Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. okt 2018, 13:53

Urtekussen skrev:Om man udtaler s'et eller ej, afhænger vel af efternavnet?
Ved Armstrong er det jo en vokal, men vores allesammens doktor Hansen udtales ikke med s, fordi det er en konsonant (som ikke er stum på dansk :-D)


Tænker at det er begrænset hvor mange børn der præsenterer sig eller bliver præsenteret med for- og efternavn :lol:

Jeg havde det faktisk på listen til vores søn og der var med S udtalt i mit hoved, men min mand var ikke til det.

Min man har et virkelig grimt navn og det kan udtales på to måder. Siger man det som det staves lyder det i min verden SÅ grimt og bondsk. Det gør det også på den anden måde, men virkelig forfærdeligt på den anden måde. Jeg kalder ham aldrig nogensinde ved navn :blush:

https://www.behindthename.com/name/louis

GENDER: Masculine
USAGE: French, English, Dutch
PRONOUNCED: LWEE (French), LOO-is (English), LOO-ee (English), loo-EE (Dutch) [details]
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 27. okt 2018, 19:23

Nå men... Jeg har ikke lige brug for flere navne-input :tie: Vi har med vilje ikke rigtigt snakket navne IRL, fordi jeg ikke orker, når folk skal dissekere og diskutere ens overvejelser :genert:

I dag har jeg været på shoppetur med min mor og har købt de sidste småting - lagner til seng og barnevogn, ammebh, strømper og strømpebukser til Baby. Så viber vist rimeligt klar.

Jeg har mens-lignende smerter i lænden, sikkert af at gå så meget. Kroppen er ved modnes, det kan jeg tydeligt mærke.

Var på date med manden i går, på en virkelig lækker restaurant i Aalborg. Vi fik 4 retters menu med cocktail menu til (mine var selvfølgelig virgin-udgaven). Længe siden, vi har spist så lækkert og haft så god en date :love:
5
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 27. okt 2018, 19:50

Jeg har fået hængt de sidste ting op på ‘børnwværelset’ - det er er hjørne af mit soveværelse, samlet en Tripp-trapp-stol og installeret autostol med isofix i min mors bil.

Nu er jeg bare SÅ klar til lillemandens ankomst, også indeni - hold op hvor har jeg bare ikke mange centimeter tilbage, hvis ikke mine organer skal være mos :gisp:

I dag synes jeg godt nok den er hamper med pres indefra - det er ikke veer, ud over plukveer, men fordi han bare fylder godt og ligger og feder den :lun:
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 27. okt 2018, 20:12

Little_Woman skrev:Jeg har fået hængt de sidste ting op på ‘børnwværelset’ - det er er hjørne af mit soveværelse, samlet en Tripp-trapp-stol og installeret autostol med isofix i min mors bil.

Nu er jeg bare SÅ klar til lillemandens ankomst, også indeni - hold op hvor har jeg bare ikke mange centimeter tilbage, hvis ikke mine organer skal være mos :gisp:

I dag synes jeg godt nok den er hamper med pres indefra - det er ikke veer, ud over plukveer, men fordi han bare fylder godt og ligger og feder den :lun:


Min mand har også sat babysædet i bilen. Så kommer han ind og sukker: 'den er altså ret uhandy, den autostol. Så skal man stå og bøvle med selen udover, samtidig med den store bund...'
Mig: ????

Så går det op for mig, at han tror, den både skal i Isofix-basen OG monteres med sele :lol: Altså han plejer at være mega handy og ret skarp, men i dag har han en smule tømmermænd efter gårsdagens fantastiske cocktails, såååå. Den kørte ikke så hurtigt på øverste etage.
Til hans forsvar skal det siges, at vi ikke selv havde bil, da vi fik vores første søn, så vi har kun haft selemonteret babyautostol tidligere, og vi har virkelig ikke kørt meget med den. Så sjovt :lol:
3
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 27. okt 2018, 20:21

Depeche_Mama skrev:
Little_Woman skrev:Jeg har fået hængt de sidste ting op på ‘børnwværelset’ - det er er hjørne af mit soveværelse, samlet en Tripp-trapp-stol og installeret autostol med isofix i min mors bil.

Nu er jeg bare SÅ klar til lillemandens ankomst, også indeni - hold op hvor har jeg bare ikke mange centimeter tilbage, hvis ikke mine organer skal være mos :gisp:

I dag synes jeg godt nok den er hamper med pres indefra - det er ikke veer, ud over plukveer, men fordi han bare fylder godt og ligger og feder den :lun:


Min mand har også sat babysædet i bilen. Så kommer han ind og sukker: 'den er altså ret uhandy, den autostol. Så skal man stå og bøvle med selen udover, samtidig med den store bund...'
Mig: ????

Så går det op for mig, at han tror, den både skal i Isofix-basen OG monteres med sele :lol: Altså han plejer at være mega handy og ret skarp, men i dag har han en smule tømmermænd efter gårsdagens fantastiske cocktails, såååå. Den kørte ikke så hurtigt på øverste etage.
Til hans forsvar skal det siges, at vi ikke selv havde bil, da vi fik vores første søn, så vi har kun haft selemonteret babyautostol tidligere, og vi har virkelig ikke kørt meget med den. Så sjovt :lol:


Sikkerhed frem for alt :D
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 27. okt 2018, 21:02

Little_Woman skrev:
Depeche_Mama skrev:
Little_Woman skrev:Jeg har fået hængt de sidste ting op på ‘børnwværelset’ - det er er hjørne af mit soveværelse, samlet en Tripp-trapp-stol og installeret autostol med isofix i min mors bil.

Nu er jeg bare SÅ klar til lillemandens ankomst, også indeni - hold op hvor har jeg bare ikke mange centimeter tilbage, hvis ikke mine organer skal være mos :gisp:

I dag synes jeg godt nok den er hamper med pres indefra - det er ikke veer, ud over plukveer, men fordi han bare fylder godt og ligger og feder den :lun:


Min mand har også sat babysædet i bilen. Så kommer han ind og sukker: 'den er altså ret uhandy, den autostol. Så skal man stå og bøvle med selen udover, samtidig med den store bund...'
Mig: ????

Så går det op for mig, at han tror, den både skal i Isofix-basen OG monteres med sele :lol: Altså han plejer at være mega handy og ret skarp, men i dag har han en smule tømmermænd efter gårsdagens fantastiske cocktails, såååå. Den kørte ikke så hurtigt på øverste etage.
Til hans forsvar skal det siges, at vi ikke selv havde bil, da vi fik vores første søn, så vi har kun haft selemonteret babyautostol tidligere, og vi har virkelig ikke kørt meget med den. Så sjovt :lol:


Sikkerhed frem for alt :D


Synes godt nok også, at han brugte laaaang tid på det :lol: Så har han bare stået og bandet og svovlet... Stakkels mand.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 28. okt 2018, 10:43

Ej, jeg har bare så mange plukveer. Det er helt vildt. Det er bedst at ligge ned, men det er altså også lidt kedeligt :)
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf RnB » 28. okt 2018, 17:10

Udover manglende mens og ømme bryster, så er symptomerne virkelig begyndt at melde sin ankomst. De seneste dage har jeg været enormt træt på trods af at jeg får mere end nok søvn i løbet af natten.. Jeg har ikke decideret kvalme, men jeg synes at den ligger og ulmer, så det er nok mere ubehag - Ja, altså bortset fra at jeg kastede op på morgen gåturen med min hund den anden dag.

Så er der kun et par dage til jeg skal til egen læge og bekræfte graviditeten.. Hvilket jeg ser rigtig meget frem til.
1
A 12-06-2019
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 28. okt 2018, 17:19

Depeche_Mama skrev:Ej, jeg har bare så mange plukveer. Det er helt vildt. Det er bedst at ligge ned, men det er altså også lidt kedeligt :)


Spændende om der er noget på vej :kaffe:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 28. okt 2018, 18:13

Little_Woman skrev:
Depeche_Mama skrev:Ej, jeg har bare så mange plukveer. Det er helt vildt. Det er bedst at ligge ned, men det er altså også lidt kedeligt :)


Spændende om der er noget på vej :kaffe:


Jeg tror det næppe. Men der er saftsusme gang i Lillebror i maven, og maven synker. Så altså jo, kroppen gør sig klar, men tænker ikke, at der er fødsel lige om hjørnet :)
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 28. okt 2018, 18:48

Depeche_Mama skrev:
Little_Woman skrev:
Depeche_Mama skrev:Ej, jeg har bare så mange plukveer. Det er helt vildt. Det er bedst at ligge ned, men det er altså også lidt kedeligt :)


Spændende om der er noget på vej :kaffe:


Jeg tror det næppe. Men der er saftsusme gang i Lillebror i maven, og maven synker. Så altså jo, kroppen gør sig klar, men tænker ikke, at der er fødsel lige om hjørnet :)


Sådan har jeg også haft det nogle dage; min mave er bare ikke sunket, tror jeg - men i går var der ellers party på indersiden :D i dag slapper han lidt mere af, dog uden at være ikke-aktiv.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 29. okt 2018, 08:06

Jeg har fået afleveret børnene i skole og børnehave, og deres far henter dem i eftermiddag og har dem den næste uge, så lige nu er det første barselsdag med ren "mig" - tid.
Jeg sidder i caféen i mit træningscenter og spiser morgenmad og skal danse Zumba her kl 10 (spændende, hvor meget man kan danse, når man er 36+4).
Glæder mig helt vildt, for jeg har ikke været af sted længe.

Ellers er resten af dagens planer bare oprydning og lidt rengøring, så intet sindsoprivende.
3
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 29. okt 2018, 08:06

Krøllebølle har i øvrigt vendt om på nat og dag, og vil helst sprælle hele natten, men sove om dagen. Så lige nu, mærker jeg den mest når jeg helst ville sove.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 29. okt 2018, 08:27

Urtekussen skrev:Krøllebølle har i øvrigt vendt om på nat og dag, og vil helst sprælle hele natten, men sove om dagen. Så lige nu, mærker jeg den mest når jeg helst ville sove.

Her er der virkelig meget aktivitet sidst på dagen og om aftenen, når jeg typisk flader ud i sofaen. Men om natten sover jeg (heldigvis!) så tungt, at jeg ikke rigtigt mærker noget. Jeg ved godt, man ikke kan sove på forskud, men jeg gør et hæderligt forsøg alligevel :-D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 29. okt 2018, 09:00

Tror det er meget normalt at de er mest aktive om natten, giver også mening at de sover bedre når de bliver vugget (når man bevæger sig) og så vågner når man pludselig ligger stille :)

Jeg er så træt af ikke at kunne sove om aftenen, kvalmen er så slem og kaster op hver aften. Jeg hænger slet ikke sammen mere :( Jeg vil tage en formiddagslur om lidt, og så sover jeg sgu nok igen med min datter i eftermiddag...
Tilgengæld blev manden utålmodig i går og vi var til scanning, blev sat én dag frem, så er kun sat 2 dage tilbage fra min egen udregnede termin :) 9+0 var jeg i går, nakkefold nærmer sig langsomt, gal jeg glæder mig til at være forbi den!
2

Tilbage til "Graviditet"