Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

15+2

Indlægaf godtnavn » 19. sep 2016, 19:18

Rebecca er du begyndt på jern? For i så fald ville jeg, hvis jeg var dig, holde nogle dages pause så maven kommer i balance og så starter langsomt op på jernen igen når maven får det bedre om et par dage :)

Og spændende med nakkefold! Du har ikke været til en tidlig scanning, vel? Synes også det er meget uvirkleigt der er noget derinde før man har set det. At det så også er meget uvirkeligt at se en lille baby sprælle og sparke uden at man kan mærke noget er så en anden ting. Men det er virkelig rart at se babyne og hører hjertet.
0
Rebecca9000
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. aug 2016, 08:57
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

Re: 15+2

Indlægaf Rebecca9000 » 19. sep 2016, 19:24

godtnavn skrev:Rebecca er du begyndt på jern? For i så fald ville jeg, hvis jeg var dig, holde nogle dages pause så maven kommer i balance og så starter langsomt op på jernen igen når maven får det bedre om et par dage :)

Og spændende med nakkefold! Du har ikke været til en tidlig scanning, vel? Synes også det er meget uvirkleigt der er noget derinde før man har set det. At det så også er meget uvirkeligt at se en lille baby sprælle og sparke uden at man kan mærke noget er så en anden ting. Men det er virkelig rart at se babyne og hører hjertet.


Ja, jeg begyndte på de der skånsomme (for maven, altså) jerntabletter for ca. 5 dage siden. Problemet er, at jeg egentlig synes at min mave var ligeså slem inden? Men måske du har ret, og jeg skal tage en pause :) Tænker, at de ikke gør den store forskel. Men hvad ved jeg - man tør jo ikke andet end at følge retningslinjerne :D
Tager magnesia om aftenen, og har netop oppet dosis til dobbelt-op. Jeg synes, det hjælper en smule på maven også.

Nej - altså måske ved jeg ikke helt hvad en tidlig scanning indebærer? :genert: Min læge har et scannings-apparat, så vi har set hjerteblink for omkring 1 måned siden. Det var lidt vildt. Men da var det jo bare en klat derinde. Måske man kan se mere nu? :)
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 20. sep 2016, 05:52

Jeg havde en rigtig lortedag i går. Jeg har aldrig prøvet noget lignende. Jeg har en chef, der er rimelig moody, men i går var det helt ekstremt.

Jeg er på kursus og i går ringede min telefon lige da vi var færdige. Jeg tog den hvorefter jeg bare blev overfuset helt vanvittigt. Han råbte og skreg og kaldte mig alt muligt. Jeg kunne så høre, at de ting han beskyldte mig for ikke at have gjort (noget småtteri), var noget jeg reelt havde gjort. Han skældte mig blandt andet ud for ikke at have sendt en mail (hvilket han i fredags selv havde sagt, at jeg ikke skulle) Det havde resulteret i, at han og hans sekretær havde været inde og gennemrode min mail og havde ændret adgangskoden.

Det var SÅ ubehageligt og hverden gang jeg forsøgte at forklare mig råbte han endnu højere for til sidst at falde ned, da han indså at jeg reelt intet havde gjort. Han sagde dog ikke undskyld eller noget. Da jeg lagde på var jeg helt rystet. Jeg begyndte at græde helt vildt og kunne slet ikke sove i går. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal administrere det. Jeg kan ikke finde ud af om jeg bare skal æde det og bide tænderne sammen de sidste par uger. Eller om jeg skal sige noget. Jeg har skrevet en mail til ham, som jeg ikke har sendt. Jeg ved ikke om jeg skal sende den.

Jeg fatter simpelthen ikke at han tør. Han VED at de anbefaler en sygemelding fra uge 28 og at jeg gør ham en kæmpe tjeneste ved at komme tilbage I oktober og færdiggøre en masse ting, han tjener mange penge på. Det er simpelthen så mærkeligt :( Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal komme videre herfra i det samarbejde. Øv. Lige lidt ikke-graviditet, men ligger på et hotelværelse og er stadig helt paf.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 20. sep 2016, 06:12

^ kan du blive i Danmark, hvis du sygemelder dig fra arbejdet? Hvis ja, så gør det... Sådan en nar af en chef, skal du da ikke tage hensyn til. Og du SKAL altså passe på dig selv og de små derinde. Det nytter ikke noget andet.

Hvis du alligevel skal tilbage til Grønland, og du har lyst til at arbejde videre, så tænker jeg, at du kan forsøge at komme tilbage og se hvordan det går. Personligt tror jeg dog næppe, at jeg havde gidet. Og gør du ham en tjeneste, og mere end hvad du egentlig kan og bør, så skal du lade være og passe på dig selv. Stres, ubehag, nervøsitet og generelt utilpashed er ikke godt for hverken dig eller børnene. Og slet ikke det værd. F*ck det arbejde.

Og så får du lige sådan en her: :kram: Lyder virkelig ubehageligt. :(
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. sep 2016, 06:26

Jeg er helt enig med Ax, Rudolf. Kan godt forstå du blev ked af det, det lyder virkelig ubehageligt.
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 20. sep 2016, 06:59

Ej kolde sikke en nar.!

Jeg skal være helt ærlig og sige at jeg ikke tror jeg var taget tilbage. Du ved du skal flytte, og ikke retur til det arbejde. Så jeg havde nok været ret så kold og sagt fra og sygemeldt mig.
Hallo hvad er det lige for en oopførelse fra en chef?
Og hvis du ikke vil sygmelde dig så havde jeg valgt at sige noget. Der er ingen grund til at tie når det jar været så åbenlyst og han ikke engang siger undskyld da hans egen fejl går op for ham.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

25+5

Indlægaf xxx---xxx » 20. sep 2016, 07:10

Jeg beklager at jeg ikke har fået kommenteret så meget på det sidste. Jeg er oftes på fra min telefon men den er sendt til reparation så jeg er på fra en gammel 4's som bare er så langsom! Omg det er helt vildt så langsom den er :lol:

Nå men status hos mig er at jeg er sygemeldt og har været det i næsten 2 uger. Og er indtil videre sygemeldt indtil slutningen af denne måned.
Jeg har skide ondt i mit bækken, og får nogle mega jag fra det nederste af livmoderen og op. Jeg troet jo det var blærebetændelse men det var det så ikke.

I fredags var der 2 timer hvor det kom i bølger og gjord virkelig ondt. Det føltes som veer og var så ubehageligt. Hvis det kommer igen så ringer jeg til min jordemoder, sidst synes jeg bare ikke de tog det så seriøst da jeg ringede så jeg synes det er lidt svært. Men fuck det gjord ondt!

Nå men jeg håber ikke det kommer igen, og jeg håber mit bækken opføre sig ordenligt for jeg keder mig ret så meget og vil endelig gerne på arbejde igen.
Den eneste ulempe ved mig arbejde er at jeg har 1,5 time hver vej med toget og det er ikke særlig fedt hvis man har mega ondt :(
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. sep 2016, 07:20

XXX, det lyder virkelig ubehageligt. Håber en pause gør godt.
Jeg oplevede faktisk det du beskriver, hvor jeg fik en ve-agtig smerte en dag jeg havde været lidt for aktiv. Jeg ringede til jm, der sagde det sagtens kunne skyldes at jeg havde løftet for tungt, og at det ikke var veer, men i stedet smerter fra bækkenet. De kan åbenbart godt føles lidt som veer. Jeg kunne næsten ikke gå mens det stod på.

Synes det er en god ide lige at ringe, hvis det sker igen. Min jm tilbød akupunktur, hvis det fortsatte.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 20. sep 2016, 08:50

Xxx - puha, det lyder hårdt! Og det er lang tid "bare" at gå hjemme. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil tilbage på arbejdet, hvis du kan. Har du fået en fysioterapeut til at kigge på dig og eventuelt give dig nogle øvelser? Det ville jeg helt klart gøre, hvis jeg var dig. Du kan sikkert også få en henvisning fra din læge, så koster det ikke så meget - og er du medlem af Danmark, så er det endnu mindre. :)

Men puh, 3 timer om dagen i offentlig transport. Det er alligevel også en del... Kan du måske få nogle hjemmearbejdsdage? Eller komme tilbage på nedsat tid, måske?

Her i forrige uge bruge jeg et par timer i et S-tog... Selvfølgelig var der problemer, og der kørte kun ét tog hver 20. min på strækningen (kører normalt 3-4 afgange på 20 min.) Så der var sindsygt mange mennesker, det tog 20 min. længere og der var varmt og trykket... Jeg var ved at gå til. Det synes jeg var virkelig, virkelig nedern.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

36+2

Indlægaf achillaxedprune » 20. sep 2016, 09:01

Her går det godt... Vi skal have fixet noget på huset og der er kørt en forsikringssag i snart 6 måneder. Jeg kan mærke, at jeg får lidt halvstres på over det. Sådan noget er bare irriterende at have hængende over hovedet, når man bare gerne vil koncentere sig om udsigten til baby og redebyggeri.

Men udover dét, så går det SÅ godt. Jeg nyder endelig min barsel og synes, det er helt fantastisk at kunne slappe af og især ligge ned. Når jeg har været ude, og f.eks. har skulle sidde op, så går der ikke mange timer før end jeg kan mærke, at det værker i rumpen og lænden. Hold op, hvor er det bare skønt, at jeg som udgangspunkt kan ligge mig ned, når der er behov for det.
... Vægten taler vi ikke om! Efter jeg har nedlagt veto mod at kende min vægt, har jeg haft det meget bedre... :-D

Jeg skal til jordemoder i dag og glæder mig faktisk... Håber virkelig, at han stadig ligger med hovedet nedad. :kryds:

Og så har vi været til parbootcamp med Smertefri Fødsel... Og det var faktisk rigtig godt. Kan godt anbefales. Jeg synes, at jeg er begyndt at have rimelig godt styr på hvad jeg forventer af fødslen, og hvad der skal ske. I hvert fald i teorien. Og så har jeg i et par uger lavet øvelserne dagligt, så jeg har efterhånden godt styr på vejrtrækning osv. Derudover laver jeg også mine fys-øvelser flere gange om ugen. Jeg føler, at jeg har lidt kontrol, hvilket er enormt rart... Og det at jeg øver, læser op og gør hvad jeg kan for at forberede mig, er virkelig godt for mig.
...jeg er sådan en, der har det bedst med at have en plan og vide, hvad der skal ske. Ja, man er vel blevet lidt jurist-skadet. Forberedelse og planlægning giver mig ro. Og det er bare dejligt, at føle jeg gør, hvad jeg kan. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Rebecca9000
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. aug 2016, 08:57
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

Re: 25+5

Indlægaf Rebecca9000 » 20. sep 2016, 09:20

xxx---xxx skrev:Nå men status hos mig er at jeg er sygemeldt og har været det i næsten 2 uger. Og er indtil videre sygemeldt indtil slutningen af denne måned.
Jeg har skide ondt i mit bækken, og får nogle mega jag fra det nederste af livmoderen og op. Jeg troet jo det var blærebetændelse men det var det så ikke.

(...)

Nå men jeg håber ikke det kommer igen, og jeg håber mit bækken opføre sig ordenligt for jeg keder mig ret så meget og vil endelig gerne på arbejde igen.
Den eneste ulempe ved mig arbejde er at jeg har 1,5 time hver vej med toget og det er ikke særlig fedt hvis man har mega ondt :(


Må jeg spørge, om den lange transporttid er en del af begrundelsen for din sygemelding?

Jeg spørger, fordi jeg også bruger knap 4 timer om dagen på cykel/i tog/i bus på at komme frem og tilbage, og det har jeg lidt svært ved på sigt at overskue hvis man skulle få ondt eller når man bliver ekstra besværet.
Men jeg havde egentlig tænkt at det er "mit eget problem", fordi jeg bare kunne købe en bil og så ville det kun tage 55 minutter.

Så synes det er lidt interessant om det kunne være et argument i den retning? :)
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 20. sep 2016, 09:54

Jeg blev ringet op af kendt jdm ordning i morges. De havde masser af ledige tider i oktober og ringede så åbenbart rundt for at se om de kunne fylde hullerne lidt ud da jeg har termin i slutningen ringede de til mig fordi vi så kunne nå at ses et par gange.
Er jeg den eneste der synes det er mærkelig prioritering? De kunne vel i stedet for at fylde tiderne op så undgå i den almindelige vagtplan på sygehuset i oktober? Jeg er tilknyttet ouh så det er jo ikke fordi de har mange hænder i forvejen så jeg tænker det de kendte jdm kunne hjælpe til vel netop ville være en god hjælp for de almindelige jdm :gruble: jeg synes det er mærkeligt.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 20. sep 2016, 10:48

Forøvrigt plukveer, hvordan er det nu de fungerer?

Jeg får indimellem nogle meget stærke jag i maven. Altid kun i den ene side ad gangen. Maven bliver selvfølgelig helt hård der hvor det gør ondt, men den anden side af maven er blød og føles som normalt. Jeg troede egentlig det var baby der "skød ryggen ud mod maven" eller lignende, men kan der være plukveer?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. sep 2016, 11:53

Ikke hvis hele maven/livmoderen ikke er hård.
Så tror jeg også det er baby.
Min baby gør det samme, og der er forskel på dét og plukveerne. Det kan dog give plukveer, når hun er alt for vild.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 20. sep 2016, 11:56

Bøtte skrev:Ikke hvis hele maven/livmoderen ikke er hård.
Så tror jeg også det er baby.
Min baby gør det samme, og der er forskel på dét og plukveerne. Det kan dog give plukveer, når hun er alt for vild.


Ok, så er det nok bare baby.
Har bare aldrig haft plukveer før så kom lige i tvivl om det kunne være det.
0

Tilbage til "Graviditet"