Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 20. mar 2018, 21:03

Sangius skrev:Hvad kan I andre med kvalme få ned? Jeg kan slet ikke overveje mad lige nu, men bliver jo nødt til at spise noget :S


Spis det du kan overskue og har lyst til. Jeg spiste mange cheesedippers, fordi det var det eneste jeg kunne overskue. Det var ikke voldsomt sundt, men noget skulle jeg jo spise.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

29+2

Indlægaf Aquadorable » 21. mar 2018, 07:11

Jeg er virkelig den heldige type for tiden.

Har bøvlet med en tand i længere tid, som så viste sig at skulle rodbehandles. Det fik jeg lavet i fredags og troede, at alt var godt. Mandag fik jeg to monsterudbrud af forkølelsessår og begyndte at få ondt i kæben - som regulær tandpine. Panodil kunne slet ikke slå det ned. Tirsdag tog jeg til tandlæge igen og fik renset rodkanalerne igen. Smerten fortsatte og var endnu mere intens. Jeg kontaktede 1813, der ville se mig på Herlev. Her konstaterede en læge så, at jeg formentlig har fået kæbehulebetændelse.

And guess what?! Det kan ikke behandles :tie:

Så nu ligger jeg i min seng og har vildt ondt af mig selv. Fik heldigvis lidt søvn i nat, og smerterne er også mindre i dag, men jeg er på ingen måde frisk :(
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: 29+2

Indlægaf Neenah » 21. mar 2018, 07:55

Aquadorable skrev:Jeg er virkelig den heldige type for tiden.

Har bøvlet med en tand i længere tid, som så viste sig at skulle rodbehandles. Det fik jeg lavet i fredags og troede, at alt var godt. Mandag fik jeg to monsterudbrud af forkølelsessår og begyndte at få ondt i kæben - som regulær tandpine. Panodil kunne slet ikke slå det ned. Tirsdag tog jeg til tandlæge igen og fik renset rodkanalerne igen. Smerten fortsatte og var endnu mere intens. Jeg kontaktede 1813, der ville se mig på Herlev. Her konstaterede en læge så, at jeg formentlig har fået kæbehulebetændelse.

And guess what?! Det kan ikke behandles :tie:

Så nu ligger jeg i min seng og har vildt ondt af mig selv. Fik heldigvis lidt søvn i nat, og smerterne er også mindre i dag, men jeg er på ingen måde frisk :(


Ej... øv! :ae:
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 21. mar 2018, 08:01

Ej Aqua, det er slet ikke sjovt! Håber den store smerte måske kan fortagesig nok til at Panodiler vil have en effekt.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 29+2

Indlægaf Aquadorable » 21. mar 2018, 08:06

Neenah skrev:
Aquadorable skrev:Jeg er virkelig den heldige type for tiden.

Har bøvlet med en tand i længere tid, som så viste sig at skulle rodbehandles. Det fik jeg lavet i fredags og troede, at alt var godt. Mandag fik jeg to monsterudbrud af forkølelsessår og begyndte at få ondt i kæben - som regulær tandpine. Panodil kunne slet ikke slå det ned. Tirsdag tog jeg til tandlæge igen og fik renset rodkanalerne igen. Smerten fortsatte og var endnu mere intens. Jeg kontaktede 1813, der ville se mig på Herlev. Her konstaterede en læge så, at jeg formentlig har fået kæbehulebetændelse.

And guess what?! Det kan ikke behandles :tie:

Så nu ligger jeg i min seng og har vildt ondt af mig selv. Fik heldigvis lidt søvn i nat, og smerterne er også mindre i dag, men jeg er på ingen måde frisk :(


Ej... øv! :ae:


Ja, det er virkelig øv! :cool:
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 21. mar 2018, 08:09

billiebean skrev:Ej Aqua, det er slet ikke sjovt! Håber den store smerte måske kan fortagesig nok til at Panodiler vil have en effekt.


Nej, det er frygteligt at have så ondt :tie: Jeg er heldigvis nogenlunde dopet på Panodil nu, så håber, at det ikke bliver værre igen. Så kan jeg i det mindste holde ud at ligge og se tv :genert:

I går overvejede jeg seriøst at tømme vores medicinskab. Godt min mand var hjemme. Jeg blev så desperat, at jeg slet ikke kunne tænke klart. Det havde nok ikke været godt for baby med en spændende cocktail af alt godt fra medicinskabet ...
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 21. mar 2018, 08:32

Ej for filan, aquadorable! :ae: sikke noget møg, det lyder virkelig smertefuldt. Rigtig god bedring!
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 21. mar 2018, 08:55

Aquadorable skrev:
billiebean skrev:Ej Aqua, det er slet ikke sjovt! Håber den store smerte måske kan fortagesig nok til at Panodiler vil have en effekt.


Nej, det er frygteligt at have så ondt :tie: Jeg er heldigvis nogenlunde dopet på Panodil nu, så håber, at det ikke bliver værre igen. Så kan jeg i det mindste holde ud at ligge og se tv :genert:

I går overvejede jeg seriøst at tømme vores medicinskab. Godt min mand var hjemme. Jeg blev så desperat, at jeg slet ikke kunne tænke klart. Det havde nok ikke været godt for baby med en spændende cocktail af alt godt fra medicinskabet ...


Har har selv brugt nellikeolie som lindring en overgang, da jeg havde tandpine. Prøv at læse om det online. Det lyder hippieagtigt, men tandlæger bruger det også. Det tror jeg ikke er noget problem at bruge som gravid, det er jo bare lokalt og ikke i blodbanen.
2
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 21. mar 2018, 08:57

Moxy-lady skrev:Ej for filan, aquadorable! :ae: sikke noget møg, det lyder virkelig smertefuldt. Rigtig god bedring!


Tusind tak :kys:
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 21. mar 2018, 08:58

billiebean skrev:
Aquadorable skrev:
billiebean skrev:Ej Aqua, det er slet ikke sjovt! Håber den store smerte måske kan fortagesig nok til at Panodiler vil have en effekt.


Nej, det er frygteligt at have så ondt :tie: Jeg er heldigvis nogenlunde dopet på Panodil nu, så håber, at det ikke bliver værre igen. Så kan jeg i det mindste holde ud at ligge og se tv :genert:

I går overvejede jeg seriøst at tømme vores medicinskab. Godt min mand var hjemme. Jeg blev så desperat, at jeg slet ikke kunne tænke klart. Det havde nok ikke været godt for baby med en spændende cocktail af alt godt fra medicinskabet ...


Har har selv brugt nellikeolie som lindring en overgang, da jeg havde tandpine. Prøv at læse om det online. Det lyder hippieagtigt, men tandlæger bruger det også. Det tror jeg ikke er noget problem at bruge som gravid, det er jo bare lokalt og ikke i blodbanen.


Tak, det vil jeg lige kigge nærmere på :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 21. mar 2018, 09:10

Hvornår er I andre begyndt at kigge på/købe babytøj og udstyr? :)

Jeg er selv så ny i det hele, at graviditeten føles surrealistisk og ud-af-kroppen-agtigt, så jeg tænker umiddelbart, at vi først kommer til at købe ind i de sidste måneder. Vi har så heller ikke behov for at være 120% klar, men finder nok ud af behovet hen ad vejen. Men hvornår har I haft lyst og overskud til at starte?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 21. mar 2018, 09:18

girl_beat skrev:Hvornår er I andre begyndt at kigge på/købe babytøj og udstyr? :)

Jeg er selv så ny i det hele, at graviditeten føles surrealistisk og ud-af-kroppen-agtigt, så jeg tænker umiddelbart, at vi først kommer til at købe ind i de sidste måneder. Vi har så heller ikke behov for at være 120% klar, men finder nok ud af behovet hen ad vejen. Men hvornår har I haft lyst og overskud til at starte?


Vi begyndte at kigge omkring nakkefoldsscanningen og købte de første større ting efter misdannelsesscanningen. Jeg købte tøj efter NF og kønsscanning - min mand forbød mig at handle noget, før vi havde fået vished for, at baby var OK :genert: Men altså, jeg kiggede da som en gal og skrev lister osv. helt fra begyndelsen ;)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 21. mar 2018, 09:29

girl_beat skrev:Hvornår er I andre begyndt at kigge på/købe babytøj og udstyr? :)

Jeg er selv så ny i det hele, at graviditeten føles surrealistisk og ud-af-kroppen-agtigt, så jeg tænker umiddelbart, at vi først kommer til at købe ind i de sidste måneder. Vi har så heller ikke behov for at være 120% klar, men finder nok ud af behovet hen ad vejen. Men hvornår har I haft lyst og overskud til at starte?

Vi er begyndt så småt (15+6) med lidt tøj hist og her - men kun genbrugsting. Tror først vi begynder med de større ting hen på sommeren. Men vi har ambitioner om at købe det meste brugt, så det tager også lidt mere tid end at smutte i Babysam. Vi er dog også noget tilbageholdende med at købe for meget, og venter nok med at købe en del til når baby er kommet.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 21. mar 2018, 09:31

girl_beat skrev:Hvornår er I andre begyndt at kigge på/købe babytøj og udstyr? :)

Jeg er selv så ny i det hele, at graviditeten føles surrealistisk og ud-af-kroppen-agtigt, så jeg tænker umiddelbart, at vi først kommer til at købe ind i de sidste måneder. Vi har så heller ikke behov for at være 120% klar, men finder nok ud af behovet hen ad vejen. Men hvornår har I haft lyst og overskud til at starte?


Her i uge 27 er jeg så småt gået i gang med de større ting såsom barnevogn (en jungle), autostol (også en jungle), pusleplads, dyne/sengetøj, babynest osv. Jeg tænker at finde nogle ting brugt fx på Reshopper og DBA, og så er det fint at "overvåge" lidt løbende. Barnevogn og autostol vil jeg ikke have brugt. Sengen faldt vi over i en genbrugsbutik mellem NF og MD - det var sådan en flettet retrovugge, som jeg blev nødt til at købe :love2: Jeg har købt lidt tøj og tilbehør (stofbleer fx) løbende, når jeg er faldet over gode tilbud (Bilka har fx halv pris på uldtøj pt - så der røg lidt i kurven til efterår/vinter), så jeg kan nå at vaske en basisgarderobe. Gider ikke købe alt for meget tøj. Det kan man/manden vitterligt altid smutte i H&M og ordne, hvis man kommer i bekneb.

Så det kommer lidt klatvist, men jeg begyndte at holde øje for ca. 1 lille måneds tid siden. Og jeg tænker også, at vi køber et minimum af ting samt de ting, som kræver mere overvejelse og sammenligning til fødslen, og så ser vi, hvad vi har brug for løbende.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 21. mar 2018, 09:44

Og apropos babyudstyr og barnevognskøb: Vi bor på førstesalen i et villakvarter i en større provinsby dvs. vi skal op og ned af trapper (har dog et ikke tildækket repos foran hoveddøren), der er fortove (ikke skovstier og åbent terræn) og vi skal bruge bilen for at komme på indkøb.

Hvilken type barnevogn skal man gå efter?

Jeg var først forelsket i en barnevogn med stort liggemål som fx Emmaljunga Big Star Supreme. Men nu er jeg kommet i tvivl, om det er smartere at købe en mindre (evt. kombi) vogn og så have en gammel, billigere "altanbarnevogn", som baby kan sove i, så vi (jeg.. det vil jo blive mig!) ikke skal slæbe op og ned og ud og ind for at gå tur, komme på indkøb osv.

Min tvivl går bare på, om det ikke er rarere og tryggere for barnet at kunne blive i den store barnevogn længere end de 7-8 måneder, de kan bruge en mindre vogn? For så skal de jo til at over i en klapvogn og jeg tænker bare, om det er sådan lidt åbent, koldt og utrygt for barnet ifht. en stor barnevogn?

Hvilke overvejelser har I gjort jer på den front?
0

Tilbage til "Graviditet"