15. jan 2018, 21:42

Mit kvalme-halløj kom stille og roligt snigende i uge 7-ish og blev lidt værre indtil uge 9. Nu må jeg se hvordan det går fremover :kryds:

Har en veninde, der havde hyperemesis - hun kastede op i 4 måneders tid og kunne nærmest ikke holde noget i sig. Så er det altså ikke skide spændende at være gravid :8:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 15. jan 2018, 21:53

Har også en veninde, der kastede så meget op. De var nødt til at tage op til overvejelse om hun skulle have en abort, fordi det var så hårdt for hendes krop.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 16. jan 2018, 07:54

Buller skrev:Nå, så fik jeg fortalt min nye chef det i dag. Jeg havde absolut ikke forventet at hun ville klappe i hænderne af begejstring over at jeg er nyuddannet og nyansat og så nygravid oveni.

Men at skifte fra at de er SÅ glade for at have ansat mig til, vi vil jo måske godt beholde dig efter dit vikariat alligevel..... det var lidt skuffende. Jeg har trods alt være på afdelingen i 6 mdr som studerende og 8 mdr som timelønnet løftet min del i de mdr. Jeg ender med at have været der 4 mdr som uddannet før jeg skal gå fra.

men altså.... den der ler sidst ler bedst... hun har tilsyneladende glemt at hun fastansatte mig fra begyndelsen af, fordi de skulle ansætte mange og hun gerne ville være sikker på mig. Så der er ikke nogen slutdato i mit ansættelsesbrev. :P


vikariat my ass. Og ja, jeg er i fagforening hvis der bliver mere rod ud af den slags. Bare træls at starte med den slags skuffelse.

Nå, ellers er det fedt at være gravid, jeg har stadigvæk kvalme, og kan passe mindre og mindre af mit tøj + ventetøj ser da herrens ud, flæser og sløjfer overalt. yikes.

Til gengæld skal vi til noget intro hejs i morgen på hvidovre, det er vist et massemøde for at spare på deres ansatte, så vi må se ad.

brok out.

Så din chef tror du er ansat i et vikariat, som hun sagde de måske ville beholde dig efter? Jeg er lidt forvirret. men det lyder da virkelig som en træls udmelding :boo:. Man må forvente når man ansætter folk i den fødedygtige alder at der er en risiko for barsel.
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 16. jan 2018, 08:00

billiebean skrev:Ja, det kan være lidt en mavepuster med nogen menneskers reaktioner.. :/

Jeg fortalte det fx til min jobkonsulent i dag. Stille og roligt a la "Jeg må hellere fortælle også, at jeg er gravid". Og reaktionen: "Dejligt, men nu er graviditet jo altså ikke en hindring for at få et arbejde!!"
Ok. Jamen vi har kun kæmpet i 4 år for at slippe for at arbejde jo :stoned: Ej, men gider ikke engang tænke på det. Nogen mennesker altså.


Man må elske de der jobkonsulenter. Jeg føler med dig. Jeg var arbejdsløs da jeg var gravid med 'Niels......det var virkelig tungt. Især fordi da jeg kom tilbage fra barsel blev jeg mødt med spørgsmålet om jeg havde fundet mig et praktik sted :stoned: ......øhhh....praktik? hvad snakker du om? "ja du skulle jo finde et praktik sted".....øhhh....okay, det vidste jeg ikke, men det kan jeg da godt prøve på :lol: :lol: :lol:
0

Tilbage til "Graviditet"