Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 13. okt 2016, 14:51

Er det helt urealistisk at jeg kan mærke baby allerede? Er 13+4. Det er jo 3. gang. Synes jeg får sådan nogle bløp agtige fornemmelser når jeg ligger og slapper af. Det kunne godt minde om smølfespark og synes ikke det er i tarmen for det er helt foran på maven hvor mit KS ar er.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 13. okt 2016, 14:52

Jeg er også helt på Vilja og Villum. Det synes jeg er fint sammen.
Jeg tror at hvis i kalder hende Willia udtalt som Vilja, så vil hun skulle stave sit navn hele tiden.

Jeg har den mest brugte udgave af mit (ikke specielt brugte) navn, som findes i tre udgaver, og alligevel skal jeg ofte stave det, det er lidt træls.
Senest rettet af Bøtte 13. okt 2016, 14:55, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 13. okt 2016, 14:53

Æble skrev:Er det helt urealistisk at jeg kan mærke baby allerede? Er 13+4. Det er jo 3. gang. Synes jeg får sådan nogle bløp agtige fornemmelser når jeg ligger og slapper af. Det kunne godt minde om smølfespark og synes ikke det er i tarmen for det er helt foran på maven hvor mit KS ar er.


Jeg tror, jeg mærkede noget omkring uge 14 her anden gang, så nej det synes jeg ikke.

:lun:

Har I hørt mere om kønnet?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 13. okt 2016, 14:57

Bøtte skrev:
Æble skrev:Er det helt urealistisk at jeg kan mærke baby allerede? Er 13+4. Det er jo 3. gang. Synes jeg får sådan nogle bløp agtige fornemmelser når jeg ligger og slapper af. Det kunne godt minde om smølfespark og synes ikke det er i tarmen for det er helt foran på maven hvor mit KS ar er.


Jeg tror, jeg mærkede noget omkring uge 14 her anden gang, så nej det synes jeg ikke.

:lun:

Har I hørt mere om kønnet?


Åh håber det er baby :lun:

Ja min mand ringede for at rykke for det sidste svar (prøven var ikke klar :rulle: ) og fik bekræftet at det er en pige :love:
3
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 13. okt 2016, 15:00

Æble skrev:
Bøtte skrev:
Æble skrev:Er det helt urealistisk at jeg kan mærke baby allerede? Er 13+4. Det er jo 3. gang. Synes jeg får sådan nogle bløp agtige fornemmelser når jeg ligger og slapper af. Det kunne godt minde om smølfespark og synes ikke det er i tarmen for det er helt foran på maven hvor mit KS ar er.


Jeg tror, jeg mærkede noget omkring uge 14 her anden gang, så nej det synes jeg ikke.

:lun:

Har I hørt mere om kønnet?


Åh håber det er baby :lun:

Ja min mand ringede for at rykke for det sidste svar (prøven var ikke klar :rulle: ) og fik bekræftet at det er en pige :love:


Tillykke med lillesøster :kys:
Synes det er lidt komisk at I får begge dele at vide, når man netop siger at biopsi/fostervandsprøve er det eneste sikre svar på kønnet.

Hvornår forventer I de sidste svar?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 13. okt 2016, 15:02

Bøtte skrev:Jeg læste lige i dag at piger kan hedde Badr, var det ikke noget :slem:

:tie:


Så kunne drengen hedde Adr :lol:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 13. okt 2016, 15:03

Æble skrev:
Bøtte skrev:Jeg læste lige i dag at piger kan hedde Badr, var det ikke noget :slem:

:tie:


Så kunne drengen hedde Adr :lol:


Det kunne være yndigt :lun: :lol:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 13. okt 2016, 15:05

Bøtte skrev:
Æble skrev:
Bøtte skrev:
Æble skrev:Er det helt urealistisk at jeg kan mærke baby allerede? Er 13+4. Det er jo 3. gang. Synes jeg får sådan nogle bløp agtige fornemmelser når jeg ligger og slapper af. Det kunne godt minde om smølfespark og synes ikke det er i tarmen for det er helt foran på maven hvor mit KS ar er.


Jeg tror, jeg mærkede noget omkring uge 14 her anden gang, så nej det synes jeg ikke.

:lun:

Har I hørt mere om kønnet?


Åh håber det er baby :lun:

Ja min mand ringede for at rykke for det sidste svar (prøven var ikke klar :rulle: ) og fik bekræftet at det er en pige :love:


Tillykke med lillesøster :kys:
Synes det er lidt komisk at I får begge dele at vide, når man netop siger at biopsi/fostervandsprøve er det eneste sikre svar på kønnet.

Hvornår forventer I de sidste svar?


Ja det er mega komisk :lol: Mon mand har dog indrømmet at han måske har hørt forkert fordi han var lidt rundt på gulvet.

Ved det ikke. De har sagt lidt forskelligt men ca 14 dage. Der er gået 16. Min mand sagde at de ville kontakte laboratoriet og vende tilbage til ham med hvornår vi får svar. Og har ikke hørt fra ham siden. Og ved nu at vi åbenbart kun får post en gang om ugen uanset om der er et quickbrev :rulle:

Så senest på onsdag håber jeg. Men det er sq lang tid at vente og blev også helt bange idag om det var fordi de ikke ville sige det til min mand i telefonen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 13. okt 2016, 15:14

Æble skrev:
Bøtte skrev:
Æble skrev:
Bøtte skrev:
Æble skrev:Er det helt urealistisk at jeg kan mærke baby allerede? Er 13+4. Det er jo 3. gang. Synes jeg får sådan nogle bløp agtige fornemmelser når jeg ligger og slapper af. Det kunne godt minde om smølfespark og synes ikke det er i tarmen for det er helt foran på maven hvor mit KS ar er.


Jeg tror, jeg mærkede noget omkring uge 14 her anden gang, så nej det synes jeg ikke.

:lun:

Har I hørt mere om kønnet?


Åh håber det er baby :lun:

Ja min mand ringede for at rykke for det sidste svar (prøven var ikke klar :rulle: ) og fik bekræftet at det er en pige :love:


Tillykke med lillesøster :kys:
Synes det er lidt komisk at I får begge dele at vide, når man netop siger at biopsi/fostervandsprøve er det eneste sikre svar på kønnet.

Hvornår forventer I de sidste svar?


Ja det er mega komisk :lol: Mon mand har dog indrømmet at han måske har hørt forkert fordi han var lidt rundt på gulvet.

Ved det ikke. De har sagt lidt forskelligt men ca 14 dage. Der er gået 16. Min mand sagde at de ville kontakte laboratoriet og vende tilbage til ham med hvornår vi får svar. Og har ikke hørt fra ham siden. Og ved nu at vi åbenbart kun får post en gang om ugen uanset om der er et quickbrev :rulle:

Så senest på onsdag håber jeg. Men det er sq lang tid at vente og blev også helt bange idag om det var fordi de ikke ville sige det til min mand i telefonen.


Det kan jeg godt forstå :ae:
Det er da virkelig også til st få tyndslidte nerver af :( Håber det kommer snart :kys:

Det undrer mig virkelig de ikke sender via eboks ligesom alt andet.
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 13. okt 2016, 18:47

Jeg synes Vilja er vildt sødt! Men ville vælge den stavemåde netop så hun ikke skal stave sit navn hver gang :)


Min appetit er forsvundet, jeg har glemt at spise i dag!? Jeg spiste nogle skorper i morges da jeg havde kvalme og ikke kunne overskue mad, kastede dem op, kvalmen forsvandt og jeg tog en eksamen, lavede en masse ting herhjemme og pludselig var dagen gået og fra det ene sekund til det andet var jeg ved at falde om af udmattelse, lagde mig i sengen og det var hårdt at skulle løfte en arm!? Så gik det op for mig jeg intet mad havde fået i dag. Nu her efter aftensmad har jeg det fint igen. Men det er helt syret, har småspist de sidste par måneder for at holde kvalmen nede, men i dag har jeg ikke haft kvalme og har dermed ikke småspist og er bare aldrig blevet sulten. Var heller ikke sulten til aftensmaden men da jeg først begyndte at spise kunne jeg spise en hel del.

Er det normalt at miste appetitten helt når man er gravid? Må huske mig selv på at spise de næste dage.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 13. okt 2016, 23:27

Hvor vildt at du intet har spist.

Jeg ved ikke om det er normalt. Jeg har i hvert fald ikke oplevet det. Hvis jeg ikke spiser hver 3. time får jeg det dårligt.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 14. okt 2016, 05:22

JoyNips skrev:Rudolf, I skal da vælge lige de navne, I har lyst til!

Hvis I skal bo i Kbh vil jeg dog advare om, at her er ret mange Villum'er. Drengenavne med V/W i det hele taget - vi har et vennepar, hvis drengs vuggestue-stue KUN har drenge med V/W-navne. Der er maxet helt ud på Villum, Villads, Vitus, Victor, William, Valdemar osv. Men hvis det bare er navnET, så er det jo dét man skal vælge, uanset om han kommer til at gå i klasse med andre med samme navn senere hen. Det har vi andre jo overlevet helt fint.

Jeg kender i øvrigt en lille Vilje. Det er et ret sejt navn.


Vilje er et totalt lækkert navn! :love: ... Er det egentlig til en dreng eller pige? :)

...og her foregår der stadig the waiting game. 2 dage til termin og en baby, der ikke umiddelbart gør tegn til at ville nogen steder. Jeg sover dog virkelig dårligt og er temmelig besværet af badebolden efterhånden. Så begynder så småt at glæde mig til fødslen - bare for at få ham ud. :-p
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 14. okt 2016, 05:29

Jeg tror ikke, der er noget der er "normalt". Hver graviditet er sin helt egen. Jeg havde en periode, hvor jeg ikke rigtig blev sulten. Og en periode hvor jeg blev enormt hurtig sulten. Og mest af alt har alt bare været som det plejer, hvilket åbenbart er unormalt.

Alle regler er bare sat ud af spillet som gravid!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 14. okt 2016, 09:55

Enig med joynips.
I en graviditet kan man ikke sige om noget er normalt eller ej, alt er forskelligt.

Jeg nærmer mig 38+0 og har ondt overalt og sover dårligt. Jeg gider ikke to uger mere på denne måde, men vi holder efterårsferie i næste uge alle tre, så en uge mere uden baby bliver at foretrække. Håber vi får en dejlig ferie.
0
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mariajensen83 » 14. okt 2016, 10:15

Jeg tror heller ikke rigtig noget er normalt. Jeg har en appetit som en skovhugger :-D
Jeg var til første jordemoderbesøg i går, og det gik så fint. Vi talte en del om min sidste fødsel, som hun ville gå igennem med mid næste gang, fordi den var lidt voldsom.

Jeg har haft det ret skidt de seneste dage. Har haft det som om jeg har haft de ondeste tømmermænd og været dødtræt og trist. Har følt jeg har kunne bryde grædende sammen når som helst. Så i dag har jeg taget en fridag.
Har hygget med en lille lur, kage, god kaffe og om lidt skal jeg afsted til MD-scanning. Det har hjulpet så meget at slappe af.
0

Tilbage til "Graviditet"