Terminstråd - alle er velkomne :)

Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 30. aug 2016, 06:27

Så kan jeg også melde mig ud herfra. Vi fik endelig vores lillesøster. En fantastisk hjemmefødsel, lige som vi havde håbet. Nu nyder vi det lille kræ, der er fin, stærk og sulten;)
11
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 30. aug 2016, 06:42

Tillykke :kys: Lyder som en rigtig god fødsel :)
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 30. aug 2016, 07:06

Tillykke med fødslerne begge 2! Glæder mig til, at det bliver min tur til at møde vores søn. :lun:

Her går det stadig rigtig fint... Vi var til en ekstra vægtscanning her i går, hvor han lå fint på sin kurve. Han vil dog nok blive et slankt barn, dog indenfor normalområdet. Det er også OK, da min mand og mænd på hans side af familien, er nogle lange, tynde rør. :) mænd i min familie, er også nogle slanke nogen. Så Klint slægter nok bare sin slægt på. :)
...jeg var dog helt sikker på, at jeg ville få en lille prop. :lol:

Det hele var så fint, at der ikke var behov for flere scanninger... Med mindre JM mener, der er behov for det. Og det passer mig fint... så er der bare at vente.
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 30. aug 2016, 07:36

Lilleluftballon skrev:Så kan jeg også melde mig ud herfra. Vi fik endelig vores lillesøster. En fantastisk hjemmefødsel, lige som vi havde håbet. Nu nyder vi det lille kræ, der er fin, stærk og sulten;)


Årh det lyder dejligt. Håber der kommer en lille fødselsberetning på et tidspunkt og måske også et billede :love2: Stort tillykke med lillesøster! :)
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 30. aug 2016, 07:46

Tillykke med baby, Lilleluftballon!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 30. aug 2016, 07:59

Så er nakkefoldsscanningen i morgen, kan mærke nervøsiteten for alvor er kommet nu.

Og så er jeg træt af at være så dårlig til at være gravid. Jeg havde altid troet jeg ville være typen der elskede at være gravid, men når man får det så skidt at en hjemtur der plejer at tage en 30-40 minutter pludselig tager 2½ time er det ikke sjovt. Jeg kan slet ikke overskue at skulle på uni igen i dag, har kun en enkelt forelæsning i dag, så har bestemt mig for at smutte efter forelæsningen og lave arbejdet hjemme. Håber det gør at min krop ikke knækker på hjemturen ligesom i går.

Jeg har dog læst mig frem til at mine symptomer kan skyldes lav blodprocent (mener jeg det hed) så jeg skal huske jernen hver aften, og forhåbentlig gør det at jeg får det bedre. Ellers tror jeg helt ærligt ikke jeg klarer dette semester.
0
Rebecca9000
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. aug 2016, 08:57
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rebecca9000 » 30. aug 2016, 10:06

Kære kloge damer - jeg har et spørgsmål.

Jeg var til første lægebesøg i går sammen med min kæreste, hvor vi bla så hjerteblink. Ret vildt - og lidt overvældende, synes jeg. Min kæreste er meget, meget glad :lun: - jeg skal lige fordøje det kan jeg mærke :)

MEN - den søde læge satte mig lidt tilbage i tid (8+2 til 7+4). Men på vandrejournalen er det den originale udregning der er opgjort (8+2). Mit spørgsmål er - på hvilken baggrund blir nakkefoldsscanningen bestilt? Hvis det er på den nye udregning er der jo (lidt ;) ) længere tid til.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 30. aug 2016, 10:29

Rebecca9000 skrev:Kære kloge damer - jeg har et spørgsmål.

Jeg var til første lægebesøg i går sammen med min kæreste, hvor vi bla så hjerteblink. Ret vildt - og lidt overvældende, synes jeg. Min kæreste er meget, meget glad :lun: - jeg skal lige fordøje det kan jeg mærke :)

MEN - den søde læge satte mig lidt tilbage i tid (8+2 til 7+4). Men på vandrejournalen er det den originale udregning der er opgjort (8+2). Mit spørgsmål er - på hvilken baggrund blir nakkefoldsscanningen bestilt? Hvis det er på den nye udregning er der jo (lidt ;) ) længere tid til.


Nogle steder skal man selv bestille tid til NF, andre steder bliver det gjort automatisk. Jeg kunne forestille mig, at de ville bruge den nye dato :)

Men siden man kan scannes helt fra 12+0 til 13+6, så er det ikke sikkert de få dage gør den store forskel for dig. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 30. aug 2016, 10:45

Kæmpe stort tillykke med babyer :lun: Det lyder fantastisk med hjemmefødslen. Det må du gerne fortælle mere om, Lille Luftballon.

Rebecca9000 - med min datter fik jeg af vide, at de kun fraveg den oprindelig terminsdato, hvis den under nakkefoldsscanningen fraveg med mere end 14 dage, så tænker at de holder fast i den oprindelige, når det kun er et par dage. Du kan godt risikere at blive rykket et par dage frem igen under nakkefolden afhængig af hvor meget baby vokser.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 30. aug 2016, 11:06

Jeg er nu godt i gang med 35. uge. Lillebebs er virkelig, virkelig glad for at stikke fødderne op under ribbenene :S
Jeg kan slet ikke sidde normalt, må altid side lidt tilbagelænet med en pude i ryggen hele tiden, det, eller ligge ned. Hvordan er I andre ramt på ribbenene? Jeg er godt nok liiiidt træt af det - ser jeg virkelig frem til en måned hvor jeg ikke kan andet end at være helt udstrakt hele tiden? :nerve:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 30. aug 2016, 11:16

Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:Så kan jeg også melde mig ud herfra. Vi fik endelig vores lillesøster. En fantastisk hjemmefødsel, lige som vi havde håbet. Nu nyder vi det lille kræ, der er fin, stærk og sulten;)


Årh det lyder dejligt. Håber der kommer en lille fødselsberetning på et tidspunkt og måske også et billede :love2: Stort tillykke med lillesøster! :)


Jeg gik i seng søndag ved 22-tiden og lå og mærkede små-veer som jeg spekulerede om måske var den ægte vare. De var dig slet ikke slemme og jeg småsov igennem det meste. Ved midnat fik jeg pludseligt en enkelt stærk ve, der vækkede mig. Da jeg rejste mig op fra sengen gik vandet. Jeg fik vækket min mand og vi snakkede med jordemoderen der sagde at jeg skulle prøve at få lidt mere søvn, så kom veerne nok. Min mand kørte vores søn til pasning og jeg prøvede at sove lidt. Omkring kl 01.30 havde jeg dog rigtige veer med ca 5 min mellemrum. Vi ringede til jordemoderen igen, og hun ville sende en jordemoder afsted. Jeg syntes lidt det var for tidligt, da jeg jo havde det fint, men det var da også ok med lidt hjælp. Da jordemoderen kom en time senere var veerne ret slemme, så det var dejligt hun kom. Da var jeg 4 cm åben. Hun nåede at pakke sine ting ud og spise hendes madpakke, så fik jeg pressetvang. Jeg var kun 5-6 cm åben, men hun opfordrede mig alligevel til at presse lidt med, og vupti, så var jeg 10 cm åben og klar til at føde. Lillesøster blev født på 3 presseveer kl 04, og var bare helt klar til verden fra start. Jeg fik et enkelt sting, fødte moderkagen og min mand klippede navlestrengen og så fik vi ellers fred i soveværelset mens jordemoderen skrev lidt papirer i stuen. Lillesøster suttede med det samme så fint og det var bare så perfekt at ligge i sin egen seng med lækker bebs og manden ved siden af. Inden hun gik skiftede min mand og hende lige sengetøjet og samlede lidt affald, så var den fødsel ikke at se.
7
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 30. aug 2016, 11:38

Tillykke med lillesøster, lilleluftballon :lun:
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 30. aug 2016, 11:58

Nej, hvor lyder det bare som en drømmefødsel Luftballon :lun: Det var det helt vanvittigt. Flere af den slags :banan:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 30. aug 2016, 12:28

Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:Så kan jeg også melde mig ud herfra. Vi fik endelig vores lillesøster. En fantastisk hjemmefødsel, lige som vi havde håbet. Nu nyder vi det lille kræ, der er fin, stærk og sulten;)


Årh det lyder dejligt. Håber der kommer en lille fødselsberetning på et tidspunkt og måske også et billede :love2: Stort tillykke med lillesøster! :)


Jeg gik i seng søndag ved 22-tiden og lå og mærkede små-veer som jeg spekulerede om måske var den ægte vare. De var dig slet ikke slemme og jeg småsov igennem det meste. Ved midnat fik jeg pludseligt en enkelt stærk ve, der vækkede mig. Da jeg rejste mig op fra sengen gik vandet. Jeg fik vækket min mand og vi snakkede med jordemoderen der sagde at jeg skulle prøve at få lidt mere søvn, så kom veerne nok. Min mand kørte vores søn til pasning og jeg prøvede at sove lidt. Omkring kl 01.30 havde jeg dog rigtige veer med ca 5 min mellemrum. Vi ringede til jordemoderen igen, og hun ville sende en jordemoder afsted. Jeg syntes lidt det var for tidligt, da jeg jo havde det fint, men det var da også ok med lidt hjælp. Da jordemoderen kom en time senere var veerne ret slemme, så det var dejligt hun kom. Da var jeg 4 cm åben. Hun nåede at pakke sine ting ud og spise hendes madpakke, så fik jeg pressetvang. Jeg var kun 5-6 cm åben, men hun opfordrede mig alligevel til at presse lidt med, og vupti, så var jeg 10 cm åben og klar til at føde. Lillesøster blev født på 3 presseveer kl 04, og var bare helt klar til verden fra start. Jeg fik et enkelt sting, fødte moderkagen og min mand klippede navlestrengen og så fik vi ellers fred i soveværelset mens jordemoderen skrev lidt papirer i stuen. Lillesøster suttede med det samme så fint og det var bare så perfekt at ligge i sin egen seng med lækker bebs og manden ved siden af. Inden hun gik skiftede min mand og hende lige sengetøjet og samlede lidt affald, så var den fødsel ikke at se.


Det lyder som en rigtig drømmefødsel Lilleluftballon! :blomst:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 30. aug 2016, 12:32

Jeg er kommet til at give mig selv en ny mobiltelefon... Under påskud af at jeg gerne vil have en telefon med et godt kamera til at forevige lillefisen med, hihi. Så nu skal "hawaii p9" prøves af, som den hedder herhjemme. Er spændt på om den lever op til alle de vilde reviews :)

Og jeg er 38+0 idag og ikke det der så meget som ligner optræk til noget som helst. Men det er egentlig også OK med mig. Den utålmodighed jeg havde for et par uger siden har lagt sig og jeg synes jeg er vældig tålmodig lige i disse dage og tænker faktisk at hun gerne må blive derinde til termin. Dejligt at man også kan have det sådan, i stedet for at gå og være utålmodig, hehe.

Mht ribben... Jeg har sjovt nok overhovedet ikke haft problemer med en baby i lungerne eller ribbenene. Bliver da lidt forpustet når vi går en tur, men ellers er jeg ikke generet overhovedet. Kan også snilt sidde lænet forover :)
0

Tilbage til "Graviditet"