Terminstråd - alle er velkomne :)

Blyp
Indlæg: 87
Tilmeldt: 29. okt 2016, 06:07
Kort karma: 7
Likede indlæg: 22

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Blyp » 21. feb 2017, 08:25

Hvor er det spændende med jer der kan føde hver dag det skal være.
Bliver helt misundelig - eller min lille må meget gerne blive inde i hvert fald 16-18 uger endnu, men alligevel :lun:
Er bare så spændt på at stå med en baby i favnen :love:
1
Mariajensen83
Indlæg: 300
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mariajensen83 » 21. feb 2017, 12:59

Blyp skrev:Hvor er det spændende med jer der kan føde hver dag det skal være.
Bliver helt misundelig - eller min lille må meget gerne blive inde i hvert fald 16-18 uger endnu, men alligevel :lun:
Er bare så spændt på at stå med en baby i favnen :love:


Åh det kan jeg godt forstå. På den ene side er man mega utålmodig, og på den anden side vil man jo gerne have at babyen skal blive inde i maven og vokse sig stor og stærk.

Jeg er virkelig ved at være klar til at få hende ud. Hun fylder simpelthen så meget i min mave, og jeg sover rigtig dårlig og har meget ondt i benene. Synes dog ikke rigtig jeg har fået vand i kroppen, endnu. Glæder mig godt godt nok også til at se hvad hun er for en lille en, og ikke mindst til at hun og storebror skal møde hinanden for første gang :lun:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 21. feb 2017, 15:25

Jenny skrev:Marigold, du skal altså sørme godt nok passe på dig selv! Det lyder altså som om din læge skal have et ring med det bækken... Jeg har været deltids-fraværsmeldt siden nytår pga bækkenet og er netop igår blevet fuldtids-fraværsmeldt fordi det eskalerer nu. Jeg er 24+5, og det passer jo med at vores små i maven efterhånden tynger mere og at smerterne så eskalerer. Så lov mig lige at du passer på og snakker med lægen. Ved ikke om du læste med i den tråd på i FB gruppen om bækkensmerter og folks gode råd, men der var mange gode tips


Nej ved ikke lige om jeg har læst den tråd. Men havde problemer sidst i graviditeten med vores store pige og husker en del af det og bruger det. Skal til lægen om en uge og vil faktisk bare gerne holde den uge ud. Men tænker at begynde at tale lidt med min leder i morgen og forberede hende på muligt snarligt scenarie. Min leder er heldigvis rigtig forstående. Men det er alligevel lidt svært, synes jeg. Men jeg kan omtrent intet når jeg kommer hjem, så det er vist ikke holdbart :(
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 21. feb 2017, 15:45

Puha Godtnavn, det har da bestemt ikke været en nem graviditet. Håber det betyder at du så til gengæld får en nem baby :p

Maria, hvor er det spændende at du kan føde nårsomhelst :lun:

Jeg har været til 32 ugers undersøgelse i dag. Alt var fint. Han sagde ikke noget til min vægt selvom den siger plus 12 kg :tie: Han ville gerne give mig en sygemelding, men sagde nej tak. Vil gerne afslutte på en god måde. 15 dage til barsel :banan:
Vi er ved at pakke huset ned og flytter på lørdag. Her er totalt kaos, og glæder mig til det er overstået. Så kan jeg også komme igang med at bygge rede og få overblik over hvad jeg mangler.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 21. feb 2017, 17:08

Hvor bliver det fedt med flytningen æble! Bliver dejligt når det hele er på plads det nye sted, jeg skal også igang med at lave pusleplads og samle babyseng osv. nu. Her til aften bliver vores badeværelse færdigt så vi rent faktisk har håndvask i badeværelset, luksus :lol: Og så er bordet kommet op så der er en pusleplads, og vaskemaskinen bliver tilsluttet så babytøjet kan blive vasket, det bliver så godt :)

Og du har jo barsel lige om lidt! Forstår godt du lige vil holde de sidste uger, omvendt skal du også passe på dig selv, men det er jeg sikker på du gør :kys:


Jordemoderen sagde i dag at baby kan komme når som helst, hun står godt fast og har en god størrelse, så nu håber jeg fødslen går i gang før en igangsættelse :) Har sovet mange timer til middag, og er her til aften begyndt at have mens agtig murren, derudover har jeg for første gang opdaget plukkeveer, (eller rigtige? det ved jeg ikke, det gør lidt ondt, men ikke så voldsomt som jeg tror almindelige veer gør).

Åh jeg håber de her ting er tegn på det starter en af de næste dage.
4
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lull » 21. feb 2017, 17:47

Åhh hvor spændende godtnavn - tænk at du snart står med din lille bebs i armene :dåne:
0
03.05.2017 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 21. feb 2017, 20:37

Jer der har født før: Forsvandt mavesyren lige efter fødslen? Jeg er nemlig løbet tør for alminox som tager min halsbrand, men er i tvivl om jeg skal ud og se om jeg kan finde en lille pakke til den sidste uges tid eller om jeg bare skal købe et nyt glas (det har holdt 2 måneder).
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 22. feb 2017, 11:13

godtnavn skrev:Jer der har født før: Forsvandt mavesyren lige efter fødslen? Jeg er nemlig løbet tør for alminox som tager min halsbrand, men er i tvivl om jeg skal ud og se om jeg kan finde en lille pakke til den sidste uges tid eller om jeg bare skal købe et nyt glas (det har holdt 2 måneder).


Mit forsvandt da han kom ud. Jeg havde nemlig hellere ikke flere og gad ikke købe. Tænkte jeg godt kunne klare de sidste dage uden.

Men jeg fik vildsom halsbrand under fødslen og det bar ikke særlig rart. Så hvis jeg var dig ville jeg købe en lille pakke.

Og rigtig god fødsel når du kommer dertil ;)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. feb 2017, 11:29

xxx---xxx skrev:
godtnavn skrev:Jer der har født før: Forsvandt mavesyren lige efter fødslen? Jeg er nemlig løbet tør for alminox som tager min halsbrand, men er i tvivl om jeg skal ud og se om jeg kan finde en lille pakke til den sidste uges tid eller om jeg bare skal købe et nyt glas (det har holdt 2 måneder).


Mit forsvandt da han kom ud. Jeg havde nemlig hellere ikke flere og gad ikke købe. Tænkte jeg godt kunne klare de sidste dage uden.

Men jeg fik vildsom halsbrand under fødslen og det bar ikke særlig rart. Så hvis jeg var dig ville jeg købe en lille pakke.

Og rigtig god fødsel når du kommer dertil ;)


Jeg klarer ikke flere dage uden, så skal helt sikkert have, spørgsmålet var mest om jeg skulle købe en lille pakke elelr om det fortsatte i ammeperioden og jeg skulle have et nyt stort glas :)

Havde småveer igår men da jeg fik nævnt dem forsvandt de selvfølgelig :( I dag er mine fødder så hævede at jeg næsten ikke kan gå, så har besluttet mig for at tage en dag i sengen og lave ingenting for bliver nok sidste dag længe jeg kan lave absolut intet en hel dag :)
1
Mariajensen83
Indlæg: 300
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mariajensen83 » 22. feb 2017, 11:43

Uh Godtnavn, tror du det er ved at være nu?
Jeg siger også til mig selv at jeg skal nyde at slappe af, og sove middagslur osv. Man ved aldrig hvornår man får sovet godt igen. Hvis hun er ligesom sin storebror, går der et par år :tie:

Jeg synes godt nok også mine ben er hævede i dag. Har lige været ude på en lille tur og de er helt færdige. Måske der alligevel er lidt væske i kroppen.
Jeg fik forresten hentet babypakke i Matas. Har været inde og spørge efter den mange gange, men de har ikke haft dem. Det viste sig så, at den er ret så ligegyldig. Der var to gamle børnemagasiner med, to bleer, en rejsestr. shampoo og en Matas hårkur. Det er selvfølgelig gratis, så man skal da bestemt ikke brokke sig, men jeg vil sige, at dem fra supermarkederne er meget bedre.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. feb 2017, 11:49

Mariajensen83 skrev:Uh Godtnavn, tror du det er ved at være nu?


Jeg troede igår men det gik jo i sig selv. Men det sker nok i løbet af den næste uge, enten naturligt eller med igangsættelse (jordemoderen mente de nok ville sætte mig i gang allerede her i weekenden, så er spændt på lægens dom fredag) og skal nå en masse praktisk så får næppe en hel dag uden noget igen den næste uge, så i dag skal nydes. Jeg skulle have vasket al babytøjet men noget fejlkommunikation med en håndværker gør at vores vaskemaskine først bliver sat op sent i aften, så det kan af gode grunde først ske i morgen. Og så kommer der diverse håndværkere de næste dage, og en masse med den gamle lejlighed der skal ordnes, men som vi skal være to til så det sker først i weekenden hvor kæresten har fri.
1
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 22. feb 2017, 12:35

godtnavn skrev:Jeg troede igår men det gik jo i sig selv. Men det sker nok i løbet af den næste uge, enten naturligt (...)


Bare lige for at væbne dig med tålmodighed: Husk at man godt kan have modningsveer i flere uger on/off. Jeg var lidt træt af at tro at NU gik det igang...

Anyway, jeg vil bare anbefale dig "smerteapp" til at tage tid på dine veer og pauserne imellem, når det går igang. Sæt din kæreste igang med at tracke dem og koncentrer dig om dybe vejrtrækninger. Jeg talte mine vejrtrækninger og fandt hurtigt ud af at veen var ovre efter 16 dybe. Den længste var vist 22 vejrtrækninger. Sådan kom jeg faktisk igennem udvidelsen uden de store problemer.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Mariajensen83
Indlæg: 300
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mariajensen83 » 22. feb 2017, 12:52

Hvor er det altså spændende Godtnavn. Det må på en måde være lidt rart at vide, hvornår det sker, hvis du altså skal sættes i gang.
Jeg kan mærke, at det er en kæmpe stressfaktor for mig, at vi har et barn i forvejen, som der også skal tages hensyn til. Og jeg aner jo ikke hvornår det her fødsel går i gang. Det kan jo være nu, eller om tre uger. Synes godt nok uvisheden er irriterende.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 22. feb 2017, 13:00

Det kan jeg godt forstå, Maria!
Kan huske da min yngste søskende blev født, der var vi andre på 1-2 ugers "ferie" hos vores bedsteforældre, så min mor og far ikke behøvede at tage så meget hensyn til os. De havde så alle mulige andre problemer, fordi det ikke var pks, men det var blevet antydet ret kraftigt at man fra hospitalets side, at det nok ville ende i aks. Det gjorde det så også. De var nok glade for ikke at have os andre rendende derhjemme, sådan midt i juli :-D



Tænker det er helt normalt, men er der andre der er SINDSSYGT tørstige? Har allerede drukket 3 liter forskellige væsker i dag :stoned: Så oveni at jeg stadig er tørstig, så skal jeg tisse virkelig tit. Det har totalt overtaget min sult og føler mig helt dehydreret(og det er jeg på ingen måde, er jeg ret sikker på)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. feb 2017, 13:23

Joy: Ja har hørt de kan komme i mange uger, men håber et eller andet starter så jeg slipper for igangsættelse, vil meget hellere starte af mig selv. Så krydser fingre. Må få kigget på ve-apps :D

Maria: Forstår godt det må være besværligt med en i forvejen, skal han passes hos noget familie når du går i fødsel? Jeg vil virkelig ikke sættes i gang, så håber jeg slipper, men det kræver at det snart starter af sig selv...
0

Tilbage til "Graviditet"