Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 65
Likede indlæg: 988

Re: Terminstråd - alle er velkomne

Indlægaf twinkle » 19. nov 2017, 11:58

KinderBueno skrev:
twinkle skrev:
Popoff skrev:
twinkle skrev:
Popoff skrev:Twinkle: Jeg ved hvad du mener! Jeg er så færdig med at være gravid, nu vil jeg bare have vores lille dreng i armene..

22 dage til termin! Please lad tiden gå hurtigt :kryds:

59 dage her... et bliver to, lange måneder :lol: - medmindre han selvfølglig melder sin ankomst inden termin, hvilket jeg har en fornemmelse af kommer til at ske :gruble:

Det håber jeg virkelig for dig!! Altså bare lidt inden ikke :) Jeg tror absolut ikke jeg føder før tid! Jeg har nærmest ingen plukveer og han ligger højt i bækkenet, så han skubber heller ikke på livmoderhalsen.. Så det hedder 3 max 5 uger for mig.. men de bliver lange!

Jeg har en del gener af det ekstra blod i kroppen og nu at han tynger en del nedad! Mine ben kramper og er urolige, jeg får hæmorider (som heldigvis ikke gør ondt) og mit underliv hæver op og bliver ømt og irriteret.. Jeg har endda i dag opdaget åreknuder, både på det ene ben og på kønslæberne :nerve: Det er ikke til at holde ud at have tøj på, så jeg kommer ikke så meget ud af huset :P Beklager det lige blev en lang klagesang, jeg vil bare gerne føde nuuuuuu :D

Åh, det lyder virkelig hårdt! Krydser fingre for, at det hedder tre uger i stedet for fem :kryds:

Jeg er heller ikke den store fan af tøj pt., synes ikke rigtigt noget sidder som det skal. Så jeg ligner bare mest en sæk kartofler :lol:

Hver gang, jeg skal ud af døren, er det en kamp om at finde noget, jeg kan holde ud at have på, som ikke ser ALT for nattøjsagtigt ud :lol: Jeg havde købt to par ventebukser, men de har egentlig hele tiden siddet ret irriterende, og nu strammer de også, så det gider jeg heller ikke mere.

Åha. Hvorfor har jeg ikke født endnu?!! Jeg er 40+2 og var slet ikke mentalt indstillet på at vente til længere end 17. november! :cuss:

Ja, nu må hun altså lige spænde hjelmen derinde, og melde sin ankomst! Men egentlig forstår jeg godt lidt, at hun ikke har lyst til at forlade babyhulen, jeg tænker tit at det må være mega chili og afslappende for dem, bare at ligge og boble rundt
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 268
Likede indlæg: 1956

Re: Terminstråd - alle er velkomne

Indlægaf KinderBueno » 19. nov 2017, 12:19

twinkle skrev:
KinderBueno skrev:
twinkle skrev:
Popoff skrev:
twinkle skrev:
Popoff skrev:Twinkle: Jeg ved hvad du mener! Jeg er så færdig med at være gravid, nu vil jeg bare have vores lille dreng i armene..

22 dage til termin! Please lad tiden gå hurtigt :kryds:

59 dage her... et bliver to, lange måneder :lol: - medmindre han selvfølglig melder sin ankomst inden termin, hvilket jeg har en fornemmelse af kommer til at ske :gruble:

Det håber jeg virkelig for dig!! Altså bare lidt inden ikke :) Jeg tror absolut ikke jeg føder før tid! Jeg har nærmest ingen plukveer og han ligger højt i bækkenet, så han skubber heller ikke på livmoderhalsen.. Så det hedder 3 max 5 uger for mig.. men de bliver lange!

Jeg har en del gener af det ekstra blod i kroppen og nu at han tynger en del nedad! Mine ben kramper og er urolige, jeg får hæmorider (som heldigvis ikke gør ondt) og mit underliv hæver op og bliver ømt og irriteret.. Jeg har endda i dag opdaget åreknuder, både på det ene ben og på kønslæberne :nerve: Det er ikke til at holde ud at have tøj på, så jeg kommer ikke så meget ud af huset :P Beklager det lige blev en lang klagesang, jeg vil bare gerne føde nuuuuuu :D

Åh, det lyder virkelig hårdt! Krydser fingre for, at det hedder tre uger i stedet for fem :kryds:

Jeg er heller ikke den store fan af tøj pt., synes ikke rigtigt noget sidder som det skal. Så jeg ligner bare mest en sæk kartofler :lol:

Hver gang, jeg skal ud af døren, er det en kamp om at finde noget, jeg kan holde ud at have på, som ikke ser ALT for nattøjsagtigt ud :lol: Jeg havde købt to par ventebukser, men de har egentlig hele tiden siddet ret irriterende, og nu strammer de også, så det gider jeg heller ikke mere.

Åha. Hvorfor har jeg ikke født endnu?!! Jeg er 40+2 og var slet ikke mentalt indstillet på at vente til længere end 17. november! :cuss:

Ja, nu må hun altså lige spænde hjelmen derinde, og melde sin ankomst! Men egentlig forstår jeg godt lidt, at hun ikke har lyst til at forlade babyhulen, jeg tænker tit at det må være mega chili og afslappende for dem, bare at ligge og boble rundt

Ja tak! Haha men ja, det er det da helt sikkert :lol2:
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Popoff
Kort karma: 6
Likede indlæg: 93

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Popoff » 19. nov 2017, 16:16

Jeg tror nu også det er ret presset med pladsen efterhånden, så helt chill kan det ikke være for dem at blive derinde :P

Jeg har fået zoneterapi som fødselsmodning to gange nu, og hun synes hun kunne mærke en forskel :klap: Har i hvert fald flere plukveer og han bevæger sig vidst længere ned også.. det kunne selvfølgelig være det også var sket uden zoneterapi, men uanset er jeg bare glad for det går den rigtige vej! Jeg drikker også hindbærbladte hver dag - man har vel lov at håbe :D

Krydser for der snart er baby på vej Kinder :kryds:
1
Brugeravatar
ina
Kort karma: 253
Likede indlæg: 1641

Indlægaf ina » 19. nov 2017, 16:39

Nå, men nu er Agnes 9 dage, så måske på tide jeg får skrevet herinde. :genert: Verdens længste og mest detaljerede fødselsberetning. :genert:

I flere uger op til fødslen havde jeg kraftige plukveer og snydeveer, men ikke nogen hvor jeg tænkte at NU er det nu. Torsdag den 9. november (39+4) havde jeg regelmæssige veer om aftenen, som dog ikke gjorde vanvittig ondt. Mine svigerforældre havde skrevet at de godt kunne tage børnene til natten, hvis der var noget i gærde. Jeg var dog begyndt at tænke at lillesøster ville komme ud 39+6 ligesom de to store gjorde, så mine svigerforældre fik at vide at der ikke var noget på vej. Jeg gik i seng for at hvile, faldt i søvn og veerne gik i sig selv.

Jeg fik en god nats søvn, men var spændt på hvor mange af de der falske opstarter jeg ville opleve. Min anden fødsel havde to hele nætter med regelmæssige veer, som gik i sig selv og det orkede jeg ærlig talt ikke igen.

Fredag den 10. november (39+5) var der intet i løbet af dagen. Jeg overtalte min mand til at hente pizza til aftensmaden. Min svigermor havde igen skrevet at de kunne tage dem om natten, hvis det var. :lol:

Mand og børn kørte efter pizza og kort efter de var kørt (kl. 16.30) fik jeg en ve der virkelig gjorde ondt. :tie: Der kom en mere og jeg begyndte at tage tid på dem. De varede godt et minuts tid med 10 minutter imellem.

De gjorde pisse ondt og jeg ringede til min mand og sagde at han skulle aftale overnatning med hans forældre. Det kunne jo godt være en snyder igen, men hvis ikke, skulle de i det mindste ikke hives ud af sengen om natten.

De kommer hjem og vi spiser lidt pizza. Jeg begynder at skynde lidt på min mand, som spiser virkelig meget. De der veer gør ret ondt og jeg må gå ind for mig selv, når der kommer en.

Kl. 18 kører min mand op til svigerforældrene med børnene og jeg ringer til fødegangen. Grundet angst for fødslen har jeg fået skrevet i min journal at de ikke må afvise mig, hvis jeg gerne vil tjekkes eller hvis andet opstår. Jeg får fat på en jordemoder og jeg fortæller at de varer et minut, der er 10 minutter imellem og at det har varet siden kl. 16.30. Jordemoder er liiiidt skeptisk, synes ikke det har varet længe nok og fødsel nr. 3 kan jo være noget af en drillefødsel. Jeg skal lige til at bede hende om at kigge i min journal, men så spørger hun selv efter cpr.nr. og siger bagefter at vi bare kan komme.

Turen derop går ok. Jeg er lidt bange og synes ikke veerne kommer oftere eller noget, så begynder at tro at det er en ondskabsfuld snydestart. Vi er på fødegangen kl. 19 ca. Der er virkelig stille på fødegangen, ingen børn født den dag indtil videre.

Vi snakker kort om forløbet indtil videre med jordemoder, lidt om de tidligere fødsler og så undersøger hun mig. Jeg er 3 cm. åben og jeg er nærmest lidt skuffet over det. :genert: Pludselig går en alarm og jordemoder løber ud af stuen uden et ord og samtidig kan vi høre flere andre komme løbende. Det var en hjertestopsalarm, men heldigvis falsk alarm.

Jordemoder kommer tilbage og foreslår at vi aftaler at vi går lidt rundt på hospitalet indtil kl. 21 og så tager en ny status. Hvis ikke jeg er yderligere udvidet, så kan vi enten blive sendt hjem eller evt. gå ind på en stue og hvile os. Jeg begynder at græde. Jeg bliver pludselig utryg og bange og kæmper lidt med mit hoved. Jordemoder taler mig igennem det og roser mig iøvrigt for at klare veerne godt. Helt opkogt i hovedet går vi så ud for at gå en tur. :genert:

Vi går hen til forhallen og går lidt rundt der. Det regner og er koldt udenfor, men der er intet i forhallen der er åbent, så jeg vandrer rundt der, mens min mand drikker en cola fra en automat. :D Veerne begynder pludseligt at komme oftere og oftere og jeg stopper op under hver ve og koncentrerer mig om vejrtrækningen.

Kl. 20 kommer der virkelig mange efter hinanden og de gør mere og mere ondt. Jeg kan mærke at utrygheden er på vej tilbage, så mig og min mand bliver enige om at gå tilbage til fødegangen. Det var nok de længste 400 meter nogensinde! Måtte stoppe op et utal af gange undervejs og hænge henover min mand, mens jeg trækker vejret.

Tilbage på fødegangen græder jeg igen (ja, sådan er jeg... :genert: ). Jordemoder undersøger mig, jeg er nu 5 cm. åben og jordemoder går ud for at gøre en fødestue klar. Vi aftaler at der skal bestilles en epidural.

Ind på fødestuen med os, jeg ifører mig hospitalstøj og op og sidde. Veerne kommer oftere og oftere, men jeg får stadig ros for vejrtrækningen. Jordemoder spørger om jeg føler stærkt for at få lavement, men jeg siger hurtigt nej tak (husker tydeligt hvor ubehageligt det var at sidde på toilettet med veer sidste gang :tie: ).

Jeg synes det føles som 100 år før anæstesilægen kommer (med en der er under uddannelse), men jeg ved faktisk ikke helt hvad klokken var, da hun kom. Måske omkring 21.30.

Der bliver gjort klar og jeg kæmper mig igennem veerne. De kommer virkelig ofte nu og jeg er nervøs for om jeg får en ve, når jeg skal sidde stille. Veerne gør virkelig virkelig ondt, og jordemoder siger at det sikkert er fordi lillesøster står så langt nede i bækkenet og presser på samtidig.
Epiduralen bliver lagt, selvom jordemoder tror at jeg er langt i forløbet nu. De beslutter derfor at jeg kun skal have testdosis. Jeg synes den er lang tid om at virke, men pludselig hjælper det. Jordemoder undersøger mig og ganske rigtigt, jeg er nu 8-9 cm. åben.

Derefter tager en ny jordemoder over (måske kl. 22.15?). Den første var en døgnvagt der var kaldt ind, så hun er for dyr at have gående. Den nye jordemoder er også rigtig sød og fortæller at hun har læst min journal og at vi nok skal finde ud af det.

Epiduralen virker rigtig godt og jeg begynder at joke lidt og kan samtidig slappe helt af og lukke øjnene indimellem. Jeg kan se på ctg’en at veerne kommer lige efter hinanden, så jeg er virkelig glad for at jeg ikke kan mærke dem. Jeg synes dog hurtigt at det begynder at presse noget, men ikke så jeg føler jeg skal presse med. Det trykker mod endetarmen. Jordemoder undersøger mig og nu er jeg 10 cm. åben. Vi aftaler at vi kan afvente at vandet går af sig selv eller jeg kan få en lille pause og så bede om at få vandet taget, når jeg er klar.

Lillesøsters hjertelyd begynder dog at dykke lidt af to omgange og jordemoder siger at hvis det fortsætter, så bliver hun nødt til at tage vandet, så de kan få en bedre måling fra hendes hoved. Det retter sig igen, men jeg begynder at tænke at det jo lige så godt kan overstås.

Kl. 22.45 beder jeg om at hun tager vandet. Det bliver gjort og det er en lille smule lysegrønt, men det betyder ikke noget, siger jordemoder. Derefter afventer vi at jeg får pressetrang. Jeg kan stadig mærke at det presser nedad, men jeg har slet ikke trang til at presse med.

Kl. 23 er der vagtskifte og ind kommer jordemoder Katrine. :love: Jeg elsker hende! Hun siger at hun er så heldig at komme lige til fødselsdag.
Jeg fortæller at jeg er blevet klippet under begge de to tidligere fødsler, så det er fint, hvis de skal det igen. Vi snakker lidt om hvorfor jeg blev klippet og så siger hun “ved du hvad, det her er en helt anden fødsel og jeg er sikker på at du klarer det uden. Vi ser hvad der sker”. Fik jeg nævnt at jeg elsker hende?

Vi sidder så og venter på at jeg får trang til at presse. Jeg ved ikke om epiduralen dæmper trangen lidt eller hvad. Det er i hvert lidt spøjst at sidde og vente. Vi snakker om at det lige kan passe at det bliver efter midnat, så hun kan blive født 39+6 ligesom de andre.

Efter lidt tid siger jeg at det føles som om jeg godt kunne presse lidt med og hun laver sengen om til fødeleje.
Jeg presser med og hun instruerer mig i hvordan jeg gør undervejs. Vi havde sagt at vi var nysgerrige på hårmængden, da storesøsteren havde meget hår, så jordemoder spørger om jeg vil se i et spejl. Det svarer jeg nej til, jeg er fuldt fokuseret på at presse rigtigt og gispe på de rigtige tidspunkter.

Efter 2-3 presseveer er hovedet ude og så venter vi på at jeg får en presseve mere. Lillesøster begynder at sige lyde, selvom hun kun har hovedet ude og generelt er det vildt underligt at mærke det hoved sidde der. :genert:

Jeg når dog nærmest ikke at få en presseve igen, før min krop af sig selv begynder at skubbe kroppen ud og jeg læner mig frem og tager imod hende.

Agnes er født 23.27 den 10. november. :love:

Navlesnoren er lidt kort, så min mand får hurtigt lov til at klippe den over, så jeg kan få hende længere op. Kort efter føder jeg moderkagen.
Jeg har en hudafskrabning på skamlæberne og en lille bristning i noget arvæv fra de tidligere klipninger, så jeg får få sting.

Agnes sutter med det samme og vi får også noget mad ind. Da vi har spist, bliver hun undersøgt, målt og vejet. 3462 g. og 50 cm.
Derefter ligger vi lidt og kigger på hende, hun sutter videre og efter noget tid falder min mand i søvn i en stol. :lol:

Jordemoder kommer ind igen, jeg skal tisse inden vi må køre hjem. Jeg kommer nemt på benene, får tisset og derefter siger jordemoder at vi bare kan tage os god tid før vi pakker sammen. De har kun haft en anden fødende og de er taget videre og hun har derfor ikke andre at se til. Vi er trætte og vil gerne hurtigt hjem og sove. Derfor er vi klar til at køre hjem allerede 02.15. Vi ser farvel til jordemoder, som krammer os begge og roser mig til skyerne og siger at jeg skal være stolt over hvordan jeg klarede det. Både håndtering af veerne og at jeg selv pressede hende ud og endda hurtigt. Jeg bliver helt rørt, men føler mig egentlig også helt høj over at jeg kunne.

Vi er hjemme ca kl. 3, men det er ikke meget søvn jeg får den nat. Agnes vil sutte hele tiden og vi kan ikke ligge ned og amme, så jeg sidder op hele natten.

Dagen efter henter min mand de to store, som er dybt forelskede i deres nye lillesøster og vil kysse og kramme hende hele tiden.

Agnes er indtil videre en nem pige, som hele tiden har været meget sutteglad. Mine stakkels brystvorter gik i stykker, men det ser meget bedre ud nu efter at have brugt både lanolin, multi-mam pads og plastre. Jeg har meget mælk, så vi bøvler lidt med at lægge til - hun bliver sur over hvor hurtigt det går, tror jeg. Men ellers sover hun godt og er nem.

Her er lidt billeder. Først lige efter fødslen og så en uge gammel. :lun:

092D4F14-63F5-49DC-B2D0-44C5792E2DAA.jpeg

3EFDA8FD-131C-4199-B4E9-29BFED5420BD.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
21
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 19. nov 2017, 16:40

Shit, hvor er det langt! :shock: :lol:
1
Popoff
Kort karma: 6
Likede indlæg: 93

Indlægaf Popoff » 19. nov 2017, 17:12

Kæmpe stort tillykke Ina! Hvor er jeg glad for at høre fødslen har været en hel anden oplevelse end dine to andre.. hun ser dejlig ud :love:
1
Ficus
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1742

Indlægaf Ficus » 19. nov 2017, 17:30

Hvor ser hun fin ud, Ina :lun: kæmpe stort tillykke
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 359
Likede indlæg: 1834

Indlægaf MyGirl » 19. nov 2017, 18:18

Kæmpe stort tillykke!!! :lun:
1
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 19. nov 2017, 18:51

Hold nu kæft, hvor er hun smuk, Ina :whine:

Stort tillykke med hende, og tak for den dejlige beretning!
1
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 19. nov 2017, 19:13

Åh tak, alle sammen! Er helt rørt efter at have skrevet det ned. Fraset de tudeture over angst, var det en god oplevelse. Kan varmt anbefale Horsens som fødested!

Jeg hepper på jer der venter. :kys:
2
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 268
Likede indlæg: 1956

Indlægaf KinderBueno » 19. nov 2017, 20:07

Sikke en vidunderlig beretning, og hvor ER hun bare fin :love: Ih, og 10. november er vel nok en fin fødselsdag. Hvor er du sej, at du klarede det så flot, trods angst og det hele. Kæmpestort tillykke :blomst:
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Klummerlig
Kort karma: 36
Likede indlæg: 156

Indlægaf Klummerlig » 21. nov 2017, 11:16

Hej damer. Er der nogen af jer der har set om der er deals på scanning nogen steder for tiden?
Jeg synes det er blevet dyrere side sidst jeg var af sted.
Skal have en tidlig scanning i december.
0
Shmartiesh
Kort karma: 58
Likede indlæg: 555

Indlægaf Shmartiesh » 24. nov 2017, 08:23

Stort tillykke Ina :lun:
Hvor er du sej!

Og hvor er hun fin :love:
1
Klummerlig
Kort karma: 36
Likede indlæg: 156

Indlægaf Klummerlig » 26. nov 2017, 09:36

Jeg er lidt forbeholdne med at melde mig ind her fordu jeg er så nervøs for at noget går galt
Jeg er 5+5 i dag.
2
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 26. nov 2017, 16:01

Jeg er 33+0 i dag, og har brugt 4 timer på at gøre rent i vores gamle lejlighed, som vi fraflyttede her tidligere på måneden. Er så glad for at jeg havde min mor til at hjælpe, ellers var jeg aldrig blevet færdig :gisp:
0

Tilbage til "Graviditet"