Terminstråd - alle er velkomne :)

Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 19. maj 2016, 09:45

Ih jeg ville rigtig gerne føde hjemme, men jeg tør simpelthen ikke. Netop i forhold til hvis noget skulle gå galt. Boede vi i byen hvor der kun var ti min til nærmeste sygehus ville jeg ikke tænke over det to gange, og måske også presse lidt mere på over for min kæreste. Men vi bor i en lille bitte landsby langt ude i ingenting. Og uanset hvordan vi vender og drejer det er der en 50-60min kørsel til nærmeste sygehus, og det uanset om vi skulle mod Esbjerg, Kolding eller Aabenraa. Det tør jeg bare ikke løbe an på.
Hvor er det træls at din læge ikke rigtigt støtter op om det. Det er en fødsel der skal foregå hjemme. Ikke hjernekiriugi.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 19. maj 2016, 10:25

Altså hun støtter op i det omfang at hun ikke vil prøve at tale mig fra det eller noget og at hun synes det er fint at jeg føler mig ganske tryg hjemme. Meeen, jeg synes det er uheldigt at hun prikker til et så ømtåleligt emne som "Hvad hvis der er noget galt med baby" - hvilken kommende mor har ikke allerede haft den tanke rumsterende i sit hovede uden lægen behøver puste til ilden? Og selvfølgelig har jeg ikke en fødsel eller to i bagagen der beviser at jeg kan føde sunde børn i løbet af nul komma vupti eller noget, men kigger man på statistikken så er der jo faktisk færre komplikationer i forbindelse med hjemmefødsler end med hospitalsfødsler. Og jeg tror næppe jordemødrene der hvor jeg går ville gøre så stort et nummer ud af at forsøge at overtale deres fødende til at overveje hjemmefødsel, hvis ikke de havde erfaring for at det var super. Såeeeh første gang eller ej, det skal nok blive fantastisk! Nå, det blev vist lige til lidt mild torsdags-brok fra min side, sorry! :D
Tak for jeres input Nuttede-Nuser [b]og Lilleluftballon[/b] :)

Jeg forstår godt du ikke bryder dig om det når der er 50-60 minutter til nærmeste sygehus, Nuttede-Nuser. Det er også langt. Og ja, jdm er dygtig men en time er lang tid. Og så er jeg slet ikke i tvivl om at en hospitalsfødsel kan blive akkurat lige så fantastisk som en hjemmefødsel. I sidste ende, så handler det om at man bringer sit barn til verden og sålænge det er sundt og rask så kan alt det andet jo være ligemeget.

Bøtte
Spørger lige om det samme som jeg altid gør når nogen har været til scanning. FIK DU BILLEDER?! :D :klap:

Lilleluftballon
Det kan nu også være træls nok i sig selv ikke at have motivation til at arbejde. Håber motivationen vender tilbage så den sidste tid inden barsel ikke bliver alt for lang :kram:
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 19. maj 2016, 11:18

Ja, det er virkeligt dårligt af din læge. Og æv Nuttede Nuser at du bor så langt væk. Jeg ville så ikke turde skulle køre så langt med veer, men jeg har jo også en historik med en lynfødsel. Det er heldigvis de færreste der føder SÅ hurtigt.

Og tak - er nok lidt for meget på debatten i de her arbejdsdage:) i morgen er der 5 uger til sommerferie, og så direkte på barsel. Så det burde være til at klare.

Jer med børn i forvejen - hvem skal passe jeres børn under fødslen? Og hvor mange har i lavet aftaler med? Jeg tænker at man jo ikke kan regne med at ens passere kan lige når fødslen går i gang, så måske man skal planlægge med flere...
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 19. maj 2016, 11:38

Ja fik et billede, men kan ikke få lov at vedhæfte den. Prøver igen i aften.

Det var en en helt anden oplevelse end sidst jeg var gravid. Anede ikke at en scanning i det offentlige kunne være sådan en god oplevelse. Sidst blev jeg scannet af en meget sur dame, der kun tjekkede lige det hun skulle og ikke kiggede på andet, og som faktisk blev irriteret over at vi gerne ville kende kønnet (det fik vi så heller ikke at vide), og vi fik det indtryk at det var sådan en slags 'samlebåndsarbejde' at scanne gravide 'ind-scan-ud'.
Hende i dag snakkede og viste os alt muligt og det var en helt anden god oplevelse end sidst. Og vi fik er forsigtigt bud på kønnet, som vi dog holder for os selv frem til md.
1
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 19. maj 2016, 13:53

Lilleluftballon skrev:Jer med børn i forvejen - hvem skal passe jeres børn under fødslen? Og hvor mange har i lavet aftaler med? Jeg tænker at man jo ikke kan regne med at ens passere kan lige når fødslen går i gang, så måske man skal planlægge med flere...


Vi har en aftale med mine svigerforældre om, at de ca 5-6 dage før termin tager vores søn med ud og sejler. Og så har vi forhåbenlig "timet" det så jeg føder 3-4 dage før termin ligesom sidst :D

Ved godt det ikke er sådan helt til at time på den måde. Men det er mit håb at det bliver sådan. Men vi skal nok lige have en back-up aftale med min bror og hans kæreste. De bor nemlig kun 5 min fra os. Men ved faktisk ikke om de skal på ferie :gruble: Har jo termin lige midt i industriferien. Vi skal nok snart lige have den del af det hele på plads..
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 19. maj 2016, 16:05

Vi har min veninde.
Som dog skal på forlænget weekend en uge før termin så den weekend skal vi lige have en back upassende også.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 19. maj 2016, 16:07

Lulu skrev:Vi har min veninde.
Som dog skal på forlænget weekend en uge før termin så den weekend skal vi lige have en back upassende også.



Wahaha, er simpelthen nødt til lige at quote denne her inden du evt får den rettet. Elllllsker auto correct :klap: :lol:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 19. maj 2016, 16:14

Jeg tror vi allierer os med farmor. Hun kan være her på ca 30 min. Som back up en nabo indtil farmor kan være her, hvis det lige pludseligt skal gå meget stærkt. Men vi har ikke lavet nogle aftaler endnu.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 19. maj 2016, 16:36

Mittemis skrev:
Lilleluftballon skrev:Jer med børn i forvejen - hvem skal passe jeres børn under fødslen? Og hvor mange har i lavet aftaler med? Jeg tænker at man jo ikke kan regne med at ens passere kan lige når fødslen går i gang, så måske man skal planlægge med flere...


Vi har en aftale med mine svigerforældre om, at de ca 5-6 dage før termin tager vores søn med ud og sejler. Og så har vi forhåbenlig "timet" det så jeg føder 3-4 dage før termin ligesom sidst :D

Ved godt det ikke er sådan helt til at time på den måde. Men det er mit håb at det bliver sådan. Men vi skal nok lige have en back-up aftale med min bror og hans kæreste. De bor nemlig kun 5 min fra os. Men ved faktisk ikke om de skal på ferie :gruble: Har jo termin lige midt i industriferien. Vi skal nok snart lige have den del af det hele på plads..

Hehe ja hvis man bare kunne time det. Sidst fødte jeg tre uger før termin, så perioden jeg anser for "sandsynlig" er jo nok også lidt længere...
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 19. maj 2016, 20:34

Vi har både mine svigerforældre og min mor tæt på, og alle er hjemme omkring min termin. Dog arbejder min mor stadig, så det bliver højest sandsynlig mine svigerforældre, som skal passe.

Selvom jeg har termin midt i sommerferie, har de alle valgt (af sig selv) at udskyde deres ferie.

Jeg fødte to uger før tid sidste gang, og bliver senest sat i gang 41+0, da vi har været i behandling.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 19. maj 2016, 20:46

Hvorfor bliver man sat i gang, når man har været i behandling, Soren? :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 20. maj 2016, 04:39

Det er i hvert fald en lille kickboxer vi har her. I går aftes lagde min man lige hånden på min mave i 2 sekunder, og kun kviterrede med et kraftigt spark - jeg troede først det var min mand der havde prikket hårdt til mig :p. Så nu har han endelig også mærket hende. Jeg begynder at forstå, hvordan de her spark osv kan være møg ubehagelige når hun bliver større :wacko: . :lun:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 20. maj 2016, 06:00

Bøtte skrev:Hvorfor bliver man sat i gang, når man har været i behandling, Soren? :)


Det er lidt ud fra et forsigtighedsprincip, så vidt jeg ved. Man ved jo ret præcis, hvornår barnet er blevet skabt, og risikoen for at moderkagen holder op med at virke er større efter de 40 uger. Derudover kan børnene vist godt være lidt svageligere, og derfor vil man gerne have dem ud i verden.

Generelt får man sådan en lidt uklar forklaring på det. Måske fordi der ikke er fuldkommen evidens for det.

På mit fødested bliver andre sat i gang ved 41+2/3 nu, så forskellen er ikke så stor, men tidligere fik man lov at gå 3 uger over tiden!!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. maj 2016, 06:12

Det giver fint mening :) Tak for svar.

Er det ikke efterhånden alle steder, man bliver sat i gang 41+2-3 stykker?
Det gør man i hvert fald også her :)
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 20. maj 2016, 07:11

Bøtte skrev:Det giver fint mening :) Tak for svar.

Er det ikke efterhånden alle steder, man bliver sat i gang 41+2-3 stykker?
Det gør man i hvert fald også her :)


Jo, jeg tror, det er landsdækkende. Tidligere var det vist større forskel.
0

Tilbage til "Graviditet"