Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 29. jun 2017, 17:49

MyGirl skrev:Jeg kan også kun anbefale graviditetsjeans! :lun: Lever i dem, når jeg ikke er på job! (Hvor man skal være pæn og kontoragtig ikke gå i jeans :whine: )

I den forbindelse, er der så nogen, der har fundet det gode sæt nylonstrømper til kæmpemaven? Jeg er virkelig ikke gode venner en H&Ms. De tre par, jeg har købt, er alle gået i stykker mellem første og anden gang, de har været på. Mine gamle giver mig ondt i maven at have på, og Zizzis som jeg prøvede i håb om, at det var lykken, er for store og glider ned.

Hvad bruger i?

Jeg er relativt kortbenet og rund i formerne uden at være decideret plussize, hvis det gør noget for anbefalingerne.


Jeg er glad for H&M's. Har du prøvet dem fra Asos' mamalinje?
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 29. jun 2017, 17:53

twinkle skrev:
Ficus skrev:Min far er overbevist om at jeg føder d 7. 3 dage før termin... og han lægger ikke skjul på det. Får en mail hvor der bare står "Så er der 177 timer 39 min tilbage."

Ikke noget stress eller noget :rulle:


Hvor er det kært :lol:


Og en lille smule irriterende.

Specielt da han så lige afsluttede et opkald med at det snart kun var 170 timer....

Manden har tydeligvis for lidt at lave på arbejdet!
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 29. jun 2017, 17:53

Evapeva skrev:Uha, nu er der to, der har født i Facebook-tråden for augusttermin. :nerve: Den seneste 34+0 (jeg selv er 32+4). Man får virkelig øjnene op for, at det i princippet kan ske når som helst fra nu af. Dog håber jeg på noooget senere, selvom uge 38 frem for uge 40 da ikke ville gøre noget. :lol2:

Andre end mig, der er tvunget til at gå i mormor-tempo overalt? Hvis ikke jeg gør det, rammer plukveerne som en mur. Virkelig anstrengende...
Vi har ellers satset på nogenlunde mobilitet hos mig og bestilt et par hotelovernatninger 14.-18. juli i både KBH og Malmø, bare for at komme afsted og få set lidt. Så må vi se, om det kræver en trækvogn. :-D

Hvad skal I hen over sommeren?

Der er to i min september der har født. Den ene for nogle uger siden, den anden fik tvillinger i mandags. Hun fik svangerskabsforgiftning. Det er bare alt alt for tidligt. Men de klarer det vist ret godt.

Jeg vil gerne lige vente mindst 7 uger mere... :D

Vi skal i sommerhus om 3 uger, det er det eneste vi vil bevæge os ud i. Også skal jeg vist på weekend tur med nogle veninder.
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

20+4

Indlægaf ina » 29. jun 2017, 18:03

Jeg er over halvvejs og det kan jeg ikke helt forstå. :genert: Så jeg er med jer andre - tiden går for stærkt!

Jeg var til eksamen i går, klarede den med et flot 10-tal, så her står den på sommerferie frem til 28. juni. Børnene får sommerferie fra i morgen.

Jeg har haft rigtig meget om ørerne med eksamen, min mand har været væk til festival, planlægning af familiesommerfest,planlægning af polterabend og derefter gaver og tale og tøj osv. til min venindes bryllup de sidste par uger (jeg har påtaget mig alt for meget - DUMT!). Og så besluttede vi i sidste uge, at vores børn skal skifte børnehave efter sommerferien, så de kan få nogle år i børnehave med dem de skal i skole med.

Det har været en mega svær beslutning. Min mand var rimelig afklaret omkring det, men jeg har været meget følsom og haft svært ved det. De (og vi) er glade for deres nuværende institution, men det nye skal også nok blive godt, selvom det er svært.

Det, kombineret med en lidt for travl og presset måned, har givet mig tankemylder og en masse bekymringer, som jeg har svært ved at slippe. Og det er dumt og træls.

Børnene trænger til ferie nu og jeg synes min datter især er lidt ekstra følsom også. Vi siger farvel i børnehaven i morgen og så er der 4-5 uger før de skal starte i den nye, men jeg håber virkelig at vi kan nyde ferien stille og roligt uden for mange bekymringer over hvordan start i den nye børnehave skal gå.

Nå, det var lige knap så graviditetsrelevant - og så alligevel. Er sikker på at graviditetshormoner har noget at sige i forhold til mit tankemylder og overbekymring.

Ellers ikke så meget nyt her. :genert: Jeg mærker lillesøster hver dag nu og nyder det! Jeg er stadig meget træt, synes jeg, så overvejer om jeg lige skal have tjekket om jeg mangler jern eller andet. :gruble:
Senest rettet af ina 29. jun 2017, 18:20, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 29. jun 2017, 18:04

ina skrev:
twinkle skrev:Hvordan føles ligamentsmerter egentlig? :gruble:

Jeg har haft vildt ondt i dag, primært omkring min livmoder og så har smerten nærmest "strålet" ned i min hooha. Jeg troede fejlagtigt at lidt bevægelse ville gøre godt, så jeg gik hjem fra job. Det fortrød jeg relativt hurtigt, for det var som om smerten bare tog til.


Det kunne godt lyde som ligamentsmerter, men synes det lyder lidt voldsomt dog. Det kan dog også gøre virkelig ondt! Er det en konstant smerte? Hvor langt er det nu du er?


Det er ikke en konstant smerte, heldigvis! Det føles som sådan nogle stik/jag :gruble:

Iflg. min læge skulle jeg gå ind i uge 11 i morgen, men her på det sidste har jeg spekuleret en del over, om jeg måske er længere end det.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 29. jun 2017, 18:06

Evapeva skrev:Uha, nu er der to, der har født i Facebook-tråden for augusttermin. :nerve: Den seneste 34+0 (jeg selv er 32+4). Man får virkelig øjnene op for, at det i princippet kan ske når som helst fra nu af. Dog håber jeg på noooget senere, selvom uge 38 frem for uge 40 da ikke ville gøre noget. :lol2:

Andre end mig, der er tvunget til at gå i mormor-tempo overalt? Hvis ikke jeg gør det, rammer plukveerne som en mur. Virkelig anstrengende...
Vi har ellers satset på nogenlunde mobilitet hos mig og bestilt et par hotelovernatninger 14.-18. juli i både KBH og Malmø, bare for at komme afsted og få set lidt. Så må vi se, om det kræver en trækvogn. :-D

Hvad skal I hen over sommeren?


Håber du kan komme rundt på jeres tur! Det ville være ærgerligt ellers. God ide med trækvogn, hvis det ikke går. :D :kys:

Vi skal en uge i sommerhus ved Vesterhavet og en weekendtur til Sjælland og besøge min kusine og hendes kæreste. Ellers står den på en masse småture og hygge herhjemme. Håber vejret bliver bedre.

Hvad skal I? Udover ovennævnte?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 29. jun 2017, 18:07

twinkle skrev:
ina skrev:
twinkle skrev:Hvordan føles ligamentsmerter egentlig? :gruble:

Jeg har haft vildt ondt i dag, primært omkring min livmoder og så har smerten nærmest "strålet" ned i min hooha. Jeg troede fejlagtigt at lidt bevægelse ville gøre godt, så jeg gik hjem fra job. Det fortrød jeg relativt hurtigt, for det var som om smerten bare tog til.


Det kunne godt lyde som ligamentsmerter, men synes det lyder lidt voldsomt dog. Det kan dog også gøre virkelig ondt! Er det en konstant smerte? Hvor langt er det nu du er?


Det er ikke en konstant smerte, heldigvis! Det føles som sådan nogle stik/jag :gruble:

Iflg. min læge skulle jeg gå ind i uge 11 i morgen, men her på det sidste har jeg spekuleret en del over, om jeg måske er længere end det.


Stik og jag lyder som ligamentsmerter! Og de kan virkelig gøre nas.

Havde du ikke været til tidlig scanning eller husker jeg forkert? (Beklager, husker dårligt)
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 29. jun 2017, 18:13

ina skrev:
twinkle skrev:
ina skrev:
twinkle skrev:Hvordan føles ligamentsmerter egentlig? :gruble:

Jeg har haft vildt ondt i dag, primært omkring min livmoder og så har smerten nærmest "strålet" ned i min hooha. Jeg troede fejlagtigt at lidt bevægelse ville gøre godt, så jeg gik hjem fra job. Det fortrød jeg relativt hurtigt, for det var som om smerten bare tog til.


Det kunne godt lyde som ligamentsmerter, men synes det lyder lidt voldsomt dog. Det kan dog også gøre virkelig ondt! Er det en konstant smerte? Hvor langt er det nu du er?


Det er ikke en konstant smerte, heldigvis! Det føles som sådan nogle stik/jag :gruble:

Iflg. min læge skulle jeg gå ind i uge 11 i morgen, men her på det sidste har jeg spekuleret en del over, om jeg måske er længere end det.


Stik og jag lyder som ligamentsmerter! Og de kan virkelig gøre nas.

Havde du ikke været til tidlig scanning eller husker jeg forkert? (Beklager, husker dårligt)


Det er faktisk rigtig godt husket, for jo, det var jeg :) - der fastsatte hun terminen ved at måle blommesækken (tror jeg), men der er vel en eller anden form for fejlmargen i det.
Nå, men der er heldigvis "KUN" ca. to uger til at jeg skal til NF, så må vi jo se hvordan det ser ud til den tid.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 29. jun 2017, 18:16

Evapeva skrev:Uha, nu er der to, der har født i Facebook-tråden for augusttermin. :nerve: Den seneste 34+0 (jeg selv er 32+4). Man får virkelig øjnene op for, at det i princippet kan ske når som helst fra nu af. Dog håber jeg på noooget senere, selvom uge 38 frem for uge 40 da ikke ville gøre noget. :lol2:

Andre end mig, der er tvunget til at gå i mormor-tempo overalt? Hvis ikke jeg gør det, rammer plukveerne som en mur. Virkelig anstrengende...
Vi har ellers satset på nogenlunde mobilitet hos mig og bestilt et par hotelovernatninger 14.-18. juli i både KBH og Malmø, bare for at komme afsted og få set lidt. Så må vi se, om det kræver en trækvogn. :-D

Hvad skal I hen over sommeren?


Jeg tror jeg vil forskåne min kæreste ift. en egentlig sommerferie, kæft hvor jeg brokker mig over alt efter jeg er blevet gravid :lol: - så er jeg træt, så er jeg sur, så har jeg det for varmt, så har jeg det for koldt, så er jeg sulten, så føles mine ben som bly, så har jeg kvalme..

Vi har snakket lidt om noget storbyferie på et dejligt hotel, måske bare en tre-fire overnatninger. Vi har dog ikke talt om destination eller noget..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 29. jun 2017, 18:16

twinkle skrev:
ina skrev:
twinkle skrev:
ina skrev:
twinkle skrev:Hvordan føles ligamentsmerter egentlig? :gruble:

Jeg har haft vildt ondt i dag, primært omkring min livmoder og så har smerten nærmest "strålet" ned i min hooha. Jeg troede fejlagtigt at lidt bevægelse ville gøre godt, så jeg gik hjem fra job. Det fortrød jeg relativt hurtigt, for det var som om smerten bare tog til.


Det kunne godt lyde som ligamentsmerter, men synes det lyder lidt voldsomt dog. Det kan dog også gøre virkelig ondt! Er det en konstant smerte? Hvor langt er det nu du er?


Det er ikke en konstant smerte, heldigvis! Det føles som sådan nogle stik/jag :gruble:

Iflg. min læge skulle jeg gå ind i uge 11 i morgen, men her på det sidste har jeg spekuleret en del over, om jeg måske er længere end det.


Stik og jag lyder som ligamentsmerter! Og de kan virkelig gøre nas.

Havde du ikke været til tidlig scanning eller husker jeg forkert? (Beklager, husker dårligt)


Det er faktisk rigtig godt husket, for jo, det var jeg :) - der fastsatte hun terminen ved at måle blommesækken (tror jeg), men der er vel en eller anden form for fejlmargen i det.
Nå, men der er heldigvis "KUN" ca. to uger til at jeg skal til NF, så må vi jo se hvordan det ser ud til den tid.


Godt der ikke er så længe til NF nu. Der bliver terminsdatoen jo fastsat for good. :gogo:
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: 20+4

Indlægaf twinkle » 29. jun 2017, 18:18

ina skrev:Jeg er over halvvejs og det kan jeg ikke helt forstå. :genert: Så jeg er med jer andre - tiden går for stærkt!

Jeg var til eksamen i går, klarede den med et flot 10-tal, så her står den på sommerferie frem til 28. juni. Børnene får sommerferie fra i morgen.

Jeg har haft rigtig meget om ørerne med eksamen, min mand har været væk til festival, planlægning af familiesommerfest,planlægning af polterabend og derefter gaver og tale og tøj osv. til min venindes bryllup de sidste par uger (jeg har påtaget mig alt for meget - DUMT!). Og så besluttede vi i sidste uge, at vores børn skal skifte børnehave efter sommerferien, så de kan få nogle år i børnehave med dem de skal i skole med.

Det har været en mega svær beslutning. Min mand var rimelig afklaret omkring det, men jeg har været meget følsom og haft svært ved det. De (og vi) er glade for deres nuværende institution, men det nye skal også nok blive godt, selvom det er svært.

Det, kombineret med en lidt for travl og presset måned, har givet mig tankemylder og en masse bekymringer, som jeg har svært ved at slippe. Og det er dumt og træls.

Børnene trænger til ferie nu og jeg synes min datter især er lidt ekstra følsom også. Vi siger farvel i børnehaven i morgen og så er der 4-5 uger før de skal starte i den nye, men jeg håber virkelig at vi kan nyde ferien stille og roligt uden for mange bekymringer over hvordan start i den nye børnehave skal gå.

Nå, det var lige knap så graviditetsrelevant - og så alligevel. Er sikker på at graviditetshormoner har noget at sige i forhold til mit tankemylder og overbekymring.

Ellers ikke så meget nyt her. :genert: Jeg mærker lillesøster hver dag nu og nyder det! Jeg er stadig meget helt, synes jeg, så overvejer om jeg lige skal have tjekket om jeg mangler jern eller andet. :gruble:


Hold da op, det er virkelig noget af en mundfuld! Hatten af for at du er kommet ud på den anden side :worship:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Vixen » 1. jul 2017, 01:47

Vi har været til scanning i dag, og vi venter en lille pige :lun:
13
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 1. jul 2017, 04:05

KinderBueno skrev:Vi har været til scanning i dag, og vi venter en lille pige :lun:


Stort tillykke Kinder :love2:

Jeg er 11+1 i dag, og har været ufrivilligt vågen siden kvart i seks :rulle:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Popoff
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. dec 2016, 20:02
Kort karma: 10
Likede indlæg: 112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Popoff » 1. jul 2017, 05:21

KinderBueno skrev:Vi har været til scanning i dag, og vi venter en lille pige :lun:


Stort tillykke med hende :) hvornår har du termin? Det er kun et par uger siden jeg var til kønsscanning.
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Frk._Strawberry » 1. jul 2017, 05:33

KinderBueno skrev:Vi har været til scanning i dag, og vi venter en lille pige :lun:



Næ, hvor fint! :lun:

Jeg havde det dog godt på fornemmelsen... ;)
1

Tilbage til "Graviditet"