Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 19. dec 2017, 06:36

Zonta skrev:
twinkle skrev:
Zonta skrev:
twinkle skrev:
Zonta skrev:Nå, men det var spild af tid. Det var ikke engang 1. graviditetsundersøgelse :rulle: hun tog en test - og ja, jeg er stadig gravid. Så tog hun blodtryk, målte vægt og højde og det var det. Så skal jeg have taget blodprøver den 2. januar og til 1. undersøgelse i midten af januar, hvor der så bliver lavet vandrejournal osv.


Men dejligt at få bekræftet, at du stadig gemmer på en lille spire :)

Helt sikkert - jeg glæder mig virkelig meget til en scanning dog :)


Skal i til tidlig scanning?

Jeg ved det ikke helt. Overvejer at tage til en drop in scanning her sidst på ugen - hvis nu den kommende mormor og morfar lurer noget hen over julen. Men ligeså meget for at få bekræftet, at den sidder rigtigt og måske se hjerteblink :)


Kan i hvert fald klart anbefale det, hos os gav det en god ro og afklaring af, hvor langt jeg var. For det anede vi ikke :fløjt:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 19. dec 2017, 06:54

Jeg tror endelig at kvalmen (anti-jinx!!) er ved at trække sig tilbage. Har mere appetit og får ikke akut trang til at kaste op når jeg tænker på mad. Er stadig oppustet om aftenen, men det kan jeg leve med. Til gengæld er jeg øm i skambenet og ned langs inderlårene på en måde jeg aldrig har prøvet før. Og så i lænden men det er en gammel historie. Humøret er klart bedre nu end det har været i månedsvis. Tror på det nu. Men har nu fået en del nye tanker om alt det her med at blive mor.. kan jeg magte det? Kan VI magte det? Hvordan gør man? Hvad med søvn - jeg fungerer jo ikke uden søvn!? Alle mulige tanker som der ikke har været grundlag for før i al angsten.
2
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 19. dec 2017, 08:26

Jeg fik fortalt det til min chef i fredags.....jeg tudede muligvis lidt :fløjt: :lol: .
Han sagde tillykke og at det ikke var noget at græde over, det var jo sådan noget kvinder blev :) . Så fik jeg et kram og kunne gå i gang med at snyde mine kollegaer ;). Ingen opdagede at jeg ikke drak alkohol :nerve: :D . Jeg drak lige alkohol fri øl og hyggede mig. Nu håber jeg bare vi kan holde det skjult over julen, så min mands arbejde og resten af verden kan få det at vide i januar. Jeg overvejer dog lidt at forsøge at holde det hemmeligt indtil efter d 14/1, for der skal vores niece døbes og jeg har ikke lyst til at vi skal tage opmærksomheden fra dem. Det må vi se på i løbet af julen.
3
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 19. dec 2017, 08:51

Her går det vel også ok, utroligt at man kan vænne sig til at have det sådan lidt halv-ringe ind imellem. Jeg har ikke rigtig NU-kaster-jeg-op kvalme længere, eller dvs. lidt kun om aftenen. Og når jeg børster tænder, der går det tit galt. Men ellers har jeg det bare sådan lidt sølle ind imellem, er lidt træt, men kan ikke helt sove. Lænd og ryg murrer også en del.

Til gengæld er min hjerne ikke mos længere og jeg kan nu arbejde koncentreret med mit afsluttende projekt igen, heldigt. Det skal afleveres den 3.

Glæder mig til at blive skannet for lige nu virker det at være gravid godt nok som en underlig uvirkelig tanke. Ville slet ikke komme bag på mig hvis jeg fik at vide at det bare var hysteri og overspisning der var skyld i det hele... :O

Men ligegyldigt hvad kan det kun gå fremad. November og december har godt nok været nogle trælse måneder. Mig med alle mine gener og udkogte hjerne der skulle klare afsluttende opgave på studie og fuldtidsarbejde og min stakkels mand der skulle opereres og stadigvæk har ekstremt ondt efter det. Vi har også haft fornøjelsen af håndværkere der kostede en formue og efterlod os med noget der ikke virkede alligevel. Så det har været en fest.

Januar bliver bedre, i hvert tilfælde efter min eksamen. Ha, det har jeg nemlig besluttet.
4
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 19. dec 2017, 08:56

Kakro; dejligt at det gik godt med at fortælle chefen det :kys:

Buller; åh, hvor jeg husker det der helvede. Jeg havde det også frygteligt de første måneder. Det stilnede af i uge 11, og nu, hvor jeg er 16+1, kan jeg helt ærligt sige, at jeg har det rigtig godt! :)

For os venter MD-scanning om godt og vel 2½ uge. Det bliver spændende - jeg glæder mig til at se hende igen og forhåbentlig få bekræftet, at hun stadig er en pige :D
4
K - 12.06.18 :love:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 19. dec 2017, 09:00

Jeg er 10-4.... hehe. Ej det lyder lidt modstridende. :P Så jeg håber virkelig også på at det letter lidt omkring uge 11-12. Men det er allerede blevet bedre siden omkring uge 8, det var godt nok en ringe periode.

Til gengæld har jeg vendt det med min TR på mit kommende arbejde. Hun var kun bekymret for om jeg nu vendte tilbage efter min barsel, fordi de meget gerne vil have mig derude. Jeg vil jo heldigvis også meget gerne være derude, så det kunne jeg heldigvis love hende. Men rart at det var hendes største bekymring, det har altså generet mig lidt at jeg kommer som nyuddannet og skrider på barsel kort tid efter.

Men intet officielt før jeg har fået mindst en skanning.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 19. dec 2017, 09:29

twinkle skrev:Ok, sidste brokkeindlæg omkring mig og mit blodtryk, jeg sværger..

Torsdag var jeg jo på fødegangen, og fik besked om at måle blodtryk 3 gange dagligt i 3 dage, og så tage til egen læge. Hvis jeg målte mere end 150/100 skulle jeg ringe til fg med det samme...
Fredag morgen måler jeg mit blodtryk.... 170/99 :gisp:
Ringer til fg, får besked på at komme ind og blive tjekket. Vi finder ud af, at jeg nok har fået en lidt for lille manchet til den blodtryksmåler, men det var det eneste jeg kunne låne på biblioteket. En for stram manchet giver automatisk udslag i forhøjet blodtryk, åbenbart..

Jeg hviler en halv time, de måler mit blodtryk og det er så fint, så bliver sendt hjem med beskeden om bare at tage til læge i dag..

I dag kommer jeg til læge, og hun virker mildest talt ikke imponeret over situationen... hun måler mit blodtryk, som igen er for højt (motherfucking SURPRISE), stixer urin, måler hjertelyd.. og nu skal jeg så have taget blodprøver i morgen, til jm torsdag og så til læge fredag, hvor der vil blive truffet en beslutning ift evt. behandling.
Det er så pissefuckinglortefrustrerende, at der ikke rigtigt er nogen der kan finde ud af, hvad fanden de vil stille op med mig. Selv om jeg ved at bassen trives, kan jeg jo ikke lade være med at gå og bekymre mig. Tænk nu, hvis jeg skader mit barn????

Og nå ja, lægen synes også min puls var lidt høj... ja hallo, jeg har mindre end en måned til termin, og bærer rundt på en 3+ kg baby.....

:rulle: :rulle:


Øv, hvor er det bare irriterende :/

Ved du, hvad der nu skal ske? Altså skal du kontrolleres jævnligt frem til termin - eller?
0
K - 12.06.18 :love:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 19. dec 2017, 09:32

har du på noget tidspunkt målt for højt blodtryk hjemme, med korrekt manchet på?
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 19. dec 2017, 09:58

Jeg har vist aldrig fået introduceret mig ordentligt egentlig..

Navn: Billiebean
Alder: 33
Beskæftigelse: Samfundsvidenskabelig kandidat
Mands alder: 27
Bor: Jylland
Fødested:
Prøvet siden: 4 år. Har været igennem udredning, behandling og ivf pga. blokerede sædkanaler. Jeg er fit.
Testet positiv: Jeg fik lagt fryse-blast op d 4 oktober.
Termin: 21. juni
Andre børn: Nej
Vide kønnet: Det tror jeg. Vi er et multi-etnisk par så navnelegen skal nok blive sjov ;)
NF-dato: 14 dec
MD-dato: 29 jan
Første lægebesøg:
Første jm-konsultation: 5 jan
4
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 19. dec 2017, 10:11

Aquadorable skrev:
twinkle skrev:Ok, sidste brokkeindlæg omkring mig og mit blodtryk, jeg sværger..

Torsdag var jeg jo på fødegangen, og fik besked om at måle blodtryk 3 gange dagligt i 3 dage, og så tage til egen læge. Hvis jeg målte mere end 150/100 skulle jeg ringe til fg med det samme...
Fredag morgen måler jeg mit blodtryk.... 170/99 :gisp:
Ringer til fg, får besked på at komme ind og blive tjekket. Vi finder ud af, at jeg nok har fået en lidt for lille manchet til den blodtryksmåler, men det var det eneste jeg kunne låne på biblioteket. En for stram manchet giver automatisk udslag i forhøjet blodtryk, åbenbart..

Jeg hviler en halv time, de måler mit blodtryk og det er så fint, så bliver sendt hjem med beskeden om bare at tage til læge i dag..

I dag kommer jeg til læge, og hun virker mildest talt ikke imponeret over situationen... hun måler mit blodtryk, som igen er for højt (motherfucking SURPRISE), stixer urin, måler hjertelyd.. og nu skal jeg så have taget blodprøver i morgen, til jm torsdag og så til læge fredag, hvor der vil blive truffet en beslutning ift evt. behandling.
Det er så pissefuckinglortefrustrerende, at der ikke rigtigt er nogen der kan finde ud af, hvad fanden de vil stille op med mig. Selv om jeg ved at bassen trives, kan jeg jo ikke lade være med at gå og bekymre mig. Tænk nu, hvis jeg skader mit barn????

Og nå ja, lægen synes også min puls var lidt høj... ja hallo, jeg har mindre end en måned til termin, og bærer rundt på en 3+ kg baby.....

:rulle: :rulle:


Øv, hvor er det bare irriterende :/

Ved du, hvad der nu skal ske? Altså skal du kontrolleres jævnligt frem til termin - eller?


Jeg ved det ikke :(
Fik taget blodprøver, hjertekardiogram + målt blodtryk i dag.. der er ikke andet at gøre end at vente til fredag på svar. Men lægen snakkede om måske at henvise mig til en døgnmåling af blodtryk, hvor jeg så får en måler monteret som måler løbende i en periode på 24 timer.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 19. dec 2017, 10:12

Buller skrev:har du på noget tidspunkt målt for højt blodtryk hjemme, med korrekt manchet på?


Nej, det har jeg ikke. Da jeg var hos lægen i dag hørte jeg dem ad, om de måske havde en lidt større manchet jeg kunne låne med hjem, så jeg selv kunne holde lidt øje, og måske finde et mønster i det.. men det havde de desværre ikke.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 19. dec 2017, 10:27

passer den evt. om din underarm? Så kan du prøve at måle der, så er det bare vigtigt at du ligger ned så den ca. er i niveau med dit hjerte.
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 19. dec 2017, 11:17

twinkle skrev:
Buller skrev:puha ja, skrækkeligt!

krydser fingre for alle os her. og alle andre.... selvfølgelig. ingen burde opleve den slags.


Det må være fuldstændig frygteligt!
Og så bliver jeg helt firkantet over, at folk straks går i gang med at spørge om, hvad barnet døde af. Synes sådan en form for nysgerrighed er så usmagelig :badr:

Hver gang der blev lavet opslag i min terminsgruppe på fb, med komplikationer ang. Fosteret og lign., blev der spurgt hvordan det blev opdaget, ikke kun fordi de var nysgerrige, men fordi alle bliver rædselsslagen for at det skulle ske for dem selv. Helt forståeligt, men det viser bare at de terminsgrupper ikke er godt for alle hvis ikke man kan sortere i de oplysninger. Selvf. Er der en frygt, men jeg kom selv langt med tankegangen, at fordi det sker for ‘naboen’, sker det ikke nødvendigvis for mig.

Heldigvis er det et fåtal det sker for i forhold til hvor mange raske børn der bliver født. Det må være så frygteligt at gå igennem :trist:
1
Popoff
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. dec 2016, 20:02
Kort karma: 10
Likede indlæg: 112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Popoff » 20. dec 2017, 06:57

Jeg fødte i foregårs aften efter en absolut fantastisk fødsel især ovenpå at vi var igennem en lang igangsættelse og indgreb med min første fødsel.

Vandet gik kl 9, vi var til tjek kl 12 og igen kl 18, hvor vi får en fødestue. Jeg kommer i kar og kl 20 er jeg helt åben (6 cm på de her 2 timer). Han bliver født i vandet på 4-5 presseveer og kun med lattergas.

Min første fødsel tog 4 døgn fra jeg blev sat igang, med epidural, vedrop, konstant overvågning af os begge og sugekop. Jeg er helt høj på at denne oplevelse var så meget anderledes, og meget lettet ikke mindst!

Indtil videre er han meget mild og storebror har taget så godt imod ham <3
18
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 20. dec 2017, 07:13

Popoff skrev:Jeg fødte i foregårs aften efter en absolut fantastisk fødsel især ovenpå at vi var igennem en lang igangsættelse og indgreb med min første fødsel.

Vandet gik kl 9, vi var til tjek kl 12 og igen kl 18, hvor vi får en fødestue. Jeg kommer i kar og kl 20 er jeg helt åben (6 cm på de her 2 timer). Han bliver født i vandet på 4-5 presseveer og kun med lattergas.

Min første fødsel tog 4 døgn fra jeg blev sat igang, med epidural, vedrop, konstant overvågning af os begge og sugekop. Jeg er helt høj på at denne oplevelse var så meget anderledes, og meget lettet ikke mindst!

Indtil videre er han meget mild og storebror har taget så godt imod ham <3


Stort tillykke :love:
1
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Graviditet"