Terminstråd - alle er velkomne :)

Sorenspige
Indlæg: 7143
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9536

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 31. mar 2024, 17:13

MissB skrev:
TinaW skrev:
MissB skrev:Er der nogen der har hørt fra Godtnavn? Jeg er lidt bekymret for hende.


Tænkte faktisk lige i går, at det var noget tid siden, hun havde skrevet.


Ja præcis. Og hun plejer at kigge regelmæssigt forbi.


Jeg har også tænkt på hende. Håber, at det skyldes en travl påskeferie. Kan se, at det er en uge siden, hun var online.
1
godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. apr 2024, 15:02

Tak for tankerne. Den sidste 1½ uge har været kaotisk, både følelsesmæssigt men også med 2 børn der tog en omgang opkastsyge i forlængelse af hinanden, dejlig påskeferie, heldigvis slap jeg og manden for en omgang .

Jeg har stadig ondt i maven over hospitalsfødsel, men håber jeg i det mindste kan undgå igangsættelse, og så skal fødsel og de første dage bare overstås så vi kan komme hjem og være en familie, det jeg troede vi skulle fra start. Så glæder mig ikke til fødslen og frygter de første dage, hvilket er en kontrast til hvordan jeg ahvde det før.

Har fået blodsukkermåler hjem og indtilvidere er alle tallene fint lave, skal også først have glukosebelastning i morgen, så er spændende hvad den siger, men fordi de tænker jeg har det har de taget det i omvendt rækkefølge for at jeg kunne få tid relativt hurtigt.

Derudover er mit blodtryk nu eksploderet, så i morgen skal jeg både til glukosebelastning og til tjek for svangerskabsforgiftning, herlig dag! Jeg er dog glad for at jordemoderen foreslog at de lavede svangerskabsforgiftningstestene (kurve, blodtryk osv.) i de to timer jeg alligevel skal lave ingenting efter at have drukket sukkervand, hun mente lige så godt jeg kunne ligge og slappe af og få lavet test hos dem som jeg kunne sidde på en stol på glukoseafsnittet, så det kan formentlig klares uden ekstra tid på hospitalet (udover jeg skal komme tidligere for at få blodprøver ang svangerskabsforgiftning før glukosetesten). MEdmindre det selvfølgelig stiger endnu mere, jeg får symptomer eller andet der gør jeg skal til tjek i aften.

Om ikke andet får vi da noget for skattepengene.
7
godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 3. apr 2024, 15:06

Nå men, 8 timer på hospitalet blev det til i dag, suk. Først blodprøver, dernæst glukosetest, så hjertekurve og målinger på fødemodtagelsen ang svangerskabsforgiftning. Jeg måtte ikke gå på fødegangen i de to timer jeg ventede med glukosebelastningen selvom jordemoderen i går havde sagt at jeg skulle det, så det blev i forlængelse af hinanden.

Mit langtidsblodsukker sagde jo jeg havde gravidsukkersyge, men min glukosebelastning gav mig tallet 7,4 og altså ikke sukkersyge. Så jeg blev sendt over og snakke emd diabetes sygeplejersken som var meget forvirret og ikke helt vidste hvad der var op og ned, for var vidst mest sendt til testen i dag for at se hvor slemt det var, ikke for at få at vide det slet ikke var der. Så hun ville få snakket med en læge om det og finde ud af hvad det videre forløb er, men uanset er lillebror jo for stor så det anbefales at jeg følger planen med diæten som også er meget få ændringer for mig, den største ændring er mindre frugt og så at få spredt kulhydraterne mere ud på dagen og mindre om aftenen, mængden var fin men skal fordeles lidt anderledes.

Lægen på fødemodtagelsen sagde at med den glukosetest havde jeg altså ikke sukkersyge, så nu må jeg se hvad diabetes lægen vender retur med.

På fødemodtagelsen var der en masse forsinkelser og ventetid, men konklussionen blev at der heller ikke er svangerskabsforgiftning, dog forhøjet blodtryk de har sat mig i medicin mod, skal måle blodtryk hjemme for at holde øje, især fordi det jo var til den lave side bare i lørdags, så det er både at holde øje med at det ikke bliver for højt men også at medicinen ikke gør det for lavt.

Min krop er godt nok ikke nem :lol:

Og efter jeg er kommet hjem er jeg så begyndt at tænke på om det egentlig betyder at jeg igen står til hjemmefødsel så længe han er under 4 kg, det må jeg hellere få vendt med jordemoderen jeg har tid hos i morgen, og så vil jeg holde mig fra hospitaler (medmindre jeg føder og skal ind) indtil næste onsdag.

Kom i øvrigt hjem til en datter der var faldet ned fra et træ (kun ½ meter oppe men landet virkelig uheldigt) og fået hjernerystelse, så vi er en køn familie for tiden.
2
godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. apr 2024, 18:52

Det gik ikke så godt at holde mig fra hospitaler :lol: Skulle et hurtigt smut forbi jordemoderen i dag, men blev sendt videre til fødemodtagelsen hvor jeg endte med at bruge 4 timer, for dernæst at gå over til børneafdelingen hvor manden var til et tjek med min ældste da hun var blevet dårligere ovenpå slaget i hovedet i går, så der var jeg så også lige et par timer.

Nu håber jeg virkelig at den medicin jeg får mod blodtrykket holder det nede så jeg ikke skal derind igen i morgen, men med min store hvor jeg endte med at få svangerskabsforgiftning havde jeg 3 uger hvor jeg var inde dagligt fordi mit blodtryk blev ved med at svinge op og være for højt, så er ærligt småbekymret for hvordan den sidste uges tid med lilebror i maven bliver.
1
Hattie
Indlæg: 440
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 31
Likede indlæg: 516

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Hattie » 4. apr 2024, 20:30

godtnavn skrev:Det gik ikke så godt at holde mig fra hospitaler :lol: Skulle et hurtigt smut forbi jordemoderen i dag, men blev sendt videre til fødemodtagelsen hvor jeg endte med at bruge 4 timer, for dernæst at gå over til børneafdelingen hvor manden var til et tjek med min ældste da hun var blevet dårligere ovenpå slaget i hovedet i går, så der var jeg så også lige et par timer.

Nu håber jeg virkelig at den medicin jeg får mod blodtrykket holder det nede så jeg ikke skal derind igen i morgen, men med min store hvor jeg endte med at få svangerskabsforgiftning havde jeg 3 uger hvor jeg var inde dagligt fordi mit blodtryk blev ved med at svinge op og være for højt, så er ærligt småbekymret for hvordan den sidste uges tid med lilebror i maven bliver.



Har de talt om at sætte dig i gang før?

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg i dag er glad for, at lægen besluttede, at nu er det nu.
1
godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 5. apr 2024, 09:02

Hattie skrev:
godtnavn skrev:Det gik ikke så godt at holde mig fra hospitaler :lol: Skulle et hurtigt smut forbi jordemoderen i dag, men blev sendt videre til fødemodtagelsen hvor jeg endte med at bruge 4 timer, for dernæst at gå over til børneafdelingen hvor manden var til et tjek med min ældste da hun var blevet dårligere ovenpå slaget i hovedet i går, så der var jeg så også lige et par timer.

Nu håber jeg virkelig at den medicin jeg får mod blodtrykket holder det nede så jeg ikke skal derind igen i morgen, men med min store hvor jeg endte med at få svangerskabsforgiftning havde jeg 3 uger hvor jeg var inde dagligt fordi mit blodtryk blev ved med at svinge op og være for højt, så er ærligt småbekymret for hvordan den sidste uges tid med lilebror i maven bliver.



Har de talt om at sætte dig i gang før?

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg i dag er glad for, at lægen besluttede, at nu er det nu.


Har rigtig dårlig erfaring med igangsættelse så det vil jeg helst undgå, skal dog have hindeløsning på onsdag som startede fødslen med min 4 årige, så satser på det er nok igen denne gang, men ellers så ja, så vil de nok sætte mig i gang snart, jeg håber ikke det bliver nødvendigt.
1
Hattie
Indlæg: 440
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 31
Likede indlæg: 516

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Hattie » 5. apr 2024, 11:18

godtnavn skrev:
Hattie skrev:
godtnavn skrev:Det gik ikke så godt at holde mig fra hospitaler :lol: Skulle et hurtigt smut forbi jordemoderen i dag, men blev sendt videre til fødemodtagelsen hvor jeg endte med at bruge 4 timer, for dernæst at gå over til børneafdelingen hvor manden var til et tjek med min ældste da hun var blevet dårligere ovenpå slaget i hovedet i går, så der var jeg så også lige et par timer.

Nu håber jeg virkelig at den medicin jeg får mod blodtrykket holder det nede så jeg ikke skal derind igen i morgen, men med min store hvor jeg endte med at få svangerskabsforgiftning havde jeg 3 uger hvor jeg var inde dagligt fordi mit blodtryk blev ved med at svinge op og være for højt, så er ærligt småbekymret for hvordan den sidste uges tid med lilebror i maven bliver.



Har de talt om at sætte dig i gang før?

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg i dag er glad for, at lægen besluttede, at nu er det nu.


Har rigtig dårlig erfaring med igangsættelse så det vil jeg helst undgå, skal dog have hindeløsning på onsdag som startede fødslen med min 4 årige, så satser på det er nok igen denne gang, men ellers så ja, så vil de nok sætte mig i gang snart, jeg håber ikke det bliver nødvendigt.




Jeg ville helst heller ikke sættes i gang med andet end hindeløsning, fik dog angustapiller denne gang og var overraskende tryg ved det.

Jeg kan sagtens følge dig, heg var som sagt også til hindeløsning, hvad ikke kunne lade sig gøre, men det var mere, fordi vandet var sevet uden de opdagede det.
0
godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. apr 2024, 09:02

Hattie skrev:
godtnavn skrev:
Hattie skrev:
godtnavn skrev:Det gik ikke så godt at holde mig fra hospitaler :lol: Skulle et hurtigt smut forbi jordemoderen i dag, men blev sendt videre til fødemodtagelsen hvor jeg endte med at bruge 4 timer, for dernæst at gå over til børneafdelingen hvor manden var til et tjek med min ældste da hun var blevet dårligere ovenpå slaget i hovedet i går, så der var jeg så også lige et par timer.

Nu håber jeg virkelig at den medicin jeg får mod blodtrykket holder det nede så jeg ikke skal derind igen i morgen, men med min store hvor jeg endte med at få svangerskabsforgiftning havde jeg 3 uger hvor jeg var inde dagligt fordi mit blodtryk blev ved med at svinge op og være for højt, så er ærligt småbekymret for hvordan den sidste uges tid med lilebror i maven bliver.



Har de talt om at sætte dig i gang før?

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg i dag er glad for, at lægen besluttede, at nu er det nu.


Har rigtig dårlig erfaring med igangsættelse så det vil jeg helst undgå, skal dog have hindeløsning på onsdag som startede fødslen med min 4 årige, så satser på det er nok igen denne gang, men ellers så ja, så vil de nok sætte mig i gang snart, jeg håber ikke det bliver nødvendigt.




Jeg ville helst heller ikke sættes i gang med andet end hindeløsning, fik dog angustapiller denne gang og var overraskende tryg ved det.

Jeg kan sagtens følge dig, heg var som sagt også til hindeløsning, hvad ikke kunne lade sig gøre, men det var mere, fordi vandet var sevet uden de opdagede det.


Jeg har bare meget dårlig erfaring med igangsættelse, havde jeg ikke det ville jeg nok ikke være så meget i mod det. Og så tror jeg også det trigger lidt minder om vores to vi mistede hvor jeg jo også blev sat i gang med piller, så kan slet ikke magte at skulle igennem det igen. Håber virkelig at en hindeløsning gør underværker på onsdag og evt også torsdag (har jordemodertid torsdag og har lægen kunne lave hindeløsning onsdag tilbød hun at lave en mere torsdag hvis der intet var sket). Eller at der starter noget inden da, har haft lidt små murren og smerter det sidste døgn uden dog at have plukkeveer med smerter, men det kan jo komme.
0
godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. apr 2024, 17:41

Min mand kan ikke lide den sang jeg har fundet til barnedåben :whine: Han synes sangeren var forfærdelig og har lovet at læse teksten og høre en anden version, for jeg vil altså have den sang :genert: Det er lidt fjollet at have fundet en sang klar allerede, men hørte den og den var perfekt, havde slet ikke forestillet mig at manden ikke var enig.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 6. apr 2024, 17:43

godtnavn skrev:Min mand kan ikke lide den sang jeg har fundet til barnedåben :whine: Han synes sangeren var forfærdelig og har lovet at læse teksten og høre en anden version, for jeg vil altså have den sang :genert: Det er lidt fjollet at have fundet en sang klar allerede, men hørte den og den var perfekt, havde slet ikke forestillet mig at manden ikke var enig.

Må man spørge hvad det er for én?

Jeg overvejer Nu titte til hinanden, fordi vi har sunget den til babysalmesang. Sidst valgte manden Op al den ting
0
Livslinjen: 70 201 201
godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. apr 2024, 17:52

Rapfisk skrev:
godtnavn skrev:Min mand kan ikke lide den sang jeg har fundet til barnedåben :whine: Han synes sangeren var forfærdelig og har lovet at læse teksten og høre en anden version, for jeg vil altså have den sang :genert: Det er lidt fjollet at have fundet en sang klar allerede, men hørte den og den var perfekt, havde slet ikke forestillet mig at manden ikke var enig.

Må man spørge hvad det er for én?

Jeg overvejer Nu titte til hinanden, fordi vi har sunget den til babysalmesang. Sidst valgte manden Op al den ting


Det er slet ikke en dåbssalme, men passer bare så godt her fordi han lige som kommer som noget nyt og positivt ovenpå vores to døde børn. Det er "Du kom som et forår", men kan være han kommer og skriger 3 måneder i træk og sangen så ender med slet ikke at passe til ham :lol:
Men jeg er helt vild med teksten og synes den passer perfekt til et lille regnbuebarn:


Du kom som et forår på sommertid
med solfyldte drømme og sjæleblid
med blomstrende øjne og stærke smil
du kom som et kirsebærtræ i april

Du kom som et regnvejr i pluds'lig sol
med duften af krokus og blå viol
med bølger af lykke og morgentro
og tæerne pakket i dansende sko

Du kom som det blødeste bølgeslag
med ekko af alle tings første dag
med gnister og nordlys og stjerneskud
du kom som et kærtegn og kys fra din gud

Du kom som den solfyldte sommerdag
og smelted' min vinter med trylleslag
du satte de dugvåde drømmespor
hvor håbene vokser og fremtiden gror

Du kom som et punktum. Og linjeskift
og åbnede verden med større skrift
for alting kan elskes og alt kan gro
når kærlighed kommer i dansende sko
7
godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2024, 14:49

Jeg har fået dårlig mave og går og hepper på det er kroppen der er ved at gøre klar til fødsel og ikke bare datteren der har fået smittet mig med den mavevirus hun lige har været igennem :genert:

Der er kun 2 dage til at jeg skal have en sidste vækstskanning (kryds lige fingre for at han er under 4 kg), have hindeløsning og lægge plan for egentlig igangsættelse som de nok gerne vil have jeg får snart hvis hindeløsningen ikke starter det, og jeg føler mig faktisk slet ikke klar. Fik først sendt manden i kælderen efter babyting i weekenden, så har stadig en million ting der mangler at blive vasket, f.eks. slyngevuggen, men de vigtigste ting som barnevogn, dyner, vikle osv. er vasket og klar nu. Har ikke pakket en taske til hospitalet endnu fordi jeg slet ikke kan overskue at tage stilling til hvad jeg vil have med, og har slet ikke fået øvet vejrtrækning til fødslen som jeg ellers havde planlagt at skulle, under fødslen af min nu 4 årige kunne jeg nemlig ikke lade vær med at presse for tidligt selvom jeg trak vejret som jeg skulle og prøvede ikke at presse, min krop gjorde det bare. Men det er nok lidt sent at prøve at lære nu.
0
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 658

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Helga1 » 8. apr 2024, 18:27

Jeg krydser fingre for at det er kroppen, der selv er ved at gøre klar til fødsel for dig :kryds:

Hvis du går i gang af dig selv, inden din vækstskanning, skal du så på hospitalet eller kan du stadig få lov at føde hjemme?

Jeg er først lige begyndt at pakke hospitalstasken i dag og vi mangler også at få vasket og klargjort nogle babyting- babynest, bedside crib og lign.
Vi har nogle planer i onsdag og i weekenden, så baby må godt blive inde til mandag, men så er han eller hun også velkommen :)
1
godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2024, 18:51

Helga1 skrev:Jeg krydser fingre for at det er kroppen, der selv er ved at gøre klar til fødsel for dig :kryds:

Hvis du går i gang af dig selv, inden din vækstskanning, skal du så på hospitalet eller kan du stadig få lov at føde hjemme?

Jeg er først lige begyndt at pakke hospitalstasken i dag og vi mangler også at få vasket og klargjort nogle babyting- babynest, bedside crib og lign.
Vi har nogle planer i onsdag og i weekenden, så baby må godt blive inde til mandag, men så er han eller hun også velkommen :)


Mit blodtryk er blevet for højt så jeg skal desværre på hospitalet. Derudover er de i tvivl om jeg har sukkersyge, de kan hverken sige jeg har det eller jeg ikke har, så det er ret forvirrende :stoned:

Men i det mindste har jeg fået at vide jeg får en enestue med plads til manden (omend jeg tænker han efter første nat skal hjem til de store) på hospitalet i fald vi skal være indlagt efter fødsel, det er ret luksus for det er det langt fra alle der får på Riget.
1
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 658

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Helga1 » 8. apr 2024, 19:17

godtnavn skrev:Mit blodtryk er blevet for højt så jeg skal desværre på hospitalet. Derudover er de i tvivl om jeg har sukkersyge, de kan hverken sige jeg har det eller jeg ikke har, så det er ret forvirrende :stoned:

Men i det mindste har jeg fået at vide jeg får en enestue med plads til manden (omend jeg tænker han efter første nat skal hjem til de store) på hospitalet i fald vi skal være indlagt efter fødsel, det er ret luksus for det er det langt fra alle der får på Riget.


Åh, det er træls, når du så gerne ville have født hjemme. Har du affundet dig med det og fundet ro i det, eller hvordan har du det med det hele?
0

Tilbage til "Graviditet"