Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: 33+5

Indlægaf Urtekussen » 24. jul 2018, 10:17

Neenah skrev:
Depeche_Mama skrev:
Ej så tænker man bare på scanninger, hvor de PRESSER den der doptone-ting for hårdt mod maven... Kan lige se en rødkindet ung mand stå og fumle :lol2: :lol2:

Ej, men jeg kunne seriøst næsten ikke mærke den :nej:

Det enhver mand drømmer om at høre :-D
9
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: 33+5

Indlægaf Neenah » 24. jul 2018, 10:18

Urtekussen skrev:
Neenah skrev:
Depeche_Mama skrev:
Ej så tænker man bare på scanninger, hvor de PRESSER den der doptone-ting for hårdt mod maven... Kan lige se en rødkindet ung mand stå og fumle :lol2: :lol2:

Ej, men jeg kunne seriøst næsten ikke mærke den :nej:

Det enhver mand drømmer om at høre :-D

:lol:
1
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 24. jul 2018, 18:06

Jeg dør i varmen... Arbejder stadig, og vores kontorer bliver SÅ varme! Puha, frygter resten af ugen :tie:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dublin-mudslide » 24. jul 2018, 19:11

Neenah skrev:Det der hjemmefødsel er i det hele taget lidt et udstyrsstykke - sengen skal klodses op (eller der skal en madras på et spisebord), der skal findes gamle håndklæder, vådliggerlagen, bassin (som selvfølgelig kan undlades), købes snacks/saft, sørges for mad til jordemoder (og mand) og alt muligt andet.

Tænker lynhurtige andengangsfødere har det lidt nemmere, når de bare kan poppe en baby på sofaen på et par timer :lol: Aner jo for pokker ikke om vi kommer til at være forskanset herhjemme i halvandet døgn, eller om det hele er overstået inden jeg får set mig om.


Lige et pip fra en, der følger med på sidelinien :)

Jeg er hende, du nævner - dog tog det 3,5 time at poppe denne gang :) Ville sådan set bare nævne - hvis ikke du vidste det - at man kan få et hjemmefødsels-kit fra sygehuset. Der er der rigtig meget, som man kan bruge og derfor ej skal købe. Det opdagede jeg for sent efter vi havde været ude at købe voksduge, lagner og håndklæder. havde derfor kunne droppe voksduge og lagner.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

32+1

Indlægaf Joe » 25. jul 2018, 06:42

Jeg har sådan en morgen, hvor jeg bliver meget let rørt, kan jeg mærke. Altså får tårer i øjnene over de mindste ting og tanker. Så skal det nok blive en god arbejdsdag!
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: 32+1

Indlægaf Joe » 25. jul 2018, 06:50

Joe skrev:Jeg har sådan en morgen, hvor jeg bliver meget let rørt, kan jeg mærke. Altså får tårer i øjnene over de mindste ting og tanker. Så skal det nok blive en god arbejdsdag!


Bevares, når man har det sådan, kunne man lade være med at sidde og kigge egne bryllupsbilleder...
6
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 25. jul 2018, 06:54

Depeche_Mama skrev:Jeg dør i varmen... Arbejder stadig, og vores kontorer bliver SÅ varme! Puha, frygter resten af ugen :tie:


Jeg kan også bare mærke, hvordan energien langsomt forlader mig mere og mere dag for dag. På trods af at jeg går til akupunktur ved 13-14-tiden hver dag i denne uge, hvorefter jeg arbejder hjemme, så er jeg bare totalt kvæstet resten af dagen og ligger bare på sofaen. Ud på aftenen får jeg lidt mere energi, så det i forgårs blev til en lille gåtur og i går havevanding (inkl. vanding af mig selv i undertøj :lol: ). Men jeg skal tvinge mig selv i gang. Har også virkelig svært ved at komme ud af sengen om morgenen, og det ligner slet ikke mig, som normalt nærmest springer op, så snart vækkeuret ringer.

Jeg har afdelingsmøde på job i dag, hvor jeg vil meddele, at jeg er nødt til at melde fra på køkkentjansen, så jeg kan holde min hånd mest muligt i ro - og i øvrigt slipper for at rende op og ned af trapper flere gange dagligt. Akupunkturen har måske virket lidt - jeg synes, at den ene finger er mindre følelsesløs efter gårsdagens behandling. Men jeg kan godt se, at jeg nok ikke skal forvente mirakler af den behandling.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

37+2

Indlægaf Zonta » 25. jul 2018, 08:37

Vi var til scanning i dag pga. diabetes. Kæmpe baby, åbenbart - scannet til 3900 gram. Bagefter var vi til samtale hos fødselslægen og jeg havde planlagt at hinte lidt, at en igangsættelse i næste uge kunne være ret lækkert eftersom jeg er pænt udfordret på ret mange områder. Det blev så ikke nødvendigt. Med scanningen og mit blodtryk ville hun "tage mig med" på deres konference her i eftermiddag og så ringer de med en tid for igangsættelse - i løbet af denne her uge :panik: :nerve: :gisp:
Hun mærkede også lige på maven og sagde, at det er et stort barn - hun skønnede ham til 37-3800 gram. Hun ville også lige mærke indvendig for at se om hun kunne lave hindeløsning, men sagde, at det nok ville være ret svært taget i betragtning, at jeg ikke er så langt henne (til dét) og at jeg er førstegangsfødende. Men hun kunne sagtens få fat - og det gjorde hun satme også. Ikke at jeg var ved at falde ned af briksen af smerte, men det kunne godt mærkes - min mand var i øvrigt sådan helt paf bagefter: "Hun havde jo nærmest hele hånden oppe i dig?!". Desuden er jeg ca. 2 cm åben og ret blød. Så måske er jeg heldig, at jeg er en af dem, hvis krop kan finde ud af at føde (bare ikke at være gravid...) :klap: Hun sagde, at det var meget sjældent hun så førstegangsfødende på det her tidspunkt der mærkedes sådan indvendigt og at hvis hun ikke vidste bedre, ville hun have forventet, at jeg var tredjegangs :genert: Gætter på, at det er et kompliment? I øvrigt anbefaler hun, at jeg får lagt en epidural, fordi mit BMI er til den høje side og fordi mit blodtryk er så højt. Nu kommer det pludselig lidt tæt på :P
10
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 25. jul 2018, 09:28

iiih hvor er det spændende Zonta! Håber alting kommer til at gå så glat som muligt for dig.
Senest rettet af Mi55y 25. jul 2018, 10:20, rettet i alt 1 gang.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 25. jul 2018, 09:39

Mi55y skrev:iiih hvor er det spændende Zonta! Håber alting kommer til at gå så galt som muligt for dig.

:lol: akavet autocorrect alligevel.
7
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 25. jul 2018, 10:20

Neenah skrev:
Mi55y skrev:iiih hvor er det spændende Zonta! Håber alting kommer til at gå så galt som muligt for dig.

:lol: akavet autocorrect alligevel.


:genert:
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 25. jul 2018, 10:24

Held og lykke, Zonta.

Jeg fødte tre dage efter hindeløsning :slem:
1
2011
2015
2018
2020
2023
DannyZuko
Indlæg: 427
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DannyZuko » 25. jul 2018, 11:04

Ih, hvor er det spændende, Zonta! Håber det går nemt og hurtigt! :D
Jeg fødte også et stort barn som førstegangs, og han kom altså flyvende ud på få timer uden problemer. :gogo:
Er sikker på at din krop er skide god til det der babypopning.
1
DannyZuko
Indlæg: 427
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

28+1

Indlægaf DannyZuko » 25. jul 2018, 11:10

Jeg har jo indtil videre haft en ret nem graviditet, men nu begynder der altså at dukke lidt øv-ting op. Har svært ved at skelne, hvad der skyldes hedebølge og hvad der skyldes graviditet.
Er f.eks. fuldstændig energiforladt og har svært ved at overskue at passe min graviditetsdiabetes. Synes slet ikke jeg får motioneret nok. :trist:

Har endda overvejet om en deltidssygemelding er løsningen (jeg har ca. en måned tilbage inden barsel).
Men hvor går grænsen mellem en berettiget sygemelding og en hede-ramt gravid, som bare skal bide tænderne sammen?! :gruble:
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: 37+2

Indlægaf Moxy-lady » 25. jul 2018, 11:21

Zonta skrev:Vi var til scanning i dag pga. diabetes. Kæmpe baby, åbenbart - scannet til 3900 gram. Bagefter var vi til samtale hos fødselslægen og jeg havde planlagt at hinte lidt, at en igangsættelse i næste uge kunne være ret lækkert eftersom jeg er pænt udfordret på ret mange områder. Det blev så ikke nødvendigt. Med scanningen og mit blodtryk ville hun "tage mig med" på deres konference her i eftermiddag og så ringer de med en tid for igangsættelse - i løbet af denne her uge :panik: :nerve: :gisp:
Hun mærkede også lige på maven og sagde, at det er et stort barn - hun skønnede ham til 37-3800 gram. Hun ville også lige mærke indvendig for at se om hun kunne lave hindeløsning, men sagde, at det nok ville være ret svært taget i betragtning, at jeg ikke er så langt henne (til dét) og at jeg er førstegangsfødende. Men hun kunne sagtens få fat - og det gjorde hun satme også. Ikke at jeg var ved at falde ned af briksen af smerte, men det kunne godt mærkes - min mand var i øvrigt sådan helt paf bagefter: "Hun havde jo nærmest hele hånden oppe i dig?!". Desuden er jeg ca. 2 cm åben og ret blød. Så måske er jeg heldig, at jeg er en af dem, hvis krop kan finde ud af at føde (bare ikke at være gravid...) :klap: Hun sagde, at det var meget sjældent hun så førstegangsfødende på det her tidspunkt der mærkedes sådan indvendigt og at hvis hun ikke vidste bedre, ville hun have forventet, at jeg var tredjegangs :genert: Gætter på, at det er et kompliment? I øvrigt anbefaler hun, at jeg får lagt en epidural, fordi mit BMI er til den høje side og fordi mit blodtryk er så højt. Nu kommer det pludselig lidt tæt på :P


Ej, hvor spændende! Håber at din baby snart kommer ud til jer!
1
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Graviditet"