Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 8. jun 2016, 16:56

Sangius skrev:
Snowdrop skrev:Jeg fik de første hvor jeg ikke var i tvivl omkring uge 16. Men siden jeg er blevet sygemeldt har jeg ikke mærket ret meget til dem udover i forbindelse med sex :genert:

Måske kan du prøve at "gå lidt mindre til den" når du cykler og se om det hjælper på det? Og ellers ville jeg nok bare ringe ind til jordemoder og bede om en ekstra tid så du kan få spurgt ind til det eller tage til åben konsultation, hvis de har det, der hvor du går :)


Jeg bliver i forvejen overhalet af gamle damer (også dem uden elcykler), og cykler virkelig stille, synes jeg. Måske er det stillingen der ikke dur?

Jeg må hellere høre min jordmoder. Det er virkelig besværligt for mig, hvis jeg ikke må cykle mere. :gruble:


Haha, ej det er ondt at grine, men det er altså lidt sødt den måde du skriver det på :lol: :kys:
Men ja, kan da godt tænkes det er stillingen? Er det en mountainbike eller lign hvor du sidder lænet meget forover?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 8. jun 2016, 17:46

Snowdrop skrev:
Sangius skrev:
Snowdrop skrev:Jeg fik de første hvor jeg ikke var i tvivl omkring uge 16. Men siden jeg er blevet sygemeldt har jeg ikke mærket ret meget til dem udover i forbindelse med sex :genert:

Måske kan du prøve at "gå lidt mindre til den" når du cykler og se om det hjælper på det? Og ellers ville jeg nok bare ringe ind til jordemoder og bede om en ekstra tid så du kan få spurgt ind til det eller tage til åben konsultation, hvis de har det, der hvor du går :)


Jeg bliver i forvejen overhalet af gamle damer (også dem uden elcykler), og cykler virkelig stille, synes jeg. Måske er det stillingen der ikke dur?

Jeg må hellere høre min jordmoder. Det er virkelig besværligt for mig, hvis jeg ikke må cykle mere. :gruble:


Haha, ej det er ondt at grine, men det er altså lidt sødt den måde du skriver det på :lol: :kys:
Men ja, kan da godt tænkes det er stillingen? Er det en mountainbike eller lign hvor du sidder lænet meget forover?


Haha, det er ok :D ... Det er også lidt ynkeligt :P

Det er en damecykel... Sidder ret oprejst synes jeg. Synes sgu det er mærkeligt! :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. jun 2016, 20:31

Danseprinsesse skrev:Stort tillykke med fødselsdagen Bøtte. :blomst: :banan:



Tak :kys:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 9. jun 2016, 08:32

Igår blev sidste gang fødsels og famile forberedelse overstået. En hurtig rundvisning på fødegangen, og så 3 timers med verdens dårligste oplægsholder. Men vi så en video som var optaget på Skejby med et par der fødte. Og lige som babyen kom ud og den fødende skiftede fra at være totalt koncentreret og på hårdt arbejde til totalt overraskelse og glæde, fik jeg kigget over på min ellers så pragmatiske kæreste, og kunne se at han havde våde øjne. :dåne: Lige der begyndte jeg for alvor at glæde mig til at skulle dele den oplevelse med ham.
Han har et barn i forvejen, han var sammen med en pige en weekend, de blev enige om at det ikke skulle være dem efterfølgende. Tre måneder efter fik han brev om at de havde noget at snakke om. Han måtte tage en beslutning, om han ville være med eller ej. Og han har været med fra starten, han var også med til fødslen. Og når han fortæller om den oplevelse har det været uden de store føelser. Han elsker sin søn mere end noget andet, men jeg tror måden han blev til på gjorde at han til fødslen bare følte sig som en ledsager. Hans verden ændrede sig selvfølgelig, men han havde ikke så meget føelser af at det var det mest fantastiske, han elskede jo ikke moren til det barn der blev født. Efterfølgende blev han steriliseret, for han skulle i hvertfald ikke have flere børn.
Jeg har derfor tænkt meget over hvordan vores fødselsoplevelse ville blive. Om det ville være noget andet denne gang, om han ville være i stand til at vise føelser. Hvem vil ikke gerne se bare en lille smule fugtige øjne når baby kommer. Men hans reaktion igår gjorde at jeg nu ubetinget glæder mig til at give ham den "gode" oplevelse af at blive far.
Åh jeg ved ikke helt hvad jeg egentlig vil med indlægget og om det overhovedet givet mening for andre en mig selv, det er vidst mest en gang tankespin jeg skulle af med :genert:
5
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 9. jun 2016, 10:25

Nuttede Nuser - Jeg kan sagtens forstå dine tanker. Men jeg tror altså det er helt normalt, at hans følelser er anderledes. Nu skal han jo stifte familie og det er selvvalgt. Derudover bliver hans rolle jo helt anderledes. Han skal støtte dig og det er jeres fælles projekt :)
Hvor gammel er hans søn?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 9. jun 2016, 10:44

Kolderudolf Hans søn er 7 år gammel. Vi har været sammen i 6 år, og det har taget lang tid for ham at nå til den erkendelse at han gerne ville have et barn med mig. Beslutningen om at hans søn skulle komme var jo på ingen måde hans. Han havde faktisk altid sagt at han ingen børn skulle have.
Alle de andre kvinder sad i lokalet og snøftede ad videoen. Jeg blev mest rørt over hans reaktion.
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 9. jun 2016, 18:48

Nåmen så har jeg fået vand i fødderne :wacko: Det er da godt nok ikke særlig kønt eller behageligt... er der andre, der døjer med det? og går det væk igen, ellers skal man mon døje med det resten af graviditeten? :tie:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 9. jun 2016, 19:17

Minionine skrev:Nåmen så har jeg fået vand i fødderne :wacko: Det er da godt nok ikke særlig kønt eller behageligt... er der andre, der døjer med det? og går det væk igen, ellers skal man mon døje med det resten af graviditeten? :tie:


Jeg havde ikke så meget væske sidst, først efter fødslen, og det var stadig ikke slemt, så jeg bed ikke om det hjælper, men man siger at 'med vand skal vand fordrives' motion i vand, kølende fodbade og masser af vand i løbet af dagen skulle hjælpe.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 9. jun 2016, 21:12

Nuttede-Nuser skrev:Igår blev sidste gang fødsels og famile forberedelse overstået. En hurtig rundvisning på fødegangen, og så 3 timers med verdens dårligste oplægsholder. Men vi så en video som var optaget på Skejby med et par der fødte. Og lige som babyen kom ud og den fødende skiftede fra at være totalt koncentreret og på hårdt arbejde til totalt overraskelse og glæde, fik jeg kigget over på min ellers så pragmatiske kæreste, og kunne se at han havde våde øjne. :dåne: Lige der begyndte jeg for alvor at glæde mig til at skulle dele den oplevelse med ham.
Han har et barn i forvejen, han var sammen med en pige en weekend, de blev enige om at det ikke skulle være dem efterfølgende. Tre måneder efter fik han brev om at de havde noget at snakke om. Han måtte tage en beslutning, om han ville være med eller ej. Og han har været med fra starten, han var også med til fødslen. Og når han fortæller om den oplevelse har det været uden de store føelser. Han elsker sin søn mere end noget andet, men jeg tror måden han blev til på gjorde at han til fødslen bare følte sig som en ledsager. Hans verden ændrede sig selvfølgelig, men han havde ikke så meget føelser af at det var det mest fantastiske, han elskede jo ikke moren til det barn der blev født. Efterfølgende blev han steriliseret, for han skulle i hvertfald ikke have flere børn.
Jeg har derfor tænkt meget over hvordan vores fødselsoplevelse ville blive. Om det ville være noget andet denne gang, om han ville være i stand til at vise føelser. Hvem vil ikke gerne se bare en lille smule fugtige øjne når baby kommer. Men hans reaktion igår gjorde at jeg nu ubetinget glæder mig til at give ham den "gode" oplevelse af at blive far.
Åh jeg ved ikke helt hvad jeg egentlig vil med indlægget og om det overhovedet givet mening for andre en mig selv, det er vidst mest en gang tankespin jeg skulle af med :genert:


Det kan jeg virkelig godt forstå, du blev glad for. :)

Er det i Kolding I har været til fødselsforberedelse?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 10. jun 2016, 07:07

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Igår blev sidste gang fødsels og famile forberedelse overstået. En hurtig rundvisning på fødegangen, og så 3 timers med verdens dårligste oplægsholder. Men vi så en video som var optaget på Skejby med et par der fødte. Og lige som babyen kom ud og den fødende skiftede fra at være totalt koncentreret og på hårdt arbejde til totalt overraskelse og glæde, fik jeg kigget over på min ellers så pragmatiske kæreste, og kunne se at han havde våde øjne. :dåne: Lige der begyndte jeg for alvor at glæde mig til at skulle dele den oplevelse med ham.
Han har et barn i forvejen, han var sammen med en pige en weekend, de blev enige om at det ikke skulle være dem efterfølgende. Tre måneder efter fik han brev om at de havde noget at snakke om. Han måtte tage en beslutning, om han ville være med eller ej. Og han har været med fra starten, han var også med til fødslen. Og når han fortæller om den oplevelse har det været uden de store føelser. Han elsker sin søn mere end noget andet, men jeg tror måden han blev til på gjorde at han til fødslen bare følte sig som en ledsager. Hans verden ændrede sig selvfølgelig, men han havde ikke så meget føelser af at det var det mest fantastiske, han elskede jo ikke moren til det barn der blev født. Efterfølgende blev han steriliseret, for han skulle i hvertfald ikke have flere børn.
Jeg har derfor tænkt meget over hvordan vores fødselsoplevelse ville blive. Om det ville være noget andet denne gang, om han ville være i stand til at vise føelser. Hvem vil ikke gerne se bare en lille smule fugtige øjne når baby kommer. Men hans reaktion igår gjorde at jeg nu ubetinget glæder mig til at give ham den "gode" oplevelse af at blive far.
Åh jeg ved ikke helt hvad jeg egentlig vil med indlægget og om det overhovedet givet mening for andre en mig selv, det er vidst mest en gang tankespin jeg skulle af med :genert:


Det kan jeg virkelig godt forstå, du blev glad for. :)

Er det i Kolding I har været til fødselsforberedelse?


Ja det er i Kolding. Vi bor lidt uden for Toftlund, så vi har ca 50-60min til Esbjerg og 50-60 min til Kolding. vores vej mod Kolding har ikke så meget trafik og dumme veje som den til Esbjerg.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 10. jun 2016, 07:30

Nuttede-Nuser skrev:
Ja det er i Kolding. Vi bor lidt uden for Toftlund, så vi har ca 50-60min til Esbjerg og 50-60 min til Kolding. vores vej mod Kolding har ikke så meget trafik og dumme veje som den til Esbjerg.


Jeg er overrasket over, at der er så stor forskel. Vi har også været til fødselsforberedelse i Kolding, men så ikke den film du beskriver. De forskellige jordemødre må køre deres eget show.

Vi havde også en lang tur på fødegangen (næsten for lang, det var så varmt og jeg var ved at dejse om af at stå op).

Vores anbefalede i øvrigt at drikke/spise sukkerholdige ting op til fødslen og selv medbringe druesukker. Det spurgte jeg min (diabetes)jordemoder om i mandags, og hun var sådan lidt "ej, siger de virkelig det? Ja, det skal du så helst ikke".
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 10. jun 2016, 07:44

Danseprinsesse skrev:Jeg er overrasket over, at der er så stor forskel. Vi har også været til fødselsforberedelse i Kolding, men så ikke den film du beskriver. De forskellige jordemødre må køre deres eget show.

Vi havde også en lang tur på fødegangen (næsten for lang, det var så varmt og jeg var ved at dejse om af at stå op).

Vores anbefalede i øvrigt at drikke/spise sukkerholdige ting op til fødslen og selv medbringe druesukker. Det spurgte jeg min (diabetes)jordemoder om i mandags, og hun var sådan lidt "ej, siger de virkelig det? Ja, det skal du så helst ikke".


Ja jeg tror også de kører hver deres løb. Vores rundvisning på FG kunne uden problemer være sprunget over. Vi skulle være der kl 11.15. Da kl var 11.40 gik min kæreste over og ringede på og spurgte om deres turguide var blevet væk. Hun kom så Kl 11.45. Kl 12.10 var rundvisning overstået. Og så havde vi 20 min til at få noget at spise og nå over i auditoriet. De 15 min ud af rundvisningen kunne hun have sprunget over, for set snakkede hun om senere på dagen igen. Fødestillinger og så videre. Og de tre timers undervisning kunne være skåret ned til 2 hvis hun ikke havde gentaget sig selv så meget og ikke hele tiden havde sagt, men det vender vi tilbage til. Jeg var ikke imponeret. Min kæreste sad og blinkede med øjenen, så meget at han måtte i kiosken og købe en koffein drik. Der vi kom tilbage efter 5 min pause var langt over halvdelen gået hjem.

Hun sagde også det der med sukker og druesukker. Jeg tror jeg tager lidt kiks, bananer med, og så druesukker til nødstilfælde.
Hun snakkede indlæggelse efter fødslen at alle helst føder ambulant og hvad har vi. Så spurgte jeg indtil hvad tidsperpektivet er for mødre med diabetes, til det svarede hun at der ikke var et tidsperpektiv, at de bare tog en BP to timer efter og så kunne man gå hjem. Det var bare ikke det jeg læste i deres egen pjece om det på hjemmesiden, så det glæder jeg mig til at hører mere om på mandag når jeg skal ind og snakke med diabetes jordmoderen.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 10. jun 2016, 08:44

Hvorfor bliver I vist rundt på fødegangen? Det er da lidt underligt, det har jeg aldrig hørt om før, hvad med alle de fødende den dag - må de bare finde sig i at blive gloet på? Jeg ville godt nok ikke have brudt mig om at der kom en flok nysgerrige gravide og kiggede på at jeg vraltede ned af gangen med presseveer.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 10. jun 2016, 09:21

Nuttede-Nuser skrev:Ja jeg tror også de kører hver deres løb. Vores rundvisning på FG kunne uden problemer være sprunget over. Vi skulle være der kl 11.15. Da kl var 11.40 gik min kæreste over og ringede på og spurgte om deres turguide var blevet væk. Hun kom så Kl 11.45. Kl 12.10 var rundvisning overstået. Og så havde vi 20 min til at få noget at spise og nå over i auditoriet. De 15 min ud af rundvisningen kunne hun have sprunget over, for set snakkede hun om senere på dagen igen. Fødestillinger og så videre. Og de tre timers undervisning kunne være skåret ned til 2 hvis hun ikke havde gentaget sig selv så meget og ikke hele tiden havde sagt, men det vender vi tilbage til. Jeg var ikke imponeret. Min kæreste sad og blinkede med øjenen, så meget at han måtte i kiosken og købe en koffein drik. Der vi kom tilbage efter 5 min pause var langt over halvdelen gået hjem.

Hun sagde også det der med sukker og druesukker. Jeg tror jeg tager lidt kiks, bananer med, og så druesukker til nødstilfælde.
Hun snakkede indlæggelse efter fødslen at alle helst føder ambulant og hvad har vi. Så spurgte jeg indtil hvad tidsperpektivet er for mødre med diabetes, til det svarede hun at der ikke var et tidsperpektiv, at de bare tog en BP to timer efter og så kunne man gå hjem. Det var bare ikke det jeg læste i deres egen pjece om det på hjemmesiden, så det glæder jeg mig til at hører mere om på mandag når jeg skal ind og snakke med diabetes jordmoderen.


Ja, det lyder som en ret fesen oplevelse.

Det jeg har fået at vide i forhold til fødslen er, at jeg som udgangspunkt kan forvente en ambulant fødsel lige som alle andre. Men det kan naturligvis blive ændret, hvis mit ellers babys blodsukker er påvirket efter fødslen (eller der er andre komplikationer), men man indlægges ikke "bare" pga. graviditetsdiabetes (der har været behandlet uden insulin).

Faktisk så sagde min jordemoder, at fordøjelsen som regel går i stå, når fødslen går i gang. Så hvis man spiser, så kommer det gerne op igen. Det havde jeg ikke hørt før. :genert:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 10. jun 2016, 09:26

Lilleluftballon skrev:Hvorfor bliver I vist rundt på fødegangen? Det er da lidt underligt, det har jeg aldrig hørt om før, hvad med alle de fødende den dag - må de bare finde sig i at blive gloet på? Jeg ville godt nok ikke have brudt mig om at der kom en flok nysgerrige gravide og kiggede på at jeg vraltede ned af gangen med presseveer.


Fordi de har erfaring med, at det giver større tryghed og mindre nervøsitet? Jeg kan ikke rigtig se det underlige i det, jeg synes det er et smadderfornuftigt initiativ. For mig var det rigtig meningsfuldt at se en fødestue, det afmystificerede en masse ting og gav mig en bedre fornemmelse for, hvordan en fødsel forløber.

Altså rundvisningen foregår selvfølgelig under hensyntagen til de fødende, hvis der ikke er plads og mulighed for rundvisning, så aflyses det. Den jordemoder, der var med os, var inde og tjekke først, at vi ikke forstyrrede og viste os derefter en tom fødestue. Der var ikke nogen, der gloede på nogen fødende.
2

Tilbage til "Graviditet"