Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 20. apr 2018, 12:14

Nå, jeg kan læse mig til efter jeg er kommet hjem at en brændende fornemmelse er en af de "ikke almindelige bivirkninger" ved Canesten. Så er det ikke så mærkeligt at det føles som om jeg bærer rundt på en ildkugle i understellet :tie:
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: 15+5

Indlægaf Neenah » 20. apr 2018, 12:15

Mi55y skrev:Min mave er begyndt at være lidt i vejen allerede. Hver gang jeg lige skal samle noget op fra gulvet eller bunden af bilen i siddende stilling, får jeg på ubehagelig vis klemt maven mod lårene. Hvornår mon man vænner sig til, at det ikke lige er alle stillinger, der er hensigtsmæssige længere!? Kæresten plejer også altid at ligge med hovedet på min mave i sofaen, men det er altså heller ikke så rart mere. Men hvad, jeg kan jo ligeså godt vænne mig til det. I det mindste kan jeg stadig ligge i yndlingssovestillingen - halvt på siden, halvt på maven med det nederste ben strakt og det øverste bøjet og trukket op under mig. Forudser dog god brug af BBHugme-puden, som allerede er testet ved en lur på sofaen. Mon man kan vænne sig af med at sove med sådan en igen? :gruble:


Jeg sover med den hver nat - det er guld :love:
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

10+1

Indlægaf Little_Woman » 20. apr 2018, 12:58

Dagens scanning viste en lille filur der hygger og spræller og har fået små arme og ben, og er præcis lige så stor som den skal være - 32,8 mm.

Jamen, hvor bliver man lykkelig, når alt er godt!
31
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 20. apr 2018, 13:39

Har lige været til jordemoder og det gik så fint. Hun er bare rigtig god og var rigtig støttende omkring mine bækkenproblemer. Og den lille/store mus er så dygtig! Hun ligger præcis, som hun skal med hovedet nedad, er endda sunket lidt ned i bækkenet, har rigtig fint og stærkt hjerteslag og vejer omkring 2000 g. Er så glad! Yay!
6
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 20. apr 2018, 15:04

billiebean skrev:Har lige været til jordemoder og det gik så fint. Hun er bare rigtig god og var rigtig støttende omkring mine bækkenproblemer. Og den lille/store mus er så dygtig! Hun ligger præcis, som hun skal med hovedet nedad, er endda sunket lidt ned i bækkenet, har rigtig fint og stærkt hjerteslag og vejer omkring 2000 g. Er så glad! Yay!


Ej, hvor skønt! :love: Vores lille bandit lå med hovedet nedad i maaaange uger - men nu har hun fandeme vendt sig :gruble:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 20. apr 2018, 15:42

Aquadorable skrev:
billiebean skrev:Har lige været til jordemoder og det gik så fint. Hun er bare rigtig god og var rigtig støttende omkring mine bækkenproblemer. Og den lille/store mus er så dygtig! Hun ligger præcis, som hun skal med hovedet nedad, er endda sunket lidt ned i bækkenet, har rigtig fint og stærkt hjerteslag og vejer omkring 2000 g. Er så glad! Yay!


Ej, hvor skønt! :love: Vores lille bandit lå med hovedet nedad i maaaange uger - men nu har hun fandeme vendt sig :gruble:


Nå! Har du kunnet mærke det eller var det hos jordemoderen I fandt ud af det? Jeg er ret sikker på at baby her vendte sig for en tre ugers tid siden, da det pludselig mærkedes anderledes derinde. Min JM sagde dog, at det generelt først var de sidste ca. 4 uger op til termin, at positionen er noget, man ville fokusere seriøst på.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

23+4

Indlægaf Zonta » 20. apr 2018, 16:01

Øv, min mand har lige fået at vide, at han ikke kan få ferie inden sommerferien :whine: Jeg ville så gerne have været afsted efter pinsen en uge sydpå og bare dase og hygge. Når først han har sommerferie i kalenderuge 28, er det ved at være tid at jeg ikke må flyve mere plus at jeg vil dø af hedeslag :rulle:

Jeg ved godt, at det ikke er en stor eller alvorlig ting, men efter alt det her med anskaffelse af hundehvalp og en graviditet der bare ikke går, som jeg gerne ville have, så var det bare virkelig hvad jeg trængte til :(
0
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 20. apr 2018, 16:52

billiebean skrev:
Aquadorable skrev:
billiebean skrev:Har lige været til jordemoder og det gik så fint. Hun er bare rigtig god og var rigtig støttende omkring mine bækkenproblemer. Og den lille/store mus er så dygtig! Hun ligger præcis, som hun skal med hovedet nedad, er endda sunket lidt ned i bækkenet, har rigtig fint og stærkt hjerteslag og vejer omkring 2000 g. Er så glad! Yay!


Ej, hvor skønt! :love: Vores lille bandit lå med hovedet nedad i maaaange uger - men nu har hun fandeme vendt sig :gruble:


Nå! Har du kunnet mærke det eller var det hos jordemoderen I fandt ud af det? Jeg er ret sikker på at baby her vendte sig for en tre ugers tid siden, da det pludselig mærkedes anderledes derinde. Min JM sagde dog, at det generelt først var de sidste ca. 4 uger op til termin, at positionen er noget, man ville fokusere seriøst på.


Vi så det på scanning i uge 31 (var til 3D-genscanning) :rulle:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 20. apr 2018, 17:34

Aquadorable skrev:
billiebean skrev:
Aquadorable skrev:
billiebean skrev:Har lige været til jordemoder og det gik så fint. Hun er bare rigtig god og var rigtig støttende omkring mine bækkenproblemer. Og den lille/store mus er så dygtig! Hun ligger præcis, som hun skal med hovedet nedad, er endda sunket lidt ned i bækkenet, har rigtig fint og stærkt hjerteslag og vejer omkring 2000 g. Er så glad! Yay!


Ej, hvor skønt! :love: Vores lille bandit lå med hovedet nedad i maaaange uger - men nu har hun fandeme vendt sig :gruble:


Nå! Har du kunnet mærke det eller var det hos jordemoderen I fandt ud af det? Jeg er ret sikker på at baby her vendte sig for en tre ugers tid siden, da det pludselig mærkedes anderledes derinde. Min JM sagde dog, at det generelt først var de sidste ca. 4 uger op til termin, at positionen er noget, man ville fokusere seriøst på.


Vi så det på scanning i uge 31 (var til 3D-genscanning) :rulle:


Nå. Lille laban. Håber hun vender sig!
Jeg kunne faktisk mærke hende have hikke helt nede ved underlivet i går. Så man kan være heldig at få et prej i ny og næ :)
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: 23+4

Indlægaf girl_beat » 21. apr 2018, 09:51

Zonta skrev:Øv, min mand har lige fået at vide, at han ikke kan få ferie inden sommerferien :whine: Jeg ville så gerne have været afsted efter pinsen en uge sydpå og bare dase og hygge. Når først han har sommerferie i kalenderuge 28, er det ved at være tid at jeg ikke må flyve mere plus at jeg vil dø af hedeslag :rulle:

Jeg ved godt, at det ikke er en stor eller alvorlig ting, men efter alt det her med anskaffelse af hundehvalp og en graviditet der bare ikke går, som jeg gerne ville have, så var det bare virkelig hvad jeg trængte til :(

Ville det være en mulighed for dig at tage afsted selv? :) Hvis jeg virkelig trængte til ferie og vidste, at der ventede en hård periode forude, der krævede meget af min energi, ville jeg fokusere på at få ladet op bedst muligt - også selvom det ville være dødærgerligt, at min mand ikke kunne være med...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: 23+4

Indlægaf Zonta » 21. apr 2018, 10:28

girl_beat skrev:
Zonta skrev:Øv, min mand har lige fået at vide, at han ikke kan få ferie inden sommerferien :whine: Jeg ville så gerne have været afsted efter pinsen en uge sydpå og bare dase og hygge. Når først han har sommerferie i kalenderuge 28, er det ved at være tid at jeg ikke må flyve mere plus at jeg vil dø af hedeslag :rulle:

Jeg ved godt, at det ikke er en stor eller alvorlig ting, men efter alt det her med anskaffelse af hundehvalp og en graviditet der bare ikke går, som jeg gerne ville have, så var det bare virkelig hvad jeg trængte til :(

Ville det være en mulighed for dig at tage afsted selv? :) Hvis jeg virkelig trængte til ferie og vidste, at der ventede en hård periode forude, der krævede meget af min energi, ville jeg fokusere på at få ladet op bedst muligt - også selvom det ville være dødærgerligt, at min mand ikke kunne være med...

Tja, det vil det nok, men det var bare ikke helt det jeg/vi havde brug for. Altså jeg kunne sagtens tage afsted alene eller sammen med en anden (familie, veninde, noget i den stil), men det var bare en par-tur vi havde brug for. Jeg havde brug for, at vi kunne undgå at tænke praktik, hus, hund, koordinering osv. Vi skulle bare dase ved poolen, drikke drinks (alkoholfri til mig, men du ved ;) ), spille spil på altanen og bare nyde at være mig og ham inden vi for alvor går i gang med det praktiske og lidt krævende liv det vil være med stort hus, hund (der er teenager, når baby kommer :forvirret2: ), kat, baby, job osv. Idéen var en uge i Grækenland på lækkert All Inclusive-hotel, hvor der bare skulle dases og det synes jeg måske ikke er så fedt alene :lol:

Men det kan godt være, at jeg lige skal sørge for selv at komme afsted et eller andet sted hen, bare et par dage. Må lige se lidt på det. Om ikke andet, så har min mand ferie i efterårsferien (han er SFO-pædagog, så han kan bedst få ferie i skolernes ferier, for det er dér, der er færrest børn), så måske kan vi tage afsted med baby i oktober :gruble:

Edit: Dog fik vi til vores bryllup et par gaver, hvor der kan arrangeres et par weekend-getaways inden vi skal være forældre. Så dét skal vi helt sikkert, men 1-2 overnatninger er ikke helt nok. Gud, hvor jeg lyder forkælet :genert:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: 23+4

Indlægaf girl_beat » 21. apr 2018, 11:53

Zonta skrev:Tja, det vil det nok, men det var bare ikke helt det jeg/vi havde brug for.
...

Edit: Dog fik vi til vores bryllup et par gaver, hvor der kan arrangeres et par weekend-getaways inden vi skal være forældre. Så dét skal vi helt sikkert, men 1-2 overnatninger er ikke helt nok. Gud, hvor jeg lyder forkælet :genert:

Jamen, jeg forstår dig 100% :ae: Vi er også nogle feriedyr, der vægter rejser og kærestetid højt, selvom der også er delebørn at tage hensyn til. Men som du selv er inde på, venter der en hård(ere) tid forude, og derfor tænkte jeg, at det primære var at du får ladet op og kommer lidt væk fra trivialiteterne. Det kan jo sagtens bare være et par dage eller en forlænget weekend :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

23+5

Indlægaf Zonta » 21. apr 2018, 13:58

:tie: Jeg har lige været ude at slå græs. Det er ikke helt optimalt, men min mand har temmelig slem græsallergi og kan ikke gøre det. Vi har egentlig en robotplæneklipper, men vores hund har ædt strømkablet og bidt afgrænsningskablet over flere steder og jeg ved ikke lige hvornår den kommer op at køre. Og så var græsset jo lige pludselig begyndt at gro - det blev jo varmt og noget :D :shock:

Nu står den på afslapning!
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Indlægaf billiebean » 21. apr 2018, 14:25

Jeg kan virkelig godt mærke, at jeg så småt er i gang med slutspurten. Havde en relativt aktiv dag i går (kiropraktorbehandlingen ser ud til at virke ganske godt!). Og i dag har jeg sovet lure i ikke mindre end 5 timer sammenlagt siden kl 7. Er grydeklar igen nu og det er 1 time siden jeg sov sidst og får gæster om lidt :gab:
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re:

Indlægaf Aquadorable » 21. apr 2018, 14:46

billiebean skrev:Jeg kan virkelig godt mærke, at jeg så småt er i gang med slutspurten. Havde en relativt aktiv dag i går (kiropraktorbehandlingen ser ud til at virke ganske godt!). Og i dag har jeg sovet lure i ikke mindre end 5 timer sammenlagt siden kl 7. Er grydeklar igen nu og det er 1 time siden jeg sov sidst og får gæster om lidt :gab:


Jeg er også træt med træt på. Og har menstruationssmerter. Min mand er på polterabend - synes det var bedre, at han var herhjemme :genert:
1
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Graviditet"