Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lull » 29. apr 2017, 14:46

Jeg har haft en dælens masse plukveer de sidste par dage, og er i dag gået i redebyggermode (så meget det nu kan lade sig gøre) og har fået ryddet ud i mit tøj og gjort puslepladsen helt klar :dåne:

Så nu må baby godt snart finde udgangen :pompom: :preggo1:
0
03.05.2017 :lun:
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 29. apr 2017, 14:48

Lull skrev:Jeg har haft en dælens masse plukveer de sidste par dage, og er i dag gået i redebyggermode (så meget det nu kan lade sig gøre) og har fået ryddet ud i mit tøj og gjort puslepladsen helt klar :dåne:

Så nu må baby godt snart finde udgangen :pompom: :preggo1:


Spændende :) hvornår er det tid?

Jeg skal også have sorteret ud i mit tøj, faktisk så meget at der er plads til min kærestes også.

Lige nu har jeg de tre skabe i soveværelset og han har de to i vores ekstra værelse. Men det bliver jo inddraget til børneværelse, og hans tøj skal jo være et sted :sarkasme:
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lull » 29. apr 2017, 16:42

Majer skrev:
Lull skrev:Jeg har haft en dælens masse plukveer de sidste par dage, og er i dag gået i redebyggermode (så meget det nu kan lade sig gøre) og har fået ryddet ud i mit tøj og gjort puslepladsen helt klar :dåne:

Så nu må baby godt snart finde udgangen :pompom: :preggo1:


Spændende :) hvornår er det tid?

Jeg skal også have sorteret ud i mit tøj, faktisk så meget at der er plads til min kærestes også.

Lige nu har jeg de tre skabe i soveværelset og han har de to i vores ekstra værelse. Men det bliver jo inddraget til børneværelse, og hans tøj skal jo være et sted :sarkasme:


Har først termin den 22/5, men baby er skønnet til ca 3,5 kg nu så den må gerne komme før tid! :8:

Jeg er også fået fra at have 4 kæmpe skabe med tøj og diverse til kun at have 2, fordi der skal være plads til alle babys ting, så det har krævet en større sortering i alt mit ragelse :lol:
Men nu er der heldigvis ved at være styr på det.
0
03.05.2017 :lun:
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 29. apr 2017, 17:04

Lull skrev:
Majer skrev:
Lull skrev:Jeg har haft en dælens masse plukveer de sidste par dage, og er i dag gået i redebyggermode (så meget det nu kan lade sig gøre) og har fået ryddet ud i mit tøj og gjort puslepladsen helt klar :dåne:

Så nu må baby godt snart finde udgangen :pompom: :preggo1:


Spændende :) hvornår er det tid?

Jeg skal også have sorteret ud i mit tøj, faktisk så meget at der er plads til min kærestes også.

Lige nu har jeg de tre skabe i soveværelset og han har de to i vores ekstra værelse. Men det bliver jo inddraget til børneværelse, og hans tøj skal jo være et sted :sarkasme:


Har først termin den 22/5, men baby er skønnet til ca 3,5 kg nu så den må gerne komme før tid! :8:

Jeg er også fået fra at have 4 kæmpe skabe med tøj og diverse til kun at have 2, fordi der skal være plads til alle babys ting, så det har krævet en større sortering i alt mit ragelse :lol:
Men nu er der heldigvis ved at være styr på det.


Det der med vægten ville jeg ikke hænge mig så meget i. Da jeg kom ind med veer med V skønnede de ham til 4200 og da han var født 10 timer senere vejede han 3780. Desuden er det hovedet der er det værste og der er sjældent kæmpe forskel. Men 23 dage er selvfølgelig lidt tid endnu :)
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf HappyHippo » 29. apr 2017, 17:15

Tillykke Majer, hvor er det fantastisk!

Jeg har det simpelthen så elendigt. Kaster op, har kvalme, madlede, træthed.... Får intet lavet og har jo også 2 børn der har brug for mig. Det må meget gerne stoppe ellers må jeg kontakte lægen for noget kvalmenedsættende. :trist:
0
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Modtodel » 29. apr 2017, 17:49

Det er rart at høre, at man ikke løber tør for kærlighed. Det er pokkers svært, at forestille sig, når man nærer så stærke følelser for sit barn, hvordan der dog kan være mere kærlighed til det næste barn. Uden at nogen blive tilsidesat. Jeg har termin 16 dage før C's 2 års fødselsdag og jeg aner ikke hvor meget hun forstår af det. Vi prøver at snakke om babyen i mors mave og fx at den nye autostol er til baby og den slags. Men der fra og så til at baby rent faktisk kommer ud og skal have halvdelen af opmærksomheden. Avs... Det er spændende og skræmmende på samme tid!

Throw back til kønssnakken for nyligt. En sagde til mig forleden, da jeg glad fortalte at vi skal have en pige mere: "Nå, jamen så skal i jo have mindst én mere. Man skal jo have én af hver"... Mein gott altså...
1
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 29. apr 2017, 18:10

Modtodel skrev:Det er rart at høre, at man ikke løber tør for kærlighed. Det er pokkers svært, at forestille sig, når man nærer så stærke følelser for sit barn, hvordan der dog kan være mere kærlighed til det næste barn. Uden at nogen blive tilsidesat. Jeg har termin 16 dage før C's 2 års fødselsdag og jeg aner ikke hvor meget hun forstår af det. Vi prøver at snakke om babyen i mors mave og fx at den nye autostol er til baby og den slags. Men der fra og så til at baby rent faktisk kommer ud og skal have halvdelen af opmærksomheden. Avs... Det er spændende og skræmmende på samme tid!

Throw back til kønssnakken for nyligt. En sagde til mig forleden, da jeg glad fortalte at vi skal have en pige mere: "Nå, jamen så skal i jo have mindst én mere. Man skal jo have én af hver"... Mein gott altså...


Vi har fortalt nyheden til familie og venner nu og min mor var også bare heeelt "neeeej tillykke og hvor er jeg glad for at det er en pige, så i har en af hver og vi mangler jo også piger i familien"
Bevares, jeg er da også glad for at det er en pige og det er dejligt at få lov at få en af hver. Men med alt hvad vi har været igennem, så er jeg mest af alt glad for at det er et barn. Og det havde sgu været praktisk med en dreng mere, så ville vi jo have alt allerede :)
0
MCIS
Indlæg: 100
Tilmeldt: 19. apr 2016, 20:36
Kort karma: 3
Likede indlæg: 43

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MCIS » 30. apr 2017, 17:19

Til andengangsmødre :)
Synes konstant jeg hører fra andre, at det første tegn på at fødslen var nær var at vandet gik.
Når man så læser i forskellige bøger, så står der at det faktisk kun er omkring 20% af alle fødsler der starter med at vandet går.
Hvor mange herinde fra havde vandafgang som første tegn?
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 30. apr 2017, 17:42

Kan i hjælpe med at vælge en babyalarm?

Jeg vil gerne have en neonate og de har allesammen forskellige numre. Men det eneste jeg kan se der er forskel på, er størrelse og hvordan den oplades.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 30. apr 2017, 17:45

MCIS skrev:Til andengangsmødre :)
Synes konstant jeg hører fra andre, at det første tegn på at fødslen var nær var at vandet gik.
Når man så læser i forskellige bøger, så står der at det faktisk kun er omkring 20% af alle fødsler der starter med at vandet går.
Hvor mange herinde fra havde vandafgang som første tegn?


Jeg havde tegnblødning da jeg var oppe at tisse om morgenen. Og lidt ubehag i maven som jeg troede var luft og sult. Et par timer senere følte jeg et smæld indeni og så kom der lidt vand, men ikke ret meget. Kort tid efter kom veerne stormende, så vandet var et af de første tegn, selvom jeg var i tvivl om det var det det var gået.
0
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Flix » 30. apr 2017, 17:58

MCIS skrev:Til andengangsmødre :)
Synes konstant jeg hører fra andre, at det første tegn på at fødslen var nær var at vandet gik.
Når man så læser i forskellige bøger, så står der at det faktisk kun er omkring 20% af alle fødsler der starter med at vandet går.
Hvor mange herinde fra havde vandafgang som første tegn?


Mit vand gik i det øjeblik jeg lagde på til fødegangen efter at have fået grønt lys til at komme derind. Da havde jeg haft pænt stærke veer i 6-7 timer. Så for mig var det langt fea det første.
0
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Modtodel » 30. apr 2017, 18:01

MCIS skrev:Til andengangsmødre :)
Synes konstant jeg hører fra andre, at det første tegn på at fødslen var nær var at vandet gik.
Når man så læser i forskellige bøger, så står der at det faktisk kun er omkring 20% af alle fødsler der starter med at vandet går.
Hvor mange herinde fra havde vandafgang som første tegn?


Det har jeg også bemærket. Underligt egentlig. Min første fødsel starte med veer. Til gengæld var der ingen murren eller optræk, som gjorde mig i tvivl eller undrende. Jeg fik effektive veer - smask - lige fra første ve. Vi havde ellers aftalt, min kæreste og jeg, at vi ikke skulle være sådan et par, som kom rendende på fødegange flere gange under opstartsfasen, men at vi skulle klare os hjemme så længe som muligt. Ja godaw - en time efter første ve ringede vi og jm sagde "Jaa, det er nogen gode veer du har, kan jeg høre. Kom i bare ind".
0
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Modtodel » 30. apr 2017, 18:10

Shmartiesh skrev:Kan i hjælpe med at vælge en babyalarm?

Jeg vil gerne have en neonate og de har allesammen forskellige numre. Men det eneste jeg kan se der er forskel på, er størrelse og hvordan den oplades.


Vi har en 6500d, som vi har været rigtig glade for. Den er storesøster til den mest populære 5800d. Forskellen er vist minimal, men ting som talk back funktion (som vi aldrig har haft brug for) og minimal stråling, tror jeg, var de ting, der lokkede mig til at købe den store.
Babyenheden har fået en skade under transport forleden, så nu virker den kun i opladeren, så nu har vi bestilt den, som vi har gået og sukket efter, lige siden den kom på markedet. Nemlig bc 8000dv - den med kamera. Hver gang C har været syg eller i tigerspring og derfor sovet meget uroligt, har vi vadet frem og tilbage mellem stue og soveværelse. Ved sygdom har vi manglet trygheden i at kunne se hende og ved urolig søvn og mange drømme kunne vi have sparet tusindevis af skridt, ved at kunne se, at hun bare drømte eller lagde sig til med det samme igen. Så dén glæder vi os til ankommer. Vi tilkøber så ekstra babyenhed til lillesøster.

*Edit* Hvad er der forskel på ved opladning? Det har jeg ikke bemærket :gruble:
Senest rettet af Modtodel 30. apr 2017, 19:01, rettet i alt 1 gang.
1
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Evapeva » 30. apr 2017, 18:11

MCIS skrev:Til andengangsmødre :)
Synes konstant jeg hører fra andre, at det første tegn på at fødslen var nær var at vandet gik.
Når man så læser i forskellige bøger, så står der at det faktisk kun er omkring 20% af alle fødsler der starter med at vandet går.
Hvor mange herinde fra havde vandafgang som første tegn?



Jeg havde "snyde"-vandafgang ved den første. Altså den yderste hinde, som sprang. 6 timer senere begyndte veerne, og yderligere 6 timer senere blev han født.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 30. apr 2017, 18:26

Shmartiesh skrev:Kan i hjælpe med at vælge en babyalarm?

Jeg vil gerne have en neonate og de har allesammen forskellige numre. Men det eneste jeg kan se der er forskel på, er størrelse og hvordan den oplades.


Jeg har 5800 og er superglad for den. Vi har ikke haft brug for talk back funktion eller kamera.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Graviditet"