Terminstråd - alle er velkomne :)

Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 26. maj 2016, 16:27

Jeg har sendt min mand til lægen pga dårlig ånde. Hun fortalte ham vist mest at han skulle spise nogen pastiller og glæde sig til jeg havde født...
5
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 26. maj 2016, 20:29

Lulu skrev:
JoyNips skrev:Har konstateret at min baby ikke kan lide lugten af makrel. Pyha. Hvem fanden tager også makrel med på jobbet som madpakke!

Jeg har ingen kvalme haft (og det her jinxer det ikke!!), men min lugtesans er godt nok god. Og alt lugter grimt... Papir lugter eksempelvis lidt af bræk :forvirret:


Og der går længe inden det bliver bedre.
Min mand er fx total ninja når han åbner køleskabet for at finde noget - alt skal stå på den rigtige plads i køleskabet, for det stinker, så køleskabet skal helst ikke være åbnet i mere end 3 sekunder. Det tager nemlig også rigtig lang tid (op mod en time) fra køleskabet har været åbnet til lugten af køleskab i huset forsvinder igen. Sådan har det i hvert fald været herhjemme under begge mine graviditeter indtil omkring 13. - 14. uge.


Heldigvis er jeg da ikke blevet dårlig af den forøgede lugtesans... Satser kraftigt på at være en af dem der slipper for kvalme!
(Og som bare får en basketball foran på maven og ellers ikke forandrer tykkelse. Og som kan ride til 2 dage før fødslen. Og som - efter en smertefri fødsel - sidder på hesten igen en måned efter. Og som får en baby der bare sover igennem fra start. :-D )
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 27. maj 2016, 00:48

Hold nu op for nogle timer, det har været her. Tidligere da jeg var på vej i seng tissede jeg som vanlig, dog kom der blod og klumper med. En ting er, at jeg nu (næsten) har vænnet mig til småblødninger, men pludselig at stå med klumper blandt blødning, da var lige nok til mine nerver. Jeg fik ringet direkte til gyn. afd. – da jeg har været i fertilitetsbehandling, er der mulighed for ved akutte situationer at kontakte vagthavende på gynækologisk. De ville gerne se mig, så jeg fik med det samme ringet til en veninde, der bor et splitsekund fra mig, som kunne tage med.

Jeg var sikker på, at der ikke var liv længere. Det var ikke et spørgsmål om, hvis lægen sagde, at der ikke var liv, men derimod NÅR hun sagde det. Det endte med, at jeg lå på briksen og hylede, allermest da hun sagde, at der fortsat var en lille en, som sprællede rundt. Eller, hun vendte faktisk skærmen om og sagde, at der var noget, jeg ville blive glad for at se.

Lægen var ret sikker på, at blødninger skyldes en blodansamling i livmoderen. Hun viste os på skærmen, hvor hun mente at kunne se det og ja. Hun kunne ikke sige noget om, om jeg kunne forvente at stoppe med at bløde på et tidspunkt (det er gudskelov ikke hver dag, men i snit en gang om ugen), det var åbenbart set at blødningen fortsatte hele graviditeten igennem, så det skulle jeg være forberedt på. Uanset hvad mente hun, at det var helt rigtigt, at jeg kontaktede dem, og det skulle jeg gøre igen, hvis der kom klumper på den måde.

Jeg fik ind og var overbevist om, at nu var der ikke liv længere, så det var, og er stadig, helt uvirkeligt at hjertet faktisk slog.

Det her bliver min første og sidste graviditet nogensinde.

Sorry, det blev langt.

Edit: Beklager stave- og grammatikfejl. Det er gået lidt stærkt. Og er sent.
Senest rettet af alfe 27. maj 2016, 01:08, rettet i alt 1 gang.
1
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 27. maj 2016, 00:58

Puha, det lyder godt nok også som en hård omgang :ae:
Især at du reelt troede der ikke var liv længere. Men det virker som som, at den lille ligger trygt og fint derinde og ikke bliver påvirket af alt det her.

Kan du lave en aftale med en om at blive tjekket, når det sker ?
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 27. maj 2016, 01:11

Kolderudolf skrev:Puha, det lyder godt nok også som en hård omgang :ae:
Især at du reelt troede der ikke var liv længere. Men det virker som som, at den lille ligger trygt og fint derinde og ikke bliver påvirket af alt det her.

Kan du lave en aftale med en om at blive tjekket, når det sker ?


Den ligger heldigvis ganske fint derinde og ser ud til at trives. Gudskelov.

Ved de småblødninger der er plejer jeg ofte at betale mig til en scanning, men ellers kan jeg altid ringe til enten fertilitetsklinikken eller gynækologisk afdeling. Det er en super fin mulighed at have, når min krop åbenbart ikke helt makker ret. Forhåbentlig kan det fremadrettet holde sig til de "almindelige" blødninger og ikke noget med klumper. Det var godt nok ikke rart :trist:
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 27. maj 2016, 05:16

Puha, alfe! Jeg var godt nok også gået helt i spåner... Godt det ikke var noget alvorligt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 27. maj 2016, 05:42

Puha for en oplevelse alfe :ae: godt at den lille alligevel hænger godt ved.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 27. maj 2016, 05:43

Så er det der lorte sukkervand bundt, nu skal de næste to timer bare gå. Godt at det er sidste gang (forhåbentlig) :nerve: :nerve:
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 27. maj 2016, 06:33

Puha alfe. Sikke en omgang. Kan godt forstå du var helt ude af den. Hvor langt er det du er?

Nuttede-nuser: Puha. Ad, det der sukkervand var bare så klamt. Sidste graviditet fik jeg det på skejby, her var det iskoldt og tilsat smag. Og til at overskue. Denne gang fik jeg det ved egen læge. FØJ! Det kom lige ud af et skab og ikke tilsat smag. Helt varmt og virkelig klamt. Krydser fingre for at du får et fint resultat.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 27. maj 2016, 06:46

Åh Alfe :ae: Godt den lille er sej og hænger i :kys:

Ad, Nuser, det er så klamt :badr: Jeg skal også have bestilt tid til det :( Jeg skal have en mellem uge 14-18 og 28-32.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 27. maj 2016, 06:48

Jeg har så seriøst mange plukveer, der gør ondt. Og lænden brokker sig også. :rulle:

Jeg prøver at tage det med to, men jeg skal have 11 veninder til 30 års fødselsdag i morgen, så jeg kan ikke bare ligge på sofaen hele dagen.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 27. maj 2016, 06:50

Æv med plukveer Bøtte. Det var da også meget tidligt at du er ramt:(

Og æv med sukkervand, det er jeg godt nok heller ikke misundeligt på jer over.

Nøj jeg er træt i dag. Har sovet forfærdeligt hele ugen, det er ulideligt varmt synes jeg. Så nu sidder jeg på kontoret med en lang to-do-liste og har suspenderet alle kaffe-restriktioner for i dag:) 4 uger til barsel!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 27. maj 2016, 06:59

De startede i uge 15 sidst og uge 11 denne gang. De er dog taget til de sidste par dage, synes jeg.

God plan med kaffen, det lyder som om det er tiltrængt. :kys:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 27. maj 2016, 08:13

Alfe: sikke en forskrækkelse, kan godt forstå du blev så påvirket af det. :ae: er rigtig glad for at høre, den lille havde det godt. :kys:

Nuttede Nuser: godt bundet! Det er noget afskyeligt stads. Jeg var næsten lettet over, at min første prøve viste sukkersyge, så jeg slap for en tur mere - indtil det gik op for mig, at jeg skal igennem det igen efter graviditeten i stedet. :tie:

Bøtte: puha, det er noget skidt, håber det bliver lidt bedre, så du kan nyde din fest. :ae:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 27. maj 2016, 08:18

Jeg synes først det med lugtesansen er blevet slemt hos mig inden for de sidste måneder.
Folk stinker helt afsindigt af sved - og det rammer mig så kraftigt, at jeg tit kommer til at udbryde "adr!". Min kæreste synes vist, jeg er lidt pinlig.

Vi var sent hjemme i går, så jeg sov til kl. 9. Da jeg stod i badet, kom jeg i tanker om, at jeg skulle til lægen 10 minutter senere. De er heldigvis rigtig søde hos min læge, jeg skulle bare tage det roligt og komme. Men irriterende start på dagen.

Og nu sidder jeg i venteværelset sammen med min psykopat-nabo, som jeg undgår al unødig kontakt med. Dejligt akavet. :D
0

Tilbage til "Graviditet"