Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 5. feb 2016, 17:40

Hej piger... :)
Jeg synes virkelig heller ikke det er en dans på roser, det her projekt baby... Jeg er jo kun 4+5 nu, men har allerede fortrudt 10 gange... Jeg har murren i underlivet, og forventer nærmest blod hvert sekund. Føler slet ikke at det kommer til at gå, og forventer nærmest endnu en spontan abort. Sidst begynde det 6+1 eller noget i den stil, og jeg synes virkelig der er uendelig lang tid til, at jeg bare kan vide mig nogenlunde sikker. Savner virkelig mine p-piller og min ugenerende krop... :(
Jeg har konstant smag af blod i munden, og mine bryster er vildt ømme. Har haft hovedpine on and off i en uge nu. Så i løbet af en dag er der måske små 5 minutter hvor jeg ikke lige bliver mindet om det, og synes virkelig det fylder så meget...

Hvordan kom I igennem de her første uger??? Jeg kan slet ikke magte 8 uger mere af det her, før jeg kan vide mig nogenlunde sikker på, at jeg faktisk kan begynde at glæde mig over den her graviditet...

Undskyld jeg er lidt party-pooper, men sikke en rutsjetur man kommer igennem på det her projekt... :P
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 5. feb 2016, 18:46

Sangius skrev:Hej piger... :)
Jeg synes virkelig heller ikke det er en dans på roser, det her projekt baby... Jeg er jo kun 4+5 nu, men har allerede fortrudt 10 gange... Jeg har murren i underlivet, og forventer nærmest blod hvert sekund. Føler slet ikke at det kommer til at gå, og forventer nærmest endnu en spontan abort. Sidst begynde det 6+1 eller noget i den stil, og jeg synes virkelig der er uendelig lang tid til, at jeg bare kan vide mig nogenlunde sikker. Savner virkelig mine p-piller og min ugenerende krop... :(
Jeg har konstant smag af blod i munden, og mine bryster er vildt ømme. Har haft hovedpine on and off i en uge nu. Så i løbet af en dag er der måske små 5 minutter hvor jeg ikke lige bliver mindet om det, og synes virkelig det fylder så meget...

Hvordan kom I igennem de her første uger??? Jeg kan slet ikke magte 8 uger mere af det her, før jeg kan vide mig nogenlunde sikker på, at jeg faktisk kan begynde at glæde mig over den her graviditet...

Undskyld jeg er lidt party-pooper, men sikke en rutsjetur man kommer igennem på det her projekt... :P


Det her skema kan måske give dig lidt ro allerede om et par uger:

Abortrisiko uge for uge:

Uge 6: 10%
Uge 7: 7 %
Uge 8: 6 %
Uge 9: 3%
Uge 10 3%
Uge 11: 2 %
Senest rettet af godtnavn 5. feb 2016, 18:59, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 5. feb 2016, 18:57

primle skrev:Danseprinsesse - jeg håber virkelig at det går godt til Jordemoder i dag og at du får noget ud af at starte til psykolog.

Jeg kan heller ikke sætte mig ind i, præcis hvordan det er at være dig og have det som du har det lige nu. Men jeg er én af dem, hvor det ikke var nogen overvældende lykke at blive mor. Jeg var meget tæt på at udvikle en fødselsdepression og havde heldigvis en fantastisk sundhedsplejerske og læge, der tog sig af hvordan jeg havde det.

Der er rigtig mange, der slås med 'forkerte' følelser i forbindelse med dét at blive forældre. Du er ikke alene :kys:

Og du læsser bare af herinde, så meget som du orker og har lyst til :)


Det er rart at vide, at man ikke er den eneste, der ikke har haft en "lykkelig graviditet" - det synes jeg egentlig jeg har mødt åbenhed om flere steder fra, når jeg selv har været ærlig omkring min situation.

Frygten for at det ender med en fødselsdepression spøger hos mig, kan jeg godt mærke. Det er også det, der gør, at jeg kan holde fast i over for mig selv, at en sygemelding er det rigtige for mig. Jeg har brug for ro til at gøre, hvad jeg kan for, at det ikke ender der. Jeg kan knap overskue dagene, som det er nu - jeg sover ikke om natten, bryder ofte sammen sådan ud af det blå og små dagligdags gøremål kan udmatte fuldstændig. Aner ikke hvordan jeg skulle klare mit job, som tilmed kun føjer nye bekymringer til.
Jeg har kun haft min læge siden efteråret, hvor vi flyttede, og jeg har allerede mistet tilliden til hende. Lige nu går jeg hos en af deres uddannelseslæger, men jeg overvejer helt at skifte. Har simpelthen brug for en læge, der bakker mig op i det her.

Jordemoderen giver mig den opbakning, men det er jo ikke hende, der afgør, om jeg kan forblive sygemeldt.
Besøget gik i øvrigt fint, vi fik gennemført det man skal ved første besøg. Jeg fornemmede, at hun var en smule mindre optimistisk omkring, hvorvidt jeg kan komme gennem det her uden medicin. Men jeg føler mig fuldstændig tryg ved, at de tager hånd om mig uanset hvad.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 5. feb 2016, 19:51

Tillykke med NF til jer, der har været afsted. Dejligt med godt nyt :banan:.

Jeg skulle ikke ryste med hofterne til NF - heller ikke med mit første barn. Faktisk beordrede hun mig til at ligge helt stille, da babyen lå perfekt, da hun lagde scanneren på min mave.

Primle, kan godt forstå, det ikke er helt let med dårlig fod og et barn. Øv med rod fra sygehusets side.

Sangius, I de første uger holdt jeg mentalt vejret og håbede på det bedste. De uger er lange, men pludselig er de gået på en eller anden måde. Håber, du snart kan føle lidt ro.

Danseprinsesse, det lyder som en god JM.
Jeg har været glad under mine graviditeter. Til gengæld havde jeg svært ved at blive mor første gang. Det slog mig helt ud følelsesmæssigt, og jeg var meget fortvivlet og ulykkelig. Der var dage (og nætter) hvor jeg fortrød, og hvor jeg følte, at jeg aldrig ville få det godt igen og blive mig selv.

Men det fik jeg ved bla. at gå i en gruppe for andre mødre, der havde det som mig (jeg blev henvist af min SP, som var guld værd).

Jeg håber, du også kommer der til i graviditeten. Jeg ville overveje medicin, hvis det kan hjælpe tingene lidt på vej.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 5. feb 2016, 21:29

Så har vi været til kønsscanning i dag, og sørme om det ikke er en lille babyboy der ligger derinde. Med enooooormt lange ben, men hva både mor og far har lange ben. Den stolte storebror lignede en flækket træsko da vi fik at vide at det var en lillebror. Vi var i Brugsen og handle senere, og han fortalte kassemedarbejderen at han skulle have en lille bror. Det var så sødt.
7
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 5. feb 2016, 22:14

Tillykke med at I skal have en lille dreng Nuser :lun:.

Drengebabyer er helt fantastiske :love:.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 6. feb 2016, 08:47

Tillykke med den lille dreng, Nuser :lun:

Skal jeg tilføje det til forsiden? :kys:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 6. feb 2016, 10:41

Tillykke nuser med en lækker dreng i maven.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 6. feb 2016, 12:03

Har I oplevet kommentarer omkring ønsker for køn?

Her har både min lillebror (og hans kæreste) sagt, at de håber, det bliver en pige. Det samme har min kærestes niecer (altså de kommende kusiner sagt).

Der er ikke noget ondt i det, men alligevel bliver jeg lidt ked af det, når folk siger det. Vi er bare glade for at få et barn mere, og derudover kan vi jo hverken gøre fra eller til.

Deres ønske skyldes, at på min side af familien er der kun født drenge-børnebørn/nevøer, og de kommende kusiner har 4 fætre og 1 kusine, så de vil gerne have en mere.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 6. feb 2016, 12:21

Sorenspige skrev:Har I oplevet kommentarer omkring ønsker for køn?

Her har både min lillebror (og hans kæreste) sagt, at de håber, det bliver en pige. Det samme har min kærestes niecer (altså de kommende kusiner sagt).

Der er ikke noget ondt i det, men alligevel bliver jeg lidt ked af det, når folk siger det. Vi er bare glade for at få et barn mere, og derudover kan vi jo hverken gøre fra eller til.

Deres ønske skyldes, at på min side af familien er der kun født drenge-børnebørn/nevøer, og de kommende kusiner har 4 fætre og 1 kusine, så de vil gerne have en mere.


Ikke ønsker, men min svigermor er sikker på det bliver en pige.

Der er en klar overvægt af drenge i både min og min mands familie. I min mands er det helt vildt. Han er den eneste, der har fået en datter af samtlige fætre og kusiner - på både sin fars og mors side. På min side er der to andre piger og ellers seks drenge.

Jeg selv kan bedst forestille mig en pige mere, men det tror jeg er fordi jeg har én i forvejen.

Én ting er sikkert, jeg skal shoppe SÅ meget lækkert drengetøj, hvis det er en lillebror der gemmer sig i maven :-D
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 6. feb 2016, 12:26

Men nu er det jo heller ikke ude til hele verden endnu, at vi venter os.

Der skal nok komme nogle meninger og kommentarer er jeg sikker på.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 6. feb 2016, 12:35

Jeg har det ret meget, som da jeg ventede min dreng, så det tyder på, at jeg også venter en dreng igen. Måske er det også derfor, at jeg bliver ked af kommentarerne.

Vi har jo en masse tøj fra R, men selvom det bliver en dreng, vil jeg også købe lidt nyt til ham.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 6. feb 2016, 12:49

Sorenspige skrev:Jeg har det ret meget, som da jeg ventede min dreng, så det tyder på, at jeg også venter en dreng igen. Måske er det også derfor, at jeg bliver ked af kommentarerne.

Vi har jo en masse tøj fra R, men selvom det bliver en dreng, vil jeg også købe lidt nyt til ham.


Det kan jeg godt forstå. Jeg tror jeg får det på samme måde, hvis der er nogen, der begynder at sige de håber det ene frem for det andet.

Men er det ikke den klassiske? Jeg synes tit man hører kommentarer som 'ej, én af hver, det er da perfekt!' Og hvis man har to af samme køn, så skal man automatisk ønske det modsatte køn til tredje barn?

Og ja, jeg skal også købe noget nyt, hvis vi skal have en pige mere. Men garderoben skal udvides noget mere, hvis det bliver en dreng :)
1
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 7. feb 2016, 16:37

Har også fundet herind nu efter at jubi vist er mere eller eller mindre dødt ;)

Navn: Gerbilwoman
Alder: 35
Beskæftigelse: Ledig
Mands alder: 43
Bor: Korsør
Fødested: Holbæk
Prøvet siden: Sep. 2014
Testet positiv: 30 juni 2015
Termin: 12 marts 2016
Andre børn: Tobias på 11 og vores engel Benjamin som blev 8 timer gammel.
Vide kønnet: Det er en pige :lun:
NF-dato: Kan jeg ikke huske
MD-dato: Kan jeg ikke huske
Første lægebesøg: Kan jeg ikke huske
Første jm-konsultation: Kan jeg ikke huske

Skal sættes i gang her 1 marts hvor jeg er 38+3 - det er jo lige om lidt! :8: :ivrig:
2
Formerly known as Gerbilwoman :)
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 7. feb 2016, 18:44

Gerbilwoman, velkommen herinde. Ja, 1. marts er lige rundt om hjørnet. Er I klar?

Primle, kan godt forstå, der skal shoppes, hvis det bliver en dreng :). Det samme sker her ved en pige.

Sidste gang arvede vi en del babytøj, og så købte jeg noget, hvor af en del var brugt (det kunne ikke ses).
1

Tilbage til "Graviditet"