Terminstråd - alle er velkomne :)

DannyZuko
Indlæg: 427
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

14 + 4

Indlægaf DannyZuko » 21. apr 2018, 16:50

Springer lige ind fra sidelinjen og melder, at der gemmer sig en lillesøster i min mave! :love: Havde et lille håb om en pige, nu vi har en storebror i forvejen.
Har stadig 0 tegn på at være gravid. Tænk, jeg har været så heldig to gange. :lun:
11
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 14 + 4

Indlægaf Aquadorable » 21. apr 2018, 17:00

DannyZuko skrev:Springer lige ind fra sidelinjen og melder, at der gemmer sig en lillesøster i min mave! :love: Havde et lille håb om en pige, nu vi har en storebror i forvejen.
Har stadig 0 tegn på at være gravid. Tænk, jeg har været så heldig to gange. :lun:


Skønt! Velkommen i pigeklubben :lun:
0
K - 12.06.18 :love:
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

33+3

Indlægaf Phaiak » 21. apr 2018, 17:17

Vi har leget ferie og nydt vejret i dag ved at tage på Bakken.

Barnet fik lov at prøve en masse ting (mange gange) sammen med farmand mens jeg holdt klapvogn og vinkede.

Men nu er jeg totalt færdig og øm i kroppen. Der er klart en pris at betale for sådan en tur.

Og så opdagede jeg igen hvor slidt jeg synes Bakken er. Så næste gang bliver det Tivoli i stedet for.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 22. apr 2018, 08:45

Mine bryster gør SÅ ondt pt. De har været konstant ømme hele vejen igennem graviditeten men i dag gør de virkelig virkelig ondt. Som om de har fået tæsk og er fyldt med blå mærker. Øv øv øv. :whine:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 22. apr 2018, 10:57

Melder mig under fanerne - med en debatbaby vol. 2 i maven :)

Mødte min mand på debatten i 2008... i 2011 blev vi gift og forældre for første gang.
Af forskellige årsager har vi været i tvivl om, hvorvidt vi skulle have mere end eet barn - men nu kom vi frem til, at det skal vi altså :)

Jeg er 10+0 i morgen, vi har været til tidlig scanning og set liv, så de fleste ved det godt (min mor slog det så også op på FB, så nu ved ALLE det...)

Jeg har haft rigtigt meget kvalme frem til denne uge, nu er energien på vej op igen, og det er skønt, så jeg også magter at være mor til den 6årige knægt, vi jo også har :)
11
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 22. apr 2018, 11:06

Depeche_Mama skrev:Melder mig under fanerne - med en debatbaby vol. 2 i maven :)

Mødte min mand på debatten i 2008... i 2011 blev vi gift og forældre for første gang.
Af forskellige årsager har vi været i tvivl om, hvorvidt vi skulle have mere end eet barn - men nu kom vi frem til, at det skal vi altså :)

Jeg er 10+0 i morgen, vi har været til tidlig scanning og set liv, så de fleste ved det godt (min mor slog det så også op på FB, så nu ved ALLE det...)

Jeg har haft rigtigt meget kvalme frem til denne uge, nu er energien på vej op igen, og det er skønt, så jeg også magter at være mor til den 6årige knægt, vi jo også har :)


Velkommen til! Vi følges ad, kan jeg se. Jeg er 10+0 i overmorgen. Det er så hyggeligt :lun:

Edit: ej, hvor er det tarveligt at din mor! Det var jeg godt nok blevet ked af.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 22. apr 2018, 11:13

Moxy - min mor slår ALT op på FB, så jeg er mest af alt forundret over, at hun kunne vente så længe.

Det er barn nummer to, så måske jeg også er ret afslappet omkring det. Og jeg magter ikke alt den opmærksomhed, en graviditet medfører. Som i VIRKELIG ikke. På job er det også sevet (en bevidst strategi). Gider ikke alt det hemmelighedsskræmmeri og store afsløringer omkring det.
Det er jo ‘bare’ en baby. Ligesom alle de andre :) Så lad bare verden gå sin vante gang, mens jeg tilfældigvis er gravid. Sådan passer det mig bedst.
2
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 22. apr 2018, 12:35

Depeche_Mama skrev:Moxy - min mor slår ALT op på FB, så jeg er mest af alt forundret over, at hun kunne vente så længe.


Det var også min mors anden kommentar, efter jeg havde breaket nyheden om hendes første/eneste barnebarn på vej... “Naaarj, det skal jo næsten på Facebook!” :tie:

Nej, det skal det så ikke. Vi har stadig en uge til NF, og bonussøskende har ikke fået det at vide endnu, så hun har fået FB-mundkurv på, indtil der gives grønt lys :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sustentaculum » 22. apr 2018, 13:02

Depeche_Mama skrev:Moxy - min mor slår ALT op på FB, så jeg er mest af alt forundret over, at hun kunne vente så længe.

Det er barn nummer to, så måske jeg også er ret afslappet omkring det. Og jeg magter ikke alt den opmærksomhed, en graviditet medfører. Som i VIRKELIG ikke. På job er det også sevet (en bevidst strategi). Gider ikke alt det hemmelighedsskræmmeri og store afsløringer omkring det.
Det er jo ‘bare’ en baby. Ligesom alle de andre :) Så lad bare verden gå sin vante gang, mens jeg tilfældigvis er gravid. Sådan passer det mig bedst.


Hey Depeche.

Tillykke! Dejligt at se dig på debatten - vi var i terminsgruppe på Jubii, med vores første baby :wave:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 22. apr 2018, 13:05

Vi er så småt begyndt at købe ind :lun: Vi fik anskaffet autostol med base i går, som vi købte brugt - og den ser så fin ud. Nu er jagten så gået ind på en brugt Odder-vogn og noget pusleværk, hvor vi tænker at kopiere Aquas løsning med hemnes-kommoden. Det ser nemlig så fint ud!

Jeg er så utålmodig :blush: Alt skulle helst være købt i går, åbenbart. Min utålmodighed når uanede højder i det her babyhejs :lol:
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 22. apr 2018, 17:03

Min kæreste skal til Slovakiet og spille EM i august. Flere fra holdet har tænkt sig at rejse lidt rundt hele ugen frem til EM starter tirsdag i uge 34. Jeg er pt slet ikke tryg ved, at min kæreste allerede nu skal planlægge, om han er væk i 14 dage på et tidspunkt, hvor jeg vil være i 33./34. uge. Jeg går jo stadig på arbejde til den tid, og jeg aner jo ikke, hvor mærket jeg er af graviditeten. Jeg har sagt til ham, at jeg ikke er glad for eller tryg ved det, men han får mig ikke til at tage beslutningen for ham.

Jer der er nået så langt eller har været der før, hvordan ville I have det med at være alene i to uger så sent i graviditeten?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 22. apr 2018, 17:05

Sustentaculum skrev:
Depeche_Mama skrev:Moxy - min mor slår ALT op på FB, så jeg er mest af alt forundret over, at hun kunne vente så længe.

Det er barn nummer to, så måske jeg også er ret afslappet omkring det. Og jeg magter ikke alt den opmærksomhed, en graviditet medfører. Som i VIRKELIG ikke. På job er det også sevet (en bevidst strategi). Gider ikke alt det hemmelighedsskræmmeri og store afsløringer omkring det.
Det er jo ‘bare’ en baby. Ligesom alle de andre :) Så lad bare verden gå sin vante gang, mens jeg tilfældigvis er gravid. Sådan passer det mig bedst.


Hey Depeche.

Tillykke! Dejligt at se dig på debatten - vi var i terminsgruppe på Jubii, med vores første baby :wave:


Havde du et andet brugernavn - jeg kan ikke lige huske dette her i hvert fald... :gruble:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolibrien » 22. apr 2018, 17:10

Mi55y skrev:Min kæreste skal til Slovakiet og spille EM i august. Flere fra holdet har tænkt sig at rejse lidt rundt hele ugen frem til EM starter tirsdag i uge 34. Jeg er pt slet ikke tryg ved, at min kæreste allerede nu skal planlægge, om han er væk i 14 dage på et tidspunkt, hvor jeg vil være i 33./34. uge. Jeg går jo stadig på arbejde til den tid, og jeg aner jo ikke, hvor mærket jeg er af graviditeten. Jeg har sagt til ham, at jeg ikke er glad for eller tryg ved det, men han får mig ikke til at tage beslutningen for ham.

Jer der er nået så langt eller har været der før, hvordan ville I have det med at være alene i to uger så sent i graviditeten?


Jeg ville sagtens kunne have været alene i to uger. Jeg var overhovedet ikke mærket af min graviditet på det tidspunkt. Jeg var flyvende og havde det fantastisk helt indtil den dag, jeg fødte. Men det er jo virkelig forskelligt, hvordan man har det i sin graviditet.

Kan du måske få hjælp fra venner eller familie, hvis nødvendigt? Hvis du eller har det ok, så ville jeg lade han tage afsted. Det er godt givet ud, for der bliver ikke plads til den slags i et langt stykke tid, når baby først er kommet.
3
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sustentaculum » 22. apr 2018, 17:17

Depeche_Mama skrev:
Sustentaculum skrev:
Depeche_Mama skrev:Moxy - min mor slår ALT op på FB, så jeg er mest af alt forundret over, at hun kunne vente så længe.

Det er barn nummer to, så måske jeg også er ret afslappet omkring det. Og jeg magter ikke alt den opmærksomhed, en graviditet medfører. Som i VIRKELIG ikke. På job er det også sevet (en bevidst strategi). Gider ikke alt det hemmelighedsskræmmeri og store afsløringer omkring det.
Det er jo ‘bare’ en baby. Ligesom alle de andre :) Så lad bare verden gå sin vante gang, mens jeg tilfældigvis er gravid. Sådan passer det mig bedst.


Hey Depeche.

Tillykke! Dejligt at se dig på debatten - vi var i terminsgruppe på Jubii, med vores første baby :wave:


Havde du et andet brugernavn - jeg kan ikke lige huske dette her i hvert fald... :gruble:


Detalje. Jeg hed Sofie0908, meget opfindsomt. Har Marie på 6 år, og har i mellemtiden fået Albert på 1 år :)
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 22. apr 2018, 17:22

Kolibrien skrev:
Mi55y skrev:Min kæreste skal til Slovakiet og spille EM i august. Flere fra holdet har tænkt sig at rejse lidt rundt hele ugen frem til EM starter tirsdag i uge 34. Jeg er pt slet ikke tryg ved, at min kæreste allerede nu skal planlægge, om han er væk i 14 dage på et tidspunkt, hvor jeg vil være i 33./34. uge. Jeg går jo stadig på arbejde til den tid, og jeg aner jo ikke, hvor mærket jeg er af graviditeten. Jeg har sagt til ham, at jeg ikke er glad for eller tryg ved det, men han får mig ikke til at tage beslutningen for ham.

Jer der er nået så langt eller har været der før, hvordan ville I have det med at være alene i to uger så sent i graviditeten?


Jeg ville sagtens kunne have været alene i to uger. Jeg var overhovedet ikke mærket af min graviditet på det tidspunkt. Jeg var flyvende og havde det fantastisk helt indtil den dag, jeg fødte. Men det er jo virkelig forskelligt, hvordan man har det i sin graviditet.

Kan du måske få hjælp fra venner eller familie, hvis nødvendigt? Hvis du eller har det ok, så ville jeg lade han tage afsted. Det er godt givet ud, for der bliver ikke plads til den slags i et langt stykke tid, når baby først er kommet.


Jeg har det sådan set Ok, bortset fra at jeg døjer lidt med smerter/jag nederst i lænden/i ballerne - mest når jeg skal rejse mig/vende mig eller laver en forkert bevægelse. Jeg kan derfor godt være lidt nervøs for bækkenet senere hen. Ville snakke med jordemoder om det om 14 dage.

Alle jeg kender går jo også på arbejde, men kunne da sikkert godt få en hånd med.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Graviditet"