Terminstråd - alle er velkomne :)

Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 11. dec 2017, 12:25

Puha, så er det i morgen tidlig vi skal til tryghedsscanning. Jeg er 7+1 i morgen, så er der et hjerte burde vi kunne se det. Jeg tror egentligt alting er som det skal være, men frygter også lidt at der enten ikke er noget hjerte eller at der er to :genert: .

Det bliver godt at få det overstået. Så er næste hurdle at jeg skal have fortalt det til min chef :panik: :shock: . Det kan jeg bare slet ikke overskue :whine: . Så jeg håber han kommer i morgen, så jeg kan få smidt bomben og få det overstået.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 11. dec 2017, 12:27

Buller skrev:Her er trætheden heldigvis aftaget en del.... kunne stå op kl 7 og være grydeklar igen kl 9.... et var sgu lidt op ad bakke.

Men så fik jeg i stedet for lidt nattisseri og morgen+ aftenkvalme af hygge mig med. Har præsteret at sidde i sofaen og strække mig, hvorefter en varm og klæbrig kaskade af gylp skød op i munden på mig.... føj! Men i dag virker mindre kritisk mht. kvalme, så jeg er ved bedre mod nu.

Det har heller ikke været hel optimalt at skulle skrive afsluttende opgave på studiet og arbejde og så være fuldstændig graviditetssmadret. Især fordi jeg helst ikke vil sige noget til mit kommende arbejde før efter NF. Men altså, de har sendt ansættelsesbrev etc. så den burde jo være ok.

I det hele taget kom det ret meget bag på os at vi blev gravide så hurtigt. Jeg er lige fyldt 36, så vi havde forberedt os på at det nok ville vare lidt, men det skete nærmest i første cyklus hvor vi prøvede at ramme ægløsningen. Ud over det havde jeg aldrig rigtig overvejet at jeg skulle have børn, men vi blev alligevel enige om at prøve da det jo snart var nu eller aldrig. Så det hele føles meget nyt og hurtigt og vildt.


Jeg er også begyndt at gylpe :badr: det er bare herre klammo. Tror det er fordi tykke mosler rundt i maven på mig, og får skubbet og sparker til alt muligt...
Min kvalme aftog et stykke inden i andet trimester, og så havde jeg faktisk en ret god og behagelig periode, så de kan være der også er håb forude for dig :D
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 11. dec 2017, 12:28

Kakro05 skrev:Puha, så er det i morgen tidlig vi skal til tryghedsscanning. Jeg er 7+1 i morgen, så er der et hjerte burde vi kunne se det. Jeg tror egentligt alting er som det skal være, men frygter også lidt at der enten ikke er noget hjerte eller at der er to :genert: .

Det bliver godt at få det overstået. Så er næste hurdle at jeg skal have fortalt det til min chef :panik: :shock: . Det kan jeg bare slet ikke overskue :whine: . Så jeg håber han kommer i morgen, så jeg kan få smidt bomben og få det overstået.

:kryds: Krydser for, at alt er som det skal være.

Hvorfor er det så uoverskueligt for dig at få fortalt chefen?
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 11. dec 2017, 12:29

Kakro05 skrev:Puha, så er det i morgen tidlig vi skal til tryghedsscanning. Jeg er 7+1 i morgen, så er der et hjerte burde vi kunne se det. Jeg tror egentligt alting er som det skal være, men frygter også lidt at der enten ikke er noget hjerte eller at der er to :genert: .

Det bliver godt at få det overstået. Så er næste hurdle at jeg skal have fortalt det til min chef :panik: :shock: . Det kan jeg bare slet ikke overskue :whine: . Så jeg håber han kommer i morgen, så jeg kan få smidt bomben og få det overstået.


Hvordan kan der være, at du vælger at fortælle det forholdvis tidligt? De fleste jeg kender (mig selv inkl.) ventede til efter NF.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 11. dec 2017, 12:31

Jeg kunne også godt tænke mig en scanning allerede. Det virker sådan lidt uvirkeligt, altså for en måneds tid siden tissede jeg på en pind. Den sagde jeg var gravid. Siden da har man bare måttet stole på at man stadigvæk er gravid. Ret underligt, hvis ikke det var for de "skønne" bivirkninger og den kraftigt ændrede madsmag og lugtesans, så ville jeg egentlig mest af alt tro at det bare havde været en drøm.

Men jeg er alt alt for nærig til at betale for en ekstra scanning. hehe.
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 11. dec 2017, 12:38

Zonta skrev:
Kakro05 skrev:Puha, så er det i morgen tidlig vi skal til tryghedsscanning. Jeg er 7+1 i morgen, så er der et hjerte burde vi kunne se det. Jeg tror egentligt alting er som det skal være, men frygter også lidt at der enten ikke er noget hjerte eller at der er to :genert: .

Det bliver godt at få det overstået. Så er næste hurdle at jeg skal have fortalt det til min chef :panik: :shock: . Det kan jeg bare slet ikke overskue :whine: . Så jeg håber han kommer i morgen, så jeg kan få smidt bomben og få det overstået.

:kryds: Krydser for, at alt er som det skal være.

Hvorfor er det så uoverskueligt for dig at få fortalt chefen?


Jeg ved det ikke. Jeg tror det er noget pga min fortid. Jeg er den vildeste pleaser og det er bare ikke specielt pleasende at være gravid og skulle væk fra ens arbejde :lol: . Det er totalt syret....I know. Jeg arbejder med det, men jeg er ved at brænde fuldstændig sammen over det, selvom jeg har en rigtig sød chef :love2:. Det hele er helt sikkert oppe i mit hoved,så det skal bare overståes.
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 11. dec 2017, 12:38

Jeg har det mest stramt med at fortælle mit arbejde det pga. af at jeg bliver færdiguddannet i januar. Potentielt skal jeg af sted på barsel i maj.

Det eneste der tæller lidt op er at det er et sted jeg har været i praktik i under min uddannelse og arbejdet meget siden da, under studierne. De er meget begejstrede for mig og ville meget gerne ansætte mig. De har haft et hårdt år med meget udskiftning i personalegruppen. Og jeg er egentlig næsten blevet en af de gamle i den periode.

Så kommer jeg bare og siger, tak for ansættelsen, forresten....... barsel. Men de ved jo også hvor gammel jeg er og de må vel også selv kunne regne ud at det snerper til hvis det skal være. Vi havde bare troet at der lige ville gå et par måneder med at prøve, så det trods alt ikke kom lige oven i ansættelsen.

Men det føles altså lidt fesent alligevel.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 11. dec 2017, 12:40

twinkle skrev:
Kakro05 skrev:Puha, så er det i morgen tidlig vi skal til tryghedsscanning. Jeg er 7+1 i morgen, så er der et hjerte burde vi kunne se det. Jeg tror egentligt alting er som det skal være, men frygter også lidt at der enten ikke er noget hjerte eller at der er to :genert: .

Det bliver godt at få det overstået. Så er næste hurdle at jeg skal have fortalt det til min chef :panik: :shock: . Det kan jeg bare slet ikke overskue :whine: . Så jeg håber han kommer i morgen, så jeg kan få smidt bomben og få det overstået.


Hvordan kan der være, at du vælger at fortælle det forholdvis tidligt? De fleste jeg kender (mig selv inkl.) ventede til efter NF.


Vi har julefrokost på fredag og jeg er 100% sikker på at det bliver opdaget og jeg vil gerne være sikker på at han har det fra mig først. Det gør mig egentligt ikke så meget at folk ved det (når vi først har set hjerteblink). Har fostret sygt og skal fjernes, så tænker jeg de alligevel får det at vide (selvom det selvfølgelig har det fint).
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 11. dec 2017, 12:41

Buller skrev:Jeg har det mest stramt med at fortælle mit arbejde det pga. af at jeg bliver færdiguddannet i januar. Potentielt skal jeg af sted på barsel i maj.

Det eneste der tæller lidt op er at det er et sted jeg har været i praktik i under min uddannelse og arbejdet meget siden da, under studierne. De er meget begejstrede for mig og ville meget gerne ansætte mig. De har haft et hårdt år med meget udskiftning i personalegruppen. Og jeg er egentlig næsten blevet en af de gamle i den periode.

Så kommer jeg bare og siger, tak for ansættelsen, forresten....... barsel. Men de ved jo også hvor gammel jeg er og de må vel også selv kunne regne ud at det snerper til hvis det skal være. Vi havde bare troet at der lige ville gå et par måneder med at prøve, så det trods alt ikke kom lige oven i ansættelsen.

Men det føles altså lidt fesent alligevel.


Hvornår har du termin? I juli? :)
0
K - 12.06.18 :love:
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 11. dec 2017, 12:42

Buller skrev:Jeg kunne også godt tænke mig en scanning allerede. Det virker sådan lidt uvirkeligt, altså for en måneds tid siden tissede jeg på en pind. Den sagde jeg var gravid. Siden da har man bare måttet stole på at man stadigvæk er gravid. Ret underligt, hvis ikke det var for de "skønne" bivirkninger og den kraftigt ændrede madsmag og lugtesans, så ville jeg egentlig mest af alt tro at det bare havde været en drøm.

Men jeg er alt alt for nærig til at betale for en ekstra scanning. hehe.

Hvornår skal du til NF? Jeg skal d 19/1, der er pænt længe til.
Jeg kan godt følge dig. Jeg har bare svært ved at se hvordan vi skal kunne holde det hemmeligt over julen og så synes jeg bare det er rarest at have set et hjerte slå.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 11. dec 2017, 12:47

Jeg har termin d. 13. juli, med alle forbehold for alting selvfølgelig. Og skal til NF her den 28/12. Nåede lige at få den presset ind mellem jul og nytår.

Så vi i det mindste kan gå ind i det nye år med en lidt bedre viden.

Den 19/1 er langt væk ja, jeg kan slet ikke forholde mig til at nogen skal bo i mig helt indtil juli, men at jeg har et barn derfra er endnu mere uforståeligt for mig :D
2
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 11. dec 2017, 13:03

Kakro05 skrev:
Buller skrev:Jeg kunne også godt tænke mig en scanning allerede. Det virker sådan lidt uvirkeligt, altså for en måneds tid siden tissede jeg på en pind. Den sagde jeg var gravid. Siden da har man bare måttet stole på at man stadigvæk er gravid. Ret underligt, hvis ikke det var for de "skønne" bivirkninger og den kraftigt ændrede madsmag og lugtesans, så ville jeg egentlig mest af alt tro at det bare havde været en drøm.

Men jeg er alt alt for nærig til at betale for en ekstra scanning. hehe.

Hvornår skal du til NF? Jeg skal d 19/1, der er pænt længe til.
Jeg kan godt følge dig. Jeg har bare svært ved at se hvordan vi skal kunne holde det hemmeligt over julen og så synes jeg bare det er rarest at have set et hjerte slå.


Vi skal heldigvis ikke være så mange juleaften, så de fleste, (min far og mor) ved det allerede godt. Den eneste udover det er en af vores venner, som er blevet juleløs og derfor er julegæst. Han får det nok at vide da han utvivlsomt vil undre sig meget over at jeg ikke drikker. Så må han bare få besked på at holde tand for tunge. Min bedste veninde kan desværre ikke få noget at vide før efter NF, hun kan umuligt holde sin mund med noget og jeg gider ikke at alle i min gamle hjemby skal vide det på forhånd. Desuden er hun ultra skruk og ikke lige i en forholdskonstellation hvor børn er i den nærmeste fremtid, så jeg ved ikke helt hvordan hun vil tage det....

I det hele taget er der ingen i min nærmeste omgangskreds der er i nærheden af at være eller blive gravide, det bliver lidt underligt at blive den eneste.

Vores respektive forældre fik det allerede at vide den dag jeg testede positivt, vi kunne slet ikke lade være. De ved jo også godt at det er med forbehold for at alting går godt, og det gør det jo heldigvis som oftest.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 11. dec 2017, 13:16

Buller skrev:Jeg har termin d. 13. juli, med alle forbehold for alting selvfølgelig. Og skal til NF her den 28/12. Nåede lige at få den presset ind mellem jul og nytår.

Så vi i det mindste kan gå ind i det nye år med en lidt bedre viden.

Den 19/1 er langt væk ja, jeg kan slet ikke forholde mig til at nogen skal bo i mig helt indtil juli, men at jeg har et barn derfra er endnu mere uforståeligt for mig :D


Det lyder så meget som mig sidste år. Helt ustyrlig utålmodig. Testede positiv 4. november.
Fortalte det til mine forældre 1. søndag i advent (sidste år), i en adventsgave. Svigerforældrene en aften ugen efter.
Juleaften, min familie som vi holdt jul med.
NF 30/12, termin 10/07(fødte så først 13 dage over tid)

Måtte have en løs kjole på til jul, fik VIRKELIG tidligt mave. Endte da også med en koloenorm dunk :lol2:
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 11. dec 2017, 13:26

Buller skrev:
Kakro05 skrev:
Buller skrev:Jeg kunne også godt tænke mig en scanning allerede. Det virker sådan lidt uvirkeligt, altså for en måneds tid siden tissede jeg på en pind. Den sagde jeg var gravid. Siden da har man bare måttet stole på at man stadigvæk er gravid. Ret underligt, hvis ikke det var for de "skønne" bivirkninger og den kraftigt ændrede madsmag og lugtesans, så ville jeg egentlig mest af alt tro at det bare havde været en drøm.

Men jeg er alt alt for nærig til at betale for en ekstra scanning. hehe.

Hvornår skal du til NF? Jeg skal d 19/1, der er pænt længe til.
Jeg kan godt følge dig. Jeg har bare svært ved at se hvordan vi skal kunne holde det hemmeligt over julen og så synes jeg bare det er rarest at have set et hjerte slå.


Vi skal heldigvis ikke være så mange juleaften, så de fleste, (min far og mor) ved det allerede godt. Den eneste udover det er en af vores venner, som er blevet juleløs og derfor er julegæst. Han får det nok at vide da han utvivlsomt vil undre sig meget over at jeg ikke drikker. Så må han bare få besked på at holde tand for tunge. Min bedste veninde kan desværre ikke få noget at vide før efter NF, hun kan umuligt holde sin mund med noget og jeg gider ikke at alle i min gamle hjemby skal vide det på forhånd. Desuden er hun ultra skruk og ikke lige i en forholdskonstellation hvor børn er i den nærmeste fremtid, så jeg ved ikke helt hvordan hun vil tage det....

I det hele taget er der ingen i min nærmeste omgangskreds der er i nærheden af at være eller blive gravide, det bliver lidt underligt at blive den eneste.

Vores respektive forældre fik det allerede at vide den dag jeg testede positivt, vi kunne slet ikke lade være. De ved jo også godt at det er med forbehold for at alting går godt, og det gør det jo heldigvis som oftest.

Juleaften er vi ikke så mange, men vi har 100 arrangementer i juledagene og tænker der nok er nogen der lugter lunten, vi indrømmer dog ingenting, før min mands arbejde har fået besked. Men jeg orker ikke en julefrokost med mit arbejde (der er lagt op til det helt vilde), hvor jeg skal lyve helt vildt. Jeg glæder mig til at alle ved det.....jeg synes det er en stor hemmelighed at gå med.

Jeg håber din veninde tager det godt, men jeg kan godt forstå i venter. Hele verden behøver ikke vide det før efter NF (selvom vi nok får svært ved at undgå det). Mon ikke jeres vennekreds pludselig går i gang?

Jeg gruer lidt for når min mands ene veninde får det at vide, de har forsøgt at få nr 2 ret længe nu og har mistet nogle gange. Jeg håber håber håber at de springer ud lige om lidt med at de skal have en bebs til. Jeg synes det er lidt synd at vi bare kommer og laver baby i første hug, når hun bliver ved med at miste :trist: .
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 11. dec 2017, 13:34

Det kan jeg godt forstå, jeg bliver væk fra en julefrokost på mit arbejde af samme årsag. Det bliver ret tydeligt når man ikke drikker... og desuden tager på...hehe.

min vennekreds består af langtidssingler og folk i forhold hvor den ene part ikke vil have børn. Men veninden har da snakket om at blive solo-mor. Det er jeg så ikke sikker på er en god ide for hende, men det må jo blive hendes vurdering.

Jeg er bare lidt bange for at hun skynder den beslutning igennem for hurtigt efter at jeg er gravid. :/

Jeg er glad for at vi ikke har et par der er så hårdt ramt i vores omgangskreds som du har. det må være svært.
0

Tilbage til "Graviditet"