Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 25. feb 2016, 11:24

Jeg skiftede jo læge for en måneds tid siden, men har ikke været i kontakt med den nye læge endnu.
I forrige weekend var jeg sammen med min niece, der et par dage senere fik skoldkopper, og da min far ikke kan huske, om jeg har haft det som barn, skulle jeg have taget en blodprøve. Der var min nye læge så på ferie, så blodprøven blev taget i fredags hos en anden læge.
Svaret er stadig ikke kommet, men i går og i dag har jeg for første gang talt med sekretæren hos min nye læge. Og jeg elsker hende. Hvis lægen er tilnærmelsesvis lige så imødekommende og venlig, så kommer jeg også til at elske hende. Det er helt en lettelse.

Kan ikke helt finde ud af, om jeg mærker liv. Eller jeg mærker bobler og ganske lette puf, men ikke noget, hvor jeg sådan tænker "hov, der var en baby" - det kunne lige så godt være normale mavebevægelser, hvis det nu ikke var fordi, jeg ved, at der er en baby.
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 25. feb 2016, 11:33

Taler I om navne?

Jeg tror faktisk, vi har besluttet os for et navn. Jeg havde ikke troet, det kunne være så nemt, vi har stort set ikke talt om navne, men er vist bare ikke i tvivl.
I starten af sidste sommer ventede vi nogle timer i lufthavnen i Paris, og af en eller anden grund kom vi til at tale om navne. Jeg sagde, at hvis jeg fik en dreng, kunne jeg godt tænke mig at opkalde ham efter min farfar. Min kæreste syntes det var et rigtig godt navn.
I julen, da vi fortalte om min graviditet til familien (og ikke kendte kønnet), spurgte de, om vi havde talt om navne. Det havde vi slet ikke, men jeg sagde, at vi for lang tid siden havde talt om, hvad en evt. dreng skulle hedde. Da min far hørte navnet, blev han virkelig rørt.
Pigenavne har vi slet ikke drøftet, men det behøver vi så heller ikke. Og åbenbart behøver vi heller ikke drøfte drengenavne, det lader til. at vi skal have en lille Knud. :lun:
4
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 25. feb 2016, 11:34

Jeg er kommet til at købe det første lillebitte babytøj :blush: To meget fine slå om bodyer fra h&m. Neutrale farver. Jeg har luret på dem på hjemmesiden og så var de udsolgt i de helt små størrelser. Så da de var i den fysiske butik kunne jeg ikke nære mig.
Fik også købt en sommerjakke med plads til maven og et par jeans mere.
Og så fødselsdagsgaver til min store pige, der bliver 3 år i morgen :lun:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 25. feb 2016, 11:36

Danseprinsesse skrev:Taler I om navne?

Jeg tror faktisk, vi har besluttet os for et navn. Jeg havde ikke troet, det kunne være så nemt, vi har stort set ikke talt om navne, men er vist bare ikke i tvivl.
I starten af sidste sommer ventede vi nogle timer i lufthavnen i Paris, og af en eller anden grund kom vi til at tale om navne. Jeg sagde, at hvis jeg fik en dreng, kunne jeg godt tænke mig at opkalde ham efter min farfar. Min kæreste syntes det var et rigtig godt navn.
I julen, da vi fortalte om min graviditet til familien (og ikke kendte kønnet), spurgte de, om vi havde talt om navne. Det havde vi slet ikke, men jeg sagde, at vi for lang tid siden havde talt om, hvad en evt. dreng skulle hedde. Da min far hørte navnet, blev han virkelig rørt.
Pigenavne har vi slet ikke drøftet, men det behøver vi så heller ikke. Og åbenbart behøver vi heller ikke drøfte drengenavne, det lader til. at vi skal have en lille Knud. :lun:


Min morfar hed Knud og jeg synes det er fantastisk :love2:

Hvis det er en lillebror jeg har i maven, aner jeg ikke hvordan vi skal komme frem til et navn :tie:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 25. feb 2016, 11:38

Men vi kommer til at tale om det, når vi kender kønnet helt præcist. Jeg kan slet ikke med at det ikke er på plads :blush:
Men indtil da slipper min mand for mit navnesnakkeri :-p
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 25. feb 2016, 11:49

primle skrev:Men vi kommer til at tale om det, når vi kender kønnet helt præcist. Jeg kan slet ikke med at det ikke er på plads :blush:
Men indtil da slipper min mand for mit navnesnakkeri :-p


Jeg havde det nok lidt sådan, at det var formålsløst at tale for meget om navne, inden vi kendte kønnet - det ville blive en meget hypotetisk snak.
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 25. feb 2016, 13:39

Vi har besluttet prinsessens navn :) Hun skal hedde Clara Isabella :lun: Så må vi se om hun skal kaldes det ene eller andet når hun først er ude :D
1
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 25. feb 2016, 14:17

Hvor dejligt at I har fundet nogle fine navne :lun:
Her bliver det nok en krig uden lige :lol: Vores lillepige bliver to-sproget, da jeg kommer fra et andet nordisk land. Så navnet skal naturligvis lyde godt på begge sprog. Jeg har et navn i sinde, som kæresten slet ikke er fan af :whine: Jeg har bedt ham tygge på det et halvt års tid, før han må afvise :fløjt: Nogle gange vokser navne jo på en.

Jeg har foreslået, at vi bruger min kærestes afdøde mors navn som mellemnavn. Det ville jeg selv gerne have haft, hvis det var min egen mor, der ikke var blandt os. Det syntes han var en rigtig sød tanke :)
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 25. feb 2016, 18:57

Vi taler ikke navne endnu. Min mand synes, det er formålsløst, når vi ikke kender kønnet endnu (han gider ikke snakke om det hypotetisk).

Sidste lavede vi også først en liste en måneds tid inden termin (selvom vi kendte kønnet fra MD), og vi besluttede først navnet endeligt, da han var 1 uge gammel (jeg havde dog kaldt ham det i hovedet fra han blev født :blush:).
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 26. feb 2016, 06:18

Vi taler heller ikke rigtigt om navne. Sidst havde vi navnet på plads før jeg blev gravid. Aner ikke hvad det ender med den her gang...
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 26. feb 2016, 10:38

Nå NF skanning gik ikke lige super godt. Vi fik MEGET forhøjet risiko for barn med kromosom fejl. Vi skal ud på mandag til moderkage biopsi med forhøjet abort risiko :whine:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 26. feb 2016, 10:52

Årh nej, marigold. Det er synd for jer! Hvad sagde de jeres risiko var? Årh, det er ikke sjovt at være nervøs for!
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 26. feb 2016, 10:58

15.
Ved vores datter hed den 14.000
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 26. feb 2016, 11:03

Åh ha, håber for jer at baby er sund og rask, det er jo heldigvis stadig mest sandsynligt. Er det ikke en mulighed at tage sådan en blodprøve frem for moderkagebiopsi? Eller det gør man måske ikke som standard i det offentlige?
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 26. feb 2016, 11:08

Blodprøven kan kun give svar på 3 kromosom fejl. En biopsi vil give svar på dem alle.
0

Tilbage til "Graviditet"