Terminstråd - alle er velkomne :)

Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 25. okt 2018, 12:19

godtnavn skrev:
Kakro05 skrev:
Der er længe til d 20.
Puha, det lyder virkelig slemt. Jeg kaster primært op når jeg går i bad eller børstertænder :lol:
Nej, vi har intet netværk herovre, så skal vi vide det dagen i forvejen, så kan min svigermor måske komme. Han er sjældent syg, så risikoen er lille. Jeg må se hvad tallene viser og hvad de tilbyder. Jeg kan meget nemmere overskue en nipt test, men vi har ikke råd til selv at betale. Jeg tror bare jeg havde en dårlig morgen.


Hvor er i søde alle sammen. Jeg er lidt roligere nu


Der er så længe til d. 20! Især når jeg kaster så meget op, så vil man bare gerne vide at der kommer noget godt ud af det, så tror vi tager en scanning mere, spørgsmålet er bare hvor længe jeg kan vente mere, ville gerne lige give den en uge mere til at blive større.

Jeg aner ikke hvad det koster da det aldrig har været aktuelt her, vidste bare at man kunne betale sig fra det, men undre mig ikke hvis det er dyrt...

Og ellers så hør debatten, er sikker på der er en der bor tæt på dit hospital der gerne sidder ude på gangen og holder øje med jeres søn hvis han er syg men stadig er rask nok til at tage med på hospitalet (her må der i hvert fald ikke komme børn med ind til skanningerne). Er det på Rigshospitalet gør jeg det gerne :)


Jeg kan godt forstå du vil have en scanning til. Men vent så længe du kan....selvom det er svært.

Jeg tror virkelig ikke han bliver syg. Katastrofetankerne fik bare lige fat i mig. Men tak for tilbudet, det er dog på Roskilde. Vi ville måske kunne bede min papsøster om at hjælpe.....hun er sygemeldt og bor tæt på os.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 25. okt 2018, 12:27

Kakro05 skrev:
Little_Woman skrev:
Depeche_Mama skrev:
Kakro05 skrev:
godtnavn skrev:Hvor er der mange der snart skal føde herinde! Min baby er ca 2 cm :D Så jeg venter lige lidt med det der fødsel :lol:

Jeg er virkelig træt af hvor syg jeg bliver som gravid, fangede aldrig sygdomme før, men nu ligger jeg under dynen med ingen stemme, ondt i halsen og har det bare rigtig skidt. Det hjælper heller ikke at jeg har fået slim i halsen, og når jeg hoster kommer det op, med efterfølgende opkast.

Jeg overvejer virkelig en tidlig scanning mere, kan virkelig ikke overskue at ahve det skidt hvis barnet er dødt, da jeg mistede gik jeg jo og kastede op dagligt i 4 uger før det blev opdaget at baby var gået til. Det er som om kvalmen er lidt nemmere at accepterer når jeg ved alt er godt.


Jeg overvejer også om jeg skal overtale D til endnu en scanning......selvom der nu er under 14 dage (13 dage for at være præcis) til NF. Jeg kan slet ikke overskue den scanning og jeg stresser over om min blodprøve blev taget for sent, så mine tal bliver dårlige uanset, så jeg skal have en moderkagebiopsi. Jeg er nok bare totalt stresset over den Nf scanning. Jeg lå vågen i nat og fantaserede at N var syg, så jeg måtte tage alene afsted :panik: . Den skal bare overståes.

Det lyder hårdt med sygdom og graviditetskvalme. Jeg håber du snart bliver frisk igen. Hvornår skal du til nf?


Efter hvad jeg ved, laver man ikke biopsier så mange steder mere - det kan faktisk klares med en udvidet blodprøve, som analyseres i USA (da vi ikke selv har teknikken). Ved det, da min kollega (som har fire sunde og raske børn) har fået dårlige tal ved alle fire - og ved den lille ny, der lige er født, fik hun at vide, at biopsier er afløst af denne her blodprøve :)

Måske lige en bekymring mindre for dig :)


Det gør det nu, min blev undersøgt på rigshospitalet :)


Nipt test er ikke helt lige så god som moderkagebiopsi, så jeg tænker at det i nogentilfælde giver bedre mening at lave en biopsi. Men jeg er glad for at de har taget teknikken til sig.......man kunne vist stortset kun købe sig til den, da jeg var gravid med N.


Det ved jeg godt - til gengæld er den risikofri. Hos mig endte anbefalingen ved NIPT, da fostret så fint og ud risikoen kun blev høj pga blodprøven, ikke nakkefoldens tykkelse, og man kunne ikke se noget på scanningen, som man typisk ville ved Trisomi 18.

Den meget tillidsvækkende og erfarne læge, ville være ked af at øge aboetrisikoen hos mig med en invasiv prøve (moderkage ell fostervand), nu jeg har tendens til at abortere. Og pga ovenstående.
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 25. okt 2018, 12:34

Little_Woman skrev:
Kakro05 skrev:
Little_Woman skrev:
Depeche_Mama skrev:
Kakro05 skrev:
godtnavn skrev:Hvor er der mange der snart skal føde herinde! Min baby er ca 2 cm :D Så jeg venter lige lidt med det der fødsel :lol:

Jeg er virkelig træt af hvor syg jeg bliver som gravid, fangede aldrig sygdomme før, men nu ligger jeg under dynen med ingen stemme, ondt i halsen og har det bare rigtig skidt. Det hjælper heller ikke at jeg har fået slim i halsen, og når jeg hoster kommer det op, med efterfølgende opkast.

Jeg overvejer virkelig en tidlig scanning mere, kan virkelig ikke overskue at ahve det skidt hvis barnet er dødt, da jeg mistede gik jeg jo og kastede op dagligt i 4 uger før det blev opdaget at baby var gået til. Det er som om kvalmen er lidt nemmere at accepterer når jeg ved alt er godt.


Jeg overvejer også om jeg skal overtale D til endnu en scanning......selvom der nu er under 14 dage (13 dage for at være præcis) til NF. Jeg kan slet ikke overskue den scanning og jeg stresser over om min blodprøve blev taget for sent, så mine tal bliver dårlige uanset, så jeg skal have en moderkagebiopsi. Jeg er nok bare totalt stresset over den Nf scanning. Jeg lå vågen i nat og fantaserede at N var syg, så jeg måtte tage alene afsted :panik: . Den skal bare overståes.

Det lyder hårdt med sygdom og graviditetskvalme. Jeg håber du snart bliver frisk igen. Hvornår skal du til nf?


Efter hvad jeg ved, laver man ikke biopsier så mange steder mere - det kan faktisk klares med en udvidet blodprøve, som analyseres i USA (da vi ikke selv har teknikken). Ved det, da min kollega (som har fire sunde og raske børn) har fået dårlige tal ved alle fire - og ved den lille ny, der lige er født, fik hun at vide, at biopsier er afløst af denne her blodprøve :)

Måske lige en bekymring mindre for dig :)


Det gør det nu, min blev undersøgt på rigshospitalet :)


Nipt test er ikke helt lige så god som moderkagebiopsi, så jeg tænker at det i nogentilfælde giver bedre mening at lave en biopsi. Men jeg er glad for at de har taget teknikken til sig.......man kunne vist stortset kun købe sig til den, da jeg var gravid med N.


Det ved jeg godt - til gengæld er den risikofri. Hos mig endte anbefalingen ved NIPT, da fostret så fint og ud risikoen kun blev høj pga blodprøven, ikke nakkefoldens tykkelse, og man kunne ikke se noget på scanningen, som man typisk ville ved Trisomi 18.

Den meget tillidsvækkende og erfarne læge, ville være ked af at øge aboetrisikoen hos mig med en invasiv prøve (moderkage ell fostervand), nu jeg har tendens til at abortere. Og pga ovenstående.

Det var ikke for at sige at de ikke tog den bedste beslutning. Det var bare for at sige hvorfor de stadig nogen gange bruger den. Det er da fantastisk at de i tilfælde hvor blodprøven driller eller der er andre grunde kan undgå en biopsi.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 25. okt 2018, 12:36

Kakro05 skrev:
Little_Woman skrev:
Kakro05 skrev:
Little_Woman skrev:
Depeche_Mama skrev:
Kakro05 skrev:
godtnavn skrev:Hvor er der mange der snart skal føde herinde! Min baby er ca 2 cm :D Så jeg venter lige lidt med det der fødsel :lol:

Jeg er virkelig træt af hvor syg jeg bliver som gravid, fangede aldrig sygdomme før, men nu ligger jeg under dynen med ingen stemme, ondt i halsen og har det bare rigtig skidt. Det hjælper heller ikke at jeg har fået slim i halsen, og når jeg hoster kommer det op, med efterfølgende opkast.

Jeg overvejer virkelig en tidlig scanning mere, kan virkelig ikke overskue at ahve det skidt hvis barnet er dødt, da jeg mistede gik jeg jo og kastede op dagligt i 4 uger før det blev opdaget at baby var gået til. Det er som om kvalmen er lidt nemmere at accepterer når jeg ved alt er godt.


Jeg overvejer også om jeg skal overtale D til endnu en scanning......selvom der nu er under 14 dage (13 dage for at være præcis) til NF. Jeg kan slet ikke overskue den scanning og jeg stresser over om min blodprøve blev taget for sent, så mine tal bliver dårlige uanset, så jeg skal have en moderkagebiopsi. Jeg er nok bare totalt stresset over den Nf scanning. Jeg lå vågen i nat og fantaserede at N var syg, så jeg måtte tage alene afsted :panik: . Den skal bare overståes.

Det lyder hårdt med sygdom og graviditetskvalme. Jeg håber du snart bliver frisk igen. Hvornår skal du til nf?


Efter hvad jeg ved, laver man ikke biopsier så mange steder mere - det kan faktisk klares med en udvidet blodprøve, som analyseres i USA (da vi ikke selv har teknikken). Ved det, da min kollega (som har fire sunde og raske børn) har fået dårlige tal ved alle fire - og ved den lille ny, der lige er født, fik hun at vide, at biopsier er afløst af denne her blodprøve :)

Måske lige en bekymring mindre for dig :)


Det gør det nu, min blev undersøgt på rigshospitalet :)


Nipt test er ikke helt lige så god som moderkagebiopsi, så jeg tænker at det i nogentilfælde giver bedre mening at lave en biopsi. Men jeg er glad for at de har taget teknikken til sig.......man kunne vist stortset kun købe sig til den, da jeg var gravid med N.


Det ved jeg godt - til gengæld er den risikofri. Hos mig endte anbefalingen ved NIPT, da fostret så fint og ud risikoen kun blev høj pga blodprøven, ikke nakkefoldens tykkelse, og man kunne ikke se noget på scanningen, som man typisk ville ved Trisomi 18.

Den meget tillidsvækkende og erfarne læge, ville være ked af at øge aboetrisikoen hos mig med en invasiv prøve (moderkage ell fostervand), nu jeg har tendens til at abortere. Og pga ovenstående.

Det var ikke for at sige at de ikke tog den bedste beslutning. Det var bare for at sige hvorfor de stadig nogen gange bruger den. Det er da fantastisk at de i tilfælde hvor blodprøven driller eller der er andre grunde kan undgå en biopsi.


Sådan tog jeg det heller ikke :)

Jeg kan ikke lige huske, hvorfor er det du tror du skal have en ekstra undersøgelse, altså biopsi?
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 25. okt 2018, 13:10

Ville ønske jeg kunne finde ud af at lægge billeder ind via mobilen. Min mave er sunket helt vildt siden i går!!! Og jeg er så trææææt, så har sovet næsten hele dagen.

I morgen er jeg 37+0, så det rykker selvfølgelig også tættere på. Min veninde, som vi har købt autostol m.m. af kom forbi med tingene i dag, så nu slapper preggo lidt af, alt er hjemme, til jeg skal føde. Børneværelset roder stadig helt vildt, men hans tøj er ordnet, og han skal jo sove i bedside crib inde ved os, så den del stresser jeg slet ikke over, det får vi nok styr på :)
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 25. okt 2018, 14:04

Overvejer at gå tur med bare tæer i klipklapper. Magter seriøst ikke tage strømper på :lol:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 25. okt 2018, 15:07

Jeg har kun haft sko og strømper på 2 gange siden maj :lol:
Jeg går mest i sandaler, og træsko, nu jeg er på barsel.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 25. okt 2018, 17:02

Jeg har kun sko på jeg kan stikke i - kan ikke nå længere uden at få plukveer :lol:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 25. okt 2018, 18:06

Nå ladies - jeg hopper tilbage i mødregruppetråden :D

Håber ikke at kommer herind igen lige foreløbigt, 2 børn på 2 år må kunne gøre det lidt tid :genert:
8
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 25. okt 2018, 18:25

Little_Woman skrev:Jeg har kun sko på jeg kan stikke i - kan ikke nå længere uden at få plukveer :lol:

Jeg er med på denne plus et par super behagelige trainers :-D

Var inviteret ud til frokost i går og ville være bare liiiidt smart, så jeg hoppede i et par ankelstøvler. Var ved at tude da jeg gik hjem, fordi mine stakkels fødder hævede undervejs :rulle:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf RnB » 25. okt 2018, 19:13

Depeche_Mama skrev:
RnB skrev:
Depeche_Mama skrev:Du skal være forberedt på, at der muligvis ikke er hjerteblink så tidligt, derudover synes jeg, at jeg hører om flere, der er kortere henne end forventet ved en tidlig skanning. Jeg ville vente, til du er 7+noget. Bare for ikke at blive freaket ud :)


Jep, det er jeg forberedt på. Også grunden til at jeg nogengange tænker at lave aftalen om. Men det hele er så surrealistisk, så det er egentlig også for at se at der rent faktisk ligger en lille en inde i min mave :love2:

Nu må vi se hvad jeg gør.


Har du snakket med skanning stedet? Der hvor vi fik tidlig skanning frarådede direkte at komme før 7+noget og sagde endda til os, at vi nok var kommet for tidligt, inden hun overhovedet gik i gang. Da var jeg efter egne beregninger ca. 7+3/4 stykker.

Jeg forstår virkelig godt utålmodigheden, men det ville bare være en skam ikke at kunne se hjerteblink og så skulle gå i en uge og bekymre sig om det?


Jeg tog imod jeres råd og fik lavet en ny aftale - En hel uge og 1 dag senere :lol: Men så er jeg også i 8. uge.
2
A 12-06-2019
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 25. okt 2018, 19:17

girl_beat skrev:
Little_Woman skrev:Jeg har kun sko på jeg kan stikke i - kan ikke nå længere uden at få plukveer :lol:

Jeg er med på denne plus et par super behagelige trainers :-D

Var inviteret ud til frokost i går og ville være bare liiiidt smart, så jeg hoppede i et par ankelstøvler. Var ved at tude da jeg gik hjem, fordi mine stakkels fødder hævede undervejs :rulle:


Åh nej :lol:

Jeg har bundet mine sneakers så løst at jeg kan få dem på uden at bukke mig - til hurtige ture uden krav om smarthed har jeg et par kortskaftede gummistøvler. Fx da jeg skulle hente en burger for en times tid siden :lun:
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 25. okt 2018, 20:30

Tror i øvrigt, vi nærmer os et muligt navn - intet er sikkert - men vi kan begge to godt lide Louis :) (altså til en dreng, ikk' - udtales uden S)
4
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 25. okt 2018, 22:06

Depeche_Mama skrev:Tror i øvrigt, vi nærmer os et muligt navn - intet er sikkert - men vi kan begge to godt lide Louis :) (altså til en dreng, ikk' - udtales uden S)


Det er så fint! Jeg ville dog stave det uden s'et fordi jeg sagde s'et med indeni hovedet da jeg læste det, og tænker der er mange der vil gøre det samme, så ville blive træt af at skulle rette folk med navnet, og så vidt jeg ved kan det sagtens staves uden :) Jeg har faktisk altid troet s'et blev udtalt når det var der :genert:
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 26. okt 2018, 04:22

Endnu en sukkertest i dag, efter scanning mandag viste rigeligt fostervand.
Jeg tror desværre de har ret i deres formodning, og jeg kan ikke rigtigt overskue at skulle til ekstra kontroller, diætist og stikke mig selv for at måle blodsukker.
0
2011
2015
2018
2020
2023

Tilbage til "Graviditet"