Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Vixen » 24. okt 2017, 20:45

36+4

Okay. Jeg er nået et punkt, hvor jeg er rigtig øm i mit bækken nærmest konstant. Og her til aften snurrer mine ben helt vildt, som om de hele tiden er lige på nippet til at sove. Jeg synes altså ikke, det er særligt sjovt mere... :mellow:
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 25. okt 2017, 05:22

Så er jeg gået ind i tredje trimester, og har det egentlig ganske udemærket. På fredag har jeg sidste arbejdsdag, så går tre ugers ferie i gang og bagefter starter barsel.
Vi overtager nøglerne til vores hus om en uge, og skal derefter i gang med at have ordnet lidt. Det er heldigvis ikke det store, og vi har heller ikke voldsomt mange ting der skal flyttes, så det er egentlig lige til.

I går da jeg lagde på sofaen fangede jeg junior i, at vende sig - shit det føltes vildt. Jeg havde hånden på maven, og pludselig kunne jeg mærke - hvad jeg tror - var hans numse flytte sig hen langs min mave. Jeg blev helt befippet :lol:

Ud over det har jeg en mindre identitetskrise, fordi jeg nu snart er “hende på barsel” og om mindre end tre måneder er jeg nogens mor :ticks:
4
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
UndercoverMom
Indlæg: 49
Tilmeldt: 11. dec 2016, 12:06
Kort karma: 7
Likede indlæg: 83

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf UndercoverMom » 25. okt 2017, 10:46

Vi så den fineste lille Blob med det smukkeste hjerteblink i dag :love: Hun vurderede mig tre dage kortere henne, end jeg selv havde gjort, men det er jo helt lige meget. Det vigtigste var, at Blob havde det godt :lun:

Jeg skal scannes igen hos hende om to uger :)
9
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 25. okt 2017, 14:40

KinderBueno skrev:36+4

Okay. Jeg er nået et punkt, hvor jeg er rigtig øm i mit bækken nærmest konstant. Og her til aften snurrer mine ben helt vildt, som om de hele tiden er lige på nippet til at sove. Jeg synes altså ikke, det er særligt sjovt mere... :mellow:


Det gør mine ben også indimellem. :ae:

Jeg sover meget lidt om natten (har i dag fx været vågen siden kl 1 i nat), har ondt i kroppen og orker ingenting. Jeg skifter meget mellem at ønske at føde NU og vente til eksamen er ovre. :rulle:

Jeg er 37+3 og virkelig dårlig til den der “det kan ske når som helst”. Gad godt at jeg fik at vide at det ville ske en bestemt dato, så jeg kunne forberede mig. :genert:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 25. okt 2017, 14:42

UndercoverMom skrev:Vi så den fineste lille Blob med det smukkeste hjerteblink i dag :love: Hun vurderede mig tre dage kortere henne, end jeg selv havde gjort, men det er jo helt lige meget. Det vigtigste var, at Blob havde det godt :lun:

Jeg skal scannes igen hos hende om to uger :)


Tillykke med hjerteblink! :kys: Det er så dejligt! :love:
1
Popoff
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. dec 2016, 20:02
Kort karma: 10
Likede indlæg: 112

33+5

Indlægaf Popoff » 25. okt 2017, 14:55

Jeg har uro i benene, men ikke på den måde hvor de sover. Eller, det er faktisk i læggene! Sidste gang vågnede jeg op hver nat med kramper i læggene, det er jeg heldigvis forskånet for indtil videre.

Men åh, nattesøvnen er noget lort! I nat lå jeg vågen fra kl 1.30-4.. jeg ser frem til det er vores lille baby der holder mig vågen i stedet :D

UnderCoverMom: kæmpe tillykke!!! :klap:
0
UndercoverMom
Indlæg: 49
Tilmeldt: 11. dec 2016, 12:06
Kort karma: 7
Likede indlæg: 83

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf UndercoverMom » 25. okt 2017, 15:49

Tusind tak :kys:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 25. okt 2017, 16:43

Jeg er 39+0 i dag og har været til sidste jordemoderbesøg. Hun vurderede lillesøster til 3600 gr, så mon ikke hun lander nogenlunde samme sted som min søn, der vejede 3780 ved fødslen 39+4.
Og så fik jeg tid til igangsættelse 41+0 hvis hun ikke selv har meldt sin ankomst inden. Pga mit BMI anbefaler de, at jeg max går en uge over termin. Satser dog på at hun selv dukker op.

Uhh det nærmer sig :love:
Går i seng hver aften og tænker "er det mon i morgen at jeg er mor til to :love:
4
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 27. okt 2017, 10:20

Majer skrev:Jeg er 39+0 i dag og har været til sidste jordemoderbesøg. Hun vurderede lillesøster til 3600 gr, så mon ikke hun lander nogenlunde samme sted som min søn, der vejede 3780 ved fødslen 39+4.
Og så fik jeg tid til igangsættelse 41+0 hvis hun ikke selv har meldt sin ankomst inden. Pga mit BMI anbefaler de, at jeg max går en uge over termin. Satser dog på at hun selv dukker op.

Uhh det nærmer sig :love:
Går i seng hver aften og tænker "er det mon i morgen at jeg er mor til to :love:


Det er virkelig spændende, hvornår det sker! :love:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 27. okt 2017, 10:26

Jeg sover ikke ret meget om natten og i nat havde jeg helt sindssygt ondt i maven. I dag er jeg øm i livmoderen, synes jeg.
Jeg har også meget tyngde nedad og den der følelse af at hovedet allerede er på vej ud er altså lidt anstrengende.

Jeg skal først til jdm igen på torsdag, hvor jeg vil være 38+4. Jeg har lidt on-off lyst til at ringe og bede om et tjek inden, men kan ikke beslutte mig for om jeg bare er pylret grundet manglende søvn. :genert:

Da jeg fødte min søn, havde jeg haft to nætter uden søvn inden jeg gik i fødsel, hvilket gjorde mig udmattet og helt sikkert var med til at jeg også blev utryg og bange under fødslen. Så tror den sidder lidt i mig - altså, hvis jeg ikke snart får en ordentlig nattesøvn, så ender det på samme måde med panik og angst. Giver det mening?

Jeg har jo en eksamen den 8., som jeg godt gad have overstået, men lige nu vil jeg egentlig hellere have hende ud. :genert:
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 27. okt 2017, 15:28

Så er jeg færdig med at arbejde det næste års tid, det er kraftedme underligt.

Her 28+5 er jeg ENDELIG begyndt at se rigtig gravid ud, mine deller er begyndt at udligne en del :lol:
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Popoff
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. dec 2016, 20:02
Kort karma: 10
Likede indlæg: 112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Popoff » 27. okt 2017, 16:07

Jeg bliver nødt til at høre jer om det her er normalt.. :/

Jeg tror lillebror har lagt sig med hovedet ned, og jeg har virkelig mange smerter. De sidder i hver side under trussekanten og føles mest som et blåt mærke indvendigt? Er det fordi han bevæger sig længere ned og er ved at sætte sig fast. Jeg husker ikke smerterne på den her måde fra første graviditet, der følte jeg det mere direkte nedad og som jag.

Hvis det ikke er det, så må jeg jo hvile mig noget mere. Selvom jeg synes jeg har tager det rigeligt med ro hele dagen! :)
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 27. okt 2017, 17:05

Popoff skrev:Jeg bliver nødt til at høre jer om det her er normalt.. :/

Jeg tror lillebror har lagt sig med hovedet ned, og jeg har virkelig mange smerter. De sidder i hver side under trussekanten og føles mest som et blåt mærke indvendigt? Er det fordi han bevæger sig længere ned og er ved at sætte sig fast. Jeg husker ikke smerterne på den her måde fra første graviditet, der følte jeg det mere direkte nedad og som jag.

Hvis det ikke er det, så må jeg jo hvile mig noget mere. Selvom jeg synes jeg har tager det rigeligt med ro hele dagen! :)


Det lyder ligesom jeg har det. Og av, hvor gør det pisse ondt. :tie: Jeg tror det er fordi de søger længere ned og gør plads.
1
Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf cea » 27. okt 2017, 19:40

Vi venter sørme en lillebror, så det bliver hattrick med 3 drenge herhjemme :)
7
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 30. okt 2017, 11:42

Så kom lillesøster til verden i nat :)
Kl ca 17 i går uge 39+5 begyndte jeg at få kraftige menssmerter, der begyndte at føles mere og mere som veer som dog slet ikke var regelmæssige. De gik også i sig selv igen ved 19.30 tiden.

Da vores søn var puttet gik vi i seng for at se en film. Kl 22 følte jeg at mit vand gik, men der kom ikke ret meget. Tog et bind på og gik en time, men der kom stadig ikke mere og jeg havde heller ikke veer. Kl 23 ringede jeg til fødegangen og de anbefalede mig at gå i seng og få noget søvn og ringe igen med en update ved 8-9 tiden dagen efter.
Så det gjorde jeg, altså gik i seng :)

Veerne startede dog lige efter, ret kraftige men med 10 min interval. Kl 00.15 tog de dog fart og ud af det blå var der 1,5-3 min imellem. Jeg stod op og begyndte at føle voldsom pressetrang. Min kæreste ringede til fødegangen igen kl 00.45 og de bad os komme og jeg kunne bare mærke at der ikke var tid til, at farmor kom i en taxa for at passe vores søn, så vi fik fat på naboen, der kom ind og var her indtil farmor kom.

Kl 01.00 kørte vi mod sygehuset med mig hængende i panikhåndtaget i et forsøg på ikke at presse. Vi landede på sygehuset ca 01.10 og blev taget i mod. Jeg var overbevist om at jeg bare skulle skide, så forlangte et toilet med det samme. I det jeg satte mig på toilettet kunne jeg bare mærke at hendes hoved var halvt ude, så de fik mig bakset ind på stuen, hvor jeg slet ikke kunne overskue at skulle op i sengen, så jeg stod og lænede mig op af fodenden og på 2-3 presseveer var hun ude.

Smuk og dejlig på 3780 gr og 52 cm. Fødte moderkagen en halv time senere og kl 5.15 var vi på vej hjem igen.

Det var den mest sindssyge oplevelse jeg nogensinde har været udsat for og det gik altså lige stærkt nok, men nu her bagefter er jeg glad for at være sluppet for veer i timevis. Jeg har dog stadig ikke forstået, at min lille pige rent faktisk er kommet.
Jeg slap med en mindre bristning og fik 4 sting.
Alt i alt en lidt for hurtig, men god og mindeværdig fødsel. Navnet arbejder vi stadig på :)
27

Tilbage til "Graviditet"