Terminstråd - alle er velkomne :)

JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 2. jul 2016, 13:43

Kolderudolf skrev:
JoyNips skrev:
Kolderudolf skrev:Nåeh, hvor dejligt JoyNips. Det er næsten endnu mere sødt, når de er jyske træmænd, der bliver så rørt. Selvom de ikke er meget for at vise det :lun:

Hvornår skal du til NF?

Vores lille pige bliver 2 år på tirsdag. Så vi holder grønlandsk kaffemik i morgen. Konceptet er en millard kager, så hele dagen skal gå med bagning.


Ja, det var lidt kært. Han kommer til at stortude, når han ser baby første gang, tror jeg. Nf er 16. Juli, så der er heldigvis ikke længe til. Glæder mig til at se baby! Så bliver det lige pludselig mere virkeligt... Når man ikke rigtig kan mærke symptomer og ikke har taget på er det lidt surrealistisk at have en 10+6 baby i maven.

Vi fortæller min mor det søndag. Jeg synes de skal have det at vide samtidig. Kærestens familie må vente til efter nf.

Kage i rå mængder lyder i øvrigt glimrende! Jeg ku' godt... :lol:



Det kan jeg godt forstå. Jeg kan sagtens følge det lidt. Jeg synes også det svært heroppe, da der ikke er muligheder for scanninger før i uge 16. Så det hele var lidt fjernt. Selvom jeg har haft tonsvis af symptomer.

Derudover har jeg allerede taget næsten 5 kg på og ser ud som jeg gjorde, da jeg var i uge 24 med min datter. Og jeg er altså kun i uge 14 :nerve: Men altså.. Jeg rummer det sådan nogenlunde. Det var nemt for mig at smide vægten sidst, så det stresser mig egentlig ikke. Så længe jeg stadig træner som jeg gør.

Ja, der er i den grad gang i bageriet. Hindbærsnitter, mælkesnitter, æbletærte, pæretærte, popkager, lagkage, maceroons og boller. Vi kører kulhydrathelvede :slem:


Omg! Grønland er langt væk, men... Hvad tid skal man være der? :savl:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. jul 2016, 14:06

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:
Sorenspige skrev:Bøtte, Vigga er altså også så fint :lun: og passer godt med S. Spændende om hun bliver lige så utålmodig med at komme ud som sin søster.

Joynips, dejlig reaktion fra din far.

Godtnavn, skal jeres forældre ikke have det at vide før efter MD? Der er godt nok lang tid til :genert:.


Vi var skuffede over mange i vores omgangskreds reaktioner da vi mistede, og vi har mistet en del venner på det, samt kæreste er pt uvenner med hans ene søster. Derfor har vi faktisk ikke den store lyst til at fortælle en masse det. Hvis vi nu havde forældre der kunne holde kæft ville de måske få det at vide før, men min far taler ofte over sig, han gør det ikke af ond vilje, men han kan ikke holde hemmeligheder særlig længe, og min svigermor fortæller alt til alle. Vi kunne godt sige det til min mor uden alle vidste det, men det er mærkeligt hvis mine forældre ikke ved det samtidig synes jeg. Derudover har min mor fødselsdag halvanden uge efter vi regner med at skulle til md så det passer meget fint :)


Men tror du ikke, man kan se det før?


Jeg er lidt tyk i forvejen så tror der vil gå længere tid før folk spørg da de sikkert vil tænke jeg bare har taget på, og så bliver det jo vinter så kan gå i store uldtrøjer og den slags når jeg ses med familien :) Ved ikke, det kan også være det ændre sig, men lige nu har vi slet ikke lyst til at dele vores glæde med folk, for de var så ringe da det gik skidt.
Og ellers, hvis folk spørg så tror jeg bare de vil få et ærligt svar, så må vi se hvor længe der går :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 2. jul 2016, 14:53

godtnavn skrev:
Sorenspige skrev:Bøtte, Vigga er altså også så fint :lun: og passer godt med S. Spændende om hun bliver lige så utålmodig med at komme ud som sin søster.

Joynips, dejlig reaktion fra din far.

Godtnavn, skal jeres forældre ikke have det at vide før efter MD? Der er godt nok lang tid til :genert:.


Vi var skuffede over mange i vores omgangskreds reaktioner da vi mistede, og vi har mistet en del venner på det, samt kæreste er pt uvenner med hans ene søster. Derfor har vi faktisk ikke den store lyst til at fortælle en masse det. Hvis vi nu havde forældre der kunne holde kæft ville de måske få det at vide før, men min far taler ofte over sig, han gør det ikke af ond vilje, men han kan ikke holde hemmeligheder særlig længe, og min svigermor fortæller alt til alle. Vi kunne godt sige det til min mor uden alle vidste det, men det er mærkeligt hvis mine forældre ikke ved det samtidig synes jeg. Derudover har min mor fødselsdag halvanden uge efter vi regner med at skulle til md så det passer meget fint :)


Øv da :( . Hvordan var folk da, hvis man må spørge? De fleste i min omgangskreds var søde omkring vores SA, nogle få ignorerede det mest. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 2. jul 2016, 16:34

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:
Sorenspige skrev:Bøtte, Vigga er altså også så fint :lun: og passer godt med S. Spændende om hun bliver lige så utålmodig med at komme ud som sin søster.

Joynips, dejlig reaktion fra din far.

Godtnavn, skal jeres forældre ikke have det at vide før efter MD? Der er godt nok lang tid til :genert:.


Vi var skuffede over mange i vores omgangskreds reaktioner da vi mistede, og vi har mistet en del venner på det, samt kæreste er pt uvenner med hans ene søster. Derfor har vi faktisk ikke den store lyst til at fortælle en masse det. Hvis vi nu havde forældre der kunne holde kæft ville de måske få det at vide før, men min far taler ofte over sig, han gør det ikke af ond vilje, men han kan ikke holde hemmeligheder særlig længe, og min svigermor fortæller alt til alle. Vi kunne godt sige det til min mor uden alle vidste det, men det er mærkeligt hvis mine forældre ikke ved det samtidig synes jeg. Derudover har min mor fødselsdag halvanden uge efter vi regner med at skulle til md så det passer meget fint :)


Men tror du ikke, man kan se det før?


Jeg var meget tæt på at være 27+0 i min første graviditet inden det tydeligt kunne ses at jeg var gravid. Jeg var slank har åbenbart et bredt bækken og termin i marts så masser af større trøjer på.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. jul 2016, 16:57

Sangius skrev:
godtnavn skrev:
Sorenspige skrev:Bøtte, Vigga er altså også så fint :lun: og passer godt med S. Spændende om hun bliver lige så utålmodig med at komme ud som sin søster.

Joynips, dejlig reaktion fra din far.

Godtnavn, skal jeres forældre ikke have det at vide før efter MD? Der er godt nok lang tid til :genert:.


Vi var skuffede over mange i vores omgangskreds reaktioner da vi mistede, og vi har mistet en del venner på det, samt kæreste er pt uvenner med hans ene søster. Derfor har vi faktisk ikke den store lyst til at fortælle en masse det. Hvis vi nu havde forældre der kunne holde kæft ville de måske få det at vide før, men min far taler ofte over sig, han gør det ikke af ond vilje, men han kan ikke holde hemmeligheder særlig længe, og min svigermor fortæller alt til alle. Vi kunne godt sige det til min mor uden alle vidste det, men det er mærkeligt hvis mine forældre ikke ved det samtidig synes jeg. Derudover har min mor fødselsdag halvanden uge efter vi regner med at skulle til md så det passer meget fint :)


Øv da :( . Hvordan var folk da, hvis man må spørge? De fleste i min omgangskreds var søde omkring vores SA, nogle få ignorerede det mest. :)


Jeg har ikke lyst til at snakke om det, men der var flere uheldige episoder og manglende forståelse og respekt når vi så fik sagt at noget gjorde os kede af det. Måske bunder det i at vi er de første blandt vores venner der får børn, så folk har svært ved at forstå følelserne, men ikke desto mindre må de accepterer dem og tage hensyn, mere kræver vi ikke, det var åbenbart bare for meget for nogen.

Jeg tror jeg er der lige nu hvor jeg ikke kan overskue hvis der kommer noget igen, derfor vil jeg helst være i min lille bobbel af lykke sammen med kæresten, og så fortælle det til de to vi ser som vores tætteste familie og som vi ved vil blive lykkelige for beskeden :) Så kan de andre vente :) Og så er det jo ikke mange måneder det skal holdes hemmeligt, og det bliver en del nemmere af at en stor del af min familie tager på mange ugers ferie her nu, og kærestens familie bor langt væk, så de har måneder med den værste kvalme (håber virkelig min kvalme stopper i andet trimester) skal jeg ikke se familien særlig meget udover de to der får det at vide :)
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 2. jul 2016, 17:28

JoyNips skrev:
Kolderudolf skrev:
JoyNips skrev:
Kolderudolf skrev:Nåeh, hvor dejligt JoyNips. Det er næsten endnu mere sødt, når de er jyske træmænd, der bliver så rørt. Selvom de ikke er meget for at vise det :lun:

Hvornår skal du til NF?

Vores lille pige bliver 2 år på tirsdag. Så vi holder grønlandsk kaffemik i morgen. Konceptet er en millard kager, så hele dagen skal gå med bagning.


Ja, det var lidt kært. Han kommer til at stortude, når han ser baby første gang, tror jeg. Nf er 16. Juli, så der er heldigvis ikke længe til. Glæder mig til at se baby! Så bliver det lige pludselig mere virkeligt... Når man ikke rigtig kan mærke symptomer og ikke har taget på er det lidt surrealistisk at have en 10+6 baby i maven.

Vi fortæller min mor det søndag. Jeg synes de skal have det at vide samtidig. Kærestens familie må vente til efter nf.

Kage i rå mængder lyder i øvrigt glimrende! Jeg ku' godt... :lol:



Det kan jeg godt forstå. Jeg kan sagtens følge det lidt. Jeg synes også det svært heroppe, da der ikke er muligheder for scanninger før i uge 16. Så det hele var lidt fjernt. Selvom jeg har haft tonsvis af symptomer.

Derudover har jeg allerede taget næsten 5 kg på og ser ud som jeg gjorde, da jeg var i uge 24 med min datter. Og jeg er altså kun i uge 14 :nerve: Men altså.. Jeg rummer det sådan nogenlunde. Det var nemt for mig at smide vægten sidst, så det stresser mig egentlig ikke. Så længe jeg stadig træner som jeg gør.

Ja, der er i den grad gang i bageriet. Hindbærsnitter, mælkesnitter, æbletærte, pæretærte, popkager, lagkage, maceroons og boller. Vi kører kulhydrathelvede :slem:


Omg! Grønland er langt væk, men... Hvad tid skal man være der? :savl:


Haha, du skulle være så velkommen.

Og er det ikke noget med at også jurist? Så var du velkommen til at låne mit skrivebord et par dage :lol:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 2. jul 2016, 17:42

godtnavn skrev:
Sangius skrev:
godtnavn skrev:
Sorenspige skrev:Bøtte, Vigga er altså også så fint :lun: og passer godt med S. Spændende om hun bliver lige så utålmodig med at komme ud som sin søster.

Joynips, dejlig reaktion fra din far.

Godtnavn, skal jeres forældre ikke have det at vide før efter MD? Der er godt nok lang tid til :genert:.


Vi var skuffede over mange i vores omgangskreds reaktioner da vi mistede, og vi har mistet en del venner på det, samt kæreste er pt uvenner med hans ene søster. Derfor har vi faktisk ikke den store lyst til at fortælle en masse det. Hvis vi nu havde forældre der kunne holde kæft ville de måske få det at vide før, men min far taler ofte over sig, han gør det ikke af ond vilje, men han kan ikke holde hemmeligheder særlig længe, og min svigermor fortæller alt til alle. Vi kunne godt sige det til min mor uden alle vidste det, men det er mærkeligt hvis mine forældre ikke ved det samtidig synes jeg. Derudover har min mor fødselsdag halvanden uge efter vi regner med at skulle til md så det passer meget fint :)


Øv da :( . Hvordan var folk da, hvis man må spørge? De fleste i min omgangskreds var søde omkring vores SA, nogle få ignorerede det mest. :)


Jeg har ikke lyst til at snakke om det, men der var flere uheldige episoder og manglende forståelse og respekt når vi så fik sagt at noget gjorde os kede af det. Måske bunder det i at vi er de første blandt vores venner der får børn, så folk har svært ved at forstå følelserne, men ikke desto mindre må de accepterer dem og tage hensyn, mere kræver vi ikke, det var åbenbart bare for meget for nogen.

Jeg tror jeg er der lige nu hvor jeg ikke kan overskue hvis der kommer noget igen, derfor vil jeg helst være i min lille bobbel af lykke sammen med kæresten, og så fortælle det til de to vi ser som vores tætteste familie og som vi ved vil blive lykkelige for beskeden :) Så kan de andre vente :) Og så er det jo ikke mange måneder det skal holdes hemmeligt, og det bliver en del nemmere af at en stor del af min familie tager på mange ugers ferie her nu, og kærestens familie bor langt væk, så de har måneder med den værste kvalme (håber virkelig min kvalme stopper i andet trimester) skal jeg ikke se familien særlig meget udover de to der får det at vide :)


Det forstår jeg udmærket. Havde jeg slet ikke tænkt på, da jeg spurgte! Jeg hepper på jer og jeres lille spire, det bliver så spændende til scanning! Ugerne i 1. trimester kan bare virkelig snegle sig. :)

Jeg tror sagtens jeg kunne have skjult min graviditet med løse trøjer til gennemscanningen var overstået. Forstår også godt I vil vente, det tog mig et stykke tid at blive helt tryg ved at fortælle om min graviditet til venner og familie :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 2. jul 2016, 20:39

Sorenspige skrev:Bøtte, Vigga er altså også så fint :lun: og passer godt med S. Spændende om hun bliver lige så utålmodig med at komme ud som sin søster.

Joynips, dejlig reaktion fra din far.

Godtnavn, skal jeres forældre ikke have det at vide før efter MD? Der er godt nok lang tid til :genert:.


Jeg synes også det er perfekt til S :lun:
Jeg havde aldrig troet, min mand gik med til det, så er meget overrasket over det

Den næste må godt lige tage 10-12 dage mere end S, men så er det også ok at komme ud. Ser gerne det bliver i november. :-D
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. jul 2016, 20:44

Bøtte skrev:
Sorenspige skrev:Bøtte, Vigga er altså også så fint :lun: og passer godt med S. Spændende om hun bliver lige så utålmodig med at komme ud som sin søster.

Joynips, dejlig reaktion fra din far.

Godtnavn, skal jeres forældre ikke have det at vide før efter MD? Der er godt nok lang tid til :genert:.


Jeg synes også det er perfekt til S :lun:
Jeg havde aldrig troet, min mand gik med til det, så er meget overrasket over det

Den næste må godt lige tage 10-12 dage mere end S, men så er det også ok at komme ud. Ser gerne det bliver i november. :-D


Vigga er så fint :lun: Må jeg spørge hvad S står for, altså hvad er navnet?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 2. jul 2016, 20:46

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:
Sorenspige skrev:Bøtte, Vigga er altså også så fint :lun: og passer godt med S. Spændende om hun bliver lige så utålmodig med at komme ud som sin søster.

Joynips, dejlig reaktion fra din far.

Godtnavn, skal jeres forældre ikke have det at vide før efter MD? Der er godt nok lang tid til :genert:.


Jeg synes også det er perfekt til S :lun:
Jeg havde aldrig troet, min mand gik med til det, så er meget overrasket over det

Den næste må godt lige tage 10-12 dage mere end S, men så er det også ok at komme ud. Ser gerne det bliver i november. :-D


Vigga er så fint :lun: Må jeg spørge hvad S står for, altså hvad er navnet?


Signe :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. jul 2016, 20:47

Bøtte skrev:
Signe :)


Så er jeg enig i den tidligere kommentar, navnene er rigtig fine sammen. Jeg kan godt lide Vigga, men min kæreste kan ikke :( Det er noget forbandet at man er to der skal blive enige :P
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 2. jul 2016, 20:51

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:
Signe :)


Så er jeg enig i den tidligere kommentar, navnene er rigtig fine sammen. Jeg kan godt lide Vigga, men min kæreste kan ikke :( Det er noget forbandet at man er to der skal blive enige :P



Tal :kys: Jeg er også særdeles vild med den kombination :lun:

Min erfaring er at mænd er noget besværlige når det kommer til navne :lol:

Min mand fik lov at have det afgørende ord sidst, så denne gang, er det min tur. Men vl er på den hvis det er en dreng, jeg synes drengenavne er virkelig svære. Tror aldrig vi bliver enige :lol:
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 2. jul 2016, 20:57

Vigga er virkelig fint :lun:

Jeg havde helt styr på E's navn. Denne her er jeg helt blank. Tænker det er nemmere at forholde sig til, når man kender kønnet.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 3. jul 2016, 05:37

Vil de kigge efter køn, når du skal scannes i uge 16, Rudolf?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 3. jul 2016, 05:44

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:
Signe :)


Så er jeg enig i den tidligere kommentar, navnene er rigtig fine sammen. Jeg kan godt lide Vigga, men min kæreste kan ikke :( Det er noget forbandet at man er to der skal blive enige :P


Min mand siger konsekvent nej til alle navne, undtagen det allerførste vi snakkede om. :sarkasme:
Men han kommer aldrig på nogen selv. :træt3:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Graviditet"