Terminstråd - alle er velkomne :)

Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 20. jan 2018, 23:09

Puha twinkle. Godt du og din søn klarede det. Det har da været virkelig kritisk.

Sikke en voldsom oplevelse. Håber i kommer jer godt og kommer godt over det.
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 21. jan 2018, 05:25

Tillykke twinkle❤️.

Nå, jeg må desværre hoppe ud af tråden. Jeg var til nf i fredags og der var ikke noget hjerteblink længere. I morgen skal jeg have det fjernet ved hjælp af udkrabning. Vi har indtil videre heldigvis haft nemt ved at blive gravide, selvom jeg slet ikke ved hvordan jeg skal finde ro ved en eventuel ny graviditet. Jeg ved godt det er sådan noget der sker. Nu venter vi nok til jeg er berettiget til løn under barsel og nu skal jeg bruge en masse penge på at indrette værelse til vores dreng.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 21. jan 2018, 08:14

Kakro05 skrev:Tillykke twinkle❤️.

Nå, jeg må desværre hoppe ud af tråden. Jeg var til nf i fredags og der var ikke noget hjerteblink længere. I morgen skal jeg have det fjernet ved hjælp af udkrabning. Vi har indtil videre heldigvis haft nemt ved at blive gravide, selvom jeg slet ikke ved hvordan jeg skal finde ro ved en eventuel ny graviditet. Jeg ved godt det er sådan noget der sker. Nu venter vi nok til jeg er berettiget til løn under barsel og nu skal jeg bruge en masse penge på at indrette værelse til vores dreng.


Ej hvor skrækkeligt Kakro05, det må være helt ubærligt. Jeg håber i bliver nemt gravide igen og at det kommer til at gå godt, og at du på en eller anden måde kan finde ro i den næste graviditet også.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 21. jan 2018, 08:42

Stort tillykke, twinkle! Det lyder til at være en ordentlig omgang - håber du er okay efter alt det postyr. Og sikke en stor basse :love: Håber I alle har det dejligt. Godt at høre at manden har været en dejlig støtte :)
1
J, juli 2018.
Popoff
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. dec 2016, 20:02
Kort karma: 10
Likede indlæg: 112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Popoff » 21. jan 2018, 10:51

Stort tillykke Twinkle! Dejligt at i har ham hos jer nu, på trods af set hårde forløb. Husk at snak det igennem med personalet når i har overskud til det <3 og ja, mændene får også superkræfter i den situation! De er sgu seje!

Jeg føler med dig Krako! Det må være forfærdeligt at opleve, stort kram herfra!
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 21. jan 2018, 11:29

Wow, sikke en omgang, twinkle! Det lyder virkelig ikke rart. Hvordan har du det? Og tillykke med sønnen :kys:

Kakro, hvor er det bare trist. Stort kram til jer!
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

19+4

Indlægaf billiebean » 22. jan 2018, 10:32

Er lige kommet hjem på sofaen efter en hård nat. Har i forvejen været tiltagende nervøs de sidste dages tid, fordi jeg ikke har mærket liv endnu.
Men i går før sengetid kunne jeg se, der var en smule brunt blod, da jeg havde tisset. Jeg blev helt dårlig indeni - det samme skete nemlig da jeg havde en spontan abort. Tog en hurtig beslutning og ringede til vagtlægen, som sagde, at jeg skulle komme forbi. Han tjekkede mig meget overfladisk og ringede så til fødeafsnittet, hvor de gerne ville se mig næste morgen. Der var imidlertid ikke mere blod, når jeg tørrede mig, så det var betryggende, men sov alligevel ikke.. Så vi tog op på sygehuset her til morgen og fik en grundig undersøgelse. Først og fremmest havde babyen det godt - eller den var i hvert fald aktiv og sprællede rundt. PHEW! Dernæst kunne lægen se, at jeg havde en foranliggende moderkage, hvilket også forklarer hvorfor jeg ikke har mærket liv endnu. De kunne dog også se, at det muligvis var en del af den foranliggende moderkage, som det blødte fra gennem livmoderhalsen. Det behøver ikke blive til mere end denne ene blødning, men det kan også udvikle sig i en skidt retning, så nu skal jeg holde mig helt i ro og så må vi se til misdannelsesscanning i næste uge, hvad status er. Og lægen sagde i øvrigt at jeg skulle reagere og kontakte dem ved det mindste, og at det var godt jeg havde reageret.
2
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 19+4

Indlægaf Aquadorable » 22. jan 2018, 11:45

billiebean skrev:Er lige kommet hjem på sofaen efter en hård nat. Har i forvejen været tiltagende nervøs de sidste dages tid, fordi jeg ikke har mærket liv endnu.
Men i går før sengetid kunne jeg se, der var en smule brunt blod, da jeg havde tisset. Jeg blev helt dårlig indeni - det samme skete nemlig da jeg havde en spontan abort. Tog en hurtig beslutning og ringede til vagtlægen, som sagde, at jeg skulle komme forbi. Han tjekkede mig meget overfladisk og ringede så til fødeafsnittet, hvor de gerne ville se mig næste morgen. Der var imidlertid ikke mere blod, når jeg tørrede mig, så det var betryggende, men sov alligevel ikke.. Så vi tog op på sygehuset her til morgen og fik en grundig undersøgelse. Først og fremmest havde babyen det godt - eller den var i hvert fald aktiv og sprællede rundt. PHEW! Dernæst kunne lægen se, at jeg havde en foranliggende moderkage, hvilket også forklarer hvorfor jeg ikke har mærket liv endnu. De kunne dog også se, at det muligvis var en del af den foranliggende moderkage, som det blødte fra gennem livmoderhalsen. Det behøver ikke blive til mere end denne ene blødning, men det kan også udvikle sig i en skidt retning, så nu skal jeg holde mig helt i ro og så må vi se til misdannelsesscanning i næste uge, hvad status er. Og lægen sagde i øvrigt at jeg skulle reagere og kontakte dem ved det mindste, og at det var godt jeg havde reageret.


Åh, sikke en forskrækkelse! Hvad menes der med 'kan udvikle sig i en skidt retning' - altså for baby? Eller mere i forhold til, at du kan risikere at bløde mere?

Jeg har i øvrigt selv foranliggende moderkage og har også været utålmodig i forhold til at mærke liv. Nu, 21+0, mærker jeg helt sikkert liv, dog ikke deciderede spark, men mere bobler af forskellig art :)
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

21+0

Indlægaf Aquadorable » 22. jan 2018, 11:48

Her går det i øvrigt stille og roligt. Det er en lidt mærkelig fase nu, synes jeg, hvor 'nyhedens interesse' ligesom er forduftet, og der heller ikke er flere scanninger - i hvert fald i det offentlige - at se frem til. Vi har dog booket en 3D-scanning i uge 29, hvor mine forældre får lov at komme med. De glæder sig meget :lun:

Jeg har det rigtig godt i øjeblikket, døjer kun med forhøjet mavesyre et par gange om ugen, så det er ligesom til at håndtere. Til gengæld skal jeg virkelig til at have købt mig nogle graviditetsbukser. Jeg kan slet ikke have almindelige jeans på og er træt af at skulle have kjole på hele tiden ... Kunne være, jeg skulle gå på jagt i dag. Kan I anbefale et bestemt mærke? :gruble:

Jeg er begyndt til vandgymnastik, og det kan virkelig anbefales! Det er både sjovt og rart :love:
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: 19+4

Indlægaf billiebean » 22. jan 2018, 12:06

Aquadorable skrev:
billiebean skrev:Er lige kommet hjem på sofaen efter en hård nat. Har i forvejen været tiltagende nervøs de sidste dages tid, fordi jeg ikke har mærket liv endnu.
Men i går før sengetid kunne jeg se, der var en smule brunt blod, da jeg havde tisset. Jeg blev helt dårlig indeni - det samme skete nemlig da jeg havde en spontan abort. Tog en hurtig beslutning og ringede til vagtlægen, som sagde, at jeg skulle komme forbi. Han tjekkede mig meget overfladisk og ringede så til fødeafsnittet, hvor de gerne ville se mig næste morgen. Der var imidlertid ikke mere blod, når jeg tørrede mig, så det var betryggende, men sov alligevel ikke.. Så vi tog op på sygehuset her til morgen og fik en grundig undersøgelse. Først og fremmest havde babyen det godt - eller den var i hvert fald aktiv og sprællede rundt. PHEW! Dernæst kunne lægen se, at jeg havde en foranliggende moderkage, hvilket også forklarer hvorfor jeg ikke har mærket liv endnu. De kunne dog også se, at det muligvis var en del af den foranliggende moderkage, som det blødte fra gennem livmoderhalsen. Det behøver ikke blive til mere end denne ene blødning, men det kan også udvikle sig i en skidt retning, så nu skal jeg holde mig helt i ro og så må vi se til misdannelsesscanning i næste uge, hvad status er. Og lægen sagde i øvrigt at jeg skulle reagere og kontakte dem ved det mindste, og at det var godt jeg havde reageret.


Åh, sikke en forskrækkelse! Hvad menes der med 'kan udvikle sig i en skidt retning' - altså for baby? Eller mere i forhold til, at du kan risikere at bløde mere?

Jeg har i øvrigt selv foranliggende moderkage og har også været utålmodig i forhold til at mærke liv. Nu, 21+0, mærker jeg helt sikkert liv, dog ikke deciderede spark, men mere bobler af forskellig art :)


Der er lidt forskellige ricisi forbundet med foranliggende moderkage. Men nogen mærker intet til det. I de fleste tilfælde vil moderkagen rykke op ad i takt med at maven udvides og så er der ingen fare. Når du ikke har nogen komplikationer så er der nok en stor chance for det bare går i sig selv igen. Men i nogle tilfælde forbliver moderkagen foranliggende og afhængigt af hvordan den ligger kan det betyde blødninger hos moderen og ja, løsning. Nu var det her en lille blødning, så håber bare det bliver ved det. Og rart at vide at det er derfor, jeg ikke rigtig mærker liv.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 19+4

Indlægaf Aquadorable » 22. jan 2018, 12:58

billiebean skrev:
Aquadorable skrev:
billiebean skrev:Er lige kommet hjem på sofaen efter en hård nat. Har i forvejen været tiltagende nervøs de sidste dages tid, fordi jeg ikke har mærket liv endnu.
Men i går før sengetid kunne jeg se, der var en smule brunt blod, da jeg havde tisset. Jeg blev helt dårlig indeni - det samme skete nemlig da jeg havde en spontan abort. Tog en hurtig beslutning og ringede til vagtlægen, som sagde, at jeg skulle komme forbi. Han tjekkede mig meget overfladisk og ringede så til fødeafsnittet, hvor de gerne ville se mig næste morgen. Der var imidlertid ikke mere blod, når jeg tørrede mig, så det var betryggende, men sov alligevel ikke.. Så vi tog op på sygehuset her til morgen og fik en grundig undersøgelse. Først og fremmest havde babyen det godt - eller den var i hvert fald aktiv og sprællede rundt. PHEW! Dernæst kunne lægen se, at jeg havde en foranliggende moderkage, hvilket også forklarer hvorfor jeg ikke har mærket liv endnu. De kunne dog også se, at det muligvis var en del af den foranliggende moderkage, som det blødte fra gennem livmoderhalsen. Det behøver ikke blive til mere end denne ene blødning, men det kan også udvikle sig i en skidt retning, så nu skal jeg holde mig helt i ro og så må vi se til misdannelsesscanning i næste uge, hvad status er. Og lægen sagde i øvrigt at jeg skulle reagere og kontakte dem ved det mindste, og at det var godt jeg havde reageret.


Åh, sikke en forskrækkelse! Hvad menes der med 'kan udvikle sig i en skidt retning' - altså for baby? Eller mere i forhold til, at du kan risikere at bløde mere?

Jeg har i øvrigt selv foranliggende moderkage og har også været utålmodig i forhold til at mærke liv. Nu, 21+0, mærker jeg helt sikkert liv, dog ikke deciderede spark, men mere bobler af forskellig art :)


Der er lidt forskellige ricisi forbundet med foranliggende moderkage. Men nogen mærker intet til det. I de fleste tilfælde vil moderkagen rykke op ad i takt med at maven udvides og så er der ingen fare. Når du ikke har nogen komplikationer så er der nok en stor chance for det bare går i sig selv igen. Men i nogle tilfælde forbliver moderkagen foranliggende og afhængigt af hvordan den ligger kan det betyde blødninger hos moderen og ja, løsning. Nu var det her en lille blødning, så håber bare det bliver ved det. Og rart at vide at det er derfor, jeg ikke rigtig mærker liv.


Ligger din moderkage foran "udgangen"? For som jeg forstod det på min jordemoder, er det den eneste bekymring i forhold til foranliggende moderkage. Min egen ligger nemlig ikke og spærrer for udgangen.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

10+2

Indlægaf Zonta » 22. jan 2018, 13:12

Billiebean, godt du reagerede - og godt at den lille fis har det godt og bare bobler rundt derinde :lun:

Jeg synes stadig jeg er ret kvalmeramt. Ikke på opkast-stadiet, men bare mere på al-mad-er-ulækker-stadiet. Håber virkelig det bliver bedre inden for de næste par ugers tid :kryds: I weekenden skal jeg til familie-tamtam og være hos min moster. Hun er zoneterapeut, så jeg tror lige jeg spørger om jeg ikke må få en behandling eller to. Jeg ved ikke helt om jeg tror på det alternative, men det kan da ikke skade :lol2:

Der er efterhånden kun halvanden uge til NF - fredag i næste uge - og jeg glæder mig sådan. Og er samtidig lidt nervøs :genert: Det er nok meget normalt. Skal havde taget blodprøve til double-testen her i morgen eller onsdag. Den var blevet taget for tidligt i første omgang. Men hvor bliver det bare rart at kunne sige det til folk.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: 19+4

Indlægaf billiebean » 22. jan 2018, 15:03

Aquadorable skrev:
billiebean skrev:
Ligger din moderkage foran "udgangen"? For som jeg forstod det på min jordemoder, er det den eneste bekymring i forhold til foranliggende moderkage. Min egen ligger nemlig ikke og spærrer for udgangen.


De tjekkede ikke hvor den præcist lå fordi den erfarne læge sagde at det stadig kunne flytte sig. Den unge læge ville gerne tjekke. Nu ville jeg ønske hun lige havde fået tjekket det.. Men må se næste uge til MD.

Og jeg tror da også der er en del der har en art af foranliggende moderkage der aldrig mærker noget. Kan læse mig til at kun 0.5% ender med at skulle have kejsersnit pga at udgangen er spærret. Men man kan åbenbart også rende ind i blødninger.

Nu har jeg lige sovet i 4 timer og fået sygemeldt mig i et par dage.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 19+4

Indlægaf Aquadorable » 22. jan 2018, 15:31

billiebean skrev:
Aquadorable skrev:
billiebean skrev:
Ligger din moderkage foran "udgangen"? For som jeg forstod det på min jordemoder, er det den eneste bekymring i forhold til foranliggende moderkage. Min egen ligger nemlig ikke og spærrer for udgangen.


De tjekkede ikke hvor den præcist lå fordi den erfarne læge sagde at det stadig kunne flytte sig. Den unge læge ville gerne tjekke. Nu ville jeg ønske hun lige havde fået tjekket det.. Men må se næste uge til MD.

Og jeg tror da også der er en del der har en art af foranliggende moderkage der aldrig mærker noget. Kan læse mig til at kun 0.5% ender med at skulle have kejsersnit pga at udgangen er spærret. Men man kan åbenbart også rende ind i blødninger.

Nu har jeg lige sovet i 4 timer og fået sygemeldt mig i et par dage.


Rigtig god bedring :kys:
1
K - 12.06.18 :love:
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: 19+4

Indlægaf Undtagelsen » 22. jan 2018, 17:29

billiebean skrev:
Aquadorable skrev:
billiebean skrev:
Ligger din moderkage foran "udgangen"? For som jeg forstod det på min jordemoder, er det den eneste bekymring i forhold til foranliggende moderkage. Min egen ligger nemlig ikke og spærrer for udgangen.


De tjekkede ikke hvor den præcist lå fordi den erfarne læge sagde at det stadig kunne flytte sig. Den unge læge ville gerne tjekke. Nu ville jeg ønske hun lige havde fået tjekket det.. Men må se næste uge til MD.

Og jeg tror da også der er en del der har en art af foranliggende moderkage der aldrig mærker noget. Kan læse mig til at kun 0.5% ender med at skulle have kejsersnit pga at udgangen er spærret. Men man kan åbenbart også rende ind i blødninger.

Nu har jeg lige sovet i 4 timer og fået sygemeldt mig i et par dage.


Fra en lurer:
Jeg havde foranliggende moderkage i min første graviditet.
Det blev opdaget ved MD-scanning.
Fik en indkaldelse til ekstra scanning omkring uge 34-36 for at se om den havde flyttet sig inden fødslen og det havde den.
Hvis ikke havde jeg fået PKS.
Jeg mærkede intet til det og håber det bliver det samme for dig.
1

Tilbage til "Graviditet"