Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 3. mar 2016, 18:53

Min bedste veninde hedder Camilla så kunne selvfølgelig ære hende, men tror jeg springer over ;)

Mine bud lige nu lyder sådan her:
Agnes, Esther, Alberte, Dicte, Astrid, Rosa.
Det eneste navn manden indtil videre har sagt bare lidt ja til, er Alberte.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 3. mar 2016, 18:57

Kan også godt lide Liva, men det klinger rigtig dårligt med efternavnet.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 3. mar 2016, 19:01

Tillykke med jeres pige, Gerbil-Woman :banan:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 3. mar 2016, 19:03

Der er jo også pigenavnet Kamille. Det er så fint.

Jeg har selv tænkt på Julie, Emilie og Alma, men vi er ikke begyndt navnesnakken endnu.
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 3. mar 2016, 19:21

Også rigtig fine navne, Sørenspige :)
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 3. mar 2016, 19:27

Mht pigenavn, så synes jeg Asta passer godt til Clara.

Jeg skal til MD imorgen. Nøj jeg er nervøs lige nu. Det er altid sådan at lang tid inden en scanning, så glæder jeg mig bare, men den slår aldrig fejl med, at et par dage før, så melder nervøsiteten sig. Håber alt ser godt ud.
Og så håber jeg at vi kan se kønnet. Det bliver spændende om min klare fornemmelse for en dreng holder stik. Eller om den kinesiske kalender og natron testen passer. De sagde begge pige.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 3. mar 2016, 19:59

Asta er også nævnt, men manden sagde nej!
Held og lykke med i morgen :)
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 3. mar 2016, 20:00

Min natron test passede. Den kinesiske kalender gjorde ikke.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 3. mar 2016, 20:06

Marigold skrev:Min bedste veninde hedder Camilla så kunne selvfølgelig ære hende, men tror jeg springer over ;)

Mine bud lige nu lyder sådan her:
Agnes, Esther, Alberte, Dicte, Astrid, Rosa.
Det eneste navn manden indtil videre har sagt bare lidt ja til, er Alberte.


Jeg synes, din mand skal forstå, at Agnes er det smukkeste navn. :lun:

Hvad med Ella eller Ida?
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 3. mar 2016, 20:16

Så gode forslag :) Ella er også nævnt og afvist. Jeg må vist lige have et alvors ord med manden ;)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 4. mar 2016, 08:34

Jeg kan ikke rigtig huske noget for tiden eller overskue flere ting af gangen, hvilket stresser mig, fordi jeg er bange for at glemme noget.
Så min psykolog har foreslået, at jeg laver lister f.eks. i forhold til babyudstyr. Og er der noget, jeg elsker, så er det at lave lister.

Forleden gav min bror+svigerinde os en sæk tøj fra min nevø, der blev født i sommers. Det meste af det er bare så fint, og selvom vi er pinligt kræsne, så kunne vi bruge 2/3. Så nu mangler vi næsten ikke noget tøj.
For en måned siden kunne jeg ikke overskue overhovedet at tænke på udstyr, og nu er vi nærmest babyklar... i ret god tid. :D
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 4. mar 2016, 09:25

Vi har lige været til scanning i dag... 2 små hjerteslag var at finde derinde. Hold nu FAST, hvor er jeg bare glad!! :banan:

Vi skal til scanning igen om en 10 dages tid, da tvillingegraviditeter skal følges tæt... Men jeg er bare så glad og føler helt inde i det inderste, at det er det helt rigtige. Så jeg svæver rundt på en lyserød sky og er bare så glad. Jeg smiler hele tiden. 2 små basser. :lun:
... Og NU tør jeg godt begynde at købe lidt ind til babyerne og få læst lidt mere op... Også selvom jeg kun er 7 + 1, så er jeg sikker på, at alt er som det skal være. Det skal nok nå at ændre sig 100 gange i løbet af graviditeten, men lige nu er alt bare rosenrødt og lykkeligt og perfekt. Alt er som det skal være. :lun:
18
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 4. mar 2016, 10:06

Hjertelig tillykke med dobbelbabyerne Achillax! Det er så dejligt for jer :banan:

Jeg er en møgringe mor i dag. Yngsten vågnede kl 05.12 i nat. Ja, i nat. Hele huset sov jo. Kl 6 havde vi været i bad og spist 1. gang morgenmad, min mand var taget på job og jeg var allerede træt af hende. Hun skriger KONSTANT når hun ikke får sin vilje, og mine nerver er totalt tyndslidte. Jeg havde lovet begge unger at de måtte blive hjemme i dag, da A skulle til tandlæge. Lige som vi skulle ud af døren, ringer tanddamen så og minder mig om at aftalen var kl 9, i stedet for kl 10. Så ingen tandlæge til os, men til gengæld flere skrig, nu krydret med mine spontane raserianfald fordi jeg bare ikke magter det i dag.
Shit, hvor har jeg ringe tålmodighed pt. Og jo mere irriteret jeg bliver, jo mere opfører ungerne sig helt stygt. Nu sover A heldigvis, og storebror sidder i sofaen med en tablet, mens jeg lige har drukket den eneste kop kaffe jeg kunne vride ud af maskinen. Min mand har selvfølgelig glemt at fortælle mig at han tog det sidste kaffe. FANDME træls dag! Åh ja, og jeg har stygt mange plukkeveer og min bækkenløsning driller ad helvedes til.

Øv, jeg håber jeg finder ind til den gode mor-zen inden A vågner. Det her er ikke til at holde ud.
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 4. mar 2016, 10:13

Danseprinsesse skrev:Jeg kan ikke rigtig huske noget for tiden eller overskue flere ting af gangen, hvilket stresser mig, fordi jeg er bange for at glemme noget.
Så min psykolog har foreslået, at jeg laver lister f.eks. i forhold til babyudstyr. Og er der noget, jeg elsker, så er det at lave lister.

Forleden gav min bror+svigerinde os en sæk tøj fra min nevø, der blev født i sommers. Det meste af det er bare så fint, og selvom vi er pinligt kræsne, så kunne vi bruge 2/3. Så nu mangler vi næsten ikke noget tøj.
For en måned siden kunne jeg ikke overskue overhovedet at tænke på udstyr, og nu er vi nærmest babyklar... i ret god tid. :D

Lister har været et af mine bedste redskaber mens jeg har været stressramt! De er uvurderlige når man ikke kan rumme det samme i hovedet som man engang kunne. På min nytårs to-do-liste stod der bla :
Skylle salat
Lav dressing
Barber ben
Lægge makeup

:lol: :lol:
Men altså, det hjalp.
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 4. mar 2016, 10:18

achillaxedprune skrev:Vi har lige været til scanning i dag... 2 små hjerteslag var at finde derinde. Hold nu FAST, hvor er jeg bare glad!! :banan:

Vi skal til scanning igen om en 10 dages tid, da tvillingegraviditeter skal følges tæt... Men jeg er bare så glad og føler helt inde i det inderste, at det er det helt rigtige. Så jeg svæver rundt på en lyserød sky og er bare så glad. Jeg smiler hele tiden. 2 små basser. :lun:
... Og NU tør jeg godt begynde at købe lidt ind til babyerne og få læst lidt mere op... Også selvom jeg kun er 7 + 1, så er jeg sikker på, at alt er som det skal være. Det skal nok nå at ændre sig 100 gange i løbet af graviditeten, men lige nu er alt bare rosenrødt og lykkeligt og perfekt. Alt er som det skal være. :lun:



Neeeej tillykke med det! :D :love2:
0

Tilbage til "Graviditet"