Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 2. maj 2016, 18:06

Dr_bp skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg har lige haft sådan en rigtig graviditetstudetur.

De sidste par dage har jeg haft plukveer, nærmest hver gang jeg står op. I dag har jeg haft smerter/jag i maven og ikke mærket baby.

Min kæreste var klar til at ringe til sygehuset, så lettelsen var stor, da der kom er par enkelte spark for lidt siden.
Det er utroligt, hvor meget man kan køre sig selv op på ganske få timer. :blush:

Næste gang, så prøv at skubbe lidt til den og drikke noget rigtigt koldt vand. Det kan tit 'vække' barnet :)
Men vores ældste var jeg forbi fødegangen 2 gange inden fødslen fordi jeg ikke kunne mærke ham. Jeg ringede i øvrigt også til vagtlægen fordi jeg begyndte at bløde. Det viste sig så at være en hæmoride.... :fløjt:
Man bliver lidt skør af at bære et barn ;) Men hey, hvis ikke nu, hvornår så?


Jeg skubbede også, og jeg kunne mærke, at jeg flyttede på ham derinde, men ligesom at flytte noget "dødt" i vand, der bare kommer tilbage - så var det jeg begyndte at tude. Sparkene kom, netop efter jeg forsøgte med en kold danskvand. :)

Ha ha, hvor tarveligt med den hæmoride. :kys:
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 2. maj 2016, 18:40

Danseprinsesse skrev:Jeg har lige haft sådan en rigtig graviditetstudetur.

De sidste par dage har jeg haft plukveer, nærmest hver gang jeg står op. I dag har jeg haft smerter/jag i maven og ikke mærket baby.

Min kæreste var klar til at ringe til sygehuset, så lettelsen var stor, da der kom er par enkelte spark for lidt siden.
Det er utroligt, hvor meget man kan køre sig selv op på ganske få timer. :blush:


Ååååhh jeg kender det! man kan køre sig selv helt op med alle mulige negative tanker :panik:
Jeg har også haft lidt vanskeligt ved at mærke den lille de sidste dage, og det kan optage al min tankevirksomhed. Jeg har også skubbet og puffet til maven, og også fået nogle små puf tilbage. I dag har hun dog heldigvis været en smule mere aktiv. I hvertfald nok til at berolige hønemor her :D Jeg har sådan en AngelSound til at høre babys hjertelyd. Det hjælper selvfølgelig også.
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 2. maj 2016, 18:48

Ja, mega tarveligt med hæmoride. Det værste er at den har fået en ven, og de har bosat sig permanent deromme i alle mine graviditeter og efterforløb. Så søde mommy-to-bes: pas nu godt på jeres maver og sørg for guds skyld for at holde jeres tarme i bevægelse - også i tiden efter fødslen!
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 3. maj 2016, 10:25

Ej, jeg har altså verdens sødeste mand, det har jeg bare.

Igår da vi var gået i seng lå vi og sludrede lidt frem og tilbage om alt muligt. Han er jo 10 år ældre end mig, og da snakken så faldt på "når vi en dag er på plejehjem..." så sagde jeg at jeg håbede han blev mindst 90 så jeg ikke skal af med ham for tidligt. Så sagde han: "Det satser jeg på, men jeg håber at det bliver mig der begraver dig og ikke omvendt". Tror I lige jeg TUDEDE!! Gør jeg næsten igen bare ved at skrive det. Det er simpelthen det mest uselviske nogen nogensinde har sagt til mig. Tænk at han elsker mig så meget, at han håber han kan tage den smerte det er at miste en ægtefælle, sådan at jeg ikke behøver opleve den :whine: :whine: :lun:
3
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 3. maj 2016, 17:43

Jeg har haft en rigtig travl dag på arbejde, hvor jeg har gået meget. Det har min krop reageret på, så efter jeg kom hjem, har jeg ikke lavet ret meget, og nu ligger jeg på sofaen.

Jeg føler mig lidt pylret, men jeg tør ikke bare okse videre, når jeg tydeligt kan mærke plukveer og tyngde i underlivet.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 3. maj 2016, 17:46

Snowdrop, din mand er altså også heldig med dig. Hvis du havde været i et lidt andet lune, kunne du have tolket det noget anderledes ;) .
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 3. maj 2016, 17:47

Sorenspige skrev:Jeg har haft en rigtig travl dag på arbejde, hvor jeg har gået meget. Det har min krop reageret på, så efter jeg kom hjem, har jeg ikke lavet ret meget, og nu ligger jeg på sofaen.

Jeg føler mig lidt pylret, men jeg tør ikke bare okse videre, når jeg tydeligt kan mærke plukveer og tyngde i underlivet.


Synes det lyder fornuftigt :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 3. maj 2016, 17:54

S har fået skoldkopper og timingen er elendig. Min mand skal selvfølgelig ekstra på kursus i morgen. Og arbejde torsdag-fredag. Til gengæld har jeg for en uges tid bedt ham tage fri i weekenden fordi jeg simpelhen ikke kan holde til at være alene med hende i 4 dage, jeg er så ramt af træthed at jeg kan sove hele dagen og krydret med kvalme der kommer og går i løbet af dagen er det bare vildt hårdt at have 14 timer alene med meget aktiv 3 årig der ikke sover lur.
Jeg vinder generelt ikke point på min mine mor skills i tiden, jeg er simpelthen så træt, har virkelig dårlig samvittighed og håber det går over i andet trimester :(
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 3. maj 2016, 17:57

Bøtte, det lyder altså også meget hårdt det der :ae:.
Selv uden graviditet og skoldkopper inde over. Er der slet ikke mulighed for aflastning fra familie eller venner?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 3. maj 2016, 18:06

Bøtte og sørenspige jeg har ikke noget klogt at sige men i får lige et knus at varme jer på :ae: :blomst:
2
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 3. maj 2016, 18:12

Jeg syntes vi har brugt mange penge på ting til babyfisen, men da jeg så lige sad og regnede sammen på det har vi givet 10.510kr for Odder barnevogn plus alt tilbehør, stort puslebord, voksi plus bærerplade, stokke newborn, autostol fra Rømer, og vores Babybay plus alt tilbehør. Og så fik jeg det helt godt igen, udover Babybay og autostol er det købt brugt. jeg regnede sammen på babysams hjemmeside, og bare de ting ville være løbet op i 21.165kr. Vi lander nok på omkring 20.000kr når vi har ALT købt.
Hvor meget har I købt for indtil videre og hvad tror I det ender på alt i alt?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 3. maj 2016, 18:30

Vi skal ikke købe så meget denne gang, da vi har de store ting fra sidste gang.

Jeg ved ikke, hvor meget vi købte for sidste gang, men det blev nok omkring 13-14.000. Barnevognen var den dyreste post til omkring 11.000kr incl tilbehør. Derudover købte vi autostol og et brugt puslebord.

Tremmeseng og kravlegård fik vi i dåbsgave og julegave. Det samme med trip trap stolen.

Jeg overvejer sådan en newborn stol til trip trap stolen, men så skal vi jo egentlig have en ny stol :gruble:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 3. maj 2016, 18:33

Der kom så nok et par tusind oven i med tøj, stofbleer, ammepude, sengetøj og puslepude. Vi fik en del tøj brugt, så jeg købte ikke vildt meget tøj selv (og en del brugt).

Legetøj osv. købte vi ikke så meget af, men ønskede os det i barselsgave.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 3. maj 2016, 18:36

Vi købte barnevogn, rejseseng og højstol for 4400 kr.
Jeg har købt tremmeseng og bedsidecrib for 3500 kr
Har købt et legetæppe og lidt småting for 1000 kr

Vi har ikke rigtig noget tøj endnu, eller stofbleer, bideringe, evt. pulsebord, ammepude, bamser/legetøj, osv. osv. Så jeg ved ikke hvor meget vi ender med at bruge i sidste ende. Men synes det er ret billigt hvis man kan gøre det hele til 13-14.000? :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 3. maj 2016, 18:37

Jeg arbejder med flygtningebørn, og i dag havde vi inviteret deres forældre til et arrangement.

Her siger en af mødrene til mig, at jeg er smuk - og bagefter fortæller hun, at i hendes hjemland betyder det, at man venter en pige. Når man venter en dreng, ser man åbenbart mere træt ud.

Jeg kunne jo så fortælle, at jeg venter en pige, hvilket jo bare bekræftede hendes ord.

At jeg så ikke lige frem er speciel smuk, er en anden sag :-D.
5

Tilbage til "Graviditet"