Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 12. jul 2016, 15:59

Snowdrop skrev:
Sangius skrev:
Snowdrop skrev:
Kolderudolf skrev:Så fik jeg endelig min uge 16-scanning.

Fåååååååååååååååååååååååårk!

Der er kraftedderperkeme 2 :nerve: :nerve: :8:

Lige nu ved jeg ikke om jeg skal boble over af kærlighed eller kaste op af angst ved tanken. Pt. hælder jeg mest til det sidste.


Haha, hvor er det vildt!! Kunne man se om det var enæggede eller tveægget eller må du vente med det til scanningen i DK?

Kan godt forstå du lige skal vænne dig til tanken, men hey tillykke!


Hvordan kan man se det på en scanning?


Altså nu må du ikke hænge mig op det, for aner intet om tvillinger, men jeg forestiller mig at hvis de deler moderkage og fostersæk, så må de være enæggede. Kan sagtens være jeg tager fejl, haha


Jeg ved heller ikke en dyt om det - men slog det lige op:

http://www.tvillinger.info/2012/02/12/e ... tion-over/

Det ser ud til, at man ikke kan regne med antallet af moderkager og fosterhinder. Fordi to moderkager godt kan vokse sammen og ligne én - ellers vil tveæggede tvillinger som regel altid have to moderkager. Så tror man skal teste dem genetisk når de kommer ud, for at se, om de er identiske. Men det ved jeg så heller ikke :P
Senest rettet af Sangius 12. jul 2016, 16:02, rettet i alt 1 gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 12. jul 2016, 16:01

Kolderudolf skrev:
Snowdrop skrev:
Kolderudolf skrev:Så fik jeg endelig min uge 16-scanning.

Fåååååååååååååååååååååååårk!

Der er kraftedderperkeme 2 :nerve: :nerve: :8:

Lige nu ved jeg ikke om jeg skal boble over af kærlighed eller kaste op af angst ved tanken. Pt. hælder jeg mest til det sidste.


Haha, hvor er det vildt!! Kunne man se om det var enæggede eller tveægget eller må du vente med det til scanningen i DK?

Kan godt forstå du lige skal vænne dig til tanken, men hey tillykke!


Hun sagde, at hun troede det var enæggede. De deler i hvert fald moderkage. Aner ikke en skid om tvillinger. Der skal gang i google nu :gruble: Men skal scannes af en overlæge på torsdag igen allerede. Ved ikke helt hvad han skal. Men man skal vist tjekkes lidt mere, når der er 2.


Det er da spændende (og mega skræmmende!) :D
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 12. jul 2016, 16:17

Sangius skrev:
Snowdrop skrev:
Sangius skrev:
Snowdrop skrev:
Kolderudolf skrev:Så fik jeg endelig min uge 16-scanning.

Fåååååååååååååååååååååååårk!

Der er kraftedderperkeme 2 :nerve: :nerve: :8:

Lige nu ved jeg ikke om jeg skal boble over af kærlighed eller kaste op af angst ved tanken. Pt. hælder jeg mest til det sidste.


Haha, hvor er det vildt!! Kunne man se om det var enæggede eller tveægget eller må du vente med det til scanningen i DK?

Kan godt forstå du lige skal vænne dig til tanken, men hey tillykke!


Hvordan kan man se det på en scanning?


Altså nu må du ikke hænge mig op det, for aner intet om tvillinger, men jeg forestiller mig at hvis de deler moderkage og fostersæk, så må de være enæggede. Kan sagtens være jeg tager fejl, haha


Jeg ved heller ikke en dyt om det - men slog det lige op:

http://www.tvillinger.info/2012/02/12/e ... tion-over/

Det ser ud til, at man ikke kan regne med antallet af moderkager og fosterhinder. Fordi to moderkager godt kan vokse sammen og ligne én - ellers vil tveæggede tvillinger som regel altid have to moderkager. Så tror man skal teste dem genetisk når de kommer ud, for at se, om de er identiske. Men det ved jeg så heller ikke :P


Det giver god mening :)
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 12. jul 2016, 16:52

Kolderudolf skrev:Det er for sindssygt. Det er svært at forestille sig, at der kommer 2 på en gang, når man ved hvor hårdt en enkelt er. Håber ikke det går for meget ud over min datter, når nu far også bliver optaget.

Jeg kan slet ikke forstå det. Det mest vanvittige er jo, at jeg jo blev scannet for 5 uger siden, hvor jeg fik et billede med hjem af en lille fis, der sutter på tommelfinger. Ham der scannede var godt nok tarm-læge. Men altså.. Hvordan kan man misse et helt foster?

De første 5 minutter efter hun havde sagt det, troede jeg ikke på det. Sådan "Ja ja, den er god med dig. Det er ikke sjovt" Det var først, da hun viste mig hoveder og 2 hjerteslag, at jeg reelt kunne se, at hun muligvis havde ret.


Hvor er det vildt.. Tillykke! Jeg har en bog om tvillinger, som jeg gerne vil give til dig, hvis det er? Du skal bare selv betale porto. Det er denne her - stort set som ny.
Billede
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 12. jul 2016, 17:06

godtnavn skrev:Jeg føler mig slet ikke gravid :whine:

Har ikke kvalme, sover ikke latterlig meget og har det det meste af tiden fint. Jeg har lidt ømme bryster, lidt mindre energi end normal og bliver mere køresyg, men føler mig vitterlig ikke gravid. Jeg ved godt jeg bare burde nyde det, men jeg er så bange! Det er jo helt sindssygt at ønske sig kvalme, men jeg ville sådan ønske at jeg følte mig gravid, det hele er så latterlig uvirkeligt.

De næste to uger må gerne flyve, det hele bliver mere virkeligt når jeg ser den lille blyp ligge derinde.

Måske er et tegn på hormonkaos at jeg har tudet over manglende kvalme :lol:



:ae: kan godt forstå du har det sådan.
Jeg mærkede altså først noget omkring uge 7 mener jeg. Jeg havde ingen symptomer, ikke engang mine bryster var ømme.

Jeg håber der snart kommer lidt flere symptomer som du senere kan bande væk når du har set baby :kys:
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 12. jul 2016, 17:07

Kolderudolf skrev:Så fik jeg endelig min uge 16-scanning.

Fåååååååååååååååååååååååårk!

Der er kraftedderperkeme 2 :nerve: :nerve: :8:

Lige nu ved jeg ikke om jeg skal boble over af kærlighed eller kaste op af angst ved tanken. Pt. hælder jeg mest til det sidste.



What??

Ej hvor er det crazy. Tillykke sku da :banan:

Det ville virkelig være en nyhed jeg skulle sluge. Hvor er det bare vildt.

Hvornår er det i kommer til dk hvor i skal scannes?

Hvad er det endelig de scanner efter i uge 16 når de er så dårlige til at scanne?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 12. jul 2016, 17:24

Tillykke med tvillingerne! Kan godt forstå det lige skal sluges først. Men sikker på i kommer til at glæde jer til dobbelt op på baby!
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 12. jul 2016, 17:25

Tillykke kolderudolf :lun: Er sikker på at du bliver lykkelig når du lige har vænnet dig til tanken!
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 12. jul 2016, 17:25

Kolderudolf skrev:Så fik jeg endelig min uge 16-scanning.

Fåååååååååååååååååååååååårk!

Der er kraftedderperkeme 2 :nerve: :nerve: :8:

Lige nu ved jeg ikke om jeg skal boble over af kærlighed eller kaste op af angst ved tanken. Pt. hælder jeg mest til det sidste.


Wow!! Hvor er det vildt! Stort tillykke! :) :banan:
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 12. jul 2016, 17:38

achillaxedprune skrev:
Kolderudolf skrev:Det er for sindssygt. Det er svært at forestille sig, at der kommer 2 på en gang, når man ved hvor hårdt en enkelt er. Håber ikke det går for meget ud over min datter, når nu far også bliver optaget.

Jeg kan slet ikke forstå det. Det mest vanvittige er jo, at jeg jo blev scannet for 5 uger siden, hvor jeg fik et billede med hjem af en lille fis, der sutter på tommelfinger. Ham der scannede var godt nok tarm-læge. Men altså.. Hvordan kan man misse et helt foster?

De første 5 minutter efter hun havde sagt det, troede jeg ikke på det. Sådan "Ja ja, den er god med dig. Det er ikke sjovt" Det var først, da hun viste mig hoveder og 2 hjerteslag, at jeg reelt kunne se, at hun muligvis havde ret.


Hvor er det vildt.. Tillykke! Jeg har en bog om tvillinger, som jeg gerne vil give til dig, hvis det er? Du skal bare selv betale porto. Det er denne her - stort set som ny.
Billede


Årh, du er sød Ach :Kys: Men er du sikker på, at du ikke vil beholde den? Man ved jo aldrig hvad der sker fremover?
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 12. jul 2016, 17:43

xxx---xxx skrev:
Kolderudolf skrev:Så fik jeg endelig min uge 16-scanning.

Fåååååååååååååååååååååååårk!

Der er kraftedderperkeme 2 :nerve: :nerve: :8:

Lige nu ved jeg ikke om jeg skal boble over af kærlighed eller kaste op af angst ved tanken. Pt. hælder jeg mest til det sidste.



What??

Ej hvor er det crazy. Tillykke sku da :banan:

Det ville virkelig være en nyhed jeg skulle sluge. Hvor er det bare vildt.

Hvornår er det i kommer til dk hvor i skal scannes?

Hvad er det endelig de scanner efter i uge 16 når de er så dårlige til at scanne?


Jeg fandt aldrig rigtig ud af det. Og de er heller ikke rigtig enige. Jeg var til jordmoder forleden og hun sagde, at det KUN var termin og antal fostre. Men jordemoderen i dag lavede en mild form for gennemscanning. De kan dog ikke helt se det samme. Hun sagde, at det udstyr de har der, er det samme som de havde i Danmark i gamle dage (Hvornår det end var)

Vi tager til Danmark i august, så jeg har tid til en scanning den 8. august. Jeg har lige skrevet til scanningsklinikken om de stadig kan rumme det, når der er to eller om vi skal have ændret tiden.

Der er pænt mange ting vi pludselig skal tage stilling til. Planen var at vi skulle til DK 1. december, så jeg kunne føde der. Men det kan vi ikke nu. Efter den 5. oktober må jeg kun flyve max 4 timer og med lægeerklæring. Og fra 8 uge før må jeg slet ikke flyve. Så det bliver et hektisk forår, da det betyder, at når jeg har født skal finde hus i DK og derefter flyttte hjem med 3 børn. Holy molly. Det kræver nogle flybilletter til min kære mor.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 12. jul 2016, 17:43

xxx---xxx skrev:
godtnavn skrev:Jeg føler mig slet ikke gravid :whine:

Har ikke kvalme, sover ikke latterlig meget og har det det meste af tiden fint. Jeg har lidt ømme bryster, lidt mindre energi end normal og bliver mere køresyg, men føler mig vitterlig ikke gravid. Jeg ved godt jeg bare burde nyde det, men jeg er så bange! Det er jo helt sindssygt at ønske sig kvalme, men jeg ville sådan ønske at jeg følte mig gravid, det hele er så latterlig uvirkeligt.

De næste to uger må gerne flyve, det hele bliver mere virkeligt når jeg ser den lille blyp ligge derinde.

Måske er et tegn på hormonkaos at jeg har tudet over manglende kvalme :lol:



:ae: kan godt forstå du har det sådan.
Jeg mærkede altså først noget omkring uge 7 mener jeg. Jeg havde ingen symptomer, ikke engang mine bryster var ømme.

Jeg håber der snart kommer lidt flere symptomer som du senere kan bande væk når du har set baby :kys:


Sådan havde jeg det også i starten, godtnavn. Man savner virkelig et tegn på graviditeten! Jeg endte med at teste hele tiden, ind til jeg heldigvis ikke havde flere tilbage.
Jeg begyndte først rigtig at føle mig gravid da jeg var 17-20 uger henne, som jeg husker det. Nu føler jeg mig pænt meget gravid hele tiden. Så det skal nok komme :kys:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 12. jul 2016, 17:44

Kolderudolf skrev:Årh, du er sød Ach :Kys: Men er du sikker på, at du ikke vil beholde den? Man ved jo aldrig hvad der sker fremover?


Helt sikkert... Jeg ville bare blive glad, hvis en anden vil få glæde af den. For den står bare og minder os om, hvad der skulle have været. Så det passer mig egentlig fint, at komme af med den. :) du kan sende mig din adresse i en PB, så sender jeg en af dagene.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 12. jul 2016, 17:49

@Kolde rudolf: ha ha ha, hvor er det fedt for jer! Tillykke med babyerne. I flertal! :D

Er jeg den eneste der synes at danseprinsesse er lidt fir fraværende? Føder hun?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 12. jul 2016, 18:00

Sangius skrev:
xxx---xxx skrev:
godtnavn skrev:Jeg føler mig slet ikke gravid :whine:

Har ikke kvalme, sover ikke latterlig meget og har det det meste af tiden fint. Jeg har lidt ømme bryster, lidt mindre energi end normal og bliver mere køresyg, men føler mig vitterlig ikke gravid. Jeg ved godt jeg bare burde nyde det, men jeg er så bange! Det er jo helt sindssygt at ønske sig kvalme, men jeg ville sådan ønske at jeg følte mig gravid, det hele er så latterlig uvirkeligt.

De næste to uger må gerne flyve, det hele bliver mere virkeligt når jeg ser den lille blyp ligge derinde.

Måske er et tegn på hormonkaos at jeg har tudet over manglende kvalme :lol:



:ae: kan godt forstå du har det sådan.
Jeg mærkede altså først noget omkring uge 7 mener jeg. Jeg havde ingen symptomer, ikke engang mine bryster var ømme.

Jeg håber der snart kommer lidt flere symptomer som du senere kan bande væk når du har set baby :kys:


Sådan havde jeg det også i starten, godtnavn. Man savner virkelig et tegn på graviditeten! Jeg endte med at teste hele tiden, ind til jeg heldigvis ikke havde flere tilbage.
Jeg begyndte først rigtig at føle mig gravid da jeg var 17-20 uger henne, som jeg husker det. Nu føler jeg mig pænt meget gravid hele tiden. Så det skal nok komme :kys:


Jeg havde håbet det meste "føle sig syg af graviditet" ville være overstået inden 12. uge, har ferie indtil der så kunne være rart at være mindre slået ud når jeg starter, men det kan da lige passe det først kommer der :lol:
Men nu er de kun 2 uger til en scanning, glæder mig!
0

Tilbage til "Graviditet"