Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

39+5

Indlægaf Sustentaculum » 28. mar 2017, 09:31

ina skrev:Det er lidt svært, fordi han er lærer, så han kan ikke smutte når som helst. Men har fundet to dage der godt kunne lade sig gøre, så har sendt ham en sms og spurgt hvad der passer.


Tak for svar, alle sammen. Ved ikke hvorfor jeg lige havde tænkt det sådan. :genert:


Altså, Preggo-brain er mærkelig sommetider :P

Jeg skal til "sidste" JM på torsdag, og min kæreste ringede hjem helt i panik fordi han havde opdaget han skulle undervise 6 timer den dag, lige oven i JM besøget. Jeg måtte forsikre ham flere gange om at jeg godt kunne klare det alene. :lol: Han er totalt bange for at gå glip af noget.

Vi har aftalt at tage ind og spise ramen på den nye Ramen-restautent Slurp i kbh i aften. Jeg glæder mig helt vildt :P Jeg håber bare vi kan få plads. Ellers må vi finde et andet sted, bare jeg ikke skal gå for langt :P
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: 39+5

Indlægaf ina » 28. mar 2017, 09:37

Sustentaculum skrev:
ina skrev:Det er lidt svært, fordi han er lærer, så han kan ikke smutte når som helst. Men har fundet to dage der godt kunne lade sig gøre, så har sendt ham en sms og spurgt hvad der passer.


Tak for svar, alle sammen. Ved ikke hvorfor jeg lige havde tænkt det sådan. :genert:


Altså, Preggo-brain er mærkelig sommetider :P

Jeg skal til "sidste" JM på torsdag, og min kæreste ringede hjem helt i panik fordi han havde opdaget han skulle undervise 6 timer den dag, lige oven i JM besøget. Jeg måtte forsikre ham flere gange om at jeg godt kunne klare det alene. :lol: Han er totalt bange for at gå glip af noget.

Vi har aftalt at tage ind og spise ramen på den nye Ramen-restautent Slurp i kbh i aften. Jeg glæder mig helt vildt :P Jeg håber bare vi kan få plads. Ellers må vi finde et andet sted, bare jeg ikke skal gå for langt :P


Jeg burde efterhånden have lært, at min preggo-brain bare er sindssygt mærkelig. Og ude af stand til at tage beslutninger. :genert: :lol:

Det lyder hyggeligt med restaurantbesøg! Og du er godt nok tæt på termin nu. :lun:
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: 39+5

Indlægaf Sustentaculum » 28. mar 2017, 09:44

ina skrev:
Sustentaculum skrev:
ina skrev:Det er lidt svært, fordi han er lærer, så han kan ikke smutte når som helst. Men har fundet to dage der godt kunne lade sig gøre, så har sendt ham en sms og spurgt hvad der passer.


Tak for svar, alle sammen. Ved ikke hvorfor jeg lige havde tænkt det sådan. :genert:


Altså, Preggo-brain er mærkelig sommetider :P

Jeg skal til "sidste" JM på torsdag, og min kæreste ringede hjem helt i panik fordi han havde opdaget han skulle undervise 6 timer den dag, lige oven i JM besøget. Jeg måtte forsikre ham flere gange om at jeg godt kunne klare det alene. :lol: Han er totalt bange for at gå glip af noget.

Vi har aftalt at tage ind og spise ramen på den nye Ramen-restautent Slurp i kbh i aften. Jeg glæder mig helt vildt :P Jeg håber bare vi kan få plads. Ellers må vi finde et andet sted, bare jeg ikke skal gå for langt :P


Jeg burde efterhånden have lært, at min preggo-brain bare er sindssygt mærkelig. Og ude af stand til at tage beslutninger. :genert: :lol:

Det lyder hyggeligt med restaurantbesøg! Og du er godt nok tæt på termin nu. :lun:


Helt vildt tæt på, og der er bare ikke tegn til noget som helst. :trist: Jeg havde sådan håbet på at føde inden April, jeg skulle jo have et martsbarn :whine: Min kæreste forsøgte at lave en hindeløsning i går, det var ret sjovt, men knap så virksomt. Han der er masser af livmoderhals, måske 1-2 cm, men at jeg er blød og ikke helt lukket. Men det er jo ingenting. :sarkasme:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: 39+5

Indlægaf ina » 28. mar 2017, 09:46

Sustentaculum skrev:
ina skrev:
Sustentaculum skrev:
ina skrev:Det er lidt svært, fordi han er lærer, så han kan ikke smutte når som helst. Men har fundet to dage der godt kunne lade sig gøre, så har sendt ham en sms og spurgt hvad der passer.


Tak for svar, alle sammen. Ved ikke hvorfor jeg lige havde tænkt det sådan. :genert:


Altså, Preggo-brain er mærkelig sommetider :P

Jeg skal til "sidste" JM på torsdag, og min kæreste ringede hjem helt i panik fordi han havde opdaget han skulle undervise 6 timer den dag, lige oven i JM besøget. Jeg måtte forsikre ham flere gange om at jeg godt kunne klare det alene. :lol: Han er totalt bange for at gå glip af noget.

Vi har aftalt at tage ind og spise ramen på den nye Ramen-restautent Slurp i kbh i aften. Jeg glæder mig helt vildt :P Jeg håber bare vi kan få plads. Ellers må vi finde et andet sted, bare jeg ikke skal gå for langt :P


Jeg burde efterhånden have lært, at min preggo-brain bare er sindssygt mærkelig. Og ude af stand til at tage beslutninger. :genert: :lol:

Det lyder hyggeligt med restaurantbesøg! Og du er godt nok tæt på termin nu. :lun:


Helt vildt tæt på, og der er bare ikke tegn til noget som helst. :trist: Jeg havde sådan håbet på at føde inden April, jeg skulle jo have et martsbarn :whine: Min kæreste forsøgte at lave en hindeløsning i går, det var ret sjovt, men knap så virksomt. Han der er masser af livmoderhals, måske 1-2 cm, men at jeg er blød og ikke helt lukket. Men det er jo ingenting. :sarkasme:


Sejt gået af din kæreste, at han lige forsøger at lave en hindeløsning! :lol: Det tror jeg ikke at jeg kunne få min mand til. Men din kæreste er måske læge eller lign?

Du kan nå det endnu, april er først på lørdag. :kys:
1
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: 39+5

Indlægaf Sustentaculum » 28. mar 2017, 09:50

ina skrev:Sejt gået af din kæreste, at han lige forsøger at lave en hindeløsning! :lol: Det tror jeg ikke at jeg kunne få min mand til. Men din kæreste er måske læge eller lign?

Du kan nå det endnu, april er først på lørdag. :kys:


Han så også ret mærkelig ud i hovedet imens :lol: . Vi er begge medicinstuderende, og snart færdige. Man får vist et ret laissez faire forhold til kroppen den vej :D
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: 39+5

Indlægaf ina » 28. mar 2017, 10:08

Sustentaculum skrev:
ina skrev:Sejt gået af din kæreste, at han lige forsøger at lave en hindeløsning! :lol: Det tror jeg ikke at jeg kunne få min mand til. Men din kæreste er måske læge eller lign?

Du kan nå det endnu, april er først på lørdag. :kys:


Han så også ret mærkelig ud i hovedet imens :lol: . Vi er begge medicinstuderende, og snart færdige. Man får vist et ret laissez faire forhold til kroppen den vej :D


Det forklarer en del. :D Men sejt gået!
1
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sustentaculum » 28. mar 2017, 10:33

Måske i kan hjælpe mig.

Jeg sidder og prøver at finde ud af hvordan jeg får udbetalt feriepenge. Jeg er nået så langt som til, at da jeg er på barsel er "feriehindret" men når jeg skal ind og have dem udbetalt skal jeg enten vælge at jeg holder ferie, og ikke får offentlig forsørgelse, eller at jeg har forladt det danske arbejdsmarket. Der er jo ikke nogen af dem der passer.

Er der nogen af jer der ved hvordan jeg gør?
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: 39+5

Indlægaf AgentPixie » 28. mar 2017, 11:19

Sustentaculum skrev:Altså, Preggo-brain er mærkelig sommetider :P

Jeg skal til "sidste" JM på torsdag, og min kæreste ringede hjem helt i panik fordi han havde opdaget han skulle undervise 6 timer den dag, lige oven i JM besøget. Jeg måtte forsikre ham flere gange om at jeg godt kunne klare det alene. :lol: Han er totalt bange for at gå glip af noget.

Vi har aftalt at tage ind og spise ramen på den nye Ramen-restautent Slurp i kbh i aften. Jeg glæder mig helt vildt :P Jeg håber bare vi kan få plads. Ellers må vi finde et andet sted, bare jeg ikke skal gå for langt :P

Du må lige fortælle baby, at du altså vil føde i marts!

Har du egentlig modtaget underlige reaktioner på, at din kæreste tager med til alt?
Min kæreste er også med til JM, og jeg har 100 gange måtte høre på at det er underligt, unødvendigt og generelt bare forklare hvorfor han er med.

Er det virkelig så underligt, at faren også er interesseret i maven og hvad der ellers sker? :ticks:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: 39+5

Indlægaf Sustentaculum » 28. mar 2017, 11:28

AgentPixie skrev:Du må lige fortælle baby, at du altså vil føde i marts!

Har du egentlig modtaget underlige reaktioner på, at din kæreste tager med til alt?
Min kæreste er også med til JM, og jeg har 100 gange måtte høre på at det er underligt, unødvendigt og generelt bare forklare hvorfor han er med.

Er det virkelig så underligt, at faren også er interesseret i maven og hvad der ellers sker? :ticks:



Du kan tro mig og lillebror har haft samtalen mange gange, jeg har oven i købet understreget for ham at storesøster godt kunne finde ud af at komme til tiden, og yderligere at der bliver økonomiske sanktioner. ( ingen børnepenge i April, hvis jeg ikke føder i marts :lol: )

Jeg havde termin med storesøster d. 26. oktober, og fødte d. 31. Jeg var nærmest panisk tilsidst, men jeg fik mit oktober barn :P

Jordemoderen undrede sig lidt sidst, "Nå, så du er også med", agtigt. Tror egentlig ikke vi har talt med så mange om det, altså, self. ved jm og læge det. vi har ikke fået vildt mange kommentarer. Heldigvis. Jeg ville nok blive lidt stødt hvis folk direkte spurgte undrende. altså. Hvorfor skulle han ikke tage med?
0
Jenny
Indlæg: 136
Tilmeldt: 29. dec 2015, 07:54
Kort karma: 12
Likede indlæg: 141

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Jenny » 28. mar 2017, 12:15

Jeg ville ønske at min mand havde mulighed for at komme med til Jm - mest for hans skyld.. Så jeg kan godt forstå at I er glade for de er med. Min mand kan ikke få det til at hænge sammen når han også skal prioritere familieiværksætterne. og synes det er vigtigt han er med til f.eks fødselsforberedelsen end jm, så det er fint fint. Men ville dælme gerne have ham med til jm. Skal afsted imorgen, 29+6.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MyGirl » 28. mar 2017, 12:21

På min indkaldelse til jordemoder stod der udtrykkeligt, at jeg og min partner (eller hvad de nu omtalte ham som) var inviteret, så der tror jeg bestemt ikke, de ville have kigget eller kommenteret, hvis vi kom begge to.

Jeg må indrømme, at jeg aldrig har overvejet, at han skulle med til lægesamtalerne (men nu har dem, jeg har haft so far, også været rimelig ligegyldige, og forventer også det fortsætter. Ville personligt selv springe dem over, hvis jeg kunne.)

Men synes da det er helt fair, at andre gerne vil med til alt begge to - det er jo en spændende tid. Min kæreste bliver også inviteret til alt, men vi prøver sammen at forventningsafstemme, hvad der skal ske, og hvor han skal lægge sine fridage/afspadsering,
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 28. mar 2017, 13:43

Deter ikke JM der stiller spørgsmålstegn ved det, det er alle andre, inklusiv min kærestes chef, selvom vi har haft tider der ikke lå i arbejdstiden.
Jeg synes det er en kæmpe fordel at have ham med, vi får de samme oplysninger og min JM snakker også med ham om fx hans tidskrævende hobby og hvordan han kan kombinere det at være far, arbejde fuldtid og have hobby ved siden af. De snakker også om hvordan han oplever graviditeten, han kan stille spørgsmål osv.
Men jeg er også typen der synes det er alt for lidt fokus på far og hvordan han har det med det hele :D

Han var med til de to første lægetider, 25 og 32 ugers er uden ham.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 28. mar 2017, 13:57

Min mand er heller ikke med. Det er fint med mig. Det ville også være fint hvis han gerne ville med. Forstår ikke at nogen ligefrem undrer sig over at manden gerne vil med. Han har dog været med til scanninger (pånær nf hvor han var ude og rejse med arbejdet og jeg ville ikke udskyde, så mon mor var med).

Er rimelig belastet af graviditeten pt. 37+2 og plus 13 kg. Sover dårligt og er totalt energiforladt. Føler mig som 95% rugemaskine og 5% mig selv. Plukveerne niver. Og er begyndt at blive nervøs for mit KS. Det er sq ikke sjovt at blive opereret og jeg ved jo hvor skidt jeg får det bagefter. Ligenu overskygger frugten lidt forventningens glæde om baby. Har også stadig en lille frygt for at hun ikke kommer med hjem, at blive snydt på målstregen.
Er ellers ved at få alt det praktiske på plads. Så vi er sådan set klar. Og ungerne og min man glæder sig bare så meget :love:

Min datter fylder 8 i denne uge og vi skal holde fødselsdag hele weekenden. Har sagt til min mand at jeg nok skal bage kage og lave slikposer, men ellers er det hans job at styre den børnefødselsdag. :cool:
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 28. mar 2017, 14:59

Jeg tager min kæreste med til 1. JM besøg. Han lød ikke selv vildt interesseret lige i den aftale, men da jeg sagde at jeg havde tænkt mig at snakke om fødsel osv., så kunne han godt set det smarte i det. Lægebesøg har jeg kun oplevet som tidsspilde indtil videre, så det vil jeg ikke tvinge ham til medmindre han selv foreslår det.

Har dog meldt os til fødselsforberedelse ved FOF her i aarhus. Det havde jeg ikke lyst til at tage af sted til alene.

Min svoger synes ellers det er sjovt at nævne alle de ligegyldige ting man kan blive hevet med til og bla bla bla, og nævnte bl.a. Fødselsforberedelse. Min søster måtte dog sige at som kvinde var man god brug af det, og manden er en god støtte. Min svoger skal man sjældent også høre på....
Senest rettet af Shmartiesh 28. mar 2017, 15:07, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 28. mar 2017, 15:03

Jeg så det sidste afsnit af kurs mod fjerne kyster i fredags. Jeg tudede som et vandfald. Wtf? Ingen døde, ingen børn der blev født. Bare en skide båd som sejler ind i havn med 100 andre både. :gisp:

Nu ser jeg så sidste afsnit af Sjit Happens og man skulle tro jeg så tudede fordi nogen bliver gift. Men nej. Det bliver til en klump i halsen. :forvirret: :forvirret:
I forgårs tudede jeg dog lidt over tanken om at jeg snart skal giftes, og selvom det bliver en lille fest, så tror jeg bare det bliver kæmpe stort :lun:
0

Tilbage til "Graviditet"