Terminstråd - alle er velkomne :)

xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 23. okt 2016, 20:11

Godtnavn jeg ville slet ikke være nervøs for det med vægten. Jeg har mødt adskillige jordemoder (eller hedder det jordemødre?) både sidst jeg var gravid og denne gang, samt læger. Og ikke en eneste har påtalt min overvægt.
Og det er faktisk kommet meget bag på mig. Men jeg tror måske ikke fokus er så stort medmindre man vejer 150 kg og tager 20 kg på de første par uger.

Bøtte wow tænk at folk kan være sig selv bekendt. Jeg fatter ikke at nogle tror det er okay at udtale sig negativt om et navn man har valgt.
Både svigermor og min søster kan ikke lide mit farvorit navn og nu får jeg endnu mere lyst til at kalde ham det. Bare fordi de ikke skal bestemme en skid.

Kolde jeg har så ondt af dig. Jeg havde vidst tudet hele tiden hvis jeg stod med det pres, og det gjord så ondt :(
Har i fundet ud af noget pasning til storesøster når i kommer hjem eller skal hun stadig være hjemme hos dig?

Marigold jeg håber alt er okay i maven, og jeg er sikker på at det æg det blev befrugtet var guldægget uden fejl :ae:
Og god ferie ;)
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 23. okt 2016, 20:13

Majer skrev:Jeg er i et grønt blevet opmærksom på at der åbenbart ligger to private klinikker i Slagelse. Storkereden og barn i vente.

Barn i vente tager 400 kr for en tidlig scanning og Storkerede 1000 kr. Synes godt nok at 1000 kr er lige i overkanten, men kan se at barn i vente ikke har nogen tider før jeg er tæt på uge 8.
Ved ikke med storkereden.

Måske skal jeg overveje et andet sted hvis det bliver aktuelt.

Hvad kender i tit af klinikker på Sjælland hvor man kan tid med ca 2 ugers varsel og hvor det ikke behøver koste 1000 kr?


Det er en drop in i Hvidovre der ikke er så dyr. Mener det er 200 kr. Og så er der en på strøget. Mener det er 400/500 kr men de er vildt søde derinde. Og meget professionelle.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 23. okt 2016, 20:28

xxx---xxx skrev:Godtnavn jeg ville slet ikke være nervøs for det med vægten. Jeg har mødt adskillige jordemoder (eller hedder det jordemødre?) både sidst jeg var gravid og denne gang, samt læger. Og ikke en eneste har påtalt min overvægt.
Og det er faktisk kommet meget bag på mig. Men jeg tror måske ikke fokus er så stort medmindre man vejer 150 kg og tager 20 kg på de første par uger.

Bøtte wow tænk at folk kan være sig selv bekendt. Jeg fatter ikke at nogle tror det er okay at udtale sig negativt om et navn man har valgt.
Både svigermor og min søster kan ikke lide mit farvorit navn og nu får jeg endnu mere lyst til at kalde ham det. Bare fordi de ikke skal bestemme en skid.

Kolde jeg har så ondt af dig. Jeg havde vidst tudet hele tiden hvis jeg stod med det pres, og det gjord så ondt :(
Har i fundet ud af noget pasning til storesøster når i kommer hjem eller skal hun stadig være hjemme hos dig?

Marigold jeg håber alt er okay i maven, og jeg er sikker på at det æg det blev befrugtet var guldægget uden fejl :ae:
Og god ferie ;)


Jeg har det på præcis samme måde med navnet ;) Så kan de sgu lære det! :genert: Jeg tænker også man kan sige på en pæn måde, at det ikke lige er er navn man er så vild med, men min ene svigerinde sagde ligefrem 'skal hun seriøst hedde det?'

Mine jm'er har heller aldrig påtalt min vægt, og jeg er kun blevet vejet hos lægen aldrig hos jm.

Hvad har du som favoritnavn lige i tiden? :)
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 23. okt 2016, 20:51

Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:Godtnavn jeg ville slet ikke være nervøs for det med vægten. Jeg har mødt adskillige jordemoder (eller hedder det jordemødre?) både sidst jeg var gravid og denne gang, samt læger. Og ikke en eneste har påtalt min overvægt.
Og det er faktisk kommet meget bag på mig. Men jeg tror måske ikke fokus er så stort medmindre man vejer 150 kg og tager 20 kg på de første par uger.

Bøtte wow tænk at folk kan være sig selv bekendt. Jeg fatter ikke at nogle tror det er okay at udtale sig negativt om et navn man har valgt.
Både svigermor og min søster kan ikke lide mit farvorit navn og nu får jeg endnu mere lyst til at kalde ham det. Bare fordi de ikke skal bestemme en skid.

Kolde jeg har så ondt af dig. Jeg havde vidst tudet hele tiden hvis jeg stod med det pres, og det gjord så ondt :(
Har i fundet ud af noget pasning til storesøster når i kommer hjem eller skal hun stadig være hjemme hos dig?

Marigold jeg håber alt er okay i maven, og jeg er sikker på at det æg det blev befrugtet var guldægget uden fejl :ae:
Og god ferie ;)


Jeg har det på præcis samme måde med navnet ;) Så kan de sgu lære det! :genert: Jeg tænker også man kan sige på en pæn måde, at det ikke lige er er navn man er så vild med, men min ene svigerinde sagde ligefrem 'skal hun seriøst hedde det?'

Mine jm'er har heller aldrig påtalt min vægt, og jeg er kun blevet vejet hos lægen aldrig hos jm.

Hvad har du som favoritnavn lige i tiden? :)


Min søster sagde helt seriøst "i kan simpelthen ikke kalde ham det"
Min svigermor lavede verdens grimmeste ansigt rynkede på næsen og sagde det kan i ikke mene. Det var så der jeg afslørede at deres søn altid har hadet sit navn.

Jeg er vild med Frej. Synes det passer godt til Nohr :D
Jeg synes Nohr er så specielt at det er svært at finde et lige så specielt navn som passer os.

Hvilke navn var det i var på?

Og folk burde bare have så meget pli at de tænkte deres men intet sagde!
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 23. okt 2016, 21:41

Det passer da rigtigt fint til Nohr :lun:

Jeg synes ikke Nohr er så specielt mere, det er der da efterhånden en god slat, der hedder, er der ikke?
Men kan godt se at helt almindelige navne som Jakob og Anders måske ikke går så godt til.

Vi skal have en Vigga, regner vi med, og har i forvejen en Signe. Selv om Vigga er et 'modenavn' og Signe er et gammelt navn, der er fremme igen, så synes jeg bare de er så fine sammen. Der jo også skuespilleren Vigga Bro og hun er da ikke helt ung mere.
Min svigermor påstår godt nok hun heller ikke oprindeligt er fra DK og at navnet ikke er dansk, men det synes jeg nu ikke hun kan finde noget om.
2
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 23. okt 2016, 21:57

Majer skrev:
Hvad kender i tit af klinikker på Sjælland hvor man kan tid med ca 2 ugers varsel og hvor det ikke behøver koste 1000 kr?


Har virkelig god erfaring med lilleliv på HC Andersens boulevard, de har drop-in scanninger, så fra jeg tænkte "jeg er nødt til at få en scanning i dag" til jeg rent faktisk blev scannet gik under en time :P Det koster 400 kr :)
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 24. okt 2016, 06:02

Det lyder som om jeg er nødt til at tage til KBH for at finde et andet sted der scanner. Ihh hvor irriterende, folk bliver altså også gravide og nervøse uden for storbyen :D

Nå men nu er min blodprøve taget, så nu er det vare at finde tålmodigheden frem og vente til i morgen tidlig, så jeg kan ringe og få svar :)
2
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 24. okt 2016, 06:10

Bøtte skrev:Det passer da rigtigt fint til Nohr :lun:

Jeg synes ikke Nohr er så specielt mere, det er der da efterhånden en god slat, der hedder, er der ikke?
Men kan godt se at helt almindelige navne som Jakob og Anders måske ikke går så godt til.

Vi skal have en Vigga, regner vi med, og har i forvejen en Signe. Selv om Vigga er et 'modenavn' og Signe er et gammelt navn, der er fremme igen, så synes jeg bare de er så fine sammen. Der jo også skuespilleren Vigga Bro og hun er da ikke helt ung mere.
Min svigermor påstår godt nok hun heller ikke oprindeligt er fra DK og at navnet ikke er dansk, men det synes jeg nu ikke hun kan finde noget om.



Jeg synes nemlig også det passer rigtig fint sammen.
Og nej Nohr er ikke så sjældent mere. Men jeg synes netop ikke at et almindeligt navn som Morten og Anders vil passe til.
Og så synes jeg det vil være pænest med et nordisk navn.

Åh Vigga er så smukt :love: det er jeg vild med. Og jeg synes jeres navne passer godt sammen!
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 24. okt 2016, 06:39

Jeg undrer mig virkelig over folks behov for at kommentere negativt på ens navnevalg. Det samme sker her med stort set alle navne, som jeg kommer op med – primært min mor, kusine og bedsteforældre. 1) Forventer de virkelig, at de har noget at skulle sige ifht mit barns navn?! 2) Har de endnu ikke lært, at man vænner sig til navne? Min kusine har samme navn som en tegnefilmsfigur – et navn der i tidernes morgen skulle godkendes og som ALLE kommenterer på. Min fætter, som er pæredansk, har det mest spøjse navn. Alle spørger altid om han er asiat. Det har alle sjovt nok vænnet sig til forholdsvis hurtigt, så mon ikke de overlever en Arthur, Hector eller hvad det nu bliver :rulle:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 24. okt 2016, 06:39

Xxx, jeg kender et søskendepar, som hedder Nohr og Frej, og det passer så fint sammen. Her er Frej dog den ældste, men det er jo lige meget.

Bøtte, Vigga er så fint :lun:. Folk skal holde deres mund!
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 24. okt 2016, 06:44

xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Det passer da rigtigt fint til Nohr :lun:

Jeg synes ikke Nohr er så specielt mere, det er der da efterhånden en god slat, der hedder, er der ikke?
Men kan godt se at helt almindelige navne som Jakob og Anders måske ikke går så godt til.

Vi skal have en Vigga, regner vi med, og har i forvejen en Signe. Selv om Vigga er et 'modenavn' og Signe er et gammelt navn, der er fremme igen, så synes jeg bare de er så fine sammen. Der jo også skuespilleren Vigga Bro og hun er da ikke helt ung mere.
Min svigermor påstår godt nok hun heller ikke oprindeligt er fra DK og at navnet ikke er dansk, men det synes jeg nu ikke hun kan finde noget om.



Jeg synes nemlig også det passer rigtig fint sammen.
Og nej Nohr er ikke så sjældent mere. Men jeg synes netop ikke at et almindeligt navn som Morten og Anders vil passe til.
Og så synes jeg det vil være pænest med et nordisk navn.

Åh Vigga er så smukt :love: det er jeg vild med. Og jeg synes jeres navne passer godt sammen!


Jeg synes Frej er fint og passer godt til Nohr - både i længde og hvor udbredt det er, hold du fast i det ;)
For mig handler det også om navnene minder om hinanden i længden, fx synes jeg ikke at Alexanders og Nohr duer fordi det er et kort og langt navn. Men det er måske bare mine særheder :lol:

Jeg nævnte allerede Vigga til Signe, men der blev det blankt afvist af min mand, så troede slet ikke at det ville blive godtaget denne gang.
Måske han synes alternativerne var værre :lol:

Jeg synes nemlig også de er fine sammen. Vi havde også Agnes oppe og vende, men det 'tog' et hold venner, så det droppede vi. Måske hvis vi får en 3. pige, tager vi det frem igen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 24. okt 2016, 06:45

Majer skrev:Det lyder som om jeg er nødt til at tage til KBH for at finde et andet sted der scanner. Ihh hvor irriterende, folk bliver altså også gravide og nervøse uden for storbyen :D

Nå men nu er min blodprøve taget, så nu er det vare at finde tålmodigheden frem og vente til i morgen tidlig, så jeg kan ringe og få svar :)


Skal du kun have en blodprøve?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 24. okt 2016, 06:50

alfe skrev:Jeg undrer mig virkelig over folks behov for at kommentere negativt på ens navnevalg. Det samme sker her med stort set alle navne, som jeg kommer op med – primært min mor, kusine og bedsteforældre. 1) Forventer de virkelig, at de har noget at skulle sige ifht mit barns navn?! 2) Har de endnu ikke lært, at man vænner sig til navne? Min kusine har samme navn som en tegnefilmsfigur – et navn der i tidernes morgen skulle godkendes og som ALLE kommenterer på. Min fætter, som er pæredansk, har det mest spøjse navn. Alle spørger altid om han er asiat. Det har alle sjovt nok vænnet sig til forholdsvis hurtigt, så mon ikke de overlever en Arthur, Hector eller hvad det nu bliver :rulle:


Det gør de helt sikkert ikke da, tror de :rulle:

Min mor nævnte sidst hvad hun mente om Vigga. Denne gang har hun trods alt holdt mund. Men jeg kan nu sagtens huske, hvad hun sagde sidst.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 24. okt 2016, 06:53

Bøtte skrev:
Majer skrev:Det lyder som om jeg er nødt til at tage til KBH for at finde et andet sted der scanner. Ihh hvor irriterende, folk bliver altså også gravide og nervøse uden for storbyen :D

Nå men nu er min blodprøve taget, så nu er det vare at finde tålmodigheden frem og vente til i morgen tidlig, så jeg kan ringe og få svar :)


Skal du kun have en blodprøve?


Jeg regner da med at jeg får lov at få taget en mere, hvis ellers denne her er ordentlig. Tænker at succeskriteriet må være, at den er højere end sidste gang, hvor den kun var 35.

Og Vigga er et skønt navn :lun:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 24. okt 2016, 06:58

Majer skrev:
Bøtte skrev:
Majer skrev:Det lyder som om jeg er nødt til at tage til KBH for at finde et andet sted der scanner. Ihh hvor irriterende, folk bliver altså også gravide og nervøse uden for storbyen :D

Nå men nu er min blodprøve taget, så nu er det vare at finde tålmodigheden frem og vente til i morgen tidlig, så jeg kan ringe og få svar :)


Skal du kun have en blodprøve?


Jeg regner da med at jeg får lov at få taget en mere, hvis ellers denne her er ordentlig. Tænker at succeskriteriet må være, at den er højere end sidste gang, hvor den kun var 35.

Og Vigga er et skønt navn :lun:


Jeg fik i hvert fald at vide af gynækologen at de aldrig lod hcg måling stå alene.

I øvrigt tænker jeg den må være højere end 35 med de fine streger. Mine to mislykkedes var over 50 og der kunne jeg kun lige ane en streg.
Den ene gang steg det godt nok lidt på de 2 døgn, men slet ikke nok. Derfor synes jeg også det er en god ide med to.

Krydser fingre alt hvad jeg kan for dig :kys:
0

Tilbage til "Graviditet"