Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 12. dec 2016, 14:43

Mine forsvandt også deromkring, og jeg fortryder så meget at jeg ikke nød det! Jeg blev også mega bekymret, men de kom tilbage en lille uge efter, og er nu 27+2 og har kastet op dagligt siden (Dog kun en gang i døgnet efter uge 20 mod før 5 gange :banan: ) men nørj hvor ville jeg give meget for en dag uden kvalme, opkast, halsbrand, træthed og svimmelhed.

Heldigvis har jeg ikke væske i kroppen, jeg har ikke kramper, og min lænd gør ikke vanvittig ondt (kun sådan lidt af og til hvilket jeg ikke tror kan undgås), så på de punkter er jeg sluppet billigt :)
1
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mariajensen83 » 13. dec 2016, 08:03

JoyNips skrev:Tror lige, jeg skal bruge et par dage på at vænne mig til barsel og at komme ned i gear. Synes jeg burde lave tusind ting, nu jeg har tid. Godt jeg skal tilbage på arbejde 3 gange den her uge til diverse arrangementer! :lol:
Foreløbig har jeg været ved kiropraktor, hentet et par babypakker, pudset vinduer, sat vask over og nu vil jeg klippe kløer på katten inden jeg kaster mig over soveværelset, så vi kan få gjort plads til en seng til den lille fyr.


Haha, jeg har det helt på samme måde :lol: Jeg startede barsel i går, og tænkte at jeg slet ikke skulle lave noget på min første dag, andet end at se Netflix og tage en lur.
Det endte med den helt store vasketur, skift af sengetøj og så vaskede jeg også lige køkken ned og hentede min søn tidligt fra skole og hyggede med ham.
Jeg er gået i mega redebygger-mode, så nu har jeg planer om at rydde op og ordne på hans værelse, så i morgen skal jeg i Ikea, efter jeg lige har en tur til frisøren i morgen formiddag :-D

Jeg skal da også have hentet babypakkker. Hvilke er gode? Går man bare ind og beder om dem?
0
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: 12+2

Indlægaf Mariajensen83 » 13. dec 2016, 08:09

PinkPowerPrincess skrev:Er jeg den eneste der har (haft) kriblen i fingrene efter at købe baby tøj/udstyr her efter NF og uge 12 er rundet? Jeg har intet babyrelateret købt endnu efter jeg blev gravid. Er egentlig lidt stolt af mig selv, men det er så også kun fordi jeg har købt og syet så meget neutralt babytøj, at jeg ikke skal have mere af det. Og kæresten synes det er for tidligt at købe babyudstyr. Jeg er egentlig fast besluttet på at vente til efter kønsscanningen med at købe noget, der er kun et par uger til, og det ligger jo også belejligt lige som januarudsalg starter. Men åååh hvor er jeg utålmodig :P Har hentet en babypakke fra matas, og overvejer at anskaffe mig alle sammen snart, så jeg har lidt at glæde mig over. Går seriøst og finder alt det neutrale babytøj frem hver dag, bare for at kigge på det og øh ae det :D


Hvor er du sød :lun: jeg har endnu ikke købt noget og jeg er i uge 29 - måske jeg skulle se at komme i gang :lol:
Da jeg var gravid med sin søn, købte jeg (alt for) meget, ret tidligt. Denne gang, var jeg ellevild, da jeg fandt ud af at det var en pige, for så kan jeg jo købe pigetøj :love2: men det er som om jeg ikke rigtig kan få hul på det. Satser på at gå amok til januarudsalget.
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 13. dec 2016, 11:22

Babypakkerne bestiller man online og går så ind og henter i butikkerne :) Jeg synes Rema1000 og Føtex har været rigtig gode :) Har hørt at Fakta og Lidl også er rigtig gode, dem har jeg dog ikke hentet endnu (den i Lidl har de ikke fået leveret til butikken så har prøvet at hente den to gange uden held).

Jeg har fået et dilemma i min mailindbakke i dag!

Vi bor på 3.sal uden elevator hvilket har stresset mig lidt, jeg elsker vores lejlighed med er begyndt at tvivle på at slæbe et barn op og ned. Så i går snakkede vi om også at melde os som aktivt søgende i vores egen afdeling for at få en stuelejlighed, det gjorde jeg så i går eftermiddags. I dag har jeg så fået en mail med en stuelejlighed og vi er nummer 1 på listen til den! Vi vil få lille have, og bo i stuen, men lejligheden ligger ikke helt lige så godt som den vi har nu, der kommer til at være en vej på den ene side af lejligheden (dog er vi ikke i stueniveau ud mod gaden, og der er to fortove som gør at næsten ingen går oppe tæt på vinduerne (der er måske 20 meter bredt bælte før vejen hvor bilerne kører) så folk kan ikke gå og kigge ind af vinduerne), så jeg er meget i tvivl.

Den kan overtages en måned før min termin, mens jeg er på barsel så det passer egentlig også ganske fint. Årh havde den bare ligget inde i et u og ikke ud mod gaden.. Derudover gør det jo også der går 2 år før vi kan få tilbudt en af vores drømmeboliger (rækkehuse også med haver), men omvendt ville det være så lækkert med en have allerede næste forår og der er ingen der siger vi overhovedet ville få tilbudt noget der de næste to år.

Tænker I noget klogt?
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 13. dec 2016, 11:56

Er det en meget befærdet vej?

Havde nok selv sagt ja uanset. Her i vinterhalvåret driver den vej vi bor ud til mig dog virkelig til vanvid. Det larmer sådan, når vejen er våd. Her er okay meget lastbil/bustrafik. Plus en del udrykning, da der ligger Falck og politi halvanden km den ene vej og noget socialt belastet byggeri ca samme distance, bare i den anden ende af vores vej. Og folk kører som vanvittige fordi det er en bakke, som er sjov at køre hurtigt på.

Vi bor på første, men skal ret langt for at komme ned i gården, da vi skal hele vejen hen under bygningen via kælderen, som har virkelig mange stykker med trappe, fordi bygningen ligger på den her bakke. Der er ikke slisker på nogen af trapperne, så selvom man skulle have lyst til at gå hele vejen uden om ejendommen, for at komme ind i gården med barnevogn, så skal den enten være virkelig handy at slå sammen så man kan bære den ned i kælderen eller stå udenfor altid, i en gård hvor vi er virkelig plaget af tyverier, fordi folk ikke lukker portene....

Vi har egentlig plads til en baby i lejligheden, men bygningens indretning gør mig lidt nervøs. Vi overvejer derfor om vi i stedet for det hus vi har kigget efter i lidt over et år, bare skal købe en lidt større, men noget bedre placeret lejlighed og så flytte igen når vi en dag finder det der umulige hus.

Det blev langt :lol2: men jeg ville nok takke ja.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf PinkPowerPrincess » 13. dec 2016, 16:17

Hvad skal man gøre for at få Føtex babypakken!? På hjemmesiden siger de at man skal tilmelde sig "Føtex for de små" og så får man sendt en mail med et link til at opdatere sin profil, og så har man ret til at få en babypakke (ret meget ligesom Matas, hvor man skal tilmelde sig "club matas baby" på sin profil). Men det er åbenbart ikke nok, for i kundeservice i Føtex siger de at de skal bruge en kode som skulle være sendt på mail/sms (ligesom i LIDL), men nu har jeg fulgt føtex instruktioner 3 gange, og jeg modtager altså ikke nogen kode! Nogen der kan hjælpe?
Synes generelt det er lidt besværligt med de der babystartpakker. I matas kunne de ikke udlevere første gang jeg var dernede, fordi der går 24 timer fra man har registreret sig til de kan se det (det stod der så ikke noget om på hjemmesiden).. Og i LIDL havde de ikke nogle pakker (dog må man give dem at det var utrolig nemt at tilmelde sig og modtage en kode med det samme).
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf PinkPowerPrincess » 13. dec 2016, 16:22

godtnavn skrev:Babypakkerne bestiller man online og går så ind og henter i butikkerne :) Jeg synes Rema1000 og Føtex har været rigtig gode :) Har hørt at Fakta og Lidl også er rigtig gode, dem har jeg dog ikke hentet endnu (den i Lidl har de ikke fået leveret til butikken så har prøvet at hente den to gange uden held).

Jeg har fået et dilemma i min mailindbakke i dag!

Vi bor på 3.sal uden elevator hvilket har stresset mig lidt, jeg elsker vores lejlighed med er begyndt at tvivle på at slæbe et barn op og ned. Så i går snakkede vi om også at melde os som aktivt søgende i vores egen afdeling for at få en stuelejlighed, det gjorde jeg så i går eftermiddags. I dag har jeg så fået en mail med en stuelejlighed og vi er nummer 1 på listen til den! Vi vil få lille have, og bo i stuen, men lejligheden ligger ikke helt lige så godt som den vi har nu, der kommer til at være en vej på den ene side af lejligheden (dog er vi ikke i stueniveau ud mod gaden, og der er to fortove som gør at næsten ingen går oppe tæt på vinduerne (der er måske 20 meter bredt bælte før vejen hvor bilerne kører) så folk kan ikke gå og kigge ind af vinduerne), så jeg er meget i tvivl.

Den kan overtages en måned før min termin, mens jeg er på barsel så det passer egentlig også ganske fint. Årh havde den bare ligget inde i et u og ikke ud mod gaden.. Derudover gør det jo også der går 2 år før vi kan få tilbudt en af vores drømmeboliger (rækkehuse også med haver), men omvendt ville det være så lækkert med en have allerede næste forår og der er ingen der siger vi overhovedet ville få tilbudt noget der de næste to år.

Tænker I noget klogt?


Jeg ville takke ja til stuelejligheden. Men nu skal det måske også lige nævnes at jeg selv bor i stuelejlighed og ikke kunne forestille mig andet (udover hus selvfølgelig). Især når der er have til lyder det virkelig tiltalende, men nu er jeg også have-menneske, og hundeejer. Men tænker også at med baby kunne det være rart at putte til lur i barnevognen i haven og have en lille sandkasse senere osv. Så mit svar er selvfølgelig farvet af min egen mening, men synes også det lyder til det er det du hælder mest til, når jeg læser indlægget igennem med fordele og ulemper :)
0
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mariajensen83 » 13. dec 2016, 16:49

godtnavn skrev:Babypakkerne bestiller man online og går så ind og henter i butikkerne :) Jeg synes Rema1000 og Føtex har været rigtig gode :) Har hørt at Fakta og Lidl også er rigtig gode, dem har jeg dog ikke hentet endnu (den i Lidl har de ikke fået leveret til butikken så har prøvet at hente den to gange uden held).

Jeg har fået et dilemma i min mailindbakke i dag!

Vi bor på 3.sal uden elevator hvilket har stresset mig lidt, jeg elsker vores lejlighed med er begyndt at tvivle på at slæbe et barn op og ned. Så i går snakkede vi om også at melde os som aktivt søgende i vores egen afdeling for at få en stuelejlighed, det gjorde jeg så i går eftermiddags. I dag har jeg så fået en mail med en stuelejlighed og vi er nummer 1 på listen til den! Vi vil få lille have, og bo i stuen, men lejligheden ligger ikke helt lige så godt som den vi har nu, der kommer til at være en vej på den ene side af lejligheden (dog er vi ikke i stueniveau ud mod gaden, og der er to fortove som gør at næsten ingen går oppe tæt på vinduerne (der er måske 20 meter bredt bælte før vejen hvor bilerne kører) så folk kan ikke gå og kigge ind af vinduerne), så jeg er meget i tvivl.

Den kan overtages en måned før min termin, mens jeg er på barsel så det passer egentlig også ganske fint. Årh havde den bare ligget inde i et u og ikke ud mod gaden.. Derudover gør det jo også der går 2 år før vi kan få tilbudt en af vores drømmeboliger (rækkehuse også med haver), men omvendt ville det være så lækkert med en have allerede næste forår og der er ingen der siger vi overhovedet ville få tilbudt noget der de næste to år.

Tænker I noget klogt?


Tak for tip - jeg må have bestilt nogle babypakker.

Hold da op, det var da vildt at i allerede får tilbudt en lejlighed. Jeg tror at jeg ville sige ja til en stuelejlighed. Da min søn var lille, boede vi på 2. Sal og jeg synes det var besværligt, især hvis man havde flere ting at slæbe på end babyen. Det var også irriterende at vi ikke måtte parkere barnevognen i opgangen, ved selvfølgelig ikke om det er aktuelt for jer, men vi skulle ind i gården med vognen i et skur og så slæbe ham gennem gården og op af trapperne. Nu bor vi i rækkehus og jeg tænker det bliver meget nemmere at komme ind og ud og ikke mindst når hun hun skal sove lur.

Jeg får virkelig lavet noget her i min barsel :-D
Jeg startede dagen med Lucia på min søns skole, så hjem og tage en lille lur (vores søn sov i vores seng i nat, og sådan en 6-årig fylder noget, så har ikke sovet så godt), så vaskede jeg 4 maskiner, spiste frokost og brugte 3 timer på at rydde op og sortere på min søns værelse. Der er blevet så fint. Derefter var der julefest på fritten, men vi var der kun en times tid. NU sidder jeg så med benene oppe og slapper af!

I morgen skal jeg ind til byen og til frisøren og derefter i IKEA med min far. Det bliver hyggeligt.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 13. dec 2016, 18:38

Den dag der er fremvisning kan vi ikke se lejligheden. Så nu tænker jeg at hører dem om man kan få en plantegning, evt spørge dem der bor der om vi må kigge hurtigt, kan man mon godt det? De kan jo højst sige nej tænker jeg.

Vi er lidt nået frem til at ligger soveværelset ud mod haven siger vi ja men er det det lille værelse der ligger der siger vi nej. Soveværelse ud mod en vej vil være for træls om sommeren når man sover med åbent vindue. Så nu håber jeg virkelig det er stue og soveværelse der ligger mod haven og ikke stue og kontor. Det lille værelse er desværre for lille til at det kan være vores soveværelse. Årh jeg krydser fingre!
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 13. dec 2016, 18:40

I Føtex fik jeg en mail og skulle ikke opdaterer nogen profil eller andet, men det er et par måneder siden, så måske det er lavet om nu. Skulle bare udfylde på hjemmesiden og fik så mailen jeg kunne tage med i butikken :)
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 13. dec 2016, 21:53

Ego indlæg!
En "veninde" har i dag annonceret min graviditet til et selskab 10 min. før jeg ankom. Jeg blev meget overrumplet og paf over det. Hun har flere gange øffet over at jeg havde holdt det hemmeligt for hende indtil efter NF scanning. Gider sgu ikke fortælle hende noget mere nu, når hun ikke tænker sig om.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 14. dec 2016, 05:15

Marigold skrev:Ego indlæg!
En "veninde" har i dag annonceret min graviditet til et selskab 10 min. før jeg ankom. Jeg blev meget overrumplet og paf over det. Hun har flere gange øffet over at jeg havde holdt det hemmeligt for hende indtil efter NF scanning. Gider sgu ikke fortælle hende noget mere nu, når hun ikke tænker sig om.



Ej hvor tankeløst og tarveligt af hende :(
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

22+3

Indlægaf Æble » 14. dec 2016, 05:21

Hvor er i heldige alle jer der hat starter barsel eller gør lige om lidt.

Jeg er så træt af mit arbejde, har alt for travlt og er begyndt at have fokus på noget andet. Vil meget heller ligge på sofaen og drikke te og sove lur og bygge rede end jeg vil arbejde. Og vi skal flytte til februar så vi har et helt hus at pakke ned og kan slet ikke se hvordan det skal gå mens vi også arbejder. Jeg er så træt om eftermiddagen og aftenen.

Ellers går det godt. Der sker jo ikke så meget pt andet end at maven vokser. Har taget 8 kg på, det er ikke så godt, men orker på den anden side heller ikke rigtig at gøre noget, vil ikke undvære juleslik og julemad og har ikke overskud til det vilde motion. Så må kæmpe med det efter fødslen.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 14. dec 2016, 07:17

Marigold skrev:Ego indlæg!
En "veninde" har i dag annonceret min graviditet til et selskab 10 min. før jeg ankom. Jeg blev meget overrumplet og paf over det. Hun har flere gange øffet over at jeg havde holdt det hemmeligt for hende indtil efter NF scanning. Gider sgu ikke fortælle hende noget mere nu, når hun ikke tænker sig om.


:ae: Det kan hun da ikke tillade sig, mega tarveligt.


Jeg var sammen med en veninde i går, lugtede noget grimt og skulle virkelig kaste op. Hun spurgte om jeg var gravid og jeg var selvfølgelig ærlig.... før hun sagde tillykke, skulle jeg lige vide at hun var skuffet over at jeg ikke havde sagt det noget før, når nu det var hende :forvirret: (ikke en af mine bedste veninder)
Da hun var gravid sagde de i øvrigt heller ikke noget før hun var 4 måneder henne, det sagde jeg da ikke et kvæk til,i mine øjne er det helt op til parret.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: 13+5

Indlægaf AgentPixie » 14. dec 2016, 07:20

Jeg begyndte at kaste op igen i går :sur: Har ellers lige haft 3 uger uden!
Jeg hader opkast, synes det holder mig tilbage, fordi jeg bare virkelig ikke vil kaste op i fx offentligheden. Og jeg kan ikke holde det tilbage, det kommer bare lige pludselig.. vores gulve er blevet vasket rigtig meget de sidste 3 måneder :lol:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Graviditet"