Terminstråd - alle er velkomne :)

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 11. okt 2016, 07:22

Jeg tror baby er ved at bore sig endnu mere ned i bækkenet :tie:
Jeg har næsten ikke sovet i nat, fordi jeg har fået krampe i læggen og så har jeg sådan nogle jag ned i højre lyske også. Bah jeg er træt af det.
Må se om manden måske skal hente Emil så jeg kan få en middagslur. Men han har heller sovet særlig meget i nat så han vil nok også bare gerne hjem.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 11. okt 2016, 07:53

Jeg var til tidlig scanning i går. Hun scannede mig udvendigt og kunne ikke se noget foster, men en lille sort lomme på 2x4 mm i livmoderen. Så jeg er 4+4 i dag.
Har fået en tid til scanning den 1/11 hvor jeg vil være 7+4.

Så nu er det i hvert fald bekræftet at der ER en graviditet i gang :banan:
6
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

29+

Indlægaf Kolderudolf » 11. okt 2016, 11:22

Undercover: Tillykke med vellykket scanning. Så kan du se frem til hjerteblink næste gang :lun: Hvordan kan det være, at du skal scannes så meget?

Godtnavn: Så kom det længe ventede spark. Hvor er det bare dejligt. Så går der ikke længe før du kan mærke hende hver dag og hele tiden.

Lulu: Shit, det lyder ikke rart. Arbejder du endnu eller er der tid til afslapning i løbet af dagen?

Bøtte: Træls med opkast. Er det graviditetsbetinget? Du er da ret langt henne?

Nåååeh, men... Min vægt sagde 80 kg. i morges :tie: Så det er plus 13 kg. Shiiiiit mand. Og babyerne skulle gerne tage 1.5 kg på hver endnu. Men jeg prøver at rumme det. Med min datter røg alt graviditetsvægt plus lidt ekstra relativt hurtigt og jeg spiser noget mere usundt og træner stort set ikke heroppe, da min mand og min jordemoder ikke er så begejstrede for det. Så jeg tænker, at det nok skal ryge hurtigt, når vi kommer til Danmark til Årstidernes sunde måltidskasser og mine sædvanlige træningsrutiner. Men det gjorde sgu lidt ondt, at se det tal så tidligt. Tror jeg rame 82 med min datter, da jeg var gået 10 dage over tid, så det skal jeg nok ramme plus mere til.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 11. okt 2016, 11:42

Ja, det tror jeg bestemt de er.
Jeg kastede faktisk først op i uge 16, selv om jeg havde masser af kvalme inden. Og så har det været lidt i perioder siden. Med S kastede jeg også op i perioder frem til jeg fødte. Det er bare træls det skal falde sammen med glukosebelastningen hver gang :(


Øv med vægten. Men der er trods alt to :kys:
Min vægt er også højere end jeg bryder mig :genert:
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

4+4

Indlægaf AgentPixie » 11. okt 2016, 12:33

Kolderudolf skrev:Undercover: Tillykke med vellykket scanning. Så kan du se frem til hjerteblink næste gang :lun: Hvordan kan det være, at du skal scannes så meget?

Nåååeh, men... Min vægt sagde 80 kg. i morges :tie: Så det er plus 13 kg. Shiiiiit mand. Og babyerne skulle gerne tage 1.5 kg på hver endnu. Men jeg prøver at rumme det. Med min datter røg alt graviditetsvægt plus lidt ekstra relativt hurtigt og jeg spiser noget mere usundt og træner stort set ikke heroppe, da min mand og min jordemoder ikke er så begejstrede for det. Så jeg tænker, at det nok skal ryge hurtigt, når vi kommer til Danmark til Årstidernes sunde måltidskasser og mine sædvanlige træningsrutiner. Men det gjorde sgu lidt ondt, at se det tal så tidligt. Tror jeg rame 82 med min datter, da jeg var gået 10 dage over tid, så det skal jeg nok ramme plus mere til.

Tak, jeg glæder mig til at se hjerteblink :love:
Jeg skulle bare scannes fordi min læge syntes det var underligt at jeg havde kvalme allerede kort efter ægløsning, så ham og jordemoderen mente det var bedst jeg fik en tidlig scanning for at fastslå hvor langt jeg var, så jeg ikke gik glip af vigtige scanninger i tilfælde af jeg var 8 uger.
Det var rart at blive scannet og snakke med jordemoderen, føler mig meget bedre tilpas nu og har ikke nogen bekymringer.. jeg skal bare lade være med at bløde, så burde alt være ok.

Hvor bor du henne? Grønland?
Jeg er sikker på du er hamrende lækker, uanset hvad du vejer og de kilo skal nok ryge, når du begynder at skulle holde styr på to babyer :D
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: 29+

Indlægaf Lulu » 11. okt 2016, 15:45

Kolderudolf skrev:Lulu: Shit, det lyder ikke rart. Arbejder du endnu eller er der tid til afslapning i løbet af dagen?


Er heldigvis gået på barsel fra sidste mandag, så slapper af herhjemme. Fik også manden til at hente Emil i dag, kunne ikke lige overskue at skulle gå med ham fra bussen og hjem.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 11. okt 2016, 15:58

Dejligt med spark Godtnavn :lun:

Æv Bøtte med kvalme :(

Dejligt med scanning undercover :)

Har nok glemt nogen :genert:

Jeg har haft virkelig meget kvalme idag. Har ellers haft en uges tid hvor det blev bedre. Bliver selvfølgelig nervøs, ved min MA forsvandt symptomerne 1-2 dage men kom tilbage. Det er lidt det samme nu bortset fra jeg er i uge 13 i og har set aktivt foster og ikke i uge 9.

Venter stadig på afgørende brev. Har fået indkaldelse til jm allerede i næste uge, til md slut november, lægesamtale i januar (vedr tidligere KS) og glucosebelastning. Så nu er der styr på alle aftalerne. Jeg har stadig ikke styr på mine følelser, synes det er så surrealistisk at få de indkaldelser.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 11. okt 2016, 17:17

Æble skrev:Dejligt med spark Godtnavn :lun:

Æv Bøtte med kvalme :(

Dejligt med scanning undercover :)

Har nok glemt nogen :genert:

Jeg har haft virkelig meget kvalme idag. Har ellers haft en uges tid hvor det blev bedre. Bliver selvfølgelig nervøs, ved min MA forsvandt symptomerne 1-2 dage men kom tilbage. Det er lidt det samme nu bortset fra jeg er i uge 13 i og har set aktivt foster og ikke i uge 9.

Venter stadig på afgørende brev. Har fået indkaldelse til jm allerede i næste uge, til md slut november, lægesamtale i januar (vedr tidligere KS) og glucosebelastning. Så nu er der styr på alle aftalerne. Jeg har stadig ikke styr på mine følelser, synes det er så surrealistisk at få de indkaldelser.



Tak :lun: Hun må nu gerne sparke lidt mere!

Og vildt med jordemoder allerede, du kommer til første jordemoderbesøg før mig :) Jeg skal om præcis 2 uger :)

Det må være dejligt at have styr på alle datoerne, jeg har endnu ikke fået noget omkring glukosebelastning. Mon ikke der kommer mere styr på følelserne som tiden går?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 11. okt 2016, 17:37

godtnavn skrev:
Æble skrev:Dejligt med spark Godtnavn :lun:

Æv Bøtte med kvalme :(

Dejligt med scanning undercover :)

Har nok glemt nogen :genert:

Jeg har haft virkelig meget kvalme idag. Har ellers haft en uges tid hvor det blev bedre. Bliver selvfølgelig nervøs, ved min MA forsvandt symptomerne 1-2 dage men kom tilbage. Det er lidt det samme nu bortset fra jeg er i uge 13 i og har set aktivt foster og ikke i uge 9.

Venter stadig på afgørende brev. Har fået indkaldelse til jm allerede i næste uge, til md slut november, lægesamtale i januar (vedr tidligere KS) og glucosebelastning. Så nu er der styr på alle aftalerne. Jeg har stadig ikke styr på mine følelser, synes det er så surrealistisk at få de indkaldelser.



Tak :lun: Hun må nu gerne sparke lidt mere!

Og vildt med jordemoder allerede, du kommer til første jordemoderbesøg før mig :) Jeg skal om præcis 2 uger :)

Det må være dejligt at have styr på alle datoerne, jeg har endnu ikke fået noget omkring glukosebelastning. Mon ikke der kommer mere styr på følelserne som tiden går?


Jeg går også og mærker om der snart kommer noget. Med min datter mærkede jeg det i uge 15 første gang :lun: Det er så dejligt lige at få en lille hilsen.

Tror måske det er fordi min læge skrev i papirerne at jeg var meget mærket af tidligere forløb. De har i hvertfald spurgt til det hver gan eller nævnt at de var klar over at det er svært for mig. Så tror måske det er derfor jeg skal til jm så tidligt. Med min datter var det først i uge 19-20 stykker.

Jo håber jeg nok skal få styr på følelserne. Men kan også mærke nu at stadig ikke tror på det selvom jeg jo er fri af det der har været problemet før. Havde troet at jeg efter den milepæl var klar til at glæde mig. Men er ikke rigtig bekymret, der er masser af tid endnu.
0
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mariajensen83 » 11. okt 2016, 18:33

Er der nogen her, der skal til babymesse i Øksnehallen? Overvejer det, men ved ikke om det er godt.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 11. okt 2016, 18:37

Mariajensen83 skrev:Er der nogen her, der skal til babymesse i Øksnehallen? Overvejer det, men ved ikke om det er godt.


Jeg skal. Tænker at så kan jeg måske kigge nærmere på en masse forskellige barnevogne uden at skulle rundt i alle mulige butikker... og måske er det lidt tilbud på ting, jeg ikke anede at jeg mangler :-D
Der er i øvrigt halv pris på 2 indgangsbilleter hos myfirstdeal.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mariajensen83 » 11. okt 2016, 18:44

JoyNips skrev:
Mariajensen83 skrev:Er der nogen her, der skal til babymesse i Øksnehallen? Overvejer det, men ved ikke om det er godt.


Jeg skal. Tænker at så kan jeg måske kigge nærmere på en masse forskellige barnevogne uden at skulle rundt i alle mulige butikker... og måske er det lidt tilbud på ting, jeg ikke anede at jeg mangler :-D
Der er i øvrigt halv pris på 2 indgangsbilleter hos myfirstdeal.


Det er lige præcis barnevogne jeg også gerne vil kigge på. Var i babysam i søndags og syntes ikke deres udvalg af barnevogne var så stort.

Tak for tip :kys:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 11. okt 2016, 19:23

Jeg er bare sølle 4 uger henne og mine drømme og tanker er allerede løbet løbsk. Hold op det er svært! Og mens jeg er glad over at være gravid føler jeg mig også lidt ligeglad, for hvad nu hvis det går galt (igen).
Åh sikke et følelses kaos!
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 11. okt 2016, 19:34

Mariajensen83 skrev:Er der nogen her, der skal til babymesse i Øksnehallen? Overvejer det, men ved ikke om det er godt.


Jeg skal også derind på søndag :) Jeg ved ikke hvor meget jeg forventer at finde der, håber lidt at finde en strækvikle og at der er nogen der kan vise gode måder at binde den på, tænker det ville være rart at købe den allerede så jeg kan øve mig på at binde den før babyen kommer, og tænker det er svært at binde den rigtigt som højgravid, så ville gerne lærer det nu :)

Jeg vil også gerne kigge på barnevogne, regner dog ikke med at købe, men bare finde ud af hvad vi vil have for en :)

Og så ville det ikke gøre noget hvis vi kunne finde lidt fint uldtøj i små størrelser på tilbud :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

18+3

Indlægaf godtnavn » 11. okt 2016, 20:38

Har lige set der er præcis 5 måneder til min termin i dag :lun:
2

Tilbage til "Graviditet"