Terminstråd - alle er velkomne :)

Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Pilen » 24. aug 2018, 18:36

Jeg tror også, at jeg kan relatere lidt til det, Neenah. Ved ikke, om jeg glæder mig. Frygter det måske ikke ligefrem, men har svært ved lige at se det for mig det der med et barn. Jeg synes, at det her gravid-halløj er helt vildt hyggeligt. Og jo, har da også gjort mig nogle tanker om en fødsel. Men at det her forløb skal ende med om allerede 3 måneder, at jeg skal være nogens mor, det kan jeg ikke rigtigt koble sammen.
Alle spørger til, om vi nu har købt det og det og om det skal være vuggestue eller dagpleje og så skal vi da i babybio og alt muligt gejl. Og sandheden er, at vi ikke rigtigt har noget som helst endnu. Et par body'er jeg lidt formålsløst købte for et par måneder siden i et udsalg og nogle babypakker.
Ellers mangler vi alt andet og jeg er bare ikke oppe at køre over, at vi skal ud at kigge på barnevogn osv. Bliver bare lidt træt over alle de muligheder. Mine omgivelser har meget mere fokus på den der baby end mig. Og jeg bliver sådan lidt "Nå ja, der kommer jo et barn" :lol:
Jeg hygger mig bare med at være gravid (jeg har også haft en meget nem graviditet indtil videre) og se maven vokse og noget rumstere derinde. På et tidspunkt skal det jo gå op for mig, at der kommer et resultat ud af den her graviditet, der fylder ret meget.
Måske er det også anderledes, da jeg ikke ligefrem har gået og ønsket det her i mange år. Hun er lavet på minipiller og er selvfølgelig velkommen, men noget uventet. Så det her redebygning er jeg slet ikke klar til endnu. Bliver også helt overvældet, når piger i terminsgruppen lægger billeder op af komplet indrettet børneværelse. Vi er end ikke startet endnu.
Så bekymringer vil jeg dog ikke sige, at jeg har, for jeg kan slet ikke forholde mig til det :gruble: Men det skal nok komme. Og jeg tror, at det er helt normalt at have det sådan, som du har, Neenah. Det skal nok blive noget helt andet, når vi lige lander i det :kram:
3
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 24. aug 2018, 20:54

Pilen skrev:Jeg tror også, at jeg kan relatere lidt til det, Neenah. Ved ikke, om jeg glæder mig. Frygter det måske ikke ligefrem, men har svært ved lige at se det for mig det der med et barn. Jeg synes, at det her gravid-halløj er helt vildt hyggeligt. Og jo, har da også gjort mig nogle tanker om en fødsel. Men at det her forløb skal ende med om allerede 3 måneder, at jeg skal være nogens mor, det kan jeg ikke rigtigt koble sammen.
Alle spørger til, om vi nu har købt det og det og om det skal være vuggestue eller dagpleje og så skal vi da i babybio og alt muligt gejl. Og sandheden er, at vi ikke rigtigt har noget som helst endnu. Et par body'er jeg lidt formålsløst købte for et par måneder siden i et udsalg og nogle babypakker.
Ellers mangler vi alt andet og jeg er bare ikke oppe at køre over, at vi skal ud at kigge på barnevogn osv. Bliver bare lidt træt over alle de muligheder. Mine omgivelser har meget mere fokus på den der baby end mig. Og jeg bliver sådan lidt "Nå ja, der kommer jo et barn" :lol:
Jeg hygger mig bare med at være gravid (jeg har også haft en meget nem graviditet indtil videre) og se maven vokse og noget rumstere derinde. På et tidspunkt skal det jo gå op for mig, at der kommer et resultat ud af den her graviditet, der fylder ret meget.
Måske er det også anderledes, da jeg ikke ligefrem har gået og ønsket det her i mange år. Hun er lavet på minipiller og er selvfølgelig velkommen, men noget uventet. Så det her redebygning er jeg slet ikke klar til endnu. Bliver også helt overvældet, når piger i terminsgruppen lægger billeder op af komplet indrettet børneværelse. Vi er end ikke startet endnu.
Så bekymringer vil jeg dog ikke sige, at jeg har, for jeg kan slet ikke forholde mig til det :gruble: Men det skal nok komme. Og jeg tror, at det er helt normalt at have det sådan, som du har, Neenah. Det skal nok blive noget helt andet, når vi lige lander i det :kram:

Jeg kan relatere til rigtig meget af det, du beskriver :)

Vi tager også tingene oppefra og ned, jeg har svært ved at mobilisere de helt store følelser inden for glæde/bekymring/kærlighed, før vi står i den konkrete situationen med et lille nyt familiemedlem. Det skal nok komme, det er jeg sikker på, men det er altså svært at forholde sig til på forhånd...
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

27+6

Indlægaf Moxy-lady » 24. aug 2018, 22:07

3. Trimester I morgen. Shit jeg synes at det går stærkt!

Her sker der stadig ikke så meget på den praktiske front, min kæreste har det smadder skidt psykisk og det betyder at jeg skal være primus motor på det praktiske - og det kan jeg bare slet ikke overskue! Jeg satser på at få et overblik i løbet af næste uge, og få arrangeret maling og flytning af stuen her snart. Vi afventer stadig boligselskabet ift soveværelset hvor vi har skimmelsvamp som vi mener er deres ansvar og som de derfor skal være med inde over. Men de rider (heller ikke) samme dag som de sadler, så har ikke hørt noget fra dem endnu. Men det er fint, så tager vi bare stuen først. Det største problem er at vi har en meget lille lejlighed og alt skal pakkes ned for at få malet (+nye møbler så det skal pakkes ned under alle omstændigheder) og vi har intet kælder/loftsrum at, stille tingene i. Dvs vi skal leje os til det ude i byen, oveni det har vi ikke bil, omend min kæreste har kørekort, så vi skal også låne os til sådan en samt en til at hjælpe med at bære da jeg ikke kan slæbe så meget mere. Så det er mega uoverskueligt og et større projekt end det egentlig burde være.

Noget andet er, er der andre end mig der får rigtig ondt lige til venstre for navlen, især ved vrid/bevægelser i overkroppen? Det føles mest af alt som ligament smerter, men dem har jeg mest haft i siden indtil videre, så er i tvivl om om det kan være det?
0
My world 12-10-18 :lun:
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

28+3

Indlægaf Pilen » 25. aug 2018, 04:31

Moxy-lady skrev:
Noget andet er, er der andre end mig der får rigtig ondt lige til venstre for navlen, især ved vrid/bevægelser i overkroppen? Det føles mest af alt som ligament smerter, men dem har jeg mest haft i siden indtil videre, så er i tvivl om om det kan være det?


Det kan være lidt forskellige steder nederst i begge sider. Men synes, jeg skal tænke over, hvordan jeg især ligger, for ellers giver det også et ubehageligt stræk/vrid i noget sene/muskelværk. Men har ikke tænkt det som noget usædvanligt for tilstanden. Så måske er det ikke helt det samme, vi oplever.

Hvor lyder det som en træls omgang med den bolig lige nu. Kan godt forstå, det er svært at overskue :(
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 25. aug 2018, 06:49

Jeg har også ofte ondt til højre for navlen. Vef ikke lige hvad det går ud på. Men det er nok bare smerter fra at ting skal strække og give plads :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. aug 2018, 07:03

Neenah skrev:Vi havde lidt issues i går, da vi gik tur om aftenen. Jeg fik sagt noget med at man kommer til at hænge på ungen for evigt, og min mand blev ked af det fordi jeg ikke rigtig glædede mig til hun kommer ud. Men det gør jeg virkelig ikke. Jeg ville ønske jeg gjorde, men jeg tør ikke. Jeg føler jeg jinxer noget, hvis jeg snakker om efter fødslen som noget, der helt sikkert kommer, og jeg kan slet ikke se længere end til selve fødslen. Samtidig har jeg slet ikke den der lyserøde drøm om vores lille baby, og jeg har så svært ved at relatere til alle de der Facebookdamer, der flasher maver, indrettede værelser og senge i et væk. Jeg kan slet ikke mønstre ret meget begejstring. Hvis jeg skulle sætte et ord på vil jeg nok hellere sige spændt eller nervøs.

Jeg læste på et tidspunkt en frivilligt barnløs skrive, at hun ikke forstod folk der fik børn, fordi man frivilligt giver sig selv alt for meget at miste, og det ræsonnerer ret meget med det jeg tænker.


Jeg ved jo hvad jeg potentielt går ind til, men jeg relaterer mig ikke til graviditeten denne gang. Jeg har ikke knyttet følelser eller noget som helst. Det er af andre årsager end dig, men jeg holder mig også fra alt der har med babyer at gøre og overvejer dagligt at slette mig her. Jeg skjuler maven og vil ikke have kommentarer på det. Jeg vil slet ikke tale om det og det har jeg sagt til de få som ved det. Jeg har det stramt med at min veninde omtaler det som lillepigen, for der er ikke et barn endnu og pt kan vi kun håbe.

Jeg køber ikke noget før den er ude og jeg vil ikke have nogle gaver af nogen art gør det sker.

Men altså, at have et barn gør naturligvis at livet er anderledes, men jeg kan ikke rigitg komme på noget vi ikke gør nu fordi vi har fået barn, præmissen er bare anderledes. Vi spiser mere ude end før, vi rejser om muligt endnu mere osv osv.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

33+6

Indlægaf Mi55y » 25. aug 2018, 14:03

Har været aktiv i dag og lagt gardiner op, vasket babydyner, vasket og sorteret arvebabytøj og sorteret babypakker og vasket betræk til autostol. Nu skal jeg lige have sat en vask med babylegetøj over og have det hængt til tørre og så skal jeg bare slappe af i aften.

Synes min lænd og haleben smerter mere og mere efterhånden og har svært ved at finde gode ligge eller siddestillinger. Men det bliver vel kun værre herfra...

Henter kæresten i lufthavnen sent i morgen aften og ser virkelig frem til næste weekend, hvor vi skal på weekend i Ribe og på sælsafari og se sort sol. Det bliver dejligt med noget tid sammen når han nu lige har været væk i 10 dage.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7382

Re: 33+6

Indlægaf Neenah » 25. aug 2018, 14:05

Mi55y skrev:Har været aktiv i dag og lagt gardiner op, vasket babydyner, vasket og sorteret arvebabytøj og sorteret babypakker og vasket betræk til autostol. Nu skal jeg lige have sat en vask med babylegetøj over og have det hængt til tørre og så skal jeg bare slappe af i aften.

Synes min lænd og haleben smerter mere og mere efterhånden og har svært ved at finde gode ligge eller siddestillinger. Men det bliver vel kun værre herfra...

Henter kæresten i lufthavnen sent i morgen aften og ser virkelig frem til næste weekend, hvor vi skal på weekend i Ribe og på sælsafari og se sort sol. Det bliver dejligt med noget tid sammen når han nu lige har været væk i 10 dage.

Man føler sig så produktiv :-D

Det er jo lige i nabolaget fra os. Sig til hvis I skal bruge tips :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: 33+6

Indlægaf Mi55y » 25. aug 2018, 14:10

Neenah skrev:Man føler sig så produktiv :-D

Det er jo lige i nabolaget fra os. Sig til hvis I skal bruge tips :)


Modtager meget gerne tips til gode steder at spise :)
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: 33+6

Indlægaf twinkle » 25. aug 2018, 14:14

Mi55y skrev:
Neenah skrev:Man føler sig så produktiv :-D

Det er jo lige i nabolaget fra os. Sig til hvis I skal bruge tips :)


Modtager meget gerne tips til gode steder at spise :)


Kolvig og Vester Vedsted vingård (de serverer også mad) er et besøg værd :)
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Pilen » 25. aug 2018, 14:58

Er der egentligt nogen af jer, som har fået den her linea nigra på maven? Kommer den mon ikke, hvis man var lidt polstret på maven i for vejen :lol2: Tænker ikke, at der noget galt, når den ikke er der. Var bare nysgerrig.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 25. aug 2018, 15:03

Pilen skrev:Er der egentligt nogen af jer, som har fået den her linea nigra på maven? Kommer den mon ikke, hvis man var lidt polstret på maven i for vejen :lol2: Tænker ikke, at der noget galt, når den ikke er der. Var bare nysgerrig.


Ikke her... bare masser af dun...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 25. aug 2018, 15:14

Heller ikke her - så vidt jeg kan se :lol:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16143

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 25. aug 2018, 15:22

Jeg er bare blevet behåret :-D
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

36+4

Indlægaf Joe » 25. aug 2018, 15:36

Jeg er også jævnt dunet, men uden streg.

Var til gravidmassage i dag, efterfulgt af lidt plasken i svømmehal. Det var vildt lækkert at kunne ligge på maven igen! Men er godt nok træt og tung og besværet generelt, så da massøren sagde at hun ikke masserede lænden, fordi det kunne sætte gang i noget, overvejede jeg at være sådan lidt “du trykker bare så hårdt du kan på den lænd, søster.”
Jeg vil efterhånden bare så gerne have min krop tilbage. Lige nu føler jeg mig som udelukkende opbevaringsplads for min søn. Undtagen når jeg plasker i svømmehal, altså. Men jeg kan ligesom ikke flytte ind i varmtvandsbassinet i den lokale.
3

Tilbage til "Graviditet"