Terminstråd - alle er velkomne :)

xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

24+2

Indlægaf xxx---xxx » 10. sep 2016, 18:55

Snowdrop jeg kan kun se fordele ved det. Netop 2 sæt øjne og 4 hænder kun til at varte dig op.
Samt det hele frisk i hukommelsen, uden det er en der gør tingene som de altid har gjort det, håber det giver mening.

Jeg kan godt se at flere kan virke overvældende men for mig så ville det kun være positivt tror jeg. Og i sær når personen er så langt i sit uddannelses forløb.!
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 10. sep 2016, 19:10

Jeg ville også se det som noget positivt, især når hun er så langt i uddannelsen. Hvis det var en der næsten lige var startet ville jeg være bange for hun var usikker, spurgte om for meget osv. men når det er en næsten færdiguddannet så er der da kun plusser :)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 10. sep 2016, 19:12

Jamen der var også mine tanker under fordele. Er jo heller ikke så længe siden jeg selv var studerende så ved godt hvor vigtigt det er.

Men er kommet i tvivl i forhold til at der er flere mennesker at forholde sig til (det har jeg aldrig været så god til) og så "risikoen" for snik snak i baggrunden. Kan normalt bedst koncentrere mig når der er ro.
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 10. sep 2016, 19:20

Snowdrop skrev:Jamen der var også mine tanker under fordele. Er jo heller ikke så længe siden jeg selv var studerende så ved godt hvor vigtigt det er.

Men er kommet i tvivl i forhold til at der er flere mennesker at forholde sig til (det har jeg aldrig været så god til) og så "risikoen" for snik snak i baggrunden. Kan normalt bedst koncentrere mig når der er ro.


Kan du ikke fortælle jordemoderen det før fødslen? Du er den fødende og vil du ikke have snik-snak så skal de selvfølgelig ikke det. Det er jo netop en af fordelene ved at føde hjemme, det kan ske mere som du vil have det. Hvis du skriver/ringer til jordemoderen og siger det bekymre dig mon ikke hun så enten siger at de selvfølgelig ikke snakker i baggrunden eller aflyser med den studerende?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 10. sep 2016, 21:19

Jeg fødte faktisk primært med en studerende. Og hun var 100 gange bedre end den første, sure jm, jeg blev præsenteret for (den næste var dog bedre). Under hele udvidelsesfasen var der kun den studerende, først da tingene begyndte at 'drille' lidt og de fandt ud af hun var stjernekigger, kom den 'rigtige' jm. Og hun overtog først forløbet da det spidsede til og hun skulle ud hurtigt (og selv da var den studerende stadig en del af det).
Jeg synes det var en god oplevelse. Men hvis du tror det hæmmer dig, så sig nej. Det skal helst være så behageligt som muligt jo :kys:
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolibrien » 11. sep 2016, 07:53

Er der nogle af jer, der har oplevet at have sådan en virkelig stærk smerte under brystet? Jeg har i den sidste halvanden uges tid haft sådan en brændende og sviende fornemmelse under det ene bryst. Først troede jeg, det var fordi min bh strammede og det var udenpå huden, men nu får jeg de vildeste smerter lige der, når jeg rækker ud efter noget eller vender mig om natten. Av av av.

Jeg har haft ondt i ryggen i samme side - altså der midt på, og jeg tænker om der mon er en sammenhæng? Det er helt sikkert ikke babyspark, for det er en meget konstant vedvarende smerte, som nærmest føles som noget er forstrukket.

Jeg har forsøgt at google lidt, og kan læse, at andre oplever noget tilsvarende sidst i graviditeten pga. manglende plads, men jeg er kun 24 uger, så jeg tænker næsten, at det ikke kan være det.

Er det noget nogle af jer har prøvet?
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

14+1

Indlægaf godtnavn » 11. sep 2016, 10:18

Der er præcis et halvt år til min termin d. 11. marts :lun:
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 11. sep 2016, 10:59

Kolibrien skrev:Er der nogle af jer, der har oplevet at have sådan en virkelig stærk smerte under brystet? Jeg har i den sidste halvanden uges tid haft sådan en brændende og sviende fornemmelse under det ene bryst. Først troede jeg, det var fordi min bh strammede og det var udenpå huden, men nu får jeg de vildeste smerter lige der, når jeg rækker ud efter noget eller vender mig om natten. Av av av.

Jeg har haft ondt i ryggen i samme side - altså der midt på, og jeg tænker om der mon er en sammenhæng? Det er helt sikkert ikke babyspark, for det er en meget konstant vedvarende smerte, som nærmest føles som noget er forstrukket.

Jeg har forsøgt at google lidt, og kan læse, at andre oplever noget tilsvarende sidst i graviditeten pga. manglende plads, men jeg er kun 24 uger, så jeg tænker næsten, at det ikke kan være det.

Er det noget nogle af jer har prøvet?


Jeg har ikke prøvet, heller ikke sidst så vidt jeg husker. Men kan det være brystbetændelse?
Jeg har læst om et par stykker i en terminsgruppe på fb, der har fået det inden fødslen (det anede jeg ellers ikke man kunne), og de fleste der er også omkring 24-29 uger henne.
1
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 11. sep 2016, 11:21

Kolibrien skrev:Er der nogle af jer, der har oplevet at have sådan en virkelig stærk smerte under brystet? Jeg har i den sidste halvanden uges tid haft sådan en brændende og sviende fornemmelse under det ene bryst. Først troede jeg, det var fordi min bh strammede og det var udenpå huden, men nu får jeg de vildeste smerter lige der, når jeg rækker ud efter noget eller vender mig om natten. Av av av.

Jeg har haft ondt i ryggen i samme side - altså der midt på, og jeg tænker om der mon er en sammenhæng? Det er helt sikkert ikke babyspark, for det er en meget konstant vedvarende smerte, som nærmest føles som noget er forstrukket.

Jeg har forsøgt at google lidt, og kan læse, at andre oplever noget tilsvarende sidst i graviditeten pga. manglende plads, men jeg er kun 24 uger, så jeg tænker næsten, at det ikke kan være det.

Er det noget nogle af jer har prøvet?


Både og. Min smerte føles mere som en borende smerte, så mere som en kniv under brystet-agtigt.
Jeg ved ikke hvorfor jeg får det, men det kommer gerne hvis jeg har siddet for meget når jeg er på arbejde, det hjælper først når jeg kommer hjem og kan halv ligge i sofaen og ellers går op i seng og lægger mig. Det er ret træls. Jeg har haft det siden omkring starte af august, så der var jeg også omkring 24 uger henne.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

28+

Indlægaf Bøtte » 11. sep 2016, 13:46

Hvornår ligger baby med hovedet ned, kan I huske det?
Ved godt det varierer, men jeg tror altså lillesøster har lagt sig til rette. Synes det er lidt tidligt, men tror heller ikke hun står fast endnu.

Men jeg får nogle ordentlige drøn øverst i maven i højre side. I øvrigt samme side som S lå i. Ofte når jeg sidder med telefonen, hviler min arm øverst på maven og har et par gange oplevet, at hun har sparket så jeg næsten har tabt telefonen.
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 11. sep 2016, 13:53

^her ligger baby med hovedet nedad og ha gjort det nogle uger. Jeg er 33+0 i morgen.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 11. sep 2016, 14:11

Kolibrien skrev:Er der nogle af jer, der har oplevet at have sådan en virkelig stærk smerte under brystet? Jeg har i den sidste halvanden uges tid haft sådan en brændende og sviende fornemmelse under det ene bryst. Først troede jeg, det var fordi min bh strammede og det var udenpå huden, men nu får jeg de vildeste smerter lige der, når jeg rækker ud efter noget eller vender mig om natten. Av av av.

Jeg har haft ondt i ryggen i samme side - altså der midt på, og jeg tænker om der mon er en sammenhæng? Det er helt sikkert ikke babyspark, for det er en meget konstant vedvarende smerte, som nærmest føles som noget er forstrukket.

Jeg har forsøgt at google lidt, og kan læse, at andre oplever noget tilsvarende sidst i graviditeten pga. manglende plads, men jeg er kun 24 uger, så jeg tænker næsten, at det ikke kan være det.

Er det noget nogle af jer har prøvet?


Jeg ved ikke om det er helt det samme som dig, men jeg får sådan en brændende/stikkende smerte under ribbenene. Det kan trække om i ryggen og sætter sig tilsvarende enten i den ene side eller den anden side lige under skulderbladene. I den del der kaldes brystryggen. Under sidste graviditet startede det allerede i uge 18. Det kan godt blive værre og være i løbet af dagen og kan føles som sådan en skruetvinge, der bliver strammet i løbet af dagen og hvor det gør mere og mere ondt. Det hjælper så, når jeg ligger ned.

Under min sidste graviditet var der en fys, der konstaterede at det var facetsyndrom, hvor en facet i rygraden sætter sig fast på en eller anden måde pga belastningen og presset på organerne. Han knækkede det ud engang om ugen. Det har de desværre ikke mulighed for heroppe, så istedet laver jeg nogle øvelser, hvor jeg roterer i ryggen og selv forsøger at afhjælpe det med en foamroller. Jeg har normalt ingen problemer med ryggen og i det sekund jeg fødte sidst var smerten væk og har ikke været der siden (før jeg nåede til ca. uge 22 i denne graviditet)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 11. sep 2016, 14:22

Lulu skrev:^her ligger baby med hovedet nedad og ha gjort det nogle uger. Jeg er 33+0 i morgen.


Jeg er 29+0 i morgen, det er måske ikke helt urealistisk. Indtil for en uges tid siden lå hun ind i mellem på tværs. Det er hun heldigvis stoppet med :tie:
Jeg troede bare det var senere anden gang, men det er måske mere det med at sætte sig fast :gruble:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 11. sep 2016, 14:48

Bøtte skrev:
Lulu skrev:^her ligger baby med hovedet nedad og ha gjort det nogle uger. Jeg er 33+0 i morgen.


Jeg er 29+0 i morgen, det er måske ikke helt urealistisk. Indtil for en uges tid siden lå hun ind i mellem på tværs. Det er hun heldigvis stoppet med :tie:
Jeg troede bare det var senere anden gang, men det er måske mere det med at sætte sig fast :gruble:


Lillesøster vendte med hovedet ned i uge 29 og blev liggende sådan. Hun satte sig fast i uge 35, selvom alle siger at det først sker under fødslen anden gang.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: 28+

Indlægaf achillaxedprune » 11. sep 2016, 15:05

Bøtte skrev:Hvornår ligger baby med hovedet ned, kan I huske det?
Ved godt det varierer, men jeg tror altså lillesøster har lagt sig til rette. Synes det er lidt tidligt, men tror heller ikke hun står fast endnu.

Men jeg får nogle ordentlige drøn øverst i maven i højre side. I øvrigt samme side som S lå i. Ofte når jeg sidder med telefonen, hviler min arm øverst på maven og har et par gange oplevet, at hun har sparket så jeg næsten har tabt telefonen.


Klint har ligget med hovedet nedad hver gang enten lægen eller jordmoderen har tjekket... Så vidt jeg husker, så har det været omkring uge 25 første gang, jeg fik det at vide. Jeg er nu 35+0 og håber da, at han stadig har hovedet nedad. :)

Heeeldigvis, så ligger han og bøjer i benene, så han sparker gerne ud mod min ene side. Phew, jeg er glad for han ikke kun sparker lige op. Jeg har læst, at de ofte lægger sig senere til rette i anden graviditet. Her i uge 36 (mener jeg det kaldes) skulle de gerne begynde at lade være med af rumstere for meget rundt. Hvis du er 29+ er der altså stadig en del uger, hvor hun kan møfle rundt.
Senest rettet af achillaxedprune 11. sep 2016, 15:10, rettet i alt 1 gang.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"