Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 137
Likede indlæg: 1520

10+2

Indlægaf Zonta » 22. jan 2018, 13:12

Billiebean, godt du reagerede - og godt at den lille fis har det godt og bare bobler rundt derinde :lun:

Jeg synes stadig jeg er ret kvalmeramt. Ikke på opkast-stadiet, men bare mere på al-mad-er-ulækker-stadiet. Håber virkelig det bliver bedre inden for de næste par ugers tid :kryds: I weekenden skal jeg til familie-tamtam og være hos min moster. Hun er zoneterapeut, så jeg tror lige jeg spørger om jeg ikke må få en behandling eller to. Jeg ved ikke helt om jeg tror på det alternative, men det kan da ikke skade :lol2:

Der er efterhånden kun halvanden uge til NF - fredag i næste uge - og jeg glæder mig sådan. Og er samtidig lidt nervøs :genert: Det er nok meget normalt. Skal havde taget blodprøve til double-testen her i morgen eller onsdag. Den var blevet taget for tidligt i første omgang. Men hvor bliver det bare rart at kunne sige det til folk.
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 113
Likede indlæg: 1853

Re: 19+4

Indlægaf billiebean » 22. jan 2018, 15:03

Aquadorable skrev:
billiebean skrev:
Ligger din moderkage foran "udgangen"? For som jeg forstod det på min jordemoder, er det den eneste bekymring i forhold til foranliggende moderkage. Min egen ligger nemlig ikke og spærrer for udgangen.

De tjekkede ikke hvor den præcist lå fordi den erfarne læge sagde at det stadig kunne flytte sig. Den unge læge ville gerne tjekke. Nu ville jeg ønske hun lige havde fået tjekket det.. Men må se næste uge til MD.

Og jeg tror da også der er en del der har en art af foranliggende moderkage der aldrig mærker noget. Kan læse mig til at kun 0.5% ender med at skulle have kejsersnit pga at udgangen er spærret. Men man kan åbenbart også rende ind i blødninger.

Nu har jeg lige sovet i 4 timer og fået sygemeldt mig i et par dage.
1
Aquadorable
Kort karma: 122
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1346

Indlægaf Aquadorable » 22. jan 2018, 15:31

billiebean skrev:
Aquadorable skrev:
billiebean skrev:
Ligger din moderkage foran "udgangen"? For som jeg forstod det på min jordemoder, er det den eneste bekymring i forhold til foranliggende moderkage. Min egen ligger nemlig ikke og spærrer for udgangen.

De tjekkede ikke hvor den præcist lå fordi den erfarne læge sagde at det stadig kunne flytte sig. Den unge læge ville gerne tjekke. Nu ville jeg ønske hun lige havde fået tjekket det.. Men må se næste uge til MD.

Og jeg tror da også der er en del der har en art af foranliggende moderkage der aldrig mærker noget. Kan læse mig til at kun 0.5% ender med at skulle have kejsersnit pga at udgangen er spærret. Men man kan åbenbart også rende ind i blødninger.

Rigtig god bedring :kys:
1
:love:
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 348
Likede indlæg: 3609

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zinde » 22. jan 2018, 17:16

Sikke en forskrækkelse, billiebean! Jeg håber ikke, der bliver flere problemer med moderkagen - og at du snart begynder at kunne mærke liv regelmæssigt.
1
Mann tracht und Gott lacht
Undtagelsen
Kort karma: 74
Likede indlæg: 905

Indlægaf Undtagelsen » 22. jan 2018, 17:29

billiebean skrev:
Aquadorable skrev:
billiebean skrev:

Fra en lurer:
Jeg havde foranliggende moderkage i min første graviditet.
Det blev opdaget ved MD-scanning.
Fik en indkaldelse til ekstra scanning omkring uge 34-36 for at se om den havde flyttet sig inden fødslen og det havde den.
Hvis ikke havde jeg fået PKS.
Jeg mærkede intet til det og håber det bliver det samme for dig.
1
Aquadorable

21+1

Indlægaf Aquadorable » 23. jan 2018, 06:56

Typisk. Jeg nåede lige at skrive herinde, at alt var godt, og så fik jeg plukveer fra helvede, der varede det meste af eftermiddagen og aftenen i går.

Tog til svømning med dem, og det blev det (selvfølgelig) kun værre af. Så måtte have fat i akutmodtagelsen for gravide, der beordrede totalt ro til mig og bebs.

I dag er jeg hjemme, kan arbejde fra sofaen, og så har jeg et møde over middag. Håber ikke, det gentager sig i dag :tie:
0
Brugeravatar
billiebean

Re: 21+1

Indlægaf billiebean » 23. jan 2018, 08:01

Aquadorable skrev:Typisk. Jeg nåede lige at skrive herinde, at alt var godt, og så fik jeg plukveer fra helvede, der varede det meste af eftermiddagen og aftenen i går.

Tog til svømning med dem, og det blev det (selvfølgelig) kun værre af. Så måtte have fat i akutmodtagelsen for gravide, der beordrede totalt ro til mig og bebs.

I dag er jeg hjemme, kan arbejde fra sofaen, og så har jeg et møde over middag. Håber ikke, det gentager sig i dag :tie:

Åh, Aqua, det var da lidt ubehageligt. Håber der kommer ro på hele systemet dernede, når du lige tager en slapper. Jeg havde også så sent som i fredags siddet og hyggesludret med en veninde, om hvor godt jeg syntes, det hele gik :/ Men man er nok bare lidt mere skrøbelig med sådan en lille dut inde i maven. Jeg skruer i hvert fald helt ned for udflugter og aktivitet nu, selvom jeg ellers føler, at jeg har energien til at ordne det hele!
0
Aquadorable

Indlægaf Aquadorable » 23. jan 2018, 08:19

billiebean skrev:
Aquadorable skrev:Typisk. Jeg nåede lige at skrive herinde, at alt var godt, og så fik jeg plukveer fra helvede, der varede det meste af eftermiddagen og aftenen i går.

Åh, Aqua, det var da lidt ubehageligt. Håber der kommer ro på hele systemet dernede, når du lige tager en slapper. Jeg havde også så sent som i fredags siddet og hyggesludret med en veninde, om hvor godt jeg syntes, det hele gik :/ Men man er nok bare lidt mere skrøbelig med sådan en lille dut inde i maven. Jeg skruer i hvert fald helt ned for udflugter og aktivitet nu, selvom jeg ellers føler, at jeg har energien til at ordne det hele!

Ja, man bliver sgu lidt forskrækket. Især når det hele er nyt, som det jo er som førstegangsgravid. Jeg er også typen, der tror, jeg kan det hele, men jeg må nok erkende, at jeg er nødt til at sætte tempoet lidt ned frem mod termin. Det der med at arbejde 6-7 dage i træk, bære tungt udstyr (er journalist og slæber ofte rundt på videoudstyr), løbe meget på trapper osv. er nok desværre ikke rigtig foreneligt med at være gravid - i hvert fald ikke, når grundformen i forvejen ikke er alt for god :blush:
0
Brugeravatar
billiebean

Indlægaf billiebean » 23. jan 2018, 08:30

Aquadorable skrev:
billiebean skrev:

Ja, man bliver sgu lidt forskrækket. Især når det hele er nyt, som det jo er som førstegangsgravid. Jeg er også typen, der tror, jeg kan det hele, men jeg må nok erkende, at jeg er nødt til at sætte tempoet lidt ned frem mod termin. Det der med at arbejde 6-7 dage i træk, bære tungt udstyr (er journalist og slæber ofte rundt på videoudstyr), løbe meget på trapper osv. er nok desværre ikke rigtig foreneligt med at være gravid - i hvert fald ikke, når grundformen i forvejen ikke er alt for god :blush:

Ja, hvis der er et tidspunkt i ens liv, hvor det er vigtigt at passe på, være restriktiv og sige nej (også til egne ideer og ambitioner!), så er det nu - det skal man lige vænne sig til! :)
1
Rulle
Kort karma: 5
Likede indlæg: 51

6+1, tror jeg

Indlægaf Rulle » 23. jan 2018, 18:37

Nå... Hej :genert:

Jeg gemmer mig lidt, indtil jeg føler mig mere sikker på at få et barn med hjem fra denne omgang. Det håber jeg I respekterer, hvis I skulle få færten af, hvem jeg er ude i den virkelige verden (eller herinde for den sags skyld.) Så jeg udfylder nok heller ikke skemaet til at starte med.

Jeg har kendt til min ikke-planlagte, men når det kommer til stykket, ok velkomne, graviditet i to uger og en dag nu. Jeg har vel kastet op 75 procent af de dage, så det er jo super.

Jeg er glad, jeg er nervøs, jeg er forvirret og pissebange for, at det går galt. Og så er jeg helt vildt dårlig til at lyve, og kæmper virkelig med at holde det hemmeligt. Det gør det ikke lettere, at jeg generelt er et ret festligt menneske, og folk bider mærke i, når jeg sige nej tak til alkohol.

Og så har jeg booket en tid til tryghedsscanning næste torsdag. Jeg håber virkelig det kan give noget ro indtil videre.
0
Brugeravatar
Zinde

Re: 6+1, tror jeg

Indlægaf Zinde » 23. jan 2018, 18:45

Rulle skrev:Nå... Hej :genert:

Jeg gemmer mig lidt, indtil jeg føler mig mere sikker på at få et barn med hjem fra denne omgang. Det håber jeg I respekterer, hvis I skulle få færten af, hvem jeg er ude i den virkelige verden (eller herinde for den sags skyld.) Så jeg udfylder nok heller ikke skemaet til at starte med.

Jeg har kendt til min ikke-planlagte, men når det kommer til stykket, ok velkomne, graviditet i to uger og en dag nu. Jeg har vel kastet op 75 procent af de dage, så det er jo super.

Jeg er glad, jeg er nervøs, jeg er forvirret og pissebange for, at det går galt. Og så er jeg helt vildt dårlig til at lyve, og kæmper virkelig med at holde det hemmeligt. Det gør det ikke lettere, at jeg generelt er et ret festligt menneske, og folk bider mærke i, når jeg sige nej tak til alkohol.

Og så har jeg booket en tid til tryghedsscanning næste torsdag. Jeg håber virkelig det kan give noget ro indtil videre.

Tillykke med graviditeten!
1
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 265
Likede indlæg: 2883

Indlægaf Neenah » 23. jan 2018, 19:50

Tillykke med graviditeten! Fedt at der er en med termin i samme måned som mig :banan:

Det lyder virkelig træls med opkast. Jeg håber det vender på et tidspunkt.

Jeg er efterhånden ved at vænne mig til at pissebange er en grundtilstand i første trimester. Vi var til tryghedsscanning i sidste uge, og det gav ro i lige omtrent en halv dag, så jeg er ved at vænne mig til at leve med usikkerheden. Jeg tror efterhånden mit mantra er (efter gode råd herinde) at man alligevel ikke kan gøre noget ved det, så man kan ligeså godt prøve at lade være med at bekymre sig. Selvom det er svært, og jeg selv er skidedårlig til at efterleve det :blush:

Vi har ikke sagt noget til familien endnu (jeg er 7+5), men vi har indviet et par nære venner og kolleger i det, fordi det alligevel var rart at kunne tale om det med nogle andre end os selv. Det synes jeg også har gjort det lidt mere "virkeligt". Men det er fandme svært at lade være med at sige noget - efter hjerteblinkscanningen fortalte jeg det til fire forskellige mere eller mindre tilfældige personer, bare fordi jeg ikke kunne holde min kæft :genert:
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 137
Likede indlæg: 1520

10+3

Indlægaf Zonta » 23. jan 2018, 20:57

Neenah - jeg fortalte det også til alle mulige. Haha. Ekspedienten i Matas? Ja da, det skal hun da vide!! :lol: Heldigvis er det jo bare fordi man er glad :)
Nu er der kun en uge og tre dage til NF. Er meget spændt!

Og velkommen til, Rulle :) træls med opkast, håber snart du slipper!

Jeg drømmer virkelig mærkelige ting for tiden. Og er jeg i øvrigt den eneste der får de sygeste stik i ligamenterne ved livmoderen når jeg nyser og hoster? Holy moly, de gør nas. Så jeg skal nok være god til at føde :genert: :lol2: Har fået taget blodprøver til doubletesten i dag. Og jeg går ikke ind og tjekker den før NF. Klog af skade ;)
0
Brugeravatar
Zinde

Indlægaf Zinde » 23. jan 2018, 21:36

Neenah skrev:

Tillykke med graviditeten! Fedt at der er en med termin i samme måned som mig :banan:

Det lyder virkelig træls med opkast. Jeg håber det vender på et tidspunkt.

Jeg er efterhånden ved at vænne mig til at pissebange er en grundtilstand i første trimester. Vi var til tryghedsscanning i sidste uge, og det gav ro i lige omtrent en halv dag, så jeg er ved at vænne mig til at leve med usikkerheden. Jeg tror efterhånden mit mantra er (efter gode råd herinde) at man alligevel ikke kan gøre noget ved det, så man kan ligeså godt prøve at lade være med at bekymre sig. Selvom det er svært, og jeg selv er skidedårlig til at efterleve det :blush:

Vi har ikke sagt noget til familien endnu (jeg er 7+5), men vi har indviet et par nære venner og kolleger i det, fordi det alligevel var rart at kunne tale om det med nogle andre end os selv. Det synes jeg også har gjort det lidt mere "virkeligt". Men det er fandme svært at lade være med at sige noget - efter hjerteblinkscanningen fortalte jeg det til fire forskellige mere eller mindre tilfældige personer, bare fordi jeg ikke kunne holde min kæft :genert:

:wave2: :genert:
0
Aquadorable

21+2

Indlægaf Aquadorable » 24. jan 2018, 06:13

Min mand mærkede baby for første gang i går :lun:
7