Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 13. jun 2016, 10:46

Danseprinsesse skrev:Jeg har et, ehm, intimspørgsmål til jer, der har prøvet det før.

Hvilken længde/mængde kønsbehåring vil I foretrække at føde med? Jeg tænker ikke i forhold til forfængelighed, det er jeg fuldstændig ligeglad med, men i forhold til praktik bagefter (evt. syning, hygiejne, osv.)


Hende jeg var til fødselsforberedelse med har faktisk lavet en video om lige præcis det :)
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 13. jun 2016, 11:18

Danseprinsesse skrev:Jeg har et, ehm, intimspørgsmål til jer, der har prøvet det før.

Hvilken længde/mængde kønsbehåring vil I foretrække at føde med? Jeg tænker ikke i forhold til forfængelighed, det er jeg fuldstændig ligeglad med, men i forhold til praktik bagefter (evt. syning, hygiejne, osv.)


Umiddelbart tænker jeg at det er ret ligegyldigt. Jeg skyllede efter en del dage efter fødslen og var i bad flere gange dagligt den første uge, så følte ikke ligefrem at der var hygiejne problemer.

Jeg er typen der synes at det kan klø, når man er nybarberet og det skal vokse ud. Og at barbere mig stod ikke lige på prioritetslisten efter fødslen, så jeg ville nok foretrække lidt længde:) For de fleste giver det vel også sig selv - der er lidt langt ned når maven er stor...
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 13. jun 2016, 11:42

Jeg havde en fin urskov dernede. Med mild bækkenløsning og alt for meget at se til op til fødsel (eksaminer) orkede jeg ikke at gå i gang dernede.
Der gav ingen problemer ift fødsel eller efter ved healing. Og som en anden skrev man går meget i bad den første uge (jeg tissede kun i vadekar/bruser den første uge for ligeså snart jeg sad ned blev min stråle kappet og jeg kunne ikke tisse. Indrømmer dog at de sidste dage nok mere var fordi det bare var så behageligt at blive bruset af efter en tissetur fremfor at tørre med papir.
1
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 13. jun 2016, 13:01

Jeg har haft en 'landingsbane' hver gang. Jeg synes at man bløder meget efter fødslen (faktisk bøder jeg stadig en del, her 4 uger efter), og selvom man går meget i bad, synes jeg det er rart at der ikke er for mange hår som alt det klamme kan sidde fast i.
Men det er jo smag og behag. Jeg synes bare det et mest praktisk at være trimmet i forbindelse med efterforløbet..
1
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 13. jun 2016, 13:04

Jeg har haft en 'landingsbane' hver gang. Jeg synes at man bløder meget efter fødslen (faktisk bøder jeg stadig en del, her 4 uger efter), og selvom man går meget i bad, synes jeg det er rart at der ikke er for mange hår som alt det klamme kan sidde fast i.
Men det er jo smag og behag. Jeg synes bare det et mest praktisk at være trimmet i forbindelse med efterforløbet..
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 14. jun 2016, 00:47

Tak for jeres svar. :kys:

Jeg barberer mig aldrig dernede og kommer heller til det.
Men tror lige jeg vil sørge for at trimme det så. :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. jun 2016, 06:33

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:
Dr_bp skrev:
Kolderudolf skrev:Apropos fordøjelse mv. Jeg ved ikke om I er flere anden/tredjegangsfødende med masser af erfaring, men jeg vil lige give mine bedste erfaring med fra min første fødsel :)

1. Mavsen går fuldstændig i stå efter fødslen. Jeg fødte i Esbjerg sidst og der var der taget hånd om det med flere liter sveskejuice i køleskabene (det smager ikke så grimt som det lyder) Derudover havde jeg et glas magnesia med i tasken. Det må gerne bruges selvom man ammer. Det satte lidt gang i det hele. Ellers var der nok gået en uge uden toiletbesøg...

2. Medbring en drikkedunk. Jeg fik voldsom kvalme under fødslen og kastede op under fødslen. Så det var virkelig guld værd, at jeg havde medbragt en drikkedunk som min mand følte op med saft. Så kunne jeg selv drikke liggende løbende, selvom der var kort tid mellem veer osv. Det er noget rod det der med at sidde op og drikke, når hele kroppen er i flitsbue.

Det fremhævede er virkelig en kæphest for mig. Kære damer, HUSK nu at få gang i maven så hurtig som muligt igen. Fødslen er hård ved jeres 'understel', og I kan virkelig komme til at bøvle med forstoppelse men dertilhørende smerter og hæmorider. Det tager lang tid og kan gøre rigtig, rigtig ondt efterfølgende. Det er virkelig vigtigt at huske dén del af en fødsel også.


Åh min mave om totalt i stå :( Jeg spiste stort set ikke i et døgn i forbindelse med fødslen, og under de første veer kastede jeg op og havde diarré, så min mave var fuldstændig tom. Og på trods af sund kost, magnesia hver aften og rigelige mængder vand, så skete der ikke noget før på 3. dagen. Og hold nu k*ft, det gjorde ondt. Og mens jeg sad der inviterede min mand rengøringskonen ind, det gjorde så sandelig ikke situationen bedre :genert:

Jeg skal i hvert fald have en snak med nogen om hvordan jeg undgår at komme dertil igen.


Kan man mon bruge Movicol? :gruble:


Tænker du sådan forebyggende op til fødslen eller efter? :)

Jeg fik magnesia to aftener og en morgen uden effekt overhovedet, men der havde også dannet sig en prop, som jeg måtte have klyks for at afhjælpe.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. jun 2016, 06:36

Snowdrop skrev:Så fik babyværelset første lag maling i går :lun:


Hvor hyggeligt! :lun: Har du købt nogle ting du vil have på derinde? :)

Sidst havde jeg ikke et helt rum til rådighed til at indrette, vi var nødt til st have nogle ting derinde også, og både barnevogn og senere klapvogn stod derinde (der var dør til haven fra det værelse).
Men denne gang er vi flyttet og har fået 60 kvm mere, så nu er der et værelse, der bare venter på en baby (altså bag alt rodet, ikke :genert:) og jeg glæder mig virkelig til at indrette det :love:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 14. jun 2016, 07:38

Vi venter med at indrette værelse til han skal bruge det til noget. Det værelse han ska have, ligge ved siden af vores på første sal, og han skal alligevel sove i vores soveværelse det første lange stykke tid. I stedet for bliver der et lille hjørne til ham nede i vores ene stue. Der skal hans legesager være, og så kommer der en slyngevugge op og hænge. Så kan han blive puttet i den først på aftenen, og så komme med os op senere når vi går i seng. Det er ikke så meget det at han ville skulle ligge oven på selv, men mere det at vi bor på landet, og her er absolut ikke en lyd om aftenen, Måske en enkelt bil i timen, og jeg vil være ked af at vænne ham til at han kun kan sove hvis der er mussestille. Det gjorde min søster med hendes drenge. Og vi kunne kun sidde i stuen og hviske med tv på mute når de var kommet i seng. Det gider jeg ikke selv at skulle leve i.

Jeg var på diabetes amb. Igår. Det var egentlig en ret god oplevelse. Diætisten havde ikke meget at indvende på min kost, andet end at jeg skulle huske at få den mere fordelt ud over dagen. Og så blev jeg skannet af en overlæge som målte ham til 2110gram, lige på gennemsnittet, men jordmoder skønnede ham til 2300gram. Og jordmoder mente bestemt at det var hende der havde ret, for de maskiner målte tit forkert :lol: Vi må se om de er mere enige næste gang jeg skal skannes.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 14. jun 2016, 07:49

Bøtte skrev:
Tænker du sådan forebyggende op til fødslen eller efter? :)

Jeg fik magnesia to aftener og en morgen uden effekt overhovedet, men der havde også dannet sig en prop, som jeg måtte have klyks for at afhjælpe.


Jeg tænkte mest efter, hvis man kan mærke, at der ikke rigtig sker noget.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. jun 2016, 07:52

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:
Tænker du sådan forebyggende op til fødslen eller efter? :)

Jeg fik magnesia to aftener og en morgen uden effekt overhovedet, men der havde også dannet sig en prop, som jeg måtte have klyks for at afhjælpe.


Jeg tænkte mest efter, hvis man kan mærke, at der ikke rigtig sker noget.


Det tror jeg godt man må. Man skal nok bare lige tjekke, om det kan forenes med amning.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 14. jun 2016, 07:57

Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:
Tænker du sådan forebyggende op til fødslen eller efter? :)

Jeg fik magnesia to aftener og en morgen uden effekt overhovedet, men der havde også dannet sig en prop, som jeg måtte have klyks for at afhjælpe.


Jeg tænkte mest efter, hvis man kan mærke, at der ikke rigtig sker noget.


Det tror jeg godt man må. Man skal nok bare lige tjekke, om det kan forenes med amning.


Nå ja. :)

Jeg har heldigvis ikke tidligere haft problemer med at maven gik i stå efter operationer, morfin og den slags. Men det er godt at være forberedt, så man kan bede om hjælp, hvis det bliver nødvendigt.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. jun 2016, 08:31

Nuttede-Nuser skrev:Vi venter med at indrette værelse til han skal bruge det til noget. Det værelse han ska have, ligge ved siden af vores på første sal, og han skal alligevel sove i vores soveværelse det første lange stykke tid. I stedet for bliver der et lille hjørne til ham nede i vores ene stue. Der skal hans legesager være, og så kommer der en slyngevugge op og hænge. Så kan han blive puttet i den først på aftenen, og så komme med os op senere når vi går i seng. Det er ikke så meget det at han ville skulle ligge oven på selv, men mere det at vi bor på landet, og her er absolut ikke en lyd om aftenen, Måske en enkelt bil i timen, og jeg vil være ked af at vænne ham til at han kun kan sove hvis der er mussestille. Det gjorde min søster med hendes drenge. Og vi kunne kun sidde i stuen og hviske med tv på mute når de var kommet i seng. Det gider jeg ikke selv at skulle leve i.

Jeg var på diabetes amb. Igår. Det var egentlig en ret god oplevelse. Diætisten havde ikke meget at indvende på min kost, andet end at jeg skulle huske at få den mere fordelt ud over dagen. Og så blev jeg skannet af en overlæge som målte ham til 2110gram, lige på gennemsnittet, men jordmoder skønnede ham til 2300gram. Og jordmoder mente bestemt at det var hende der havde ret, for de maskiner målte tit forkert :lol: Vi må se om de er mere enige næste gang jeg skal skannes.


Vi har i forvejen temmelig mange legesager i stuen :lol: Vores datter 3,5 og foretrækker stadig primært at lege hvor vi er, men det sidste års tid har hun også leget på værelset, mens vi har været i andre rum.

De behøver heller ikke et værelse de første par år. Bare en seng at sove i, så er det jo fint :-D

Jeg kunne bare godt tænke mig, at der faktisk er et værelse klart og ikke bare et "pulterkammer" med en kommode til tøj, fordi vi har pladsen til det, og jeg synes tanken om det er ret hyggelig :lun: (og så er det en kærkommen mulighed for at tvinge min mand til at rydde ud i alt han l... :lol:).

Dejligt med et godt tjek igår :gogo:

Jeg skal også til glukosebelastning snart. Havde faktisk tid igår, men jeg har fået en ny omgang morgenkvalme, så jeg aflyste - og heldigt for det, for igår var første gang jeg i denne graviditet kastede op. Jeg forestiller mig ikke at opkast, faste og klam sukkervæske harmonerer vildt godt :genert:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 14. jun 2016, 09:03

Her får lillesøster ikke sit eget værelse, selvom
vi har rummet. Vi har simpelthen ikke nået at gøre det klart.

Der var heller ikke et værelse klar til vores dreng, men der var pusleplads, og det var det vigtigste. Senere fik vi plads til tremmesengen og hængt lidt billeder op, men alt hans legetøj står stadig i stuen :genert:.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 14. jun 2016, 10:23

Her får lillesøster heller ikke et værelse. På sigt skal hun dele værelse med storebror, så hendes tøj ender jo nok derinde. Men hun skal jo alligevel sove hos os i starten.
På lidt længere sigt har vi et ekstra værelse. Men jeg vil helst have at de deler værelse de første år. Det tror jeg de bliver glade for. Hvis ikke, så må vi jo rykke om...
0

Tilbage til "Graviditet"