Terminstråd - alle er velkomne :)

Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 29. okt 2018, 09:42

Little_Woman skrev:
Kakro05 skrev:
Little_Woman skrev:
Kakro05 skrev:
Little_Woman skrev:
Depeche_Mama skrev:
Kakro05 skrev:
godtnavn skrev:Hvor er der mange der snart skal føde herinde! Min baby er ca 2 cm :D Så jeg venter lige lidt med det der fødsel :lol:

Jeg er virkelig træt af hvor syg jeg bliver som gravid, fangede aldrig sygdomme før, men nu ligger jeg under dynen med ingen stemme, ondt i halsen og har det bare rigtig skidt. Det hjælper heller ikke at jeg har fået slim i halsen, og når jeg hoster kommer det op, med efterfølgende opkast.

Jeg overvejer virkelig en tidlig scanning mere, kan virkelig ikke overskue at ahve det skidt hvis barnet er dødt, da jeg mistede gik jeg jo og kastede op dagligt i 4 uger før det blev opdaget at baby var gået til. Det er som om kvalmen er lidt nemmere at accepterer når jeg ved alt er godt.


Jeg overvejer også om jeg skal overtale D til endnu en scanning......selvom der nu er under 14 dage (13 dage for at være præcis) til NF. Jeg kan slet ikke overskue den scanning og jeg stresser over om min blodprøve blev taget for sent, så mine tal bliver dårlige uanset, så jeg skal have en moderkagebiopsi. Jeg er nok bare totalt stresset over den Nf scanning. Jeg lå vågen i nat og fantaserede at N var syg, så jeg måtte tage alene afsted :panik: . Den skal bare overståes.

Det lyder hårdt med sygdom og graviditetskvalme. Jeg håber du snart bliver frisk igen. Hvornår skal du til nf?


Efter hvad jeg ved, laver man ikke biopsier så mange steder mere - det kan faktisk klares med en udvidet blodprøve, som analyseres i USA (da vi ikke selv har teknikken). Ved det, da min kollega (som har fire sunde og raske børn) har fået dårlige tal ved alle fire - og ved den lille ny, der lige er født, fik hun at vide, at biopsier er afløst af denne her blodprøve :)

Måske lige en bekymring mindre for dig :)


Det gør det nu, min blev undersøgt på rigshospitalet :)


Nipt test er ikke helt lige så god som moderkagebiopsi, så jeg tænker at det i nogentilfælde giver bedre mening at lave en biopsi. Men jeg er glad for at de har taget teknikken til sig.......man kunne vist stortset kun købe sig til den, da jeg var gravid med N.


Det ved jeg godt - til gengæld er den risikofri. Hos mig endte anbefalingen ved NIPT, da fostret så fint og ud risikoen kun blev høj pga blodprøven, ikke nakkefoldens tykkelse, og man kunne ikke se noget på scanningen, som man typisk ville ved Trisomi 18.

Den meget tillidsvækkende og erfarne læge, ville være ked af at øge aboetrisikoen hos mig med en invasiv prøve (moderkage ell fostervand), nu jeg har tendens til at abortere. Og pga ovenstående.

Det var ikke for at sige at de ikke tog den bedste beslutning. Det var bare for at sige hvorfor de stadig nogen gange bruger den. Det er da fantastisk at de i tilfælde hvor blodprøven driller eller der er andre grunde kan undgå en biopsi.


Sådan tog jeg det heller ikke :)

Jeg kan ikke lige huske, hvorfor er det du tror du skal have en ekstra undersøgelse, altså biopsi?


Det ved jeg ikke om jeg skal. Jeg stresser bare over NF, sidste nf sidder i mig og gør mig nervøs.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 29. okt 2018, 23:54

Jeg ligger her igen, kan ikke sove grundet massiv kvalme og intet hjælper :( Jeg holder altså ikke til den her manglende søvn mange måneder endnu...
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. okt 2018, 23:57

godtnavn skrev:Jeg ligger her igen, kan ikke sove grundet massiv kvalme og intet hjælper :( Jeg holder altså ikke til den her manglende søvn mange måneder endnu...


Kan du ikke få noget til det fra lægen?
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 30. okt 2018, 00:01

FormerlyKnownAs skrev:
godtnavn skrev:Jeg ligger her igen, kan ikke sove grundet massiv kvalme og intet hjælper :( Jeg holder altså ikke til den her manglende søvn mange måneder endnu...


Kan du ikke få noget til det fra lægen?


Prøvede en masse i sidste gravidtet hvor intet virkede. Men har fået antihistamin denne gang, eller, dvs. apoteket havde udsolgt, men jeg håber at få hentet det i morgen, det skulle hjælpe, det skulle bare også gøre en ekstra træt og med 12 timers søvn i døgnet pt virker det lidt uoverskueligt at skulle sove endnu mere, men omvendt tænker jeg de her timer om natten hvor jeg ikke sover måske ville være gode at bytte ud med søvn :)
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 30. okt 2018, 00:45

godtnavn skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
godtnavn skrev:Jeg ligger her igen, kan ikke sove grundet massiv kvalme og intet hjælper :( Jeg holder altså ikke til den her manglende søvn mange måneder endnu...


Kan du ikke få noget til det fra lægen?


Prøvede en masse i sidste gravidtet hvor intet virkede. Men har fået antihistamin denne gang, eller, dvs. apoteket havde udsolgt, men jeg håber at få hentet det i morgen, det skulle hjælpe, det skulle bare også gøre en ekstra træt og med 12 timers søvn i døgnet pt virker det lidt uoverskueligt at skulle sove endnu mere, men omvendt tænker jeg de her timer om natten hvor jeg ikke sover måske ville være gode at bytte ud med søvn :)


12 timer :8: jeg kæmper med ikke st kunne sove mere end 5 timer men det gjorde også sidste gang. Det er vanvittig belastende.

Tænkte på at jeg selv får noget, men tænkte først bagefter st det er for halsbrand, sure opstød osv, der følger kvalme med som en ven. Men det er jo ikke det du har.

Håber at det kan hjælpe med antihistamin
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 30. okt 2018, 05:58

Nå, Louis-navnet er desværre ude. Har en kusine, hvis Farfar hedder det (vi deler kun Morfar og Mormor), og hun har altid forestillet sig, det skulle gå i arv. Hvis det nu var en, vi aldrig så, ville vi nok begge være ligeglade med at give vores børn det samme navn - men synes, det er for tæt på. Så nu har jeg lovet hende, at vi ikke bruger det.

Det er jo ikke sikkert, hun nogensinde får en søn, men det med navne og følelser er noget mærkeligt noget. Det var helt tilfældigt, at jeg fandt ud af, hun har det sådan. Men altså. Respekt for de følelser, hun lægger i navnet.

Det tog også kun knap 9 mdr. at blive enige herhjemme :tie: :lol:
5
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 30. okt 2018, 07:23

Depeche_Mama skrev:Nå, Louis-navnet er desværre ude. Har en kusine, hvis Farfar hedder det (vi deler kun Morfar og Mormor), og hun har altid forestillet sig, det skulle gå i arv. Hvis det nu var en, vi aldrig så, ville vi nok begge være ligeglade med at give vores børn det samme navn - men synes, det er for tæt på. Så nu har jeg lovet hende, at vi ikke bruger det.

Det er jo ikke sikkert, hun nogensinde får en søn, men det med navne og følelser er noget mærkeligt noget. Det var helt tilfældigt, at jeg fandt ud af, hun har det sådan. Men altså. Respekt for de følelser, hun lægger i navnet.

Det tog også kun knap 9 mdr. at blive enige herhjemme :tie: :lol:


Det er sødt af jer at droppe navnet :) . Jeg havde nok ogsp blevet ked af det, hvis nogen havde nappet "Max", nu min mand i årevis har snakket om at em eventuel søn skulle have det navn. :)

Har I slet ikke andre navne i tankerne? Jeg tænker stadig navnetråd? :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

11+3

Indlægaf Kakro05 » 30. okt 2018, 09:51

Nå, men vi endte med at tage endnu en ts. Det er vildt så meget det kan fucke med ens hoved når man har prøvet at miste.
Jeg blev igen sat frem....denne gang 3 dage, så jeg er spændt på hvornår min endelige termin ender med at ligge.
Jeg har pt placenta prævia, så må vi se om den rykker sig. Ellers går det nok. Jeg vil uanset gerne have KS.
Jeg er lidt øv over at de nok rykker mig frem til nf. Det kunne være så fedt, hvis baby havde fødselsdag d 15 maj (storebror har de 15 nov), men altså det vigtigste er en sund og rask baby.

Godthåb, det lyder godt nok hårdt at du er så hårdt ramt af kvalme, jeg håber det bliver bedre når du når lidt længere hen,
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: 11+3

Indlægaf Zonta » 30. okt 2018, 11:01

Kakro05 skrev:Nå, men vi endte med at tage endnu en ts. Det er vildt så meget det kan fucke med ens hoved når man har prøvet at miste.
Jeg blev igen sat frem....denne gang 3 dage, så jeg er spændt på hvornår min endelige termin ender med at ligge.
Jeg har pt placenta prævia, så må vi se om den rykker sig. Ellers går det nok. Jeg vil uanset gerne have KS.
Jeg er lidt øv over at de nok rykker mig frem til nf. Det kunne være så fedt, hvis baby havde fødselsdag d 15 maj (storebror har de 15 nov), men altså det vigtigste er en sund og rask baby.

Godthåb, det lyder godt nok hårdt at du er så hårdt ramt af kvalme, jeg håber det bliver bedre når du når lidt længere hen,

Jeg var så ærgerlig over at blive rykket frem til NF. Min oprindelige termin fra tryghedsscanning hed nemlig 18.08.18. Synes det var en flot dato :D håbede også på at føde 08.08.18. Endte med at føde 27.07.18, men jeg synes slet ikke det er en ligeså flot dato :genert:
1
J, juli 2018.
Healthyhappymilla
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. mar 2017, 06:16
Kort karma: 9
Likede indlæg: 77

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Healthyhappymilla » 30. okt 2018, 12:01

Jeg er 16+4 i dag og skal ind forbi lægen i morgen. Har siden onsdag (hvor vi fløj hjem fra Shanghai) haft hovedpine 3 dage og i dag har jeg hjertebanken og en hvilepuls på 88.. Så selvom mit blodtryk altid har været fint og i den lave ende, så bliver det godt lige at få tjekket. Og så tænker jeg måske hun vil tjekke om jeg har jernmangel?

Er der andre der har oplevet hovedpine og hjertebanken i jeres graviditeter?
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 30. okt 2018, 12:08

Healthyhappymilla skrev:Jeg er 16+4 i dag og skal ind forbi lægen i morgen. Har siden onsdag (hvor vi fløj hjem fra Shanghai) haft hovedpine 3 dage og i dag har jeg hjertebanken og en hvilepuls på 88.. Så selvom mit blodtryk altid har været fint og i den lave ende, så bliver det godt lige at få tjekket. Og så tænker jeg måske hun vil tjekke om jeg har jernmangel?

Er der andre der har oplevet hovedpine og hjertebanken i jeres graviditeter?


Hjertebanken ja. I store dele af min graviditet med N og bagefter havde jeg hjertebanken. Jeg er ikke så god til læger, så de så det under mit KS, hvor mit hjerte gallopperede og jeg blev sendt til hjertelæge, som fandt at jeg har godartet hjertebanken. Dvs det ikke er farligt og man medicinere kun hvis patienten er generet af det. Jeg er ikke så vild med at tage unødig medicin så jeg takkede nej. Det er helt væk nu eller næsten, men jeg tænker det kommer igen i denne graviditet.
Det er en god ide at få det tjekket.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 30. okt 2018, 12:10

Havde helt glemt at jeg har tryptofan på lager. Jeg tager et par stykker om lidt og så er det godnat. Er mega træt og trænger til ordenlig søvn. Så må jeg køre på dem

Skal til scan i morgen og se om moderkagen har lagt sig godt. Er noget nervøs fordi hun ligger så lavt og bagud og det kan betyde KS. Håber det bedste.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 30. okt 2018, 13:42

FormerlyKnownAs skrev:
godtnavn skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
godtnavn skrev:Jeg ligger her igen, kan ikke sove grundet massiv kvalme og intet hjælper :( Jeg holder altså ikke til den her manglende søvn mange måneder endnu...


Kan du ikke få noget til det fra lægen?


Prøvede en masse i sidste gravidtet hvor intet virkede. Men har fået antihistamin denne gang, eller, dvs. apoteket havde udsolgt, men jeg håber at få hentet det i morgen, det skulle hjælpe, det skulle bare også gøre en ekstra træt og med 12 timers søvn i døgnet pt virker det lidt uoverskueligt at skulle sove endnu mere, men omvendt tænker jeg de her timer om natten hvor jeg ikke sover måske ville være gode at bytte ud med søvn :)


12 timer :8: jeg kæmper med ikke st kunne sove mere end 5 timer men det gjorde også sidste gang. Det er vanvittig belastende.

Tænkte på at jeg selv får noget, men tænkte først bagefter st det er for halsbrand, sure opstød osv, der følger kvalme med som en ven. Men det er jo ikke det du har.

Håber at det kan hjælpe med antihistamin


Altså er ikke 12 timer sammenhængende, det havde ellers været luksus! Er oppe og amme, tisse og kaste op hver nat... Men sammenlagt sover jeg 12 timer i døgnet.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 30. okt 2018, 15:27

Jeg ville slå ihjel for 12 timers søvn i døgnet.
4
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 30. okt 2018, 15:35

Sangius skrev:
Depeche_Mama skrev:Nå, Louis-navnet er desværre ude. Har en kusine, hvis Farfar hedder det (vi deler kun Morfar og Mormor), og hun har altid forestillet sig, det skulle gå i arv. Hvis det nu var en, vi aldrig så, ville vi nok begge være ligeglade med at give vores børn det samme navn - men synes, det er for tæt på. Så nu har jeg lovet hende, at vi ikke bruger det.

Det er jo ikke sikkert, hun nogensinde får en søn, men det med navne og følelser er noget mærkeligt noget. Det var helt tilfældigt, at jeg fandt ud af, hun har det sådan. Men altså. Respekt for de følelser, hun lægger i navnet.

Det tog også kun knap 9 mdr. at blive enige herhjemme :tie: :lol:


Det er sødt af jer at droppe navnet :) . Jeg havde nok ogsp blevet ked af det, hvis nogen havde nappet "Max", nu min mand i årevis har snakket om at em eventuel søn skulle have det navn. :)

Har I slet ikke andre navne i tankerne? Jeg tænker stadig navnetråd? :D


Vi har ikke nogen seriøse, som vi er enige om, desværre.
Orker ikke en navnetråd. Folk omkring os kommer med maaaange forslag, og ingen rammer. Vi er lidt mærkelige åbenbart :)
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.

Tilbage til "Graviditet"