Terminstråd - alle er velkomne :)

Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 21. mar 2018, 09:55

billiebean skrev:Og apropos babyudstyr og barnevognskøb: Vi bor på førstesalen i et villakvarter i en større provinsby dvs. vi skal op og ned af trapper (har dog et ikke tildækket repos foran hoveddøren), der er fortove (ikke skovstier og åbent terræn) og vi skal bruge bilen for at komme på indkøb.

Hvilken type barnevogn skal man gå efter?

Jeg var først forelsket i en barnevogn med stort liggemål som fx Emmaljunga Big Star Supreme. Men nu er jeg kommet i tvivl, om det er smartere at købe en mindre (evt. kombi) vogn og så have en gammel, billigere "altanbarnevogn", som baby kan sove i, så vi (jeg.. det vil jo blive mig!) ikke skal slæbe op og ned og ud og ind for at gå tur, komme på indkøb osv.

Min tvivl går bare på, om det ikke er rarere og tryggere for barnet at kunne blive i den store barnevogn længere end de 7-8 måneder, de kan bruge en mindre vogn? For så skal de jo til at over i en klapvogn og jeg tænker bare, om det er sådan lidt åbent, koldt og utrygt for barnet ifht. en stor barnevogn?


Hvilke overvejelser har I gjort jer på den front?


Vi bor lidt nord for København, tæt på skoven, og har valgt en Stork. Vi var ikke i tvivl om, at vi ville have en vogn med stort liggemål, som hun kan bruge længe. Til gengæld var vi i tvivl om, hvorvidt vi ville have drejehjul eller faste hjul. Vi valgte faste hjul, fordi vi tror, at det er det sjoveste at køre med på stier og i ujævnt terræn. Hvis jeg boede midt inde i byen og skulle meget med offentlig transport, havde jeg nok valgt en mindre vogn med drejehjul.

Vi bor på 2. sal og har købt en brugt vogn til altanen, som vi dog har købt en ny madras til. Ikke på vilkår, om jeg vil slæbe barnevognen op og ned ad trapper i tide og utide.
0
K - 12.06.18 :love:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 21. mar 2018, 10:02

billiebean skrev:Og apropos babyudstyr og barnevognskøb: Vi bor på førstesalen i et villakvarter i en større provinsby dvs. vi skal op og ned af trapper (har dog et ikke tildækket repos foran hoveddøren), der er fortove (ikke skovstier og åbent terræn) og vi skal bruge bilen for at komme på indkøb.

Hvilken type barnevogn skal man gå efter?

Jeg var først forelsket i en barnevogn med stort liggemål som fx Emmaljunga Big Star Supreme. Men nu er jeg kommet i tvivl, om det er smartere at købe en mindre (evt. kombi) vogn og så have en gammel, billigere "altanbarnevogn", som baby kan sove i, så vi (jeg.. det vil jo blive mig!) ikke skal slæbe op og ned og ud og ind for at gå tur, komme på indkøb osv.

Min tvivl går bare på, om det ikke er rarere og tryggere for barnet at kunne blive i den store barnevogn længere end de 7-8 måneder, de kan bruge en mindre vogn? For så skal de jo til at over i en klapvogn og jeg tænker bare, om det er sådan lidt åbent, koldt og utrygt for barnet ifht. en stor barnevogn?

Hvilke overvejelser har I gjort jer på den front?


Lurerinput: Jeg har skrevet om det i andre tråde om emnet, men vi bor på 4. sal og har en duovogn (Stokke trailz) med et liggemål på 79-80cm . Den blev brugt til baby var 9½ måned (og mange af vores jævnaldrende var altså ikke i nærheden af at være 80 cm lange der) og derefter kom han i klapvognsdelen, som kan lægges helt ned. Vi har en sovepose i klapvognen (en sleepbag, stor anbefaling herfra. Den er IMO bedre end voksi) og der ligger han trygt og godt snøret ind og lige så beskyttet som i barnevognsdelen.

På altanen har vi et monster af en Odder.

Edit: hvis vognen kan stå udenfor når den ikke er i brug kan du jo sagtens have en stor og så bare bære baby op og ned i lift det første stykke tid og derefter på armen. Men skal du slæbe vognen op til 1., så ville jeg virkelig ikke magte en stor...

Det smarte med mange duovogne er i øvrigt, at du enten kan få en autostol der kan sættes direkte på stellet eller som med adaptor kan sættes på stellet. Så behøver du faktisk slet ikke at slæbe så meget med når du skal købe ind. Og du undgår at vække en bil-sovende baby mere end højst nødvendigt. Vores autostol kan lægges helt ned i næsten-vandret, så dårlig samvittighed over ergonomi har været minimal.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

19+2

Indlægaf Zonta » 21. mar 2018, 12:28

Mht. hvornår vi købte ting, så købte jeg noget tøj ret tidligt. Var ansat i H&M med stop den 31/12 og med deres udsalg og personalerabat var der nogle gode kup at gøre. På det tidspunkt har jeg nok været 6-7 uger henne. Resten er købt efter NF - vi har købt lidt tøj, en Triptrap stol (babysam havde 20%) og lidt ting til børneværelset fra Søstrene Grenes kollektion. Nu skal vi til MD om en uge og midt april skal vi holde bryllup, hvor vi har ønsket os tilskud til bl.a. babyting. Så når vi når forbi brylluppet, køber vi nok så småt resten af de store ting.
0
J, juli 2018.
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Klummerlig » 21. mar 2018, 13:02

Vi har stort set alt fra de store børn så vi skal bare have købt en ny autostol. Det tænker jeg nok vi når inden november :)
0
Dobbeltprofil7
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. feb 2018, 18:16
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 21. mar 2018, 16:36

Så har vi lige set hjerteblink for 2. gang :love:

Og den har nu indhentet de 4 dage den var bagud i de sidste to scanninger. Så nu passer det med min cyklus og udregnede terminsdato.

Nu kan jeg bare ikke vente til næsteuge, hvor vi fortæller det til vores forældre :love:
7
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 21. mar 2018, 17:04

Dobbeltprofil7 skrev:Så har vi lige set hjerteblink for 2. gang :love:

Og den har nu indhentet de 4 dage den var bagud i de sidste to scanninger. Så nu passer det med min cyklus og udregnede terminsdato.

Nu kan jeg bare ikke vente til næsteuge, hvor vi fortæller det til vores forældre :love:


Skønt :lun:

Hvor langt er du nu?
1
K - 12.06.18 :love:
Dobbeltprofil7
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. feb 2018, 18:16
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 21. mar 2018, 17:06

Aquadorable skrev:
Dobbeltprofil7 skrev:Så har vi lige set hjerteblink for 2. gang :love:

Og den har nu indhentet de 4 dage den var bagud i de sidste to scanninger. Så nu passer det med min cyklus og udregnede terminsdato.

Nu kan jeg bare ikke vente til næsteuge, hvor vi fortæller det til vores forældre :love:


Skønt :lun:

Hvor langt er du nu?


9+0 :love:
3
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24408

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 21. mar 2018, 17:35

Årh hvor dejligt - tillykke! Jeg glæder mig også til at se hjerteblink. Tror at det gør det mere virkeligt. Jeg er hele tiden bange for at begynde at bløde.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 21. mar 2018, 17:44

Dobbeltprofil7 skrev:Så har vi lige set hjerteblink for 2. gang :love:

Og den har nu indhentet de 4 dage den var bagud i de sidste to scanninger. Så nu passer det med min cyklus og udregnede terminsdato.

Nu kan jeg bare ikke vente til næsteuge, hvor vi fortæller det til vores forældre :love:

Er det så ikke snart tid til at vi skal vide hvem du er? :slem: :D
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. mar 2018, 17:48

Jeg har det simpelthen så pil elendigt... drikker lidt te, bare så der er noget at kaste op, ellers er det bare mavesyre :( .
Jeg er helt slået ud af det, havde det slet ikke sådan i min første graviditet.
Puha, jeg er også bare et skravl som ikke kan tåle noget altså... :p
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 21. mar 2018, 17:56

Sangius skrev:Jeg har det simpelthen så pil elendigt... drikker lidt te, bare så der er noget at kaste op, ellers er det bare mavesyre :( .
Jeg er helt slået ud af det, havde det slet ikke sådan i min første graviditet.
Puha, jeg er også bare et skravl som ikke kan tåle noget altså... :p


Er du sikker på at det ikke er omgangssyge? :ae:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. mar 2018, 18:05

ina skrev:
Sangius skrev:Jeg har det simpelthen så pil elendigt... drikker lidt te, bare så der er noget at kaste op, ellers er det bare mavesyre :( .
Jeg er helt slået ud af det, havde det slet ikke sådan i min første graviditet.
Puha, jeg er også bare et skravl som ikke kan tåle noget altså... :p


Er du sikker på at det ikke er omgangssyge? :ae:


Næh? Kunne være rart hvis det var... så går det vel over snart. Men giver det ikke også dårlig mave?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 21. mar 2018, 18:07

Sangius skrev:
ina skrev:
Sangius skrev:Jeg har det simpelthen så pil elendigt... drikker lidt te, bare så der er noget at kaste op, ellers er det bare mavesyre :( .
Jeg er helt slået ud af det, havde det slet ikke sådan i min første graviditet.
Puha, jeg er også bare et skravl som ikke kan tåle noget altså... :p


Er du sikker på at det ikke er omgangssyge? :ae:


Næh? Kunne være rart hvis det var... så går det vel over snart. Men giver det ikke også dårlig mave?

Ikke nødvendigvis. Og der kører så meget rundt lige for tiden. Håber det bare er det og at du er på toppen om et par dage igen.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. mar 2018, 18:09

Zonta skrev:
Sangius skrev:
ina skrev:
Sangius skrev:Jeg har det simpelthen så pil elendigt... drikker lidt te, bare så der er noget at kaste op, ellers er det bare mavesyre :( .
Jeg er helt slået ud af det, havde det slet ikke sådan i min første graviditet.
Puha, jeg er også bare et skravl som ikke kan tåle noget altså... :p


Er du sikker på at det ikke er omgangssyge? :ae:


Næh? Kunne være rart hvis det var... så går det vel over snart. Men giver det ikke også dårlig mave?

Ikke nødvendigvis. Og der kører så meget rundt lige for tiden. Håber det bare er det og at du er på toppen om et par dage igen.


Det kunne være ret fedt :D . Har læst at det er meget normalt at kvalmen eksploderer der i uge 9-10 stykker. Så må se tiden an.
Håber jeg har omgangssyge.

Ikke en særlig brugt sætning, tror jeg... :p
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Dobbeltprofil7
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. feb 2018, 18:16
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 21. mar 2018, 19:03

Moxy-lady skrev:Årh hvor dejligt - tillykke! Jeg glæder mig også til at se hjerteblink. Tror at det gør det mere virkeligt. Jeg er hele tiden bange for at begynde at bløde.


Det gjorde det virkelig for mig. Har I booket tid til en scanning?
0

Tilbage til "Graviditet"