Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 26. feb 2017, 10:13

AgentPixie skrev:
Shmartiesh skrev:
Ficus skrev:De der FB terminsgrupper er virkelig et studie i gravide kvinder :alien: bliver chokeret nærmesr på daglig basis...

Man skal i hvert fald have en vis tolerance. Og med hormonelle kvinder skal man nogen gange ikke være for ærlig. :D

Noget af det jeg synes er mest mystisk, er de utallige tråde om f.eks. kraftige bækkensmerter, hvor de spørger hvad de skal gøre. Øh, gå til lægen, perhaps?
Selvom vi er gravide er vi jo ikke læger, men der er altid en der skriver 'du har bækkenløsning' uden at ane det.

Åh tak for fordi du siger det :lol:

På en dag kan der komme 10 opslag om at de bløder og spørger hvad de skal gøre og hvad 200 kvinder dog tror det kan være. Da jeg blødte havde jeg kun brug for en læges mening og ikke andre kvinders.

Det samme med kvinder som er forstoppede og oplever lidt blod i aff. 'Du har hæmorider' - Argh, skulle vi nu ikke slå koldt vand i blodet og lade være med at tro det værste....
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf PinkPowerPrincess » 26. feb 2017, 10:22

Marigold: Åh det er altså vildt med så små størrelser! Og virkelig skræmmende når nu man selv har junitermin :8:

Kunne godt være jeg skulle melde mig ind i de der terminsgrupper på fb. Og så måske bare slå notifikationer fra, men have muligheden for at kunne kigge ind :-p
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 26. feb 2017, 12:24

Jeg slog notifikationer fra med det samme ;)
Der kommer mange meget ens opslag i de grupper men jeg prøver bare at springe over og være overbærende!
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 26. feb 2017, 13:15

Hvor tidligt begyndte i at tænke på børneværelse og sådan? :genert:

Jeg har ikke rigtig turde planlægge højt før efter NF, men nu kom vi alligevel til at snakke frem og tilbage og tale om ting der skal smides ud og sådan.

Jeg kan mærke jeg har et behov for at begynde på det, men jeg har også en idé i hovedet om at jeg så mangler noget at lave i barslen inden baby.
Men alligevel kan jeg også mærke mit overskud ikke er til så meget lige nu, så realistisk set får jeg alligevel ikke lavet voldsomt meget selvom jeg gerne ville. Og tænker jeg nok bliver mere og mere træt jo længere jeg kommer hen, så det er ikke sikkert jeg har overskud når jeg når til uge 32..
0
Blyp
Indlæg: 87
Tilmeldt: 29. okt 2016, 06:07
Kort karma: 7
Likede indlæg: 22

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Blyp » 26. feb 2017, 13:37

Shmartiesh skrev:Hvor tidligt begyndte i at tænke på børneværelse og sådan? :genert:

Jeg har ikke rigtig turde planlægge højt før efter NF, men nu kom vi alligevel til at snakke frem og tilbage og tale om ting der skal smides ud og sådan.

Jeg kan mærke jeg har et behov for at begynde på det, men jeg har også en idé i hovedet om at jeg så mangler noget at lave i barslen inden baby.
Men alligevel kan jeg også mærke mit overskud ikke er til så meget lige nu, så realistisk set får jeg alligevel ikke lavet voldsomt meget selvom jeg gerne ville. Og tænker jeg nok bliver mere og mere træt jo længere jeg kommer hen, så det er ikke sikkert jeg har overskud når jeg når til uge 32..


Vi er stort set færdige med børneværelset her i uge 22. Jeg tror bare både min kæreste og jeg var så spændte at vi ikke kunne vente. Derudover kan min kæreste også bedst ligde at have god tid til at kigge og planlægge, så vi startede ret tidligt.
Mht at turde begynde så har jeg virkelig arbejdet med det i denne graviditet. Vi fortalte om graviditeten til alle et par uger efter vi selv fandt ud af det. Vi har lavet børneværelse, fået barnevogn hjem og generelt planlagt ud fra at intet kunne gå galt. Det på trods af en abort i uge 14 sidst samt en moderkagebiopsi i denne graviditet. Jeg blev bare nødt til at tvinge mig selv til at tro på at det kun kunne gå godt. Og jo mere jeg har gjort det, jo mere har jeg også virkelig troet på det og har kunne glæde mig 100% over denne graviditet. Det har i hvert fald givet mig en del færre bekymringer - tror jeg :-)
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 26. feb 2017, 13:48

Blyp skrev:
Shmartiesh skrev:Hvor tidligt begyndte i at tænke på børneværelse og sådan? :genert:

Jeg har ikke rigtig turde planlægge højt før efter NF, men nu kom vi alligevel til at snakke frem og tilbage og tale om ting der skal smides ud og sådan.

Jeg kan mærke jeg har et behov for at begynde på det, men jeg har også en idé i hovedet om at jeg så mangler noget at lave i barslen inden baby.
Men alligevel kan jeg også mærke mit overskud ikke er til så meget lige nu, så realistisk set får jeg alligevel ikke lavet voldsomt meget selvom jeg gerne ville. Og tænker jeg nok bliver mere og mere træt jo længere jeg kommer hen, så det er ikke sikkert jeg har overskud når jeg når til uge 32..


Vi er stort set færdige med børneværelset her i uge 22. Jeg tror bare både min kæreste og jeg var så spændte at vi ikke kunne vente. Derudover kan min kæreste også bedst ligde at have god tid til at kigge og planlægge, så vi startede ret tidligt.
Mht at turde begynde så har jeg virkelig arbejdet med det i denne graviditet. Vi fortalte om graviditeten til alle et par uger efter vi selv fandt ud af det. Vi har lavet børneværelse, fået barnevogn hjem og generelt planlagt ud fra at intet kunne gå galt. Det på trods af en abort i uge 14 sidst samt en moderkagebiopsi i denne graviditet. Jeg blev bare nødt til at tvinge mig selv til at tro på at det kun kunne gå godt. Og jo mere jeg har gjort det, jo mere har jeg også virkelig troet på det og har kunne glæde mig 100% over denne graviditet. Det har i hvert fald givet mig en del færre bekymringer - tror jeg :-)


Jeg tror heller ikke jeg når længere end til uge 22 før vi er stort set færdige. Bortset fra at jeg gerne vil have malet og det måske først bliver når jeg er gået på barsel. Vi har også fået barnevogn hjem allerede for 2-3 uger siden, og skal til NF i morgen. Stort set hele vores omgangskreds og familie ved det. Jeg har fået kommentarer om det på vejen, men har sagt at hvis det går galt så får folk jo bare det at vide. Jeg har måske bare stadig svært ved at tro på det indtil vi kommer af sted i morgen :lol: Men rart at høre jeg ikke er den eneste :genert:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 26. feb 2017, 14:06

Børneværelse, hvad er det? :P Vi regner ikke med at have et børneværelse de næste par år, så det tager vi til den tid :) Små børn vil alligevel hellere lege i stuen og jeg vil hellere have baby til at sove i vores soveværelse så jeg ikke skal op om natten men bare vende mig om i sengen og trøste/amme når hun vågner.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 26. feb 2017, 14:10

Vores børneværelse har fungeret som roderum, så vi har først skulle tømme det, sortere og smide ud. Det er stort set gjort. Vi skal have malet væggene, jeg tænker den nederste del skal være grå og den øverste enten gul eller grøn, lidt ligesom på billedet (dog ikke en så hidsig farve øverst).
Vi har puslebord, tremmeseng, kommode og hylder, ligesom vi også har barnevogn og vugge.
Jeg skal også have syet nogle gardiner, hæklet et par bamser, hæklet en uro og så fundet lidt halløj der kan pynte på væggene.

Jeg aner ikke hvornår vi får gjort værelset klar, men baby skal jo heller ikke bruge det lige til at starte med :D For mig haster det Ikke, jeg vil hellere have styr på praktiske ting, såsom tøj, stofbleer osv.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 26. feb 2017, 15:33

godtnavn skrev:Børneværelse, hvad er det? :P Vi regner ikke med at have et børneværelse de næste par år, så det tager vi til den tid :) Små børn vil alligevel hellere lege i stuen og jeg vil hellere have baby til at sove i vores soveværelse så jeg ikke skal op om natten men bare vende mig om i sengen og trøste/amme når hun vågner.

Selvom baby skal sove inde ved os skal vi stadig have et sted til puslebord, tøj og hvad der ellers hører til som ikke skal være andre steder i huset.

Men hvis man ikke har behov for det ekstra værelse, så sparer man jo dét arbejde :D
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 26. feb 2017, 15:37

AgentPixie skrev:Vores børneværelse har fungeret som roderum, så vi har først skulle tømme det, sortere og smide ud. Det er stort set gjort. Vi skal have malet væggene, jeg tænker den nederste del skal være grå og den øverste enten gul eller grøn, lidt ligesom på billedet (dog ikke en så hidsig farve øverst).
Vi har puslebord, tremmeseng, kommode og hylder, ligesom vi også har barnevogn og vugge.
Jeg skal også have syet nogle gardiner, hæklet et par bamser, hæklet en uro og så fundet lidt halløj der kan pynte på væggene.

Jeg aner ikke hvornår vi får gjort værelset klar, men baby skal jo heller ikke bruge det lige til at starte med :D For mig haster det Ikke, jeg vil hellere have styr på praktiske ting, såsom tøj, stofbleer osv.

Årh jeg elsker gul!!! :love:
Jeg drømmer om en gul sengerand!
Vores er også bare et roderum lige nu, det var også derfor vi begyndte at tale om hvad der skal ud og hvad der skal blive.
Vi har haft en ekstra sofa stående som vi fik solgt i dag, så nu er der rent faktisk plads til barnevognen derinde :lun:
0
Estrella
Indlæg: 52
Tilmeldt: 1. feb 2016, 08:59
Kort karma: 9
Likede indlæg: 88

20+2

Indlægaf Estrella » 26. feb 2017, 19:35

Vi har pt ikke noget rum vi kan bruge som børneværelse. Trods vores 160 kvm så har vi kun et værelse, og det har vores søn. Vi har en stor vinkel stue som vi kan lave ekstra værelse i. Men det bliver ikke lige foreløbigt. Tænker de skal sove hos os den første tid.
Men vi er ved at havde styr på det meste. Har fået samlet kommoder, købt kombivogn og (næsten) købt ny bil.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Evapeva » 26. feb 2017, 19:45

Hehe. Vi er lidt in trouble, hvad børneværelse-situationen angår. :D

Vi bor godt nok på 150 kvm., men her er kun tre værelser, to kæmpe værelser og et lille værelse, som pt. er brugt sådan her:
Soveværelse, børneværelse (som A og A på 5 og 2 år deler) og et opbevaringsrum. Det er ikke muligt at sløjfe opbevaringsrummet overhovedet. Såeh - nu hvor vi venter en tredje spilopmager (en dreng mere btw. :lun: ) har vi et problem. :lol: Vi regner stærkt med at kunne sætte et "til salg"-skilt i græsset til sommer. Og så regner vi med at komme herfra, inden det bliver et reelt problem. :genert:
2
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Modtodel » 26. feb 2017, 21:04

Vores datter på 1,5 har stadig ikke noget værelse. Hele vores stue er et legerum og hendes seng står op af vores med den ene side fjernet. Vi drømmer dog om, at få hende på eget værelse inden baby kommer, mest for hendes skyld, men jeg tør ikke tro på at vi når det.

De der terminsgrupper lyder ikke vildt tiltalende... Er der nogen af jer, som har gavn af dem eller er det mest folk som burde gå til lægen i stedet for at skrive der?
1
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 26. feb 2017, 21:17

Modtodel skrev:Vores datter på 1,5 har stadig ikke noget værelse. Hele vores stue er et legerum og hendes seng står op af vores med den ene side fjernet. Vi drømmer dog om, at få hende på eget værelse inden baby kommer, mest for hendes skyld, men jeg tør ikke tro på at vi når det.

De der terminsgrupper lyder ikke vildt tiltalende... Er der nogen af jer, som har gavn af dem eller er det mest folk som burde gå til lægen i stedet for at skrive der?

Det er lidt blandet synes jeg.

Nogen burde ringe til lægen, andre burde google sig frem til div ting. Folk tror der er alt muligt galt fordi de har ligamentsmerter eller lændesmerter. Og det er lidt 'sjovt', for vi kommer allesammen inde fra minmave.dk, og der får jeg en mail hver dag med hvor langt jeg er og dagens gode information, om både symptomer som kommer og går og smerter som er normale. Og dagligt laver folk indlæg om netop de ting.

Også kører de hinanden helt vildt meget op til at tro de alle får en spontan abort og køber scanninger i ét væk.
Men det hyggelige er når folk lægger billeder op af scanninger og snakker om alle de typiske gravid ting, som hvad man spiser af skøre ting eller tuder hele tiden.

Nu har jeg været der nærmest siden jeg fandt ud af jeg var gravid, så det ville nok være lidt tomt hvis den ikke var der. Mest fordi det også bare er hyggelæsning.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 26. feb 2017, 21:35

Jeg synes terminsgruppen er nemmere at holde ud, nu hvor vi alle er de der 22-25 uger henne. Folk hviler mere i deres graviditet og det handler også om anbefalinger af fx barnevogn og seng, hvad man har af visioner omkring opdragelse og meget andet.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Graviditet"