Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 17. feb 2016, 11:39

Hello ladies (går ikke ud fra der er mænd her?)

Jeg testede positiv sidste fredag efter et laaangt forløb med behandling osv., så jeg kigger lige ind her. Jeg vil næppe være særlig aktiv herinde, og specielt ikke i starten, men jeg vil da lige hilse på. :)

Om lidt over 2 uger skal jeg ind og scannes for at se, om der er ét eller 2 små hjerteslag... Jeg glæder mig helt vildt! Og jeg svæver generelt rundt på en lyserød sky og er helt vildt glad, ja nærmest lykkelig, disse dage. :love2:

Jeg glæder mig bare SÅ meget til at møde vores børn (ja, satser og tror på tvillinger)... Jeg kan ikke lade være med at smile og glæder mig til at finde ud af køn og antal, så det kan shoppes!! :-D

...får jeg en pige, skal det første jeg køber være et par blondesokker... Ååååååh, de er så CUTE!! :dåne:
Billede
Senest rettet af achillaxedprune 17. feb 2016, 11:47, rettet i alt 1 gang.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 17. feb 2016, 11:47

Må hellere lige udfylde sådan en sjover. :) ... Selvom der er mange punkter, som jeg ikke kan svare på. :genert:

Navn: achillaxedprune
Alder: 32
Beskæftigelse: Offentlig ansat jurist.
Mands alder: 38
Bor: Nord for København.
Fødested: ?
Prøvet siden: juni 2013
Testet positiv: Fredag den 12. Februar 2016 kl. 13.05
Termin: ultimo oktober / primo november
Andre børn: Nej.
Vide kønnet: JA!! Og håber på 2 små basser.
NF-dato: ? (Hvad er det?)
MD-dato: ? (Hvad er det?)
Første lægebesøg: Skal scannes den 4. Marts 2016 for at se hjerteslag og om alt er OK. :dåne:
Første jm-konsultation: ?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 17. feb 2016, 11:50

achillaxedprune skrev:Må hellere lige udfylde sådan en sjover. :) ... Selvom der er mange punkter, som jeg ikke kan svare på. :genert:

Navn: achillaxedprune
Alder: 32
Beskæftigelse: Offentlig ansat jurist.
Mands alder: 38
Bor: Nord for København.
Fødested: ?
Prøvet siden: juni 2013
Testet positiv: Fredag den 12. Februar 2016 kl. 13.05
Termin: ultimo oktober / primo november
Andre børn: Nej.
Vide kønnet: JA!! Og håber på 2 små basser.
NF-dato: ? (Hvad er det?)
MD-dato: ? (Hvad er det?)
Første lægebesøg: Skal scannes den 4. Marts 2016 for at se hjerteslag og om alt er OK. :dåne:
Første jm-konsultation: ?


Kæmpe stort tillykke!! Hvor er det fantastisk, at det endelig er lykkedes for jer :blomst:

Der er mange nye forkortelser at forholde sig til :D Jeg er selv ved at lære dem!

NF = nakkefoldsskanning
MD = misdannelsesskanning
JM - jordemoder
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 17. feb 2016, 11:51

Hej Achillaxedprune (Må jeg godt kalde dig Ach eller Ax eller noget? haha, skulle tripletjekke hvordan dit navn staves)

Stort tillykke med den positive test! Var du ikke den første i Storketråden efter den flyttede herover? :D

NF = Nakkefoldscanning
MD = Misdannelsesscanning
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 17. feb 2016, 11:52

Minionine skrev:
Kæmpe stort tillykke!! Hvor er det fantastisk, at det endelig er lykkedes for jer :blomst:

Der er mange nye forkortelser at forholde sig til :D Jeg er selv ved at lære dem!

NF = nakkefoldsskanning
MD = misdannelsesskanning
JM - jordemoder


Haha, der var du hurtigere :panik: :D
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 17. feb 2016, 11:56

I morgen rammer jeg 14 uger, og vi skal til kønsskanning. Nøøøøj det bliver spændende! :ivrig:

På lørdag skal vi ud at se på en barnevogn. Jeg har forelsket mig i en helt bestemt model, som ikke produceres længere, så jeg har fundet en brugt på DBA :) Jeg synes selv det er lidt tidligt at købe barnevogn, men som jeg sagde til kæresten, ville jeg blive pænt irriteret på mig selv, hvis vi venter til sommer, og den så ikke er til at opdrive :8:
Senest rettet af Minionine 17. feb 2016, 11:57, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 17. feb 2016, 11:57

Minionine skrev:Kæmpe stort tillykke!! Hvor er det fantastisk, at det endelig er lykkedes for jer :blomst:

Der er mange nye forkortelser at forholde sig til :D Jeg er selv ved at lære dem!

NF = nakkefoldsskanning
MD = misdannelsesskanning
JM - jordemoder


Mange tak! :) det er nemlig SÅ fantastisk... Det er en lettelse uden lige... Nu får vi endelig vores afkom. Nøj, hvor jeg bare glæder mig!

Men ok... Hold da op. Misdannelsesscanning?! Lyder voldsomt. :8:

Og hvordan skal man forstå det der tal + tal, f.eks. 6 + 3. Uge og dag, ikk? Fra sidste mens eller fra man testede positiv? ... Og jeg er helt clueless. Har ikke turde læse op på noget som helst, så aner faktisk ingenting. :genert:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 17. feb 2016, 11:59

Jo, første tal er uge, næste tal er dag. Når du er 6+3, så er du 6 uger og 3 dage gravid, altså gravid i 7. uge.

Man tæller fra sidste mens' første dag. Med mindre du kender din ægløsningsdag, så er det fra ægløsning plus 2 uger (lægerne regner dog med den første metode indtil en scanning viser noget andet) :)
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 17. feb 2016, 12:05

achillaxedprune skrev:
Minionine skrev:Kæmpe stort tillykke!! Hvor er det fantastisk, at det endelig er lykkedes for jer :blomst:

Der er mange nye forkortelser at forholde sig til :D Jeg er selv ved at lære dem!

NF = nakkefoldsskanning
MD = misdannelsesskanning
JM - jordemoder


Mange tak! :) det er nemlig SÅ fantastisk... Det er en lettelse uden lige... Nu får vi endelig vores afkom. Nøj, hvor jeg bare glæder mig!

Men ok... Hold da op. Misdannelsesscanning?! Lyder voldsomt. :8:

Og hvordan skal man forstå det der tal + tal, f.eks. 6 + 3. Uge og dag, ikk? Fra sidste mens eller fra man testede positiv? ... Og jeg er helt clueless. Har ikke turde læse op på noget som helst, så aner faktisk ingenting. :genert:


Haha ja, det lyder lidt voldsomt! :lol2: Det er egentlig "bare" en gennemskanning af barnet, for at se om alle organer er som de skal være og sådan. Det er vist omkring uge 20 :) (så vidt jeg har forstået)

Dagene undrede jeg mig også lidt over i starten. Man tæller fra første dag i ens sidste menstruation. Så hvis du kender datoen, regner du bare derfra. Og ja, det er uger + dage. Når du når til de forskellige skanninger ændres ugerne+dagene ofte til hvad der passer med barnets størrelse. Jeg blev fx rykket fra at være 11+3 til 12+0, da jeg var til nakkefoldsskanning :) Håber det giver mening :genert:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 17. feb 2016, 12:08

Snowdrop skrev:Hej Achillaxedprune (Må jeg godt kalde dig Ach eller Ax eller noget? haha, skulle tripletjekke hvordan dit navn staves)

Stort tillykke med den positive test! Var du ikke den første i Storketråden efter den flyttede herover? :D

NF = Nakkefoldscanning
MD = Misdannelsesscanning


Hæhæ, ja, jeg har ikke gjort det nemt for jer med mit nick. Gnæk. :devil: du må gerne kalde mig for ax. :)

Og tak! Jo, det tror jeg... Men jeg er sikker på, at jeg satte gang i en lavine af graviditet i tråden, så de vil komme som perler på en snor nu. :kryds:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 17. feb 2016, 12:15

Snowdrop skrev:Jo, første tal er uge, næste tal er dag. Når du er 6+3, så er du 6 uger og 3 dage gravid, altså gravid i 7. uge.

Man tæller fra sidste mens' første dag. Med mindre du kender din ægløsningsdag, så er det fra ægløsning plus 2 uger (lægerne regner dog med den første metode indtil en scanning viser noget andet) :)


Minionine skrev:Haha ja, det lyder lidt voldsomt! :lol2: Det er egentlig "bare" en gennemskanning af barnet, for at se om alle organer er som de skal være og sådan. Det er vist omkring uge 20 :) (så vidt jeg har forstået)

Dagene undrede jeg mig også lidt over i starten. Man tæller fra første dag i ens sidste menstruation. Så hvis du kender datoen, regner du bare derfra. Og ja, det er uger + dage. Når du når til de forskellige skanninger ændres ugerne+dagene ofte til hvad der passer med barnets størrelse. Jeg blev fx rykket fra at være 11+3 til 12+0, da jeg var til nakkefoldsskanning :) Håber det giver mening :genert:


Mange tak begge 2. :)

Jeg må tage og få læst lidt op på det, her når de første kritiske uger er overstået... Dejligt at blive lidt klogere. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 17. feb 2016, 12:15

Axe: Er så glad for at se dig her! Tillykke igen. :kys:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 17. feb 2016, 12:19

Danseprinsesse skrev:Axe: Er så glad for at se dig her! Tillykke igen. :kys:


Mange tak! SKØNT at være her! :banan:

Jeg holder dog lidt lav profil her i starten... Skal lige ud over de første par uger, inden jeg tør kaste mig helt og holdent ud i det. :genert: ... men tillykke til dig også, hvis jeg ikke har sagt det (men det tror jeg jo nok jeg har) :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 17. feb 2016, 12:29

Vores skanning i går gik fint, det var den samme som til nakkefoldsskanningen, hun er grundig og rolig. Men tror I ikke, at jeg skulle ryste hofterne igen - mange gange!
Hun fandt en tap og sagde, at hvis det ikke var en lille tissemand, så vidste hun ikke, hvad det var - og hun skrev "dreng" i papirerne, så jeg går ud fra den er god nok.
Det vækker ikke rigtig noget i mig, at det er en dreng - kan ikke helt forholde mig til det. Kommer fra en familie, hvor der næsten kun er piger, så det føles nærmest som en alien - men det lærer jeg nok. Det er fint nok at vide det i hvert fald, så bliver det lidt mere håndgribeligt.

Synes efterhånden jeg har vænnet mig til bare at være lidt "ligeglad". Det går mig ikke helt så meget på længere, jeg begynder at stole mere på, at det nok skal komme - at jeg selvfølgelig kommer til at elske mit barn.

Min far har sukkersyge, så i dag har jeg været til glukosebelastning - det behøver vi ikke gøre igen. ;)

Og så har min niece, som jeg var sammen med i weekenden, fået skoldkopper. Min far kan ikke huske, om jeg har haft det, så lægen tager en blodprøve på fredag. Ved nogen af jer, hvad den hedder den blodprøve, hvor de tjekker, om man har haft skoldkopper?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 17. feb 2016, 12:31

achillaxedprune skrev:
Danseprinsesse skrev:Axe: Er så glad for at se dig her! Tillykke igen. :kys:


Mange tak! SKØNT at være her! :banan:

Jeg holder dog lidt lav profil her i starten... Skal lige ud over de første par uger, inden jeg tør kaste mig helt og holdent ud i det. :genert: ... men tillykke til dig også, hvis jeg ikke har sagt det (men det tror jeg jo nok jeg har) :)


Det kan jeg godt forstå. :)
1

Tilbage til "Graviditet"