Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 21. nov 2018, 16:21

Urtekussen skrev:Hvis ikke JM vil lave hindeløsning i dag, så ringer jeg til Dybvad...


Fik du lavet hindeløsning? Måske endda så effektivt, at du føder nu? :banan:

(Jeg tænker: GET IN LINE!!) :lol:
2
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 21. nov 2018, 17:49

Nej, hun ville ikke, så jeg skal have fat i Dybvad i stedet
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 21. nov 2018, 17:57

Urtekussen skrev:Nej, hun ville ikke, så jeg skal have fat i Dybvad i stedet


Hvad var grunden? Er din krop ikke klar?

Jeg overvejer seriøst at tage til en privat jordemoder i morgen og en omgang mere :tie: Gør det dog nok ikke.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 21. nov 2018, 17:59

Hun sagde bare, at det gjorde de ikke (mere, for jeg fik en 40+0 med den ældste).

Jeg har fået en tid mere til JM 41+1, så da skal hun dælme lave den, hvis jeg ikke har født!
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 21. nov 2018, 18:00

Hun ville ikke engang undersøge mig indvendigt, så jeg ved ikke, hvad status er.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 21. nov 2018, 18:18

Urtekussen skrev:Hun ville ikke engang undersøge mig indvendigt, så jeg ved ikke, hvad status er.


Ej hvor irriterende.... Min sagde, at selvfølgelig ville hun prøve - såfremt kroppen var klar. Og ja, den der lille status var rar at få :)

Jeg skal slet ikke til JM mere, skal ringe og få tid til scanning og igangsættelse, når jeg er 41+5. Håååber jeg føder inden da, af mig selv.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 21. nov 2018, 18:20

Jeg bliver ringet op med en tid 41+4, og så skal de undersøge en og derefter vurdere, om man skal sættes i gang eller om man bare fortsat skal vente.

Jeg håber at føde her i weekenden
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 21. nov 2018, 18:41

Urtekussen skrev:Jeg bliver ringet op med en tid 41+4, og så skal de undersøge en og derefter vurdere, om man skal sættes i gang eller om man bare fortsat skal vente.

Jeg håber at føde her i weekenden


Her i Aalborg er anbefalingen, at man bliver sat i gang. Vi kender allerede datoen for igangsættelse nu. Man må gerne vente, hvis man selv vil, men de anbefaler kraftigt, at man tager imod igangsættelse. Det har vi nu også tænkt os, hvis ikke der sker noget inden da.
Jeg vil gerne føde i morgen eller fredag ;)
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 21. nov 2018, 18:56

Kakro05 skrev:
Gik læge samtalen godt?



Ja, hun virkede meget mindre bekymret end min læge, så det var rart :) Hun sagde at svangerskabsforgiftningen var kommet så sent og når jeg og baby aldrig rigitg blev påvirket (ingen symptomer udover protein i urinen og højt blodtryk) så mente hun det ville være voldsomt at sætte mig på forebyggende medicin. Normalt kom svangerskabsforgiftning senere og mildere anden gang, så hun tænkte jeg sikkert fødte før der var noget :)

Dog blev jeg lidt bekymret da jeg fik afleveret urinprøve lige da jeg gik (fik at vide jeg skulle lige efter jeg havde tisset, så fik den først lavet til allersidst efter at have drukket flere glas vand) for der var allerede protein i urinen, jordemoderen der tjekkede sagde dog at når den kun var +1 var det intet at være bekymret for, men der skulle holdes øje.

Og så vil de følge mig med scanning hver 4. uge for at se at alt er fint, dog først fra efter misdannelsesscanningen (kunne ellers være lækkert med en ekstra scanning her hvor man ikke kan mærke baby og er lidt mere nervøs) så det bliver sjovt at se hvordan den vokser :) Det var i øvrigt samme fødselslæge som jeg var til tjek hos i sidste graviditet, og hun er så sød, så er meget glad for at have fået hende :) Hun snakkede kort om vægt til samtalen og roste jeg havde taget så lidt på sidst.
Det var også hende der i sidste graviditet sagde "ja, vi må jo ikke anbefale hjemmefødsler når man vejer for meget, men var jeg dig ville jeg ikke være nervøs for at føde hjemme", det var selvfølgelig før jeg fik svangerskabsforgiftning, for når man har det skal man jo på hospitalet. Men det er rart at vide på forhånd at går alt godt så støtter hun op om en hjemmefødsel denne gang :)
2
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 22. nov 2018, 08:03

godtnavn skrev:
Kakro05 skrev:
Gik læge samtalen godt?



Ja, hun virkede meget mindre bekymret end min læge, så det var rart :) Hun sagde at svangerskabsforgiftningen var kommet så sent og når jeg og baby aldrig rigitg blev påvirket (ingen symptomer udover protein i urinen og højt blodtryk) så mente hun det ville være voldsomt at sætte mig på forebyggende medicin. Normalt kom svangerskabsforgiftning senere og mildere anden gang, så hun tænkte jeg sikkert fødte før der var noget :)

Dog blev jeg lidt bekymret da jeg fik afleveret urinprøve lige da jeg gik (fik at vide jeg skulle lige efter jeg havde tisset, så fik den først lavet til allersidst efter at have drukket flere glas vand) for der var allerede protein i urinen, jordemoderen der tjekkede sagde dog at når den kun var +1 var det intet at være bekymret for, men der skulle holdes øje.

Og så vil de følge mig med scanning hver 4. uge for at se at alt er fint, dog først fra efter misdannelsesscanningen (kunne ellers være lækkert med en ekstra scanning her hvor man ikke kan mærke baby og er lidt mere nervøs) så det bliver sjovt at se hvordan den vokser :) Det var i øvrigt samme fødselslæge som jeg var til tjek hos i sidste graviditet, og hun er så sød, så er meget glad for at have fået hende :) Hun snakkede kort om vægt til samtalen og roste jeg havde taget så lidt på sidst.
Det var også hende der i sidste graviditet sagde "ja, vi må jo ikke anbefale hjemmefødsler når man vejer for meget, men var jeg dig ville jeg ikke være nervøs for at føde hjemme", det var selvfølgelig før jeg fik svangerskabsforgiftning, for når man har det skal man jo på hospitalet. Men det er rart at vide på forhånd at går alt godt så støtter hun op om en hjemmefødsel denne gang :)


Dejligt det gik godt.

jeg er spændt på min læge samtale i forbindelse med MD scanningen. Jeg har nu fået indkaldelse til første Jm samtale midt i december. Heldigvis en morgentid, når jeg nu er i praktik og gerne vil have så meget ud af de 4 uger som muligt. I morgen står den på kønsscanning :panik:
1
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Pilen » 22. nov 2018, 11:19

Nå, så tog tingene lige en anden drejning. Står med tilbud om at blive sat i gang medicinsk i morgen tidlig, da "lillepigen" blev scannet til omkring 4.500 g i dag.
Da jeg har BMI over 35, burde jeg være blevet vægtscannet i uge 36 åbenbart, men den er svipset for dem.
Så deres klare anbefaling er at blive sat i gang, så der ikke kommer (for mange?) komplikationer grundet både hendes og min størrelse. Der er lukket som en østers i den region, så det er piller.
Puh, ved ikke lige, hvorfor det sådan rev tæppet væk under mig :( Havde bare håbet på, at naturen ville gå sin gang selv. Og alle tal har været helt efter bogen indtil nu.
Men kan jo godt se fornuften i det, før hendes vægt stikker helt af.
Jeg bliver bare så bange for at skulle gå til den bitre ende med vedrop, lange faser og så ender det alligevel ud i kejsersnit, fordi min krop ikke kan finde ud af det her gøgl.
Det kommer også bare lidt tæt på nu.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 22. nov 2018, 11:22

Kan godt forstå dig, Pilen.

Jeg vil også virkelig gerne undgå igangsættelse, og man har jo en forestilling om, hvordan fødslen bliver (eller skal være), som pludselig bliver ændret ret drastisk.

Jeg håber det lykkes dem at sætte det i gang, uden at det bliver en længere omgang. :)
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 22. nov 2018, 11:23

DM, føder du?
:slem:
1
2011
2015
2018
2020
2023
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Pilen » 22. nov 2018, 11:30

Tak, håber også naivt, at det bare lige er et par piller for at skubbe projektet hen over dørtrinnet og så er jeg i gang selv. Der var godt nok lukket for at lave hindeløsning, men dog blødt.


Åh ja, der er da lidt stille fra D_M :) Håber, det er et godt tegn.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 22. nov 2018, 11:37

Jeg fik en abort pga dødt foster sidste år, hvor jeg fik piller, og så vidt jeg kan læse mig til, er det de samme, som bruges til igangsættelse.
De gjorde desværre ingenting overhovedet, så jeg endte med udskrabning i fuld narkose.
Jeg håber derfor at kunne undgå de piller ifm. fødslen.

Jeg er klar over, at de selvfølgelig kan virke anderledes når man er længere i forløbet og de bruges til igangsættelse, men min tiltro til dem er lig 0.
1
2011
2015
2018
2020
2023

Tilbage til "Graviditet"