Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 12. feb 2016, 15:40

Ugh! Den glukosetest vil jeg meget gerne undgå. Alt den unødigt sukker kan min krop bare ikke bruge. Det var ved at skære sukkeret fra at det i det hele taget lykkedes at blive gravid. I morges ville vægten give et bmi lige under 27 som ifølge sundhed.dk er grænsen. Men hvis lægen tæller tøj og morgenmad i maven med, så ryger den jo over 27 på mandag :boo:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 12. feb 2016, 15:40

Nuttede-Nuser skrev:
primle skrev:Jeg har både et lidt for højt BMI plus diabetes i familen. Så det er to gange for mig :tie:


Jeg skal også to gange fordi det lå lige på vippen og så diabetes. Jeg glæder mig bare ikke. Yuk.


Det ER bare heller ikke nogen fest skal jeg være ærlig og sige :puke:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 12. feb 2016, 15:55

Snowdrop skrev:Ugh! Den glukosetest vil jeg meget gerne undgå. Alt den unødigt sukker kan min krop bare ikke bruge. Det var ved at skære sukkeret fra at det i det hele taget lykkedes at blive gravid. I morges ville vægten give et bmi lige under 27 som ifølge sundhed.dk er grænsen. Men hvis lægen tæller tøj og morgenmad i maven med, så ryger den jo over 27 på mandag :boo:


Hvis det er som hos min læge tager de udgangspunkt i før-graviditetsvægt.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 12. feb 2016, 16:20

Undskyld at jeg ikke har fået kommenteret på det forskellige. Jeg har læst det hele. Men da jeg er så dårlig om aftenen og ofte er på fra mobilen, bliver det ikke til de store kommentarer!
Jeg har været syg fra arbejde i dag da jeg har hold i nakken og slet ikke har sovet i nat for smerter. Datteren var også hjemme med ondt i øret. Vi var lige forbi lægen som sagde det var væske på øret men heldigvis ikke mellemørebetændelse.

Jeg bliver mere og mere urolig for at være blevet glemt siden der ikke kommer brev med indkaldelse til NF. Jeg tror endelig det lykkedes mig at finde et tlf nr så jeg kan ringe og høre i næste uge.
Jeg må nok også hellere få aftalt tid til jordmoderbesøg. Der er kun telefontid en time hver tirsdag eftermiddag. Så må hellere få ringet i god tid.

Puha jeg frygter den der glycose belastning. Prøvede den en gang sidst, og vejer desværre lidt mere fra starten denne gang. Var ellers i gang med vægttab ved at cykle, men har jo været så dårlig de sidste mange uger, at det helt er skrinlagt for nu. Håber dog at kunne genoptage det inden længe igen. Men trods fint resultat sidst var jeg super dårlig bagefter og rystede. Jeg kunne ikke have sodavand og søde sager sidst og det gør sig gældende denne gang også. Så sådan en gang klisterstads er virkelig ikke en fornøjelse. Hvornår er det den ligger?
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 12. feb 2016, 18:06

Marigold skrev:Undskyld at jeg ikke har fået kommenteret på det forskellige. Jeg har læst det hele. Men da jeg er så dårlig om aftenen og ofte er på fra mobilen, bliver det ikke til de store kommentarer!
Jeg har været syg fra arbejde i dag da jeg har hold i nakken og slet ikke har sovet i nat for smerter. Datteren var også hjemme med ondt i øret. Vi var lige forbi lægen som sagde det var væske på øret men heldigvis ikke mellemørebetændelse.

Jeg bliver mere og mere urolig for at være blevet glemt siden der ikke kommer brev med indkaldelse til NF. Jeg tror endelig det lykkedes mig at finde et tlf nr så jeg kan ringe og høre i næste uge.
Jeg må nok også hellere få aftalt tid til jordmoderbesøg. Der er kun telefontid en time hver tirsdag eftermiddag. Så må hellere få ringet i god tid.

Puha jeg frygter den der glycose belastning. Prøvede den en gang sidst, og vejer desværre lidt mere fra starten denne gang. Var ellers i gang med vægttab ved at cykle, men har jo været så dårlig de sidste mange uger, at det helt er skrinlagt for nu. Håber dog at kunne genoptage det inden længe igen. Men trods fint resultat sidst var jeg super dårlig bagefter og rystede. Jeg kunne ikke have sodavand og søde sager sidst og det gør sig gældende denne gang også. Så sådan en gang klisterstads er virkelig ikke en fornøjelse. Hvornår er det den ligger?


Jeg skal to gange, så jeg skal allerede afsted til den første her d. 23, hvor jeg er 12+5 (den skal tages mellem uge 10 og 20). Skal man kun afsted én gang er det først noget senere. Så hvis det er tilfældet for dig, kan du håbe på du ikke er så dårlig til den tid :kys:
1
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 797
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 12. feb 2016, 18:23

Se lige en fin hjemmehæklet pakke lillepigen har fået!

En veninde tilbød at hækle en sprutte og svamperangle da jeg efterlyste en der ville hækle for mig (for jeg kan ikke selv finde ud af det :blush2: )

Og så har hun simpelthen lavet alle de her fine ting til prinsessen :lun: :D

12715767_10207854571896487_642928533503872169_n.jpg
8
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 12. feb 2016, 18:49

Wauw Gerbilwoman, sikke nogle lækre ting :love2:
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 12. feb 2016, 18:50

Gerbilwoman, sikke nogle søde ting, din veninde har hæklet.

Jeg har ikke fået kommenteret så meget på det sidste, da jeg er kommet sent hjem fra arbejde og generelt bare har været træt om aftenen. I morges var jeg meget træt, da jeg vågnede, og det er kun blevet værre gennem dagen. Det føles lidt som begyndende sygdom, men det gider jeg ikke, for jeg har ferie fra i dag!

Længe leve bedsteforældre. Da jeg hentede min søn i DP, tog vi hjem til farmor og farfar, hvor de legede med ham, mens jeg kunne slappe af. Hjemme igen kom min mand hjem, så jeg har fulgt med i aftensmad og lege fra sofaen. Nu er min mand kørt efter McD-mad :genert:.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 12. feb 2016, 19:01

Sorenspige skrev:Gerbilwoman, sikke nogle søde ting, din veninde har hæklet.

Jeg har ikke fået kommenteret så meget på det sidste, da jeg er kommet sent hjem fra arbejde og generelt bare har været træt om aftenen. I morges var jeg meget træt, da jeg vågnede, og det er kun blevet værre gennem dagen. Det føles lidt som begyndende sygdom, men det gider jeg ikke, for jeg har ferie fra i dag!

Længe leve bedsteforældre. Da jeg hentede min søn i DP, tog vi hjem til farmor og farfar, hvor de legede med ham, mens jeg kunne slappe af. Hjemme igen kom min mand hjem, så jeg har fulgt med i aftensmad og lege fra sofaen. Nu er min mand kørt efter McD-mad :genert:.


Håber ikke du skal til at være syg :ae:

Dejligt med ferie - jeg snupper lige en uge mere, så er det min tur :banan:

McD :love2: Jeg har bland selv slik - og kvalme :rulle:
0
KatKatten
Indlæg: 17
Tilmeldt: 17. okt 2015, 11:51
Kort karma: 5
Likede indlæg: 46

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf KatKatten » 12. feb 2016, 20:05

Nuttede-Nuser skrev:Jeg skal til glukose belastning, min BMI lå ellers lige så jeg kunne slippe, men fordi der er diabetes i min familie så skal jeg igennem.

Puha jeg tror lillebror bliver vild med ost, og mælk. Pt er det mine cravings ost som smager af noget, altså lagret og pikant ost. Og så mælk. Andre der har lagt mærke til cravings?



Mælk :savl: jeg har aldrig drukket meget mælk, men heller aldrig hadet det - men nu! Et godt glas sødmælk :banan:

Vi ligger på sofaen med bland selv slik og et stk megen aktiv lillebror :lun:

Gerbil woman: så fine ting din veninde har lavet :lun: jeg elsker hjemmelavede gaver!

Jeg har fået syet det sidste til lillebrors hjem-fra-sygehuset-tøj idag og en heldragt :love:
1
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 12. feb 2016, 20:27

Katten, må vi ikke se, hvad du har syet?

Jeg har vist ingen cravings, men jeg spiser nok mere kage og slik end jeg plejer. Sidste gang var der heller ikke noget bestemt, jeg sukkede efter.
1
KatKatten
Indlæg: 17
Tilmeldt: 17. okt 2015, 11:51
Kort karma: 5
Likede indlæg: 46

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf KatKatten » 13. feb 2016, 01:31

:genert: her er lidt....

Nederste billede med de små sorte strømper og bukser og hue der matcher er tøjet hjem fra hospitalet :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af KatKatten 13. feb 2016, 01:34, rettet i alt 1 gang.
4
KatKatten
Indlæg: 17
Tilmeldt: 17. okt 2015, 11:51
Kort karma: 5
Likede indlæg: 46

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf KatKatten » 13. feb 2016, 01:32

Sorenspige skrev:Katten, må vi ikke se, hvad du har syet?

Jeg har vist ingen cravings, men jeg spiser nok mere kage og slik end jeg plejer. Sidste gang var der heller ikke noget bestemt, jeg sukkede efter.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
KatKatten
Indlæg: 17
Tilmeldt: 17. okt 2015, 11:51
Kort karma: 5
Likede indlæg: 46

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf KatKatten » 13. feb 2016, 01:33

Mere :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 13. feb 2016, 07:11

Hvor er du god, KatKatten! Wow :love:
0

Tilbage til "Graviditet"