Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 20. jun 2016, 09:28

primle skrev:
Snowdrop skrev:
primle skrev:
Snowdrop skrev:
Bøtte skrev:Jeg skal til glukosebelastning onsdag og morgenkvalmen har ikke sluppet sit (nye) tag i mig. Har kastet op et par morgener, og jeg tror det er pga sult. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme i gennem den :genert:
Jeg har allerede udsat min tid to gange.


Kan du ikke have en pakke mariekiks eller lign stående på sengebordet så du lige kan snuppe en kiks eller to inden du står ud af sengen så du får taget toppen af den værste sult?


Det må man heller ikke den dag man skal til glukosebelastning. Man skal møde op fastende.


Nej, men man skal jo heldigvis ikke til glukosebelastning hver dag :lol:


Nej heldigvis da :D Det var bare for at sige, at det ikke er nogen løsning til at forsøge at møde kvalmefri inden man skal indtage det forfærdelige sukkerstads :puke:

Jeg skal selv afsted igen på torsdag og ser på ingen måde frem til det :tie:


Så tror jeg måske ikke der var så mange der fik barn nr. 2 :puke:

Vidste godt hvad du mente, kunne bare ikke stå for fristelsen for at drille lidt :devil2:

Ja så må torsdag vist bare gerne komme OG gå, for dit vedkommende? ;) Jeg er ret lettet over ikke være blevet kaldt ind til glukosebelastning (7-9-13), ved jo selvfølgelig godt at det pludselig kan komme hvis der er sukker i urinen og så er det jo bare afsted, men satster da på det ikke bliver aktuelt!
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 20. jun 2016, 10:04

Snowdrop skrev:
primle skrev:
Snowdrop skrev:
primle skrev:
Snowdrop skrev:
Bøtte skrev:Jeg skal til glukosebelastning onsdag og morgenkvalmen har ikke sluppet sit (nye) tag i mig. Har kastet op et par morgener, og jeg tror det er pga sult. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme i gennem den :genert:
Jeg har allerede udsat min tid to gange.


Kan du ikke have en pakke mariekiks eller lign stående på sengebordet så du lige kan snuppe en kiks eller to inden du står ud af sengen så du får taget toppen af den værste sult?


Det må man heller ikke den dag man skal til glukosebelastning. Man skal møde op fastende.


Nej, men man skal jo heldigvis ikke til glukosebelastning hver dag :lol:


Nej heldigvis da :D Det var bare for at sige, at det ikke er nogen løsning til at forsøge at møde kvalmefri inden man skal indtage det forfærdelige sukkerstads :puke:

Jeg skal selv afsted igen på torsdag og ser på ingen måde frem til det :tie:


Så tror jeg måske ikke der var så mange der fik barn nr. 2 :puke:

Vidste godt hvad du mente, kunne bare ikke stå for fristelsen for at drille lidt :devil2:

Ja så må torsdag vist bare gerne komme OG gå, for dit vedkommende? ;) Jeg er ret lettet over ikke være blevet kaldt ind til glukosebelastning (7-9-13), ved jo selvfølgelig godt at det pludselig kan komme hvis der er sukker i urinen og så er det jo bare afsted, men satster da på det ikke bliver aktuelt!


Nej det er godt nok nitten. Men vil jo også gerne have de opdager det, hvis der skulle være noget. Det skal bare overståes. Jeg har brokket mig så meget, at min mand har taget fri og tager med mig og så holder vi fri sammen bagefter :blush: Så er der heldigvis også noget at se frem til.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 20. jun 2016, 10:12

primle skrev:
Nej det er godt nok nitten. Men vil jo også gerne have de opdager det, hvis der skulle være noget. Det skal bare overståes. Jeg har brokket mig så meget, at min mand har taget fri og tager med mig og så holder vi fri sammen bagefter :blush: Så er der heldigvis også noget at se frem til.


Nåhhh, det er dejligt. Det var da sødt af ham :lun:
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 20. jun 2016, 10:34

Jeg har været til 2. halvdel af første lægebesøg i dag - mit første lægebesøg var allerede i uge 6, så der fik jeg bare taget blod og urin og blev henvist til jordemoder. I dag fik vi så startet vandrejournal op og sådan. Og at alting bare ser helt rigtigt ud. Det var meget rart at have en læge til at sige, at jeg altså ER gravid, for jeg er jo enormt heldig og er hverken ramt af kvalme, opkast, ligamentsmerter eller andet - og selvom jeg er glad og taknemmelig over ikke at have nogen gener endnu, så føles det jo bare ikke særlig gravid't (is that even a word?). Min læge sagde bare, at hun var dybt misundelig og at der jo skal være nogen, der er heldige.

Og så var det jo i øvrigt meget betryggende at blive vurderet til basis på den der ressourcevurdering. Så er der da en rigtig voksen, som godt mener, vi kan finde ud af det der med at blive forældre :genert:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. jun 2016, 10:41

Hvad er det for en risikovurdering? :genert:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 20. jun 2016, 10:43

Bøtte skrev:Hvad er det for en risikovurdering? :genert:


Jeg er ret sikker på, at det er noget med om man skal have ekstra støtte i graviditeten. Hvis man er meget ung f.eks.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. jun 2016, 10:55

primle skrev:
Bøtte skrev:Hvad er det for en risikovurdering? :genert:


Jeg er ret sikker på, at det er noget med om man skal have ekstra støtte i graviditeten. Hvis man er meget ung f.eks.


Det kan jeg overhovedet ikke huske, der var snak om med S :genert:
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 20. jun 2016, 11:09

Bøtte skrev:Hvad er det for en risikovurdering? :genert:


Er det til mig?

De laver jo en risiko- og ressourcevurdering på alle gravide for om man skal have ekstra støtte på. Det er på side 2 i svangerskabsjournalen (på side 2 på det her link: https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q= ... 4w&cad=rja). Hvis der bare bliver sat kryds i basistilbud er alt helt ok og de har tillid til, at man godt kan klare graviditet og baby uden ekstra hjælp.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 20. jun 2016, 11:10

Bøtte skrev:
primle skrev:
Bøtte skrev:Hvad er det for en risikovurdering? :genert:


Jeg er ret sikker på, at det er noget med om man skal have ekstra støtte i graviditeten. Hvis man er meget ung f.eks.


Det kan jeg overhovedet ikke huske, der var snak om med S :genert:


Det vil b.a. fremgå af din vandrejournal hvis du er i forløbspakke 0 (bliver sat på til nf), hvis du intet ekstra skal tilbydes under graviditeten. Også grunden til den først sættes på ved nf fordi det også kan være barnets skyld der skal ekstra konsultation/ scanning mm til.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. jun 2016, 11:18

Altså min udleverede VJ er på to sider, kan se den i linket er på 7.
Jeg har aldrig hørt om det. Hverken denne gang eller sidst.

Går ud fra vi er basis. Denne gang skal jeg dog til en lægesamtale efter md grundet forløbet sidste gang, men går ikke udfra det er det, der menes?
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 20. jun 2016, 11:21

Bøtte skrev:Altså min udleverede VJ er på to sider, kan se den i linket er på 7.
Jeg har aldrig hørt om det. Hverken denne gang eller sidst.

Går ud fra vi er basis. Denne gang skal jeg dog til en lægesamtale efter md grundet forløbet sidste gang, men går ikke udfra det er det, der menes?


Ikke umiddelbart. Det har jo ikke noget med denne graviditet at gøre der er jo ikke større risiko for du skal igennem det samme denne gang som sidst (går jeg udfra). Så den samtale er nok ligeså meget forebyggende for dig så du bedre har overblik /kontrol over situationen til fødslen. (Det er rent gæt jeg kender ikke din situation så godt, men du havde helt sikkert vidst det hvis der var nogle yderligere tiltag du skulle ind over grundet sidste forløb denne gang).
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 20. jun 2016, 11:23

Bøtte skrev:Altså min udleverede VJ er på to sider, kan se den i linket er på 7.
Jeg har aldrig hørt om det. Hverken denne gang eller sidst.

Går ud fra vi er basis. Denne gang skal jeg dog til en lægesamtale efter md grundet forløbet sidste gang, men går ikke udfra det er det, der menes?


Du får heller ikke udleveret de to sider, der udgør svangerskabsjournalen, kun de to som er vandrejournalen.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. jun 2016, 11:28

Godt så :-D

Jeg undrer mig bare over jeg slet ikke har hørt om det. :genert:

Samtalen er blandt fordi jeg i uge 18 sidst udviklede astma (som ingen rigtigt gjorde noget ved på trods af jeg konstant rendte til læge og vagtlæge) så vil man give mig et ekstra tjek, hvor man blandt andet tjekker op på om jeg er medicineret rigtigt.

Men er ret sikker på det også kommer til at handle om efterfølget fra sidste fødsel der endte i en træls operation og stort blodtab.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 20. jun 2016, 12:40

Bøtte, jeg var også til samtale efter MD, og det skyldtes, at jeg fik akut KS sidste gang.

Jeg har heller ikke set, hvad der er skrevet, om mine/vores forældreevner i journalen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. jun 2016, 12:48

Sorenspige skrev:Bøtte, jeg var også til samtale efter MD, og det skyldtes, at jeg fik akut KS sidste gang.

Jeg har heller ikke set, hvad der er skrevet, om mine/vores forældreevner i journalen.


Mon ikke vi havde hørt det, hvis de mente der var noget at udsætte på dem? :-D
0

Tilbage til "Graviditet"