Terminstråd - alle er velkomne :)

Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 12. jul 2016, 06:40

Jeg ramte 37+0 i dag. Det er en ret vild tanke at han rigtig faktisk er fuldbåren, at han kan komme hvad da det skal være nu. Jeg glæder mig men er også lidt skræmt. :LOL:
3
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 12. jul 2016, 07:04

Sikke mange vi er herinde der er tæt på termin lige nu. Spændende om der når at komme 3-4 juli babyer mere.

jeg tror altså at hvis man venter med at udfylde den der ansvars og omsorgserklæring til efter fødsel, så kan man nøjes med at "skrive under" med nem id. Så skal der ikke printes noget eller underskrives af vidner eller noget. Vi udfyldte bare dagen efter fødsel med hver vores nem id, og det var meget nemt og gik bare igennem.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 12. jul 2016, 07:29

Danseprinsesse skrev:Det er min terminsdag i dag. :banan:

Indtil videre hverken nogen baby eller nogen fanfare, det havde jeg ellers halvt forventet... Men min niece på 3 år nussede min mave farvel i dag. :lun:


Tror I ikke, vores vaskemaskine stod af i går aftes, perfekt timing! Min far prøver at reparere den i morgen, ellers må vi skynde os at købe en ny. Der er sjovt nok ingen, der synes vi skal stå og undvære sådan en med nyfødt baby i huset.

Min kæreste har givet os alle et fælles kælenavn. Han har det med at døbe/omdøbe alt, og vandrejournalen hedder vandresoldaten herhjemme - når jeg er på debatten for tiden, spørger han, om jeg skriver med de andre "vandresoldater". Jeg kan meget godt lide det billede, det giver mig. :P



Du kan da godt få en fanfare! Leveret af en flok vandresoldater... eller, de har i hvert fald maverne til det? :D

fanfare-clipart-77321152_o.gif
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 12. jul 2016, 14:10

Jeg føler mig slet ikke gravid :whine:

Har ikke kvalme, sover ikke latterlig meget og har det det meste af tiden fint. Jeg har lidt ømme bryster, lidt mindre energi end normal og bliver mere køresyg, men føler mig vitterlig ikke gravid. Jeg ved godt jeg bare burde nyde det, men jeg er så bange! Det er jo helt sindssygt at ønske sig kvalme, men jeg ville sådan ønske at jeg følte mig gravid, det hele er så latterlig uvirkeligt.

De næste to uger må gerne flyve, det hele bliver mere virkeligt når jeg ser den lille blyp ligge derinde.

Måske er et tegn på hormonkaos at jeg har tudet over manglende kvalme :lol:
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 12. jul 2016, 14:28

Mht ammebh'er så arbejder jeg med undertøj,og vi siger også det med at man kan komme igen hvis den str der er vurderet ikke er rigtigt,og mærker osv er på :gogo: Det kan nemlig være rigtig svært!

Godtnavn: Sådan havde jeg det også i starten,kunne slet ikke mærke jeg var gravid og ønskede kvalme osv.Det kom så senere skal jeg lige love for! Vi fik også en scanning da jeg var 7+0 fordi jeg slet ikke turde tro på det!
Er sikker på det går godt!

Hvor er det spændende med alle jer der der har termin nu,eller er tæt på! :)

Jeg er såååå træt tiden,men sover virkelig dårligt om natten :rulle: Og får ofte krampe i mine ben om natten!
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 12. jul 2016, 15:42

Så fik jeg endelig min uge 16-scanning.

Fåååååååååååååååååååååååårk!

Der er kraftedderperkeme 2 :nerve: :nerve: :8:

Lige nu ved jeg ikke om jeg skal boble over af kærlighed eller kaste op af angst ved tanken. Pt. hælder jeg mest til det sidste.
19
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 12. jul 2016, 15:46

Åh hvor ville jeg godt at man fik sådan et kursus i "hvad er det her og hvorfor gør det ondt her" jeg har SÅ ondt i begge sider af lysken i dag. I sær i højre side når jeg prøver på at gå. Puha jeg er lidt ved at være ovre det her graviditets hejs. Ej forstå mig rettet vil godt beholde ham der inde i et par uger endnu. Men jeg syntes snart jeg har været ramt af så mange ting at det godt må gå hurtigt.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 12. jul 2016, 15:48

OMG Rudollf!!!!

Sikke en vild overraskelse :gisp:

Du må bare give det lidt tid. Kan sgu godt forstå du skal vænne dig lidt til tanken. Men når du så har vænnet dig til den, så kan du jo slet ikke forestille dig, at der kun skulle være én. :dåne:

Tillykke!!!
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 12. jul 2016, 15:51

Kolderudolf skrev:Så fik jeg endelig min uge 16-scanning.

Fåååååååååååååååååååååååårk!

Der er kraftedderperkeme 2 :nerve: :nerve: :8:

Lige nu ved jeg ikke om jeg skal boble over af kærlighed eller kaste op af angst ved tanken. Pt. hælder jeg mest til det sidste.


:nerve: :panik:

Holy moly!
Tillykke med veloverstået scanning, men forstår dig skisme godt. Jeg skulle nok også lige bruge lidt tid på at vænne mig til tanken!
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 12. jul 2016, 15:52

Kolderudolf skrev:Så fik jeg endelig min uge 16-scanning.

Fåååååååååååååååååååååååårk!

Der er kraftedderperkeme 2 :nerve: :nerve: :8:

Lige nu ved jeg ikke om jeg skal boble over af kærlighed eller kaste op af angst ved tanken. Pt. hælder jeg mest til det sidste.


Haha, hvor er det vildt!! Kunne man se om det var enæggede eller tveægget eller må du vente med det til scanningen i DK?

Kan godt forstå du lige skal vænne dig til tanken, men hey tillykke!
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 12. jul 2016, 15:52

Snowdrop skrev:
Kolderudolf skrev:Så fik jeg endelig min uge 16-scanning.

Fåååååååååååååååååååååååårk!

Der er kraftedderperkeme 2 :nerve: :nerve: :8:

Lige nu ved jeg ikke om jeg skal boble over af kærlighed eller kaste op af angst ved tanken. Pt. hælder jeg mest til det sidste.


Haha, hvor er det vildt!! Kunne man se om det var enæggede eller tveægget eller må du vente med det til scanningen i DK?

Kan godt forstå du lige skal vænne dig til tanken, men hey tillykke!


Hvordan kan man se det på en scanning?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 12. jul 2016, 15:53

Det er for sindssygt. Det er svært at forestille sig, at der kommer 2 på en gang, når man ved hvor hårdt en enkelt er. Håber ikke det går for meget ud over min datter, når nu far også bliver optaget.

Jeg kan slet ikke forstå det. Det mest vanvittige er jo, at jeg jo blev scannet for 5 uger siden, hvor jeg fik et billede med hjem af en lille fis, der sutter på tommelfinger. Ham der scannede var godt nok tarm-læge. Men altså.. Hvordan kan man misse et helt foster?

De første 5 minutter efter hun havde sagt det, troede jeg ikke på det. Sådan "Ja ja, den er god med dig. Det er ikke sjovt" Det var først, da hun viste mig hoveder og 2 hjerteslag, at jeg reelt kunne se, at hun muligvis havde ret.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 12. jul 2016, 15:55

Sangius skrev:
Snowdrop skrev:
Kolderudolf skrev:Så fik jeg endelig min uge 16-scanning.

Fåååååååååååååååååååååååårk!

Der er kraftedderperkeme 2 :nerve: :nerve: :8:

Lige nu ved jeg ikke om jeg skal boble over af kærlighed eller kaste op af angst ved tanken. Pt. hælder jeg mest til det sidste.


Haha, hvor er det vildt!! Kunne man se om det var enæggede eller tveægget eller må du vente med det til scanningen i DK?

Kan godt forstå du lige skal vænne dig til tanken, men hey tillykke!


Hvordan kan man se det på en scanning?


Altså nu må du ikke hænge mig op det, for aner intet om tvillinger, men jeg forestiller mig at hvis de deler moderkage og fostersæk, så må de være enæggede. Kan sagtens være jeg tager fejl, haha
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 12. jul 2016, 15:55

Snowdrop skrev:
Kolderudolf skrev:Så fik jeg endelig min uge 16-scanning.

Fåååååååååååååååååååååååårk!

Der er kraftedderperkeme 2 :nerve: :nerve: :8:

Lige nu ved jeg ikke om jeg skal boble over af kærlighed eller kaste op af angst ved tanken. Pt. hælder jeg mest til det sidste.


Haha, hvor er det vildt!! Kunne man se om det var enæggede eller tveægget eller må du vente med det til scanningen i DK?

Kan godt forstå du lige skal vænne dig til tanken, men hey tillykke!


Hun sagde, at hun troede det var enæggede. De deler i hvert fald moderkage. Aner ikke en skid om tvillinger. Der skal gang i google nu :gruble: Men skal scannes af en overlæge på torsdag igen allerede. Ved ikke helt hvad han skal. Men man skal vist tjekkes lidt mere, når der er 2.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 12. jul 2016, 15:57

Kolderudolf skrev:Så fik jeg endelig min uge 16-scanning.

Fåååååååååååååååååååååååårk!

Der er kraftedderperkeme 2 :nerve: :nerve: :8:

Lige nu ved jeg ikke om jeg skal boble over af kærlighed eller kaste op af angst ved tanken. Pt. hælder jeg mest til det sidste.


Vildt nok kolderudolf. Kan godt forstå at du ikke ved hvad ben du skal stå på. Men et stort tillykke med de to bankene hjerter skal du alligevel have. :love2: :blomst:
0

Tilbage til "Graviditet"