Terminstråd - alle er velkomne :)

primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 1. aug 2016, 18:44

godtnavn skrev:Jeg er lidt træt af at være gravid :genert: Jeg elsker at vi skal have et barn, men jeg hader at have det skidt. Når jeg ligger og slapper af har jeg det fint, men skal jeg det mindste får jeg slem kvalme. En tur i Netto, som ligge 100 m væk resulterede i 2 gange opkastning, og har siden turen haft det skidt. Jeg var nødt til at holde pause da jeg lavede aftensmad fordi jeg fik det skidt. Jeg føler mig så inaktiv og har dårlig samvittighed når nu der står alle steder at det er vigtigt at være fysisk aktiv når man er gravid, men tænker det også er vigtigt at holde maden i maven og have det godt. Men nørj hvor jeg glæder mig til at kunne leve igen!

Tilgengæld har jeg ikke nær så meget madlede og både i dag og i går har jeg spist "rigtig mad", og jeg har det også godt når jeg slapper af, så det går frem af jeg synes bare det går langsomt. Min baby har bare at blive awesome efter det her :lol:


Jeg tror du vil gøre dig selv en stor tjeneste, hvis du forsøger at lægge den dårlige samvittighed væk. Du har døjet med kvalme et par uger? Og synes det går den rigtige vej? Så kan du jo være heldig, at det snart er overstået og du kan gøre flere ting igen.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 1. aug 2016, 19:04

Ja, tror bare aldrig i mit liv jeg har været så inaktiv, så har nok mest dårlig samvittighed over for mig selv. 90% af tiden de sidste uger føler jeg jeg har brugt i sengen. Jeg trænger til at se mennesker, men når jeg rejser mig har jeg intet overskud. Det tog over en halv time at gå 100 meter hjem fra Netto fordi jeg kastede op og blev svimmel og var nødt til at sidde, to gange på vejen. Måske er jeg bare overrasket over hvor hårdt det egentlig er at være gravid, sidst, hvor jeg jo aldrig blev så gravid, kunne jeg snildt passe uni, tog dog nogle gange lidt tidligere hjem, men var der til alle forelæsninger og lavede alle opgaver. I dag ville jeg ikke en gang kunne overskue at få transporteret mig til uni.

Ved godt at nogen er ramt hårdere og i længere tid, jeg synes bare det er hårdt.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. aug 2016, 19:09

De første uger er bare ingen fest, de trækker tænder ud :tie:
Prøv at nyde at du kan smide dig uden forpligtelser og pleje din kvalme. Og pak den dårlige samvittighed væk, den gør intet godt :) Den er i øvrigt en fast følgesvend fra nu af :genert:
Og kryds fingre for at du er en af dem, der slipper fra uge 12.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 1. aug 2016, 19:15

Tror egentlig, når jeg mærker efter, at den dårlige samvittighed mest er over for mig selv. Jeg plejede at gå 5-10 km hver morgen og få styr på tankerne, jeg savner virkelig den ro!

Og efter vi mistede i 12. uge sidst er jeg bange for noget går galt igen, og selvom det er normalt at miste i første trimester har jeg tænkt meget over om jeg gjorde noget galt sidst, og dermed er jeg mere bange for at gøre noget galt denne gang. Men jeg ved jo godt vi bare var uheldige sidst, det er min kæreste også god til at sige når jeg bliver bekymret.

Glæder mig til jeg igen kan være sammen med folk og forhåbentlig tænke på andre ting :)
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 1. aug 2016, 19:20

Pyha det lyder vildt med din datter Bøtte! Godt hun har det godt igen.

Godtnavn vil også sige glem den dårlige samvittighed! Det er hårdt! Håber snart din kvalme er overstået!

Vi var inde og se Cirkus Summarum i går. A synes det var toppen! :D Så vi havde en dejlig dag alle 3!
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 1. aug 2016, 19:27

godtnavn skrev:Ja, tror bare aldrig i mit liv jeg har været så inaktiv, så har nok mest dårlig samvittighed over for mig selv. 90% af tiden de sidste uger føler jeg jeg har brugt i sengen. Jeg trænger til at se mennesker, men når jeg rejser mig har jeg intet overskud. Det tog over en halv time at gå 100 meter hjem fra Netto fordi jeg kastede op og blev svimmel og var nødt til at sidde, to gange på vejen. Måske er jeg bare overrasket over hvor hårdt det egentlig er at være gravid, sidst, hvor jeg jo aldrig blev så gravid, kunne jeg snildt passe uni, tog dog nogle gange lidt tidligere hjem, men var der til alle forelæsninger og lavede alle opgaver. I dag ville jeg ikke en gang kunne overskue at få transporteret mig til uni.

Ved godt at nogen er ramt hårdere og i længere tid, jeg synes bare det er hårdt.


Tro mig, jeg ved hvor svært det er, at man ingenting kan. Jeg drømmer hver dag om at kunne gå en tur igen uden det skal resultere i et smertehelvede. Så jeg ved godt hvor frustrerende det er.
Som Bøtte skriver ville jeg forsøge at 'nyde' at kunne smide mig med god samvittighed :)
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 2. aug 2016, 08:57

Jeg har overgivet mig til Mama-strømpebukser. Er i 16. uge og nu er det mere hovedreglen end undtagelsen, at det ikke kun er om aftenen, at jeg ligner én, der har spist lidt for meget is :fløjt:

Vi har også besluttet at sige det på job i dag, selvom jeg endnu ikke har fået min nye kontrakt. Jeg har jo tilsagnet og vilkårene på mail, og jeg kan nok højest skjule maven nogle uger endnu, og jeg skulle alligevel have kage med i dag.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 2. aug 2016, 08:59

Og så har jeg i øvrigt update til forsiden:

Navn: JoyNips
Alder: 31
Mands alder: 33
Bor: Østerbro
Fødested: Riget, antager jeg. Vi bor 500 meter derfra.
Prøvet siden: Prøvet er nok så meget sagt... Vi lod vist mest bare være med at prøve at undgå det og så var der altså gevinst i første cyklus.
Testet positiv: 17. maj
Termin: 24. januar 2017 ifølge beregnere på nettet. Rykket til 21. januar efter NF.
Vide kønnet: Ja!
NF-dato: 16. juli 2016
MD-dato: 1. september 2016
Første lægebesøg: 2. juni 2016
Første jm-konsultation: 11. august 2016
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 2. aug 2016, 10:25

I øvrigt, @godtnavn, er du sikker på, at din 1. positiv-test-dag er rigtig? Du har skrevet 1. juni, det kan da næsten ikke passe med din termin...? :gruble:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. aug 2016, 10:34

JoyNips skrev:I øvrigt, @godtnavn, er du sikker på, at din 1. positiv-test-dag er rigtig? Du har skrevet 1. juni, det kan da næsten ikke passe med din termin...? :gruble:


Du har ret, der skulle have stået 1. juli :) Det retter jeg lige, tak :)

Tog arbejdet nyheden godt?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. aug 2016, 10:37

Lige en rettelse til forsiden :)

Navn: Godtnavn
Alder: 28
Beskæftigelse: Studerende
Mands alder: 38
Bor: København
Fødested: Hjemme eller Rigshospitalet
Prøvet siden: Marts 2015 (dog med en mislykket graviditet i '15)
Testet positiv: 01.07.16
Termin: 12. Marts
Andre børn: Nope
Vide kønnet: Ja!
NF-dato: 31. august
MD-dato:
Første lægebesøg: 12. august
Første jm-konsultation:




I øvrigt nogen der ved hvornår man har første jordemodersamtale? Sidst ringede de og ville aftale en tid allerede før nakkefoldscanningen, det synes jeg var mærkeligt tideligt, omvendt ved jeg ikke hvornår det er normalt? Denne gang har jeg pt skulle udfylde et langt spørgeskema (som jeg aldrig fik sidst). Og har man nogen indflydelse på tiderne hos jordemoder? Eller er det ligesom md-scanningen hvor man bare får udstukket en tid?
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 2. aug 2016, 10:46

godtnavn skrev:
I øvrigt nogen der ved hvornår man har første jordemodersamtale? Sidst ringede de og ville aftale en tid allerede før nakkefoldscanningen, det synes jeg var mærkeligt tideligt, omvendt ved jeg ikke hvornår det er normalt? Denne gang har jeg pt skulle udfylde et langt spørgeskema (som jeg aldrig fik sidst). Og har man nogen indflydelse på tiderne hos jordemoder? Eller er det ligesom md-scanningen hvor man bare får udstukket en tid?


Der hvor jeg er kan man i hvert fald få indflydelse på datoen og klokkeslettet, men ugedagen kan man ikke vælge for hos dem er det åbenbart altid om onsdagen de har konsultation :)
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 2. aug 2016, 10:53

godtnavn skrev:Lige en rettelse til forsiden :)

Navn: Godtnavn
Alder: 28
Beskæftigelse: Studerende
Mands alder: 38
Bor: København
Fødested: Hjemme eller Rigshospitalet
Prøvet siden: Marts 2015 (dog med en mislykket graviditet i '15)
Testet positiv: 01.07.16
Termin: 12. Marts
Andre børn: Nope
Vide kønnet: Ja!
NF-dato: 31. august
MD-dato:
Første lægebesøg: 12. august
Første jm-konsultation:




I øvrigt nogen der ved hvornår man har første jordemodersamtale? Sidst ringede de og ville aftale en tid allerede før nakkefoldscanningen, det synes jeg var mærkeligt tideligt, omvendt ved jeg ikke hvornår det er normalt? Denne gang har jeg pt skulle udfylde et langt spørgeskema (som jeg aldrig fik sidst). Og har man nogen indflydelse på tiderne hos jordemoder? Eller er det ligesom md-scanningen hvor man bare får udstukket en tid?


Jeg var til første samtale hos jordemoder, da jeg var i uge 16, mener jeg. Det var også Rigshospitalet. Jeg fik brev i eboks midt i juni – et par uger efter nf. Det var en onsdag, jeg var til første jordemodersamtale og fik at vide, at det ville være om onsdagen gennem hele graviditeten.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 2. aug 2016, 11:02

godtnavn skrev:Lige en rettelse til forsiden :)

Navn: Godtnavn
Alder: 28
Beskæftigelse: Studerende
Mands alder: 38
Bor: København
Fødested: Hjemme eller Rigshospitalet
Prøvet siden: Marts 2015 (dog med en mislykket graviditet i '15)
Testet positiv: 01.07.16
Termin: 12. Marts
Andre børn: Nope
Vide kønnet: Ja!
NF-dato: 31. august
MD-dato:
Første lægebesøg: 12. august
Første jm-konsultation:




I øvrigt nogen der ved hvornår man har første jordemodersamtale? Sidst ringede de og ville aftale en tid allerede før nakkefoldscanningen, det synes jeg var mærkeligt tideligt, omvendt ved jeg ikke hvornår det er normalt? Denne gang har jeg pt skulle udfylde et langt spørgeskema (som jeg aldrig fik sidst). Og har man nogen indflydelse på tiderne hos jordemoder? Eller er det ligesom md-scanningen hvor man bare får udstukket en tid?


Jeg har bare fået en tid tildelt på Riget efter at lægen havde henvist mig. Fik en mail i e-boks med min tid, hvor der bl.a stod, at de bestræbte sig på at det var samme ugedag hver gang. Fik i øvrigt også bare udstukket en tid til MD da jeg var til nakkefold (som man jo selv kan vælge dato på - vi var der en lørdag hvor der var heeeelt stille og ingen andre nærmest, så der var god tid).

Jeg skulle også udfylde det der lange og ret detaljerede skema om hvornår man sidst har taget euforiserende stoffer og hvilke. :-D
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 2. aug 2016, 11:04

godtnavn skrev:
JoyNips skrev:I øvrigt, @godtnavn, er du sikker på, at din 1. positiv-test-dag er rigtig? Du har skrevet 1. juni, det kan da næsten ikke passe med din termin...? :gruble:


Du har ret, der skulle have stået 1. juli :) Det retter jeg lige, tak :)

Tog arbejdet nyheden godt?


Synes nok det ikke gav helt mening ;)

De får det at vide her kl. 14. Tænker, at der kommer en del gode grin på statens bekostning, jeg har jo timet det helt genialt i forhold til udflytning :lol:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Graviditet"